![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
quote: Je bedoelt dat Wrest gewoon wel weet hoe hij een gitaar kan vasthouden. "Gestuurder en minder chaotisch" my ass. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|||||||||
|
quote: Precies waar ik ook aan dacht. |
|||||||||
|
quote: Deze opmerking heeft wel wat. Doe er ook nog maar wat Ruins of Beverast bij. Alleen,... Om dezelfde redenen vind ik het net super. |
|||||||||
|
quote: Als het je niet teveel moeite is, ben ik wel benieuwd hoe het dan wel zit. Ruins of Beverast kan ik me dan qua vergelijking weer iets minder in vinden, dat vind ik dan weer toegankelijker. Al snap ik het wel op het vlak van uitgesponnen nummers en soms langdradigheid dat dat min of meer de bedoeling is om zo een bepaalde sfeer neer te zetten. |
|||||||||
|
quote: Leest die man mee of zo? |
|||||||||
|
best vet ![]() signature |
|||||||||
|
http://www.guitarworld.com/my-war-leviathans-jef-whitehead-discusses-scar-sighted-his-biggest-influences-and-why-he-still-wont-tour Leuk interview |
|||||||||
|
|
|||||||||
|
|
|||||||||
|
The First Sublevel of Suicide 1.Scenic Solitude and Leprosy 2.The Bitter Emblem of Dissolve 3.He Whom Shadows Move Towards 4.Mine Molten Armor 5.From Crevice, Rotten quote: ![]() Gave hoes. Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd. |
|||||||||
|
Deze ouwe koe ook maar weer ns opsjorren. Grappig dat er voorheen een discussie was over de vergelijking met bands als Striborg en Xasthur. Wazig. DSBM is over het algemeen te reduceren tot herhalen van twee akkoordjes vlak naast elkaar. Xasthur doet niet anders. Leviathan daarentegen, is vieze, experimentele, compleet eigen, best wel virtuoos gespeelde en samengestelde meuk, met heel diep daaronder ook die basistonen. Hoe het ook zei, z'n platen zijn me steevast te lang, m'n aandacht haakt af, maar de eerste paar nummers van zeg 10th Sub level, of Massive Conspiracy bevatten stuk voor stuk riffs die ik nooit vergeet. Ik heb in ieder geval altijd het idee te luisteren naar wat hij wil maken, niet naar iets wat probeert overeen te komen met het beeld dat fans van het genre hebben, of met wat op dat moment de trend is. |
|||||||||
|
quote: Ik begrijp je punt, vandaar dat een aantal van zijn EP's, die meestal ook als split-albums zijn uitgekomen (o.a. met Xasthur, Sapthuran, Crebain), misschien wel tot zijn beste werk horen, deels ook door de kortere speelduur die de complexiteit en densiteit beter verdragen. Sowieso een unieke band. De eerste Lurker of Chalice vind ik trouwens ook heel goed, veel meer atmosfeer en minder experiment wel. |
|||||||||
|
Ik denk dat de vergelijking met Xasthur’m er meer inzat dat het beide Amerikaanse bands waren/zijn. Er kwam destijds opeens een golf bands uit de VS, ook wel als USBM/4th wave aangeduid, waar Xasthur en Leviathan toch wel de bepalende acts van waren. Daarvoor kenden we eigenlijk alleen Grand Belial’s Key, Judas Iscariot, en Absu. En veel van de bands waren eenmansprojecten: Nachtmystium, Draugar, Krieg. Vice/Noisey kwam toen met de documentaire One Man Black Metal, met daarin Wrest (Leviathan), Malefic (Xasthur), en Sin N(anna) (Striborg). https://www.vice.com/en/article/one-man-metal-part-1/ Maar Leviathan heeft natuurlijk, zeker qua thematiek, raakvlakken met DSBM, met titels als The Tenth Sub Level of Suicide. Ook hoor ik qua sfeer, geluid, en productie wel wat raakvlakken met Xasthur. Murky, die ondoordringbare duisternis, dat onheilspellende. En een Nocturnal Poisoning is helemaal niet zo ééndimensionaal, toch? Ook op M-A scoren Leviathan en Xasthur bovenaan bij elkaar als ‘similar artist’. Een Tentacles of Whorror kan ik trouwens goed uitzitten, maar dat niveau heeft hij daarna indd niet meer gehaald. Net als dat Malefic Nocturnal Poisoning bij lange na nooit meer heeft gevenaard, trouwens. Scar Sighted vind ik trouwens wel ook echt heeel erg goed, bedenk ik me nu! Iets andere stijl wellicht, meer richting black ambient, half Lurker of Chalice, maar echt heel goed! Portrait in Scars, de split met Black Death, die is hard! Ik zit overigens al jaren op een nieuw album te wachten, maar ik betwijfel dat dat er nog inzit. Profound Lore heeft vorig jaar wel een 2025-versie van True Traitor, True Whore uitgebracht, maar dat is niet bepaald een album waarbij ik voor een alternatieve versie sta te popelen. Ik geloof een remaster met een instrumentale bonustrack. Wel veel beter artwork; dat wel.. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Oja, verrek. Lurker of Chalice. Is vet ja. Verder, leuk leeswerk allemaal Tentacles staat me van bij dat ik er niet helemaal in kwam. |
|||||||||
|
Vergelijking met Xasthur is denk ik ook omdat ze allebei aan dezelfde projecten meededen (Twilight, Black One van Sunn O)))) en een split hebben uitgebracht. Tentacles is hier favoriet. Debuut ooit gehad, maar beklijfde niet volledig en latere werk nooit echt heel erg goed beluisterd. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Ah cool, vanmiddag pak ik Tentacles wel even. Favorieten hier zoals gezegd Massive Conspiracy en 10th sub level. En die Lurker-plaat is geweldig. Beste split? |
|||||||||
|
Ik vind Scar Sighted een fantastische plaat. Maar daar hoor ik eigenlijk maar weinig positieve verhalen over van anderen. Volgens vrienden van me is dat album teveel death metal. Maar ik vind het een heerlijk smerig, haatvol album. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
Death zeg je? Zo herinner ik me 'm niet; maar ben die CD ook jaren kwijt geweest. Maar weer eens draaien dan. @Dirge: Check die split met Blackdeath. En dan is er ook nog A Silhouette in Splinters; een (black/dark) ambient-plaat die hij onder Leviathan heeft uitgebracht. Snap eigenlijk niet waarom dat geen Lurker of Chalice is; alhoewel het niet helemaal hetzelfde is, maar toch.. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote: Onlangs The Blind Wound gekocht op vinyl, dat is de helft van de Sapthuran-split apart uitgebracht. Echt een heel vette EP is dat. |
|||||||||
|
Scar Sighted kost wat aandacht en is moeilijk in een hokje te stoppen. Death metal zou ik het niet noemen, maar dat mensen die niet van death houden het te death vinden... sure! Thanks voor de tips verder! |
|||||||||
|
![]() Kennen we deze nog? Andere Leviathan...maar ook erg fijn. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
Messcherpe plaat. Hebben onlangs totaal onverwacht iets nieuws uitgebracht. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote: |
|||||||||
|
Aaaaargh, die Lurker of Chalice plaat. Ik weet weer waarom het een van mijn favoriete platen is. Poh. Klinkt me bijna als een what if: Leviathan + O'Malley. Niet in de drone zin voor de duidelijkheid. Nu ik erover nadenk, zat LoC niet ook op Southern Lord? Check. |
|||||||||
| Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |
| Index / Heavy Metal |