|
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
Auteur: |
|
|
wait and see.... 3de week van September!!!! [Dit bericht is gewijzigd door DBM op 17-07-2003 2:16] |
|
quote: maar neen (zoiets kunnen ze niet maken) In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
|
|
niet te geloven ! slechte zet ? een grote schande is het ! godverdoeme toch ! Mindview kan zich hier alleen uit redden door een stand met rotte tomaten/eieren te voorzien. Djeezes ... [Dit bericht is gewijzigd door X-Act op 17-07-2003 4:21] In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
klote-bug klote-avond In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
quote: wilt niks zeggen; het manneke/vrouwke achter dat drumstel moet ook nog kunnen drummen, anders is het gewoon weggesmeten geld dat drumstel... en dat geldt voor elke groep... [Dit bericht is gewijzigd door Mordheim op 17-07-2003 9:16] "The stars themselves once lived and died at my command, and yet you still dare to oppose my will." |
|
Ik verwacht niet dat Arachnica veel sympathie zal krijgen binnen de metalscene... |
|
deze post mag weg, bubbelpost [Dit bericht is gewijzigd door Mordheim op 17-07-2003 9:19] "The stars themselves once lived and died at my command, and yet you still dare to oppose my will." |
|
Beste Mensen, Nu ik dit hier allemaal lees, kan ik het niet meer houden en ook eens mijne zegzeg doen op het forum over Arachnica. Voor alle duidelijkheid ben ik de drummer van de band. Arachnica heeft inderdaad nog geen enkele noot muziek uitgebracht, daar heeft iedereen momenteel gelijk in. Maar dat wil niet zeggen dat Arachnica nog geen noot muziek gespeeld heeft of dat we kluchtzangers zijn! We werken keihard om muzikaal zo sterk mogelijk voor de dag te komen met al onze talenten en gebreken. En voor iedereen liggen de mogelijkheden en omstandigheden anders. Maar het ultieme is om je eigen muzikale creaties aan de mensen te kunnen laten horen en het wordt nog beter als de mensen (concertorganisators) het goed vinden en appreciëren. Daar is op zich toch niks verkeerds mee? Persoonlijk speel ik al ettelijke jaren muziek. En ik ben ook begonnen van minder dan nul. In de 'undergroundscene' by the way. En daar heb ik vastgesteld dat metalbands KEIHARD voor elkaar zijn. Ze gunnen elkaar NIKS! Als geëngageerde metalliefhebber, heb ik naast mijn verscheidene metalbands waar ik in speelde ook nog kleine metalfestivalletjes in elkaar gestoken. Verschillende malen heb ik 'undergroundbands' uitgenodigd en ik stelde alleen maar vast dat er diezelfde negatieve sfeer voor elkaar heerst. Elke groep bracht zijn eigen fans mee, en die gingen vooral niet kijken naar de andere bands die die avond optraden. Nee, veel liever de rockstar gaan uithangen in de BACKSTAGE Area en daar de boel op stelten zetten!! Ik las nog ergens een opmerking van iemand die zich afvroeg wat er mis was met optreden voor 50 euro en een bak bier. Wel, kerel... al die jaren heb ik zelfs opgetreden voor wat drankbonnekes. En op zich is daar niks mis mee. Een passie kost veel geld. Mijn drumstel kost veel geld en ik heb daar hard voor gewerkt en gespaard en ik ben zo fier als een gieter om erop te mogen spelen. En als je denkt dat ik niet meer moet werken omdat ik bij Arachnica ben, dan ben je mis. Arachnica is mijn passie, Arachnica is mijn hobby, Arachnica is mijn leven zowaar. Maar de realiteit verplicht me te gaan werken overdag om eten te kunnen kopen en mijn huur te kunnen betalen!! Via mijn muzikale interesse ben ik in contact gekomen met andere bandleden (de huidige bezetting van Arachnica) en ja... Dennis speelt daarin mee. Metal is voor ons alle vijf een passie die ons leven constant overheerst. We repeteren, repeteren, repeteren en hebben naar eigen mening een sterk muzikaal product afgeleverd en blijkbaar vinden bepaalde andere mensen dat ook. Zie verschillende interviews en het feit van het Mindview festival. En het grote publiek (jullie) krijgen binnenkort (3de week van september) Arachnica te horen en te zien. Dus stel ik voor om dan de tonnen kritiek te spuien op ons omdat je het niet goed vindt. Maar dan laten we de muziek spreken en niet wat nu gebeurt want dat zijn vooroordelen. |
|
@ DBM: Doe normaal en speel zoals elke band eerst wat pensenkermissen. "Zo'n kans grijpen", tuurlijk, zouden we allemaal doen, maar het klinkt wel heel ongeloofwaardig. Als je zelf niet doorhebt waarom ze je laten headlinen, zal ik het je zeggen: je bent een BV, kerel. Je hebt dus sowieso een streepje voor. Mindview rekent m.i. op tv-kijkers die speciaal voor jou zullen komen in plaats van te rekenen op metalheads die voor de muziek zouden komen. Wat mij betreft schopt jullie muziek kont, en zijn jullie effectief goed, maar zelfs goede bands moeten een lijdensweg afleggen. Er zijn steengoede Belgische metalbands die al bijna vijftien jaren spelen for fuck's sake, en nog niet half staan waar jullie nu staan. Ware het niet dat de meesten hier blijkbaar op een goed blaadje willen staan bij Mindview, je zou heel wat moeten verdragen. |
|
quote: Beerk, tv-kijkers , ik moet zeggen dat ik deze morgen wel schrok toen ik dit topic eens opnieuw opende, als DBM zn band nu geen headliner was geweest, ging ik zeker, nu misschien ook maar heel dat fest uitzien? Neh, : Waarom wil men van metal tegenwoordig zo'n circus maken: hou het aangenaam voor de metalheads a.u.b. :dankuwel. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Deathknight... De pensenkermissen, de lijdensweg en optreden voor twee man en ne paardenkop... been there, done that! Maar wat is er fout? Wij die ons op korte termijn in the picture gewerkt hebben of die steengoeie metalbands die na vijftien jaar nog steeds staan te trappelen... Robin [Dit bericht is gewijzigd door Engine Maniac op 17-07-2003 11:26] |
|
quote:Als je jezelf nu in de picture gewerkt zou hebben dankzij je muziek dan is er als je het mij vraagt niks aan de hand.. Het feit dat jullie nu in de spotlights staan heeft een hele andere oorzaak en dat weet jij ook maar al te goed... |
|
Het is helemaal niet fout dat jullie op MV fest spelen, maar geen enkele band verdient om te headlinen op z'n allereerste liveverschijning... net zoals in mijn ogen het eerste concert van Epica ook een misstap was: gooi zo'n jonge en onervaren zangeres toch niet meteen voor de leeuwen, in dit geval als support van Anathema in 013... grmbl, jullie hebben een andere manager nodig gasten |
|
Wie zegt dat het optreden van Arachnica op één november het eerste live-optreden is? Normaal gezien zou de afficha pas in semptember verschijnen, maar hij is er blijkbaar vroeger. Vandaag zijn we 17 juli. Dat betekent nog 3 en een halve maand om ons muzikaal te bewijzen. We zijn ons weldegelijk heeeeeeel goed van bewust van de huidige situatie. En ik betreur de soms pijnlijke reacties op het forum. Maar daar zal ik me tegen moeten wapenen en het motiveert me anderzijds om het tegendeel te gaan bewijzen! |
|
quote:Neem me niet kwalijk maar deze uitspraak doet me toch vermoeden dat er bepaalde afspraken gemaakt zijn waar blijkbaar een aantal mensen geen weet van mogen hebben... quote:Er zou een video van jullie op TMF komen en in 2004 nog een.. Hoe weet je dat nu al dan? Bij TMF is het doorgaans zo dat je jezelf moet inkopen om je muziek gedraaid te krijgen daar.. Daar is al voor gezorgd neem ik aan? quote:En dat is de enige juiste instelling.. |
|
quote: Hoe gek het ook moge klinken: that's reality. Bij elke *nieuwe* band moet je van voor af aan beginnen, of je het nu wil of niet. Of je moet natuurlijk een Soulfly beginnen, of een Bodycount, waar iedereen je al kent... Of, jawel, u voelt 'm al komen, een bekendheid op een of ander vlak... De band waar ik nu in speel is misschien ook al m'n vierde, en ja dat steekt tegen om telkens opnieuw te moeten beginnen, maar IK daarentegen heb niet te kiezen, noch krijg ik het in de schoot geworpen. En wat u daar insinueert over die bands die na vijftien jaar nog trappelen: het ligt niet aan hun talent. Dat is een aanval if I ever saw one. Een Double Diamond kan het makkelijk opnemen tegen een Hammerfall in mijn ogen. Een Exterminator kan zo meetouren met Sodom. Signs Of Darkness en Infernal Beauty stoten alles wat melodieus ruikt van de troon. Wie een beetje zijn underground kent, zou zoiets nooit durven zeggen. quote: Dat stond te lezen op het Mindview forum, dacht ik. "Primeur." Modderdemod, het volgende las ik (goed journalist zijnde) op de VT4 site: "Dessert: Ann maakt de grote droom van Black Magic waar: hij wordt rapper onder de deskundige begeleiding van KIA." Hihi. Draaien lijk de wind, jongen. [Dit bericht is gewijzigd door DeathKnight op 17-07-2003 12:25] |
|
Laat alstublieft die wilde verhalen van inkopen achterwege. Ik ben Onnasis niet, hé. Niemand heeft een ezel in zijn tuin staan die geld sch**t. Laat me eens iets zeggen (ik heb de wijsheid NIET in pand, dus reacties zijn welkom) Als je als band op een bepaald nivo bent geraakt en je wil gaan optreden kun je verschillende mogelijkheden doen. Of, zoals de meeste (ik ook), spaar je geld en ga je dan in de studio en breng je die CD-demo uit in eigen beheer. Kost je stukken van mensen. Ik heb thuis tussen mijn CD's al mijn demo's nog zitten van alle bands waar ik in gespeeld heb. En dat is leuk om hebben, maar daar geraak je geen bal mee vooruit. Voor mij is dat niet meer of niet minder dan een leuk jeugdsentiment om later aan mijn kinderen te laten zien. Je kan die dure exemplaren opsturen naar concertorganisatoren, platenbazen e.d., maar geloof me vrij, je geraakt met je exemplaar op een grote stapel tussen al de rest van de honderden demo's die binnenkomen. Maar Arachnica stuurt zijn demo's niet op maar werkt aan een totaalconcept Arachnica. En dat is iets anders. En moeilijk is dat niet maar, buiten wat muzikale creativiteit moet je jezelf kunnen verkopen en vooral veeeeeeeeee LEF hebben!!! En denk maar niet dat Rome op één dag is gebouwd. Arachnica is nu een redelijk nieuwe bandnaam, maar de mensen achter arachnica hebben al veel opgetreden en weten waar ze mee bezig zijn. En ja, ik ben al veel met mijn hoofd tegen de muren gelopen, maar telkens opnieuw opgestaan. |
|
Deathknight Ik val geen enkele band aan! Double Diamond zijn al vijftien jaar bezig op het podium. Dat zijn stuk voor stuk muzikanten met een passie voor heavy metal. Ik heb ze ook mee geprogrammeerd in het Kompas en dat zijn pas sfeerbrengers. Die kunnen nog eens een zaal vol laten lopen. En toen heb ik dat al betreurd, dat die mannen in feite meer verdienen maar de kans niet krijgen om hogerop te geraken. Oceans of Sadness speelt al 3 keer op Graspop. Double Diamond niet. Moeten we Oceans of Sadness dan scheef gaan bekijken omdat DD die mogelijkheid nog niet heeft gekregen? In Bellator RIP (trouwens je hebt er nog bij gezongen) speelde goeie muzikanten. Ze hebben het geschopt tot EuroRock. Awel, met een goei management stonden ze er dit jaar weer, maar dan veel later op de affiche. Ik lig daar ook veel aan te denken, hoor. Wel, ik ben al veel samen met Dennis naar gesprekken geweest. En als je denkt dat iedereen plooit voor de schone ogen van Dennis dan moet ik je teleurstellen. Voor de muziekindustrie moet DBM zich zoals U en ik bewijzen vanaf nul! Als DBM zijn connecties zou misbruiken om een act te maken, dan stond ie nu al lang op een podium! [Dit bericht is gewijzigd door Engine Maniac op 17-07-2003 12:42] |
|
Hey Allemaal, Ik heb veel gelezen en leg bij het meeste negatieve kretiek bij neer!! Er zijn mensen op deze forum die een punt hebben, jaja ook Judge M. heeft een punt met bepaalde uitspraken. Het is voor mij, Robin en alle andere bandleden niet de bedoeling om eventjes "bordel" of "show" te komen verkopen in de Metal wereld. Daarom ook dat ik begrip toon voor de minder mooie woorden over ArachnicA, maar een paar dingen moeten duidelijk zijn, INKOPEN = NOOIT! want dan zou ik bijvoorbeeld met een clip op TV kunnen komen terwijl ik maar 3 noten ken en zo werkt dat ook weer niet. Uiteraard werkt elke band zoals eerder gezegd door een forum member zich op van NUL! awel... Arachnica is ook van nul begonnen, en alle bandleden weten wt het is voor een kleine zaal te spelen en voor een optreden te zorgen, zelfs ik heb dat meegemaakt toen ik gitaar speelde bij Tyfoon, zo een 11 jaar geleden, en ik vondt het leuk en keek op naar grote Belgische band zo van "Whaw... wie weet, ooit wij ook...". En dat Mindview Arachnica laat Headlinen voor TV kijkers is niet goed voor de Metal Scene, Metal is al 16 een passie voor mij. Als wij falen, dan falen wij, als we groeien dan groeien wij, en hopelijk kan en zal iedereen groeien, en niet omdat je een "BV" bent, wat zeker niet mijn bedoeling is geweest, het is mijn bron van inkomen ( Black Magic ) en vraag maar aan Robin, de drummer, echt gelukkig ben ik niet hor, maar... Arachnica heeft mij nieuw leven ingeblazen, 5 jonge gekke kerels die goede muziek willen maken, dat is iets waar wij allemaal mee bezig zijn. In ieder geval, gespect voor iedereen, ik zal nooit een andere groep de grond in boren. Dennis |
|
[quote]Op 17 juli 2003 13:06 schreef DBM het volgende: Hey Allemaal, Ik heb veel gelezen en leg bij het meeste negatieve kretiek bij neer!! Er zijn mensen op deze forum die een punt hebben, jaja ook Judge M. heeft een punt met bepaalde uitspraken. Het is voor mij, Robin en alle andere bandleden niet de bedoeling om eventjes "bordel" of "show" te komen verkopen in de Metal wereld. Daarom ook dat ik begrip toon voor de minder mooie woorden over ArachnicA, maar een paar dingen moeten duidelijk zijn, INKOPEN = NOOIT! want dan zou ik bijvoorbeeld met een clip op TV kunnen komen terwijl ik maar 3 noten ken en zo werkt dat ook weer niet. Uiteraard werkt elke band zoals eerder gezegd door een forum member zich op van NUL! awel... Arachnica is ook van nul begonnen, en alle bandleden weten wt het is voor een kleine zaal te spelen en voor een optreden te zorgen, zelfs ik heb dat meegemaakt toen ik gitaar speelde bij Tyfoon, zo een 11 jaar geleden, en ik vondt het leuk en keek op naar grote Belgische band zo van "Whaw... wie weet, ooit wij ook...". En dat Mindview Arachnica laat Headlinen voor TV kijkers is niet goed voor de Metal Scene, Metal is al 16 een passie voor mij. Als wij falen, dan falen wij, als we groeien dan groeien wij, en hopelijk kan en zal iedereen groeien, en niet omdat je een "BV" bent, wat zeker niet mijn bedoeling is geweest, het is mijn bron van inkomen ( Black Magic ) en vraag maar aan Robin, de drummer, echt gelukkig ben ik niet hor, maar... Arachnica heeft mij nieuw leven ingeblazen, 5 jonge gekke kerels die goede muziek willen maken, dat is iets waar wij allemaal mee bezig zijn. In ieder geval, respect voor iedereen, ik zal nooit een andere groep de grond in boren. Dennis |
|
Mensen toch, probeert eens overeen te komen. Het feit dat Arachnica als headliner staat geprogrammeerd op Mindview... is te wijten aan Mindview zelf, die hen geboekt hebben. Val de muzikanten zelf toch eens niet zo persoonlijk aan. Is het jaloezie of wat is het? Jullie zijn allemaal zo bezig over het feit dat DBM een BV is en vallen hem daarvoor dan ook zo aan, moest hij geen BV geweest zijn, zouden jullie hem ook niet aanvallen hé! Mag die mens eens niet iets anders doen misschien? En als het een stunt is van Mindview is dat ook goed voor de andere groepen die er spelen en ook goed voor Mindview zelf. Dus wat is het probleem? Kom allemaal kijken in Stekene en oordeel dan!En houdt jullie vooroordelen voor jezelf. |
|
quote: Bedankt! Dat waardeer ik, en de band ook. Hopelijk is "de storm in een glas water" nu voorbij. Wij proberen gewoon "iets" te doen, en hopen dat onze muziek goed genoeg is voor de Metal Scene. |
|
Toch nog maar even reageren.. quote:Gelukkig maar. Ben blij dat mijn kritische kijk op zaken gewaardeerd wordt... quote:Deze uitspraak is gewoon erg dubieus. Het feit dat jullie in ANDERE bands onderaan de ladder begonnen zijn, wil niet zeggen dat omdat jullie dat traject al doorlopen hebben jullie nu niet onderaan zouden moeten beginnen. Arachnica (hoe lang bestaat het nu officieel? Veel langer dan 3 maanden zal het niet zijn denk ik..) staat nu inderdaad op nul maar om al te zegen dat er clips van jullie op TMF zullen gaan verschijnen (staat letterlijk op de site) en al meteen en fanzone te lanceren (wanneer wordt die actief?) dat presteert werkelijk geen enkele band die op nul begint en zelf op eigen kracht zich moet opwerken (ik spreek uit ervaring). Verder (nogmaals) ben ik erg benieuwd naar de muziek en zal ik er ook zeker naar uitkijken als de promo zal verschijnen.. [Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 17-07-2003 14:47] |
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |