Ik ben blij dat het Dennis zich toch even geregistreerd heeft.
quote:
Op 16 juli 2003 23:27 schreef DBM het volgende:
Voila, hier ben ik dan.
Namens mij (en ik neem aan ook namens de rest hier) van harte welkom en een prettig verblijf op Zware Metalen gewenst. Ik denk niet dat het verkeerd is om wat vaker een kijkje te komen nemen aangezien ik sterk de indruk heb, dat je niet helemaal weet hoe de metalwereld in elkaar zit.
quote:
Even ter info : het verbaast me zeer sterk dat een redactie medewerker een persoonlijke mail open plaats op een forum.
Jij mag het vreemd vinden, ik niet. Er was een beginnende discussie over jullie gaande (net als in een ander forum topic overigens) en als ik hier op het forum een vraag stel, dan verwacht ik ook hier een antwoord. Als ik dat per mail gewenst had dan had ik jullie wel direct gemaild maar dat heb ik zoals je gemerkt hebt niet gedaan.
quote:
Maar ja,... Ik heb inderdaad gemaild, met de bedoeling een mail terug te mogen ontvangen ipv, dat op het forum te zien.
Nu je jezelf hier geregistreerd hebt, zal ik er ook hier even verder op ingaan.
quote:
Ik ben zeker niet laf, maar reageer liever persoonlijk en rechtsreeks dan op een open forum, uit respect ( een woord dat niet in ieder zijn woordenboek staat ), zodat mensen ook gespaard kunnen blijven.
en je mailde me ook nog:
quote:
HAD TOCH GEWOON TERUGGEMAILD, IK HEB DE EERSTE STAP GEZET MET EEN BELEEFDE MAIL, RECHTREEKS NAAR U TOE.
2 mails bestaande uit enkel hoofdletters komen op mij bijzonder schreeuwerig en weinig respectvol en beleefd over als ik even zo vrij mag zijn. En nogmaals: als ik het rechtstreeks had willen vragen had ik het jullie zelf wel gemaild. Mensen die mij kennen, weten dat ik eenieder met veel respect behandel mits dit wederzijds gebeurt.
quote:
Blijkbaar is er veel kretiek en afgunst naar ArachnicA toe, dat versta ik wel, maar... wil elke Vlaamse Metal Band niet in de kijker staan en gewardeerd worden ( uiteraard zijn er eigen smaken en voor - en tegenstanders ). Maar een eerlijke kans krijgen is al blijkbaar niet gegund.
Die kritiek kan ik me ten dele wel indenken als je jezelf gaat aanbieden met de volgende kreten:
quote:
In de promomail van Arachnica staat onder andere het volgende:
- Geen boysband maar een nieuwe, gewaagde formatie voor Vlaanderen : Metal!
- Metal is in Vlaanderen een grote publiekstrekker ( zie maar naar Rock Werchter ), dus doorom deze stap.
- Ook is deze Metal-band uitgerust met het beste Metal materiaal dat er bestaat zoals, Marshall, Jackson, ESP en Boss.
En daarnaast komen in het introfilmpje op de Arachnica site de volgende kreten voor:
- Metal, A sound created in Belgium
- Metal, A sound awaited in Belgium
- The band that kicks @ss
Nu ben ik welliswaar geen Belg (ik woon er op 10 minuutjes rijden vandaan) maar al deze uitlatingen zijn in mijn ogen een regelrechte belediging aan het adres van de metal in zijn algemeenheid. Jullie doen het met deze kreten voorkomen alsof je de eerste metalband zo'n beetje ter wereld (en zeker in België) bent en daarmee doe je toch noeste werkers zoals Ancient Rites, Aborted en Channel Zero (R.I.P.) ernstig tekort. Daarnaast heeft Rock Werchter geen donder met Metal te maken (het heet niet voor niks
Rock Werchter), had dan beter Graspop als voorbeeld genoemd en Marshall, Jackson en ESP zijn inderdaad prima merken (Boss hoort echt niet in dit rijtje thuis) maar dan vraag ik me toch sterk af wat de drummer ter beschikking heeft aangezien de genoemde merken geen drumartikelen maken. En als laatste maar zeker niet onbelangrijkste punt lijkt het uit deze woorden alsof jullie de Metal willen gaan gebruiken om er flink aan te gaan verdienen en een dergelijke instelling is toch voor veel mensen onacceptabel. Sterker nog: dat is gewoon not done!
quote:
De organisatie van Mindview heeft eerst de nummers van ArachnicA gehoord vooraleer ze hebben besloten om ons te laten headlinen, en dat is positief, voor de rest zal het publiek beslissen als ze de band waarderen of niet meer willen horen.
Aangezien jullie website slechts een aantal matige clips bevat (die Metallica cover is absoluut niet strak uitgevoerd), verbaasde het mij inderdaad om te moeten vernemen dat jullie zonder nog maar 1 plaat uitgebracht te hebben al meteen de Mindviewdag mochten headlinen. Nu heb ik persoonlijk alle vertrouwen in de Mindview-ploeg (die ontdekken nieuw talent met de snelheid van het licht waarvoor ik veel respect heb) dus die zullen zeker wel geweten hebben waar ze aan begonnen zijn maar ik denk niet dat je het vreemd moet vinden dat zulke zaken toch wel de nodige vragen oproepen bij mensen.
quote:
Slayer is ook groot en bekend maar ook weer niet iedereen luisterd er graag naar.
Dat is bij Metallica ook al jaren niet meer het geval en voor de die-hard metalfans is het nu met St. Anger helemaal gedaan dus wat is je punt hiermee?
quote:
Ik weet dat er Vlaamse Metal bands zijn die hard werken en langer bestaan dan ons, maar als men de mogelijkheid krijgt, neemt men die toch aan?
Uiteraard alleen vraag ik me toh wel het een en ander af. Jij schijnt in België een fenomeen te zijn in de erotische industrie. Zomaar vanuit het niets begin je een band, je koopt de gitaar van Kirk Hammett (heeft Kirk er zelf op gespeeld of is het gewoon een ESP Signature die ik dan wellicht nog wel voor jou de Benelux in heb geimporteerd tijdens een oude baan van me?), laat jullie een eigen oefencomplex en studio bouwen, ontwerpt een logo waar geen enkel greintje originaliteit in te ontdekken is maar gewoon rechtstreeks van Metallica is afgekeken (iets wat misschien ook wel van de naam gezegd kan worden). En dat terwijl alleen bij jullie zanger de lengte van zijn haar enigszins in de juiste richting komt.... Het concept lijkt sterk op het Idols- (in België bekend onder de naam Idool)principe. Zomaar vanuit het niets met alle benodigde faciliteiten in de schoot geworpen binnen een vloek en een zucht grote faam en rijkdom willen behalen. Zodoende ook dat bij mij de twijfel begon te rijzen of jullie je al dan niet hadden ingekocht voor dat optreden...
Als metaljournalist (naast Zware Metalen schrijf ik ook voor het Nederlandse
Lords of Metal ben ik zeer zeker erg benieuwd naar jullie muziek. Alleen goede muziek verkoopt zichzelf en heeft niet al die gekke fratsen nodig om aan de man te komen..
Ik hoop dat ik hiermee duidelijk heb kunnen maken hoe ik tegen de hele zaak aankijk en ik hoop dat we hier gewoon een goede gezonde discussie kunnen houden op dit forum want dat is ook wat een goede, sympathieke muzikant kenmerkt: hij begeeft zich ook eens onder de mensen en kan omgaan met kritiek..
Met vriendelijke groet,
Michiel