|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
Bah, tis omgekeerd |
|
quote: Ja klopt, ik hoor het net ook Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
Ik hoor net in The Bestial Avenger van Nifelheim: Lang zullen ze leven, lang zullen ze leven |
|
quote: Hmm, er zit inderdaad een voor Nifelheim's begrippen opvallende melodie in maar om nou dat er in te herkennen? Ik, Wil Schuurman |
|
De beginriff van Zyklon's "Psyklon Aeon" lijkt een beetje op de beginriff van Satyricon's "With Ravenous Hunger". Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ga der maar van uit dat alle lekker in het gehoor liggende deuntjes "gejat" zijn.Dit gebeurd vaak alleen wel per ongeluk, komt bij dat alles wat consonant is al wel bestaat en dat mensen dus regelmatig jatten zonder het origineel ooit gehoord te hebben, is dus niet echt jatten meer. Het gebeurd in de metal vaak wel bewust, vooral de 'neo klassieke'metal maakt er een gewoonte van het oeuvre van Bach en Mozart volledig leeg te jatten. Bij pop muziek gebeurd het alleen veel vaker. Is er bv. een deuntje van de sugar babes dat niet gejat is van een overbekend oud hitje? Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche) |
|
Graveworm - Dreaming into reality Zitten allemaal stukjes van Hypocrisy in (van de 10 years of chaos and confusion CD) |
|
Anathema- Angelica In het gitaarstukje in het begin herken ik toch "with a little help from my friends" van the beatles. Weliswaar dus vervormd op het eind en ander ritme maar toch herkenbaar hoor. maar verder geen kwaad woord over anathema |
|
Tis omgekeerd The Beatles hebben het gepikt van Anathema uiteraard. |
|
Zekers .... Anathema zal zeker weer lam van de drank zijn geweest en toen betales hebben gedraaid .. en WOEPS toen was dat riff er |
|
Nee, dat was dus uiteraard toen The Beatles Anathema draaiden hé Daarbij, van the beatles mag je pikken |
|
quote: Hmm maar moet je dan niet betalen aan Michael Jackson? of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen.... ff voor de duidelijkheid, ik dacht dat Michael Jackson de rechten van alles wat de Beatles uitgebracht hebben, opgekocht had. [Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 29-10-2003 16:10] Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Neenee, aan Anathema natuurlijk hé... |
|
Oftewel, stuur ze kissie nbier en je mag heel Judgement onder je eigen naam uitbrengen |
|
Op de laatste dimmu staat een nummer, welk weet ik niet, maar de main-riff van dat nummer lijkt erg veel op No Remorse van Metallica |
|
Zijn ze nog niet aangeklaagd? I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
ok hier zijn er nog een paar van iced earth: *het nummer "angels holocaust" begint met een herwerking van Carmina Burana's slavenkoor. *in het nr "Cast in stone" komt een molodietje terug dat ook te horen is in het nr "disciples of the watch" van Testament. *Metallica's "dont thread on me" begint met een intro van de musical "West side story". we shall rise and conquer, crushing all that's weak |
|
De openings riff van Dead Skin Mask is gejat van de openings riff van South Of Heaven. |
|
Forgotten Tomb - Entombed By Winter en Dolorian - When All The Laughter Has Gone Die twee nummers hebben vrijwel het identieke melodietje. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Therion heeft een keyboardlijntje uit Edge of Sanity's "Maze of Existence" gejat, merk ik net. I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
Het begin van 'Children of the damned' van Iron Maiden en begin van 'The Unforgiven II' van Metallica. Toeval? |
|
het nummmer "Will I Arrive" van Katatonia heeft verrekte veel weg van "Serenade from the Stars" van de STEVE MILLER BAND I Find That I Am Not There... |
|
Dat is al de derde keer dat je dat post volgens mij. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: I Find That I Am Not There... |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |