IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Zweden tips.. Vorige pagina | Volgende pagina
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 16-05-2003 16:25 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Nog even een goede pick up line:

Dina Tänder Tända Mig


He he werkt gegarandeerd!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door rvanderholst op 16-05-2003 16:25]


I Find That I Am Not There...


Metal
Usericon van Metal
Posted 16-05-2003 16:33 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

...op zalm vissen


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 16-05-2003 16:35 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Kijken hoeveel bier je mag meenemen in het vliegtuig op de heenweg


ff opgezocht, je mag 110 liter meenemen

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 16-05-2003 16:36]


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 16-05-2003 16:42 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Haha
Ik ga alleen dus dat wordt nogal moeilijk verslepen..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 16-05-2003 16:45 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2003 16:42 schreef Sharteel het volgende:
Haha
Ik ga alleen dus dat wordt nogal moeilijk verslepen..


goh neem dan gewoon 2 liter sterke drank mee!!!

ben ik ook goed in.... Absolut Vodka weer terug importeren!!!! he he


I Find That I Am Not There...


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 16-05-2003 16:45 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Versier je ff een sterke viking


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 16-05-2003 16:46 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Dat gaat mijn eigen sterke viking niet zo graag hebben vermoed ik..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 16-05-2003 16:47 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 16 mei 2003 16:45 schreef rvanderholst het volgende:
goh neem dan gewoon 2 liter sterke drank mee!!!

ben ik ook goed in.... Absolut Vodka weer terug importeren!!!! he he


Tijdens het festival is de drank gratis.. En het eten, en het verblijf.. Heb net een goeie jeugdherberg gevonden, kost me voor vier overnachtingen maar 75 euro.
Morgen alles boeken..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 16-05-2003 16:47 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

pfff, moet je nu niet moeilijk gaan doen zeg , desnoods dump je hem en geef je een beirtje als je op de plaats van bestemming bent aangekomen

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 16-05-2003 16:49]


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-05-2003 19:07 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 16 mei 2003 16:17 schreef rvanderholst het volgende:
Håll kjäften kärring = Hou je bek, bitch!

(goh wat is Zweeds toch leuk!)

"käften", zonder j


Zenial


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 17-05-2003 4:25 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

Zweden is geweldig... ben er al 2 keer geweest en ga deze zomer weer.. en volgend jaar rond deze tijd woon ik daar!


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-05-2003 11:34 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2003 4:25 schreef Midnight het volgende:
Zweden is geweldig... ben er al 2 keer geweest en ga deze zomer weer.. en volgend jaar rond deze tijd woon ik daar!


Waar ga je wonen dan? en waarom? werk?

goed land om in te wonen trouwens, ik heb het er prima naar m'n zin!


I Find That I Am Not There...


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 17-05-2003 13:46 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2003 11:34 schreef rvanderholst het volgende:
Waar ga je wonen dan? en waarom? werk?

goed land om in te wonen trouwens, ik heb het er prima naar m'n zin!


De plannen zijn om in Stockholm te gaan wonen! Ik ben al bezig met het aanvragen van informatie, het uitzoeken van allerlei zaken (ik wil 2 katten meenemen) en het leren van Zweeds... (vooralsnog: jag taler lite svenska)
De reden is heel simpel, ik heb al meer dan een jaar een Zweedse vriend en we zijn dat op en neer gereis heel erg beu... Door omstandigheden kan ik niet eerder dan lente volgend jaar daar heen maar dat geeft ons genoeg tijd om alles goed voor te bereiden... Werk daar? ja graag! *grins* moet het alleen nog vinden dan....


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-05-2003 13:50 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

hoe romantisch *zwijmel*


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 17-05-2003 14:07 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

niks romantisch.. weet jij hoe duur vliegtickets zijn?


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-05-2003 14:15 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2003 14:07 schreef Midnight het volgende:
niks romantisch.. weet jij hoe duur vliegtickets zijn?


vliegtickets liggen zo rond de 230 euro voor een retour.

je kunt ook met Ryan air via eindhoven naar London Stansted en dan naar Stockholm voor maar weinig.... maar das een hele toestand, dus ga maar gewoon met de SAS of KLM. De tickets vanuit Zweden naar nederland zijn beduidend goedkoper... SAS is nu eenmaal zweeds. dan zijn de prijzen tussen de 130 en 180 euro.

Ik woon zelf ook in Stockholm! super cool!

zweeds leren.... kan je vriendin je niet gewoon wat bijbrengen?? anders kun je hier aan de Folkets Universitetet een goede kursus nemen. kost je zo'n 400 euro maar dan kun je wel een aardig woordje zweeds.


I Find That I Am Not There...


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 17-05-2003 14:23 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

mijn vriendin? *grins* mijn vriend bedoel je... En hij probeert ook Zweeds met me te praten maar we schakelen meestal weer heel snel over naar Engels. Ik heb degelijk lesmateriaal hier in huis en ik heb de redelijke discipline om daar minstens 1 keer in de week mee bezig te zijn dus het gaat best aardig... Verwacht dat ik voordat ik daar heen ga, al aardig wat basiskennis heb.

en ja, ik weet hoe het allemaal zit met de prijzen en de 'detour' via londen.. hebben we allemaal al uitgezocht... hij komt ook meestal naar Nederland omdat dat goedkoper is... ga pas in augustus weer naar Stockholm.. daarna weer rond nieuwjaar waarschijnlijk en zo rond april/mei 2004 wil ik die kant op verhuizen.... Hoe heb jij je permit eigenlijk gekregen? Ik hoop werk te hebben voordat ik ga (wil mijn permit al hebben voordat ik ga en niet aanvragen als ik daar al zit) zodat ik hem kan aanvragen op basis van werk.. zie het niet zo zitten om hem aan te vragen omdat ik ga samenwonen met een Zweed.. moeten we daar naar een bureau dat dan gaat kijken of wij wel een relatie hebben.. onze relatie gaat ze geen zak aan.. De verzekeringen zijn daar allemaal wel een stuk makkelijker geregeld! Gewoon een 'hem'verzekering en klaar! Niet zoals dat gezever hier...


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-05-2003 14:32 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

hmmm.... PERMIT, je hoeft niet echt werk te hebben om hier te zijn, althans de eerste 3 maanden dan. daarna moet je een residence permit aanvragen bij "migrationsverket" en ik denk dat het dan wel handig is om een baan te hebben ja. de relatie van jij en je vriend wordt niet naar gekeken. Ik had inderdaad een baan toen ik hier naar toe ging maar al dat gezever moet je toch echt wel hier regelen.... Dat gaat allemaal erg langzaam trouwens. denk niet dat het in nederland langzamer gaat Gelukkig heb ik dat allemaal voor elkaar. Want zonder persoonsnummer in zweden ben je niks, je kunt nog geen videootje huren....

Verder is Stockholm geweldig, waar ga je dan wonen?? in de stad of in een buitenwijk?

Enig idee wat voor baan je wil hier? Eentje waar je engels kunt spreken of echt wel zweeds....

(o ja een baan regelen zonder persoonsnummer is ook heel moeilijk, maar om een persoonnummer te krijgen heb je een baan nodig! Lekker geregeld dus!)

Ik vermoedt dat je vriend wel van deze dingen af weet...


I Find That I Am Not There...


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 17-05-2003 14:48 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

*knikt* ja ik weet dat ik daar drie maanden mag blijven zonder permit en dat ik een identiteitsnummer nodig heb (ik heb mijn huiswerk al grotendeels gedaan ) maar als ik daar naar toe ga, wil ik alles al geregeld hebben en het liefste ook al een baan hebben zodat ik niet helemaal afhankelijk ben van Kristian. Ik heb de site van die migrationsverket (ofzoiets) al doorgespit en in augustus willen we daar met zijn 2en eens naartoe gaan om onszelf eens goed voor te laten lichten... Je kunt echt ook een permit aanvragen die alleen gebaseerd is op het feit dat je een relatie hebt met een Zweed maar zoals ik al zei, dat zie ik niet zo zitten...

Kristian woont nu in de rustige buitenwijk van Stockholm maar met de trein ben je in nog geen 10 minuten in het centrum... als het een beetje lukt willen we in die wijk gaan wonen.

Een baan waarbij ik veel Engels moet spreken zou ideaal zijn maar ik wil zo snel mogelijk de taal machtig zijn zodat ik meer keuze op de banenmarkt heb....


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-05-2003 14:50 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Waar ken je hem trouwens van? Van een vakantie naar Zweden?


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 17-05-2003 14:54 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

nope... leren kennen toen hij hier met zijn bandje was....


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-05-2003 14:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

*is erg nieuwsgierig* welk bandje dan?


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 17-05-2003 14:56 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

umm.... hij speelt gitaar in Therion...fuck dat wilde ik eigenlijk helemaal niet vertellen....


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-05-2003 15:01 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

dat doe je goed (*gaat eens kijken op de website of ie een beetje knap is *)


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 17-05-2003 15:02 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

ik vind hem in ieder geval errug lekker...(tis de kale leadguitarist met dat rare sikje)


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen