IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Mindview 10° anniversary Festival Vorige pagina | Volgende pagina
Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 05-11-2003 0:42 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 0:38 schreef Gunman het volgende:
Eh, het mooie aan metal vind (VOND eerder) ik toch dat het iets is wat je zelf ontdekt, magazines zijn daarbij een goede hulp, (mits critisch bekeken) maar ze moeten het niet schreeuwen verdomme! Metal, punk en rock zijn modetermen
geworden, dat moet stilaan gedaan zijn.
Door zo van die over promotie lijkt het allemaal superblitz enzo en trek je alleen maar mensen aan die eruit gaan zodra het nieuwe er af is, maar ondertuseen toch eventjes de stoere gaan uithangen en zo de hele hype-mallemolen nog een extra zwaai geven.
Mooi toch?

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 05-11-2003 0:45 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

Vond de mindview altijd wel ok, heb em al een tijdje niet gelezen kan me haast niet voorstellen dat het zo slecht geworden is. Maar ja hij is gratis en dat kunnen we van de aardschok die ook bol staat van de advertenties niet zeggen. (De aardschok is natuurlijk wel fijn glossy)

Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 05-11-2003 0:50 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 0:45 schreef Phlegyas het volgende:
Vond de mindview altijd wel ok, heb em al een tijdje niet gelezen kan me haast niet voorstellen dat het zo slecht geworden is. Maar ja hij is gratis en dat kunnen we van de aardschok die ook bol staat van de advertenties niet zeggen. (De aardschok is natuurlijk wel fijn glossy)
Toffe usericon!

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 05-11-2003 0:57 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

thanks

Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)

TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 05-11-2003 15:51 by TMDC wordfuhrer Wijzig reactieProfiel van TMDC wordfuhrerQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

Er komt voor de liefhebbers overigens wel een 40 minuten durende DVD uit van hun optreden.

Waar was Dennis nu de eerste 6 nummers? Poolse hoertjes aan het halen voor de afterparty?

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-11-2003 19:51 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 5 november 2003 15:51 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Er komt voor de liefhebbers overigens wel een 40 minuten durende DVD uit van hun optreden.
Ik las het net op de site ja.. Gelimiteerd tot 40 kopieen.. Om heel eerlijk te zijn zie ik het nut er totaal niet van in maar goed...

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-11-2003 20:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Shit ik dacht dat TMDC wordfuhrer liep te ouwehoeren ...

Hebben ze eigenlijk al een album uit???

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 05-11-2003 20:50 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 4 november 2003 20:25 schreef Plop het volgende:
maar ook bij mensen die minder vertrouwd zijn met het genre.
WAAROM? Stop ermee vent er zijn al posers genoeg!

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-11-2003 20:54 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 20:50 schreef IronGlory het volgende:

(zie mijn post beetje hoger) Daar klinken we op!

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-11-2003 20:58 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 20:50 schreef IronGlory het volgende:

(zie mijn post beetje hoger) Daar klinken we op!

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-11-2003 7:10 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 4 november 2003 20:25 schreef Plop het volgende:
De opzet van Mindview is metal te promoten, niet alleen bij de metalheads maar ook bij mensen die minder vertrouwd zijn met het genre. door inties met bvb Evrard (die door z'n verleden toch gelinkt mag worden aan de Belgische metalscene)kan je nieuwe zieltjes vinden voor het genre... Ze nemen mv dan misschien wel mee voor dat bepaald interview, maar uiteindelijk zullen er ook een aantal nieuwsgierig zijn en op een verdere ontdekkingtoch gaan.
De metal promoten is een bijzonder goed streven. Proberen wij met Lords of Metal (en ZM) ook zoveel mogelijk te doen. Echter kan ik me net als de vorige posters goed indenken dat het wel zijn grenzen zou moeten hebben. Om de metal toegankelijk te laten maken door iemand die Idols wint met een aantal rock (en dus geen metal) nummers weet ik ook niet of dat zo'n goed plan is (bij Lords of Metal hebben we deze maand een special over Rock en Metal in Videogames)..

quote:
Wat de reviews betreft, dat hoort gewoon bij de restyling waarmee we vanaf mv 101 begonnen zijn. Dat er daarbij korte reviews zitten is vooral om een overaanbod aan cd's te verwerken en we toch zoveel mogelijk cd's onder de aandacht willen brengen.
Dat jullie de CD reviews inkorten juich ik alleen maar toe. Er komt elke maand een steeds grotere stortvloed aan bagger uit waarvoor in veel gevallen zelfs die paar regels tekst nog teveel verspilde moeite is..

De reden dat ik Mindview lees (en er zelfs 20 Euro per jaar voor betaal) is omdat ik het een bijzonder goed initiatief vind dat er nog gratis alternatieven zijn om de metal bij de mensen te brengen. Op dat punt heeft een Aardschok van 4,25 bijna geen meerwaarde alleen mag de Arachnica sticker de komende maand achterwege gelaten worden hoor..

Het nadeel van een gedrukt blad is dat je gewoon met een aantal vaste kosten zit en die moeten er toch uitgehaald worden. Met de Lords hebben we die kosten niet en dan geniet je toch de volle vrijheid in wat je kunt plaatsen en wat niet. En we durven het gerust aan om eens tegen een paar schenen aan te schoppen aan te schoppen die daar uitdrukkelijk om vragen. Financiele consequenties kan zoiets in ons geval niet hebben en ik kan me voorstellen dat zoiets voor een blad wat afhankelijk is van adverteerders toch wat lastiger ligt..

Die is voor jou Peter!

Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 06-11-2003 10:24 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2003 7:10 schreef Judge M. het volgende:

Het nadeel van een gedrukt blad is dat je gewoon met een aantal vaste kosten zit en die moeten er toch uitgehaald worden. Met de Lords hebben we die kosten niet en dan geniet je toch de volle vrijheid in wat je kunt plaatsen en wat niet. En we durven het gerust aan om eens tegen een paar schenen aan te schoppen aan te schoppen die daar uitdrukkelijk om vragen. Financiele consequenties kan zoiets in ons geval niet hebben en ik kan me voorstellen dat zoiets voor een blad wat afhankelijk is van adverteerders toch wat lastiger ligt..

Die is voor jou Peter!

Los van het feit dat ik zelf voor een webzine schrijf (Vampire Mag) en dat ik ook niet akkoord ga met de koers die Mindview nu vaart, moet ik toch zeggen dat een blad op papier toch een zekere meerwaarde heeft. Jammer alleen dat het nu zo moet lopen ...

Heb net het interview met Arachnica gelezen (3 VOLLE BLZ! + cover (overdrijven, hoezo ) ). Tja, er staat daar dus geen enkele kritische noot in he, niets, maar dan ook niets, ...

Grappig is ook dat Epica Arachnica als "goede Belgische band" omschrijft en dit nog voor hun 1e release en 1e optreden, heh.

Maar nog eens, ik heb destijds teveel leesplezier aan Mindview gehad om nu het blad op te geven. Ik ga het zeker nog iedere maand trouw afhalen.

[Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 06-11-2003 10:25]

'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'

Plop
Usericon van Plop
Posted 06-11-2003 11:25 by Plop Wijzig reactieProfiel van PlopQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2003 10:24 schreef Wolveken het volgende:
Los van het feit dat ik zelf voor een webzine schrijf (Vampire Mag) en dat ik ook niet akkoord ga met de koers die Mindview nu vaart, moet ik toch zeggen dat een blad op papier toch een zekere meerwaarde heeft. Jammer alleen dat het nu zo moet lopen ...

Heb net het interview met Arachnica gelezen (3 VOLLE BLZ! + cover (overdrijven, hoezo ) ). Tja, er staat daar dus geen enkele kritische noot in he, niets, maar dan ook niets, ...

Je moet alles in z'n juiste context zien. Mindview is gratis en hangt grotendeels af van zijn adverteerders. Hoe meer advertenties, hoe meer pagina's en hoe meer ruimte voor minder bekende bands...
Als een band die in eigen beheer iets uitbrengt, bekend of niet bekend, wil investeren in een advertentie om zo een grotere bekendheid te verwerven dan is dat toch hun goed recht? Doordat de vorige uitgave iets dikker was dan normaal, konden we die band een extraatje geven. De bedoeling van dat artikel is trouwens om die band voor te stellen aan het publiek en wie het artikel goed leest, zal merken dat er verschillende kritische noten instaan.
Wat dat idool interview betreft, dat paste gewoon in het kader van onze jubileum uitgave.

Plop
Usericon van Plop
Posted 06-11-2003 11:33 by Plop Wijzig reactieProfiel van PlopQuote dit bericht

[quote]Op 6 november 2003 7:10 schreef Judge M. het volgende:

Met de Lords hebben we die kosten niet en dan geniet je toch de volle vrijheid in wat je kunt plaatsen en wat niet. En we durven het gerust aan om eens tegen een paar schenen aan te schoppen die daar uitdrukkelijk om vragen. Financiele consequenties kan zoiets in ons geval niet hebben en ik kan me voorstellen dat zoiets voor een blad wat afhankelijk is van adverteerders toch wat lastiger ligt..quote]

In besprekingen laten we ons ook niet leiden door adverteerders. Wie onze cd-sectie overloopt zal merken dat ook grote labels en adverteerders cd's zullen terugvinden in de kolom korte besprekingen. Het is niet omdat een label adverteert dat we een cd de hemel gaan inprijzen (remember de Metallica review van een bep. redacteur enkele maanden geleden). Wat interviews betreft ligt dat moeilijker, een adverteerder heeft natuurlijk graag zijn interviews in Mindview en dat is toch logisch denk ik. Daar houden we wel rekening mee.

P.S. Judge: bedankt voor het biertje. Zal het met smaak opdrinken a.s. zaterdag... en ja, je krijgt er ook eentje...
P.S. 2: heb het LOM stuk van die videogames al gelezen, leuk en interessant maar eigenlijk wel onvolledig (denk hierbij aan het ontbreken van Primal, Amplitude etc.... waar ook metal aan bod komt

[Dit bericht is gewijzigd door Plop op 06-11-2003 11:36]

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-11-2003 11:44 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 november 2003 11:33 schreef Plop het volgende:
In besprekingen laten we ons ook niet leiden door adverteerders. Wie onze cd-sectie overloopt zal merken dat ook grote labels en adverteerders cd's zullen terugvinden in de kolom korte besprekingen. Het is niet omdat een label adverteert dat we een cd de hemel gaan inprijzen (remember de Metallica review van een bep. redacteur enkele maanden geleden). Wat interviews betreft ligt dat moeilijker, een adverteerder heeft natuurlijk graag zijn interviews in Mindview en dat is toch logisch denk ik. Daar houden we wel rekening mee.
Leg mij dan eens uit waarom een band als het Nederlandse Textures die ook al hun geld en energie in een fabelachtig eigen product gestoken hebben niet meer dan een korte review krijgen (weliswaar beloond met de maxiale score)? Komt dat omdat ze geen extern potje met geld hebben om te adverteren (kan ik me voorstellen als je al je geld in de CD gestoken hebt en geen scheppen met geld buiten je muziek om verdient) of omdat het geen Belgen zijn? Persoonlijk zou ik zo'n band veel meer steunen en publiciteit geven (wat ik dus ook gedaan heb) dan een band die wel een grote bek en een bekende kop in de gelederen hebben maar die nog geen fatsoenlijke noot muziek op het publiek hebben losgelaten..

quote:
Op 6 november 2003 11:25 schreef Plop het volgende:
Je moet alles in z'n juiste context zien. Mindview is gratis en hangt grotendeels af van zijn adverteerders. Hoe meer advertenties, hoe meer pagina's en hoe meer ruimte voor minder bekende bands...
Als een band die in eigen beheer iets uitbrengt, bekend of niet bekend, wil investeren in een advertentie om zo een grotere bekendheid te verwerven dan is dat toch hun goed recht? Doordat de vorige uitgave iets dikker was dan normaal, konden we die band een extraatje geven. De bedoeling van dat artikel is trouwens om die band voor te stellen aan het publiek en wie het artikel goed leest, zal merken dat er verschillende kritische noten instaan.
Wat dat idool interview betreft, dat paste gewoon in het kader van onze jubileum uitgave.
In zulke gevallen ben ik heel erg blij dat we een nagenoeg oneindig grote database achter onze site hebben hangen.. Ik zou het me niet willen inbeelden om met beperkingen te gaan werken (iets wat overigens zo zijn voordelen wel kan hebben want ik kan al die kolossale lappen tekst ook nog gaan vertalen maar goed...). De kritische noten zijn er zeer zeker (wij hebben Metallica ook even stevig door de mangel gehaald maar das een beetje tegen een dood paard aan trappen).

Wat ik me dan serieus afvraag na alle reacties op het Arachnica optreden zo'n beetje gelezen te hebben of er in de komende Mindview ook rechtevenredig verslag zal worden gedaan van hoe ze op hun bek gegaan zijn? Ik ben erg benieuwd..

quote:
P.S. Judge: bedankt voor het biertje. Zal het met smaak opdrinken a.s. zaterdag... en ja, je krijgt er ook eentje...
Gaan we zeker doen Peter! (Mits ik niet hoef te rijden uiteraard, anders wordt het wat zonder alcohol)

Plop
Usericon van Plop
Posted 06-11-2003 12:07 by Plop Wijzig reactieProfiel van PlopQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2003 11:44 schreef Judge M. het volgende:
Leg mij dan eens uit waarom een band als het Nederlandse Textures die ook al hun geld en energie in een fabelachtig eigen product gestoken hebben niet meer dan een korte review krijgen (weliswaar beloond met de maxiale score)? Komt dat omdat ze geen extern potje met geld hebben om te adverteren (kan ik me voorstellen als je al je geld in de CD gestoken hebt en geen scheppen met geld buiten je muziek om verdient) of omdat het geen Belgen zijn? Persoonlijk zou ik zo'n band veel meer steunen en publiciteit geven (wat ik dus ook gedaan heb) dan een band die wel een grote bek en een bekende kop in de gelederen hebben maar die nog geen fatsoenlijke noot muziek op het publiek hebben losgelaten..)

Textures heeft toch geen korte bespreking gekregen in Mindview? Mochten we meer ruimte hebben zouden we graag zo'n band meer aandacht willen geven.

quote:
Wat ik me dan serieus afvraag na alle reacties op het Arachnica optreden zo'n beetje gelezen te hebben of er in de komende Mindview ook rechtevenredig verslag zal worden gedaan van hoe ze op hun bek gegaan zijn? Ik ben erg benieuwd..)

Wat AA betreft, daar wordt heel wat onzin over geschreven. Net zoals er heel wat negatieve reacties te lezen zijn op diverse forums, zijn er ook heel wat positieve reacties (bvb:'Ik was nl. 1 november in het gildenhuis te stekene voor arachnica, en vond die mannen keigoe.' - H.G.) van gewone muziekliefhebbers, mensen die niet naar Stekene gekomen zijn om elke noot van AA te annalizeren om zo toch maar geen enkel foutje te missen om dan achteraf hun gal te kunnen gaan uitspuwen. Wacht maar tot je een dezer dagen hun cd-single & videoclip in de bus vindt zodat je zelf een oordeel kan vellen over AA

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-11-2003 12:25 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 november 2003 12:07 schreef Plop het volgende:
Textures heeft toch geen korte bespreking gekregen in Mindview? Mochten we meer ruimte hebben zouden we graag zo'n band meer aandacht willen geven.
Vergeef me als ik jullie copyright hiermee schendt maar is dit meer aandacht dan normaal? Volgens mij niet. De review dekt de lading zeer aardig maar er kan makkelijk meer over verteld worden..

quote:
Wat AA betreft, daar wordt heel wat onzin over geschreven. Net zoals er heel wat negatieve reacties te lezen zijn op diverse forums, zijn er ook heel wat positieve reacties (bvb:'Ik was nl. 1 november in het gildenhuis te stekene voor arachnica, en vond die mannen keigoe.' - H.G.) van gewone muziekliefhebbers, mensen die niet naar Stekene gekomen zijn om elke noot van AA te annalizeren om zo toch maar geen enkel foutje te missen om dan achteraf hun gal te kunnen gaan uitspuwen. Wacht maar tot je een dezer dagen hun cd-single & videoclip in de bus vindt zodat je zelf een oordeel kan vellen over AA
Op die singel wacht ik al maanden maar nog steeds geen reactie uit het AA-kamp.

Maar vindt jij het raar dat er mensen zijn die een band die zo'n grote bek heeft en zo hoog van de toren blaast en die zonder ook nog maar wat gepresteerd te hebben meteen mogen headlinen ten koste van een andere band op het jubileumfestival van een gerespecteerd blad maar wat graag op hun bek zien gaan? Ik niet hoor, sterker nog: ik geef ze volkomen gelijk en ik ben dan nog eerder geneigd zulke mensen te geloven dan iemand die ondanks zulke (veelal aardig beargumenteerde) kritiek zo'n band die dus nog steeds niks gepresteerd hebben de hemel in prijzen...

Tot slot: ik ben absoluut geen zeikerd maar over dingen die me niet aanstaan, kan ik inderdaad lang doorzagen (om maar even een Vlaamse uitdrukking te gebruiken)..

Plop
Usericon van Plop
Posted 06-11-2003 12:35 by Plop Wijzig reactieProfiel van PlopQuote dit bericht

mensen die niet naar Stekene gekomen zijn om elke noot van AA te annalizeren om zo toch maar geen enkel foutje te missen om dan achteraf hun gal te kunnen gaan uitspuwen.

Zowel wij van Mindview als AA wisten na eerdere reacties dat dit ging gebeuren. Ik kan best begrijpen dat hun optreden voor sommige mensen een tegenvaller was. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar dat wil niet zeggen dat ze met slijk moeten gooien... Kritiek hebben mag en moet maar dan wel zonder schelden en kleineren zoals op sommige forums & guestbooks het geval is. Gelukkig zijn er nog mensen waarmee je een gezonde discussie kan opzetten... Denk trouwens dat we na de quiz meer dan een biertje zullen moeten drinken om alles gezegd te krijgen...
P.S. je krijgt dan trouwens die cd-single/dvd mee

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-11-2003 14:24 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 november 2003 12:35 schreef Plop het volgende:
Zowel wij van Mindview als AA wisten na eerdere reacties dat dit ging gebeuren. Ik kan best begrijpen dat hun optreden voor sommige mensen een tegenvaller was. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar dat wil niet zeggen dat ze met slijk moeten gooien...
Mijns inziens is Arachnica degene die begonnen is met slijk gooien door hun hoogst arrogante promomail ergens in mei. Dat was een regelrechte belediging aan het adres aan alle metalbands die België ooit heeft voortgebracht. De natuurkunde zegt het zelf al: aktie geeft reactie. Exact wat er hier gebeurd is..

quote:
Kritiek hebben mag en moet maar dan wel zonder schelden en kleineren zoals op sommige forums & guestbooks het geval is.
Lomperikken zitten er overal. Vergeet niet dat die eerste mail + een aantal zaken erna bij veel mensen kwaad bloed gezet hebben. Goed te praten is het gescheld niet maar ergens klijkt het me toch zeker wel te begrijpen..

quote:
Gelukkig zijn er nog mensen waarmee je een gezonde discussie kan opzetten...
Mag ik mezelf daar ook toe rekenen?

quote:
Denk trouwens dat we na de quiz meer dan een biertje zullen moeten drinken om alles gezegd te krijgen...
Ik verheug me dr nu al op.. Snel dan die vragen stellen, ons de prijs uitreiken (daar komen we uiteraard voor.). Een goed gesprek ga ik nooit uit te de weg en zoals bij de Epica-luistersessie vormen wij een prachtig koppel..

quote:
P.S. je krijgt dan trouwens die cd-single/dvd mee
*jumps up and down*

Plop
Usericon van Plop
Posted 06-11-2003 15:19 by Plop Wijzig reactieProfiel van PlopQuote dit bericht

[quote]Op 6 november 2003 14:24 schreef Judge M. het volgende:
Mijns inziens is Arachnica degene die begonnen is met slijk gooien door hun hoogst arrogante promomail ergens in mei. Dat was een regelrechte belediging aan het adres aan alle metalbands die België ooit heeft voortgebracht. De natuurkunde zegt het zelf al: aktie geeft reactie. Exact wat er hier gebeurd is..

Maar dat is nu precies waar marketing om draait, je zelf op een zo positieve manier profileren, dat heeft niks met arrogantie te maken. Bekijk al die infosheets maar eens bij de promo's die je krijgt... Die benadrukken toch ook alleen maar de goeie dingen van een band.
Een degelijke marketing is wat heel wat bands ontbreekt, gewoon zichzelf profileren op een aparte manier, zodat iedereen over je spreekt, dat kan zoals AA dat gedaan heeft, maar dat kan ook op eenvoudiger manieren. Heb hier in het verleden ook al promopaketten binnen gekregen waarvan je door de manier van presentatie direct geneigd bent om te gaan luisteren; dat kan meevallen maar kan ook dik tegenvallen...
Langs de andere kant krijg je dan een zoveelste gekopieerd cd-demootje binnen zonder bio etc... Je legt dat opzij omdat het er niet uit ziet en wacht dan twee/drie maanden om hem te bespreken terwijl het een superproduct blijkt te zijn.... Jammer genoeg werkt het ook zo bij platenfirma's... Als band moet je ballen aan je lijf hebben en tegen de hele wereld durven te zeggen van ik ben goed bezig.... Die wereld moet dan zelf maar uitmaken of dat zo is of niet...
Nederlandse bands hebben op dat gebied heel wat meer lef, wat je ook merkt aan de bands die een deal hebben, terwijl je die in België op één hand kan tellen.... Trouwens zonder die lef en het geloof in eigen kunnen had Mindview ook al lang van de aardbodem verdwenen geweest.

Mag ik mezelf daar ook toe rekenen?

Tuurlijk, jouw kritiek is weldoordacht

P.S. Deze muziekanalfabeet (volgens sommigen toch) gaat nu nog eens luisteren naar de nieuwe Dream Theater)

[Dit bericht is gewijzigd door Plop op 06-11-2003 15:21]

HerrHorst
Lords Of Metal
Usericon van HerrHorst
Posted 06-11-2003 15:35 by HerrHorst Wijzig reactieProfiel van HerrHorstQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

En wanneer gaan de mannen een origineel logo verzinnen?

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-11-2003 15:58 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 november 2003 15:19 schreef Plop het volgende:
Maar dat is nu precies waar marketing om draait, je zelf op een zo positieve manier profileren, dat heeft niks met arrogantie te maken. Bekijk al die infosheets maar eens bij de promo's die je krijgt... Die benadrukken toch ook alleen maar de goeie dingen van een band.
Al die eigengeilerij wordt in nagenoeg alle gevallen gezamelijk met een CD verzonden. Arachnica heeft het gepresteerd om nog geen noot uit te brengen maar toch al voor zichzelf een fanzone, een distributiedeal en een sterernstatus te creeren. Dat noem ik persoonlijk pure ongefundeerde arrogantie..

quote:
Een degelijke marketing is wat heel wat bands ontbreekt, gewoon zichzelf profileren op een aparte manier, zodat iedereen over je spreekt, dat kan zoals AA dat gedaan heeft, maar dat kan ook op eenvoudiger manieren. Heb hier in het verleden ook al promopaketten binnen gekregen waarvan je door de manier van presentatie direct geneigd bent om te gaan luisteren; dat kan meevallen maar kan ook dik tegenvallen...
Langs de andere kant krijg je dan een zoveelste gekopieerd cd-demootje binnen zonder bio etc... Je legt dat opzij omdat het er niet uit ziet en wacht dan twee/drie maanden om hem te bespreken terwijl het een superproduct blijkt te zijn.... Jammer genoeg werkt het ook zo bij platenfirma's... Als band moet je ballen aan je lijf hebben en tegen de hele wereld durven te zeggen van ik ben goed bezig.... Die wereld moet dan zelf maar uitmaken of dat zo is of niet...
Nederlandse bands hebben op dat gebied heel wat meer lef, wat je ook merkt aan de bands die een deal hebben, terwijl je die in België op één hand kan tellen.... Trouwens zonder die lef en het geloof in eigen kunnen had Mindview ook al lang van de aardbodem verdwenen geweest.
Op dit punt ben ik het helemaal met je eens. Met mijn voormalige band We, the Gods hebben we in nog geen 11 maanden tijd 17 keer opgetreden. geen enkele band in ons genre zonder platendeal deed ons dat na. Waren we zo goed dan? Als je het mij vraagt niet. Ik was (en ben nog steeds) gezegend met een goede babbel en dat heeft ons veel opgeleverd. Ik kan je legio bands noemen die het vak van promotie maken nog niet helemaal snappen maar wel muziek maken die de pannen van het dak af heerscht.. Persoonlijk prefereer ik een band die dan wel weet hoe ze goede muziek moeten maken boven een band die een grote bek en een zelfgebouwde oefenruimte heeft maar tot niks in staat blijkt te zijn...

quote:
jouw kritiek is weldoordacht
Dat probeer ik ook altijd zoveel mogelijk na te streven. De bijnaam Judge M. wil ik wel graag eer aan doen..

quote:
P.S. Deze muziekanalfabeet (volgens sommigen toch) gaat nu nog eens luisteren naar de nieuwe Dream Theater)
Ik ben jaloers op je.. Ik moet het doen met de laatste van Macabre..

quote:
Op 6 november 2003 15:35 schreef HerrHorst het volgende:
En wanneer gaan de mannen een origineel logo verzinnen?
Biertje chef?

Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 06-11-2003 19:14 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

snap niet dat jullie jullie tijd verdoen om dingen neer te schrijven over deze 'groep'

ik ben gewoon na drie nummers weggegaan en gedaan. Thuis lekker een duvel gaan drinken en een dvd van Vader opgezet. Maak me om zo'n stunts niet druk, iedereen doet wat hij wilt. Je wordt niet verplicht om er naar te kijken.

Vond het wel bagger overigens hoor.

Do androids dream of electric sheep?

HerrHorst
Lords Of Metal
Usericon van HerrHorst
Posted 06-11-2003 19:34 by HerrHorst Wijzig reactieProfiel van HerrHorstQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 november 2003 15:58 schreef Judge M. het volgende:

Biertje chef?

Doe maar veel. Zaterdag 15 November perhaps? Ergens in het Belgische? Mag je nog een liedje voor me zingen ook.

Plop
Usericon van Plop
Posted 06-11-2003 19:36 by Plop Wijzig reactieProfiel van PlopQuote dit bericht

[quote]Op 6 november 2003 15:58 schreef Judge M. het volgende:
Al die eigengeilerij wordt in nagenoeg alle gevallen gezamelijk met een CD verzonden. Arachnica heeft het gepresteerd om nog geen noot uit te brengen maar toch al voor zichzelf een fanzone, een distributiedeal en een sterernstatus te creeren. Dat noem ik persoonlijk pure ongefundeerde arrogantie..
oefenruimte heeft maar tot niks in staat blijkt te zijn...[quote]

Kan ik inkomen dat je het zo bekijkt, maar je moet ook rekening houden met de industrie waar hij in zit en daar moet je vooral de mensen op voorhand warm maken en dat heeft hij gewoon doorgetrokken voor de marketing van zijn band, dus heeft dat niks met arrogantie te maken.

Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com