|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: jullie zijn niet waardeloos. ik kan mijn buren lekker pesten met jullie "muziek". |
|
Toch vind ik het vaak frapant hoeveel niet-in-een-band-spelende lui zo goed het fenomeen 'band' lijken te kennen. Wat mij hier opvalt, is dat zodra een 'underground' band ook maar enigzins 'te veel' belangstelling krijg van de mainstream media er al weer moeilijk gedaan wordt. Velen van jullie hebben totaal geen idee hoe het is om jarenlang in bands te spelen, om te ploeteren in de oefenruimte en proberen ergens een gig te scoren waarvan je blij mag zijn dat je de fucking benzinekosten van het vervoer heen en terug eruit haalt! (Ik heb het hier niet over van die bijeengeschraapte hit-maak-bandjes). |
|
zo is het toch niet helemaal? waarom krijgen peter pan speedrock, krezip, green lizard etcect zoveel aandacht terwijl geen hond Patrick Mameli kent?? het is frusterend dat "het maken" eigenlijk geen klap met talent en/of hard werken te maken heeft. Verder kan ik me ook storen aan de meest rare complimenten die een band kan krijgen. Zo zou volgens de Volkskrant peter pan speedrock de hardste band van nederland zijn. die jongens van TMDC zouden zich omdraaien in hun graf als ze dood zouden zijn. |
|
Ben het helemaal met attila_de_hun eens. Verder vind ik het een drogreden dat gesuggereerd wordt dat -lui die zelf niet in een band zitten- niet een kritische positie mogen innemen; deze mensen zijn kritische cd kopers/ concertgangers; de bands willen graag dat hún cd/concert gekocht/bezocht wordt ander breng je die cd niet uit. Verder; als je een band begint en daar ver in wilt komen; weet waar je aan begint; dat het zo'n hard bestaan is is natuurlijk nog geen excuus als de muziek niet goed -genoeg- is; bands willen meestal juist exposure; men gaat dan meningen vormen; daar vráágt de band dan in feite om. Dan ontstaat dan wel eens het punt dat sommige bands dan niet tegen negatieve meningen schijnen te kunnen; tsja... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik weet niet wie van jullie de loopbaan van peter pan kent. Die jongens hebben er zwaar voor gewerkt en in ieder shit hol gespeelt voor een biertje. voor die mannen heb ik alleen maar respect. Maar wat doe je er aan als het klootjes volk je de harste band van nederland noemt. helemaal nix. |
|
quote: de pers noemt ze de hardste band. en ze willen ook wel als harde band gezien worden, aangezien ze voor de zekerheid maar speedrock achter hun naam hebben gezet. Oud Vuil. |
|
quote: ik gun het die gasten wel, maar als ik eerljk ben gun ik het andere bands meer omdat die naar mijn menig meer kwaliteiten hebben. het ging mij gewoon meer over de hype vorming vanuit de pers. green lizard is ook al zo een voorbeeld. en ik weet wel dat die band al lang bestaat en er hard voor werkt. desaknittemin vind ik ze kut, onorgineel en erg doorsnee. liever een andere band dan. |
|
Tja wie had het over orginaliteit. Die is heel ver te zoeken. volkomen mee eens. Liever 10 orgineele bands dan een rip-off. |
|
Peter Pan Speedrock is heavy en zeker niet waardeloos. Punt uit. Ze worden gelukkig in België niet gehypt. Je kan me de bout hachelen! |
|
quote: vind de nummers ook nog wel aardig, zeker niet een waardeloze band alhoewel ik er nooit wat van zou kopen "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Di-Rect Kane Anouk Brainpower Acda en de Munnik Skik Etc. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Hrm.. waardeloos & Nederlands, dat is bijna 1 begrip.. Hoe heten die nieuwe adca en de munnuk koons, met dat ik wil dat ik jou was nummer? Dat is "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Ik ben nooit erg onder de indruk geweest van die cd van Sad Whisperings die destijds in de Aardschok iets van een 9 kreeg, ofzo. Oh ja, @ Dwaallicht: Pruillippen heerschen. [Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 10-06-2003 15:11] Touché, pussycat! |
|
quote: PPS is tof Belgen hypen het niet, conclussie: Belgen zijn tof |
|
Ik vind Anouk nog wel wat hebben eigenlijk. "Michelle" en dat andere nummer, "The Dark" geloof ik, zijn alleraardigst. |
|
quote:fuk jou als je dat zegt, Ayreon is een topband, niet ergens over lullen als je er niets van in huis hebt Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
ik vind Ayreon niets aan. Heb The Final Experiment geloof ik... Dat liedje met Barry Hay is wel goed te doen, maar verder is het niet mijn muziek. [Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 10-06-2003 15:26] |
|
Blof, Acda & De Munnik, Green Lizard en Racoon zijn best goed! Kane, Di-rect en Krezip zijn natuurlijk waardeloos. En Brainpower is een sukkel. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote:maar ze verdienen wel bakken met geld met hun muziek, dus zo slecht doen ze het blijkbaar niet. Touché, pussycat! |
|
quote: Financieel doen ze het niet slecht nee, maar muzikaal zuigen ze wel behoorlijk nmm. Maar daar zijn heel veel mensen het blijkbaar niet mee eens... maar dit zijn vaak geen echte muziekliefhebbers. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Bakken met geld zou wel mee vallen meestal liggen de rechten bij de platenbaas of het mangement. Ze verdienen meestal alleen geld met gigs en T-shirt verkoop. En dan is het nog geen vetpot wat ze er uiteindelijk aan overhouden. ongeveer 50% gaat naar de belastingdienst. (leuk he!! dat je een rechts persoon moet zijn als je band een beetje begint te lopen. ) |
|
quote: dan kan downloaden van muziek de band mogelijk helpen? voorbeeld; iemand leert een band kennen via downloaden, gaat naar een concert en koopt daar de cd? platenmaatschppij geen winst, band wel. |
|
quote:Het enige irritante is den drummer, zijn armen zijn twee keer die van mij en toch zit hij daarop zn allerzachtst te aaien over dat drumstel ipv te kloppen tot hij platvalt, da's rock'n'roll! Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote: quote: Volgens mij heb je het hier over iets anders dan Shredhead. Shreddie heeft het over hardwerkende bands die onterecht worden afgezeken, jij hebt kritiek op hoe bepaalde bands (dus bij lange na niet alle) door media/promotors groot gemaakt/gehouden worden. Voor sommige bands heeft bekend worden wel degelijk alles te maken met hard werken. Als je daarbij op een gegeven moment geholpen wordt door promotie (die, zoals je al aangaf, misschien misplaatst lijkt), dan neem je dat als band voor lief. Het scheelt de band namelijk weer een hoop gedoe, en bovendien is dat nu eenmaal hoe reclame werkt. Het is bedoeld om te verkopen, dus zullen bepaalde dingen verdraaid worden om meer potentiële klanten te bereiken. Als een band daar op afgerekend wordt, ligt het probleem wat mij betreft niet bij de band maar bij de critici die hier niet door heen kunnen prikken. quote: Shredhead heeft volgens mij nergens gezegd dat niet-muzikanten niet kritisch mogen zijn. "Kritische cd-kopers/concertgangers" zouden kritisch moeten zijn op het vlak van hetgeen hun aangeboden wordt: het product (cd/demo/whatever) of de performance en/of attitude van een band die haar kunsten op een podium tentoonspreidt. Wat echter erg storend is voor bands/muzikanten, is als ze negatieve kritiek krijgen omdat ze ineens boven het maaiveld uitsteken, of omdat ze "vreemde" reclame krijgen (of überhaupt gepromote worden). Niet-muzikanten zijn vaak "irrationeel kritisch," doen vreselijk principieel over van alles en nog wat waar ze helemaal geen verstand van hebben. Ze gaan er van uit dat iets op een bepaalde manier functioneert, en als een bepaalde band daar niet aan voldoet, is dat slecht van die band. Extra frustrerend is het als een band die zich dan verdedigt (van zich af bijt) en hun critici erop wijst dat bepaalde kritiek niet terecht is, vervolgens vrij vlot als arrogant bestempeld wordt. Men zou bijvoorbeeld "geen respect voor de fans/critici hebben en een band bestaat nu eenmaal bij gratie van fans," or some such rubbish. quote: Het is zeker waar dat een flink aantal bands/muzikanten niet goed tegen kritiek kan. Maar daarbij moet je er wel rekening mee houden dat een groot deel van de kritieken die bands krijgen vaak niet-opbouwend zijn. Wat moet je dan als band? Hoe zou je bijvoorbeeld zelf reageren en hoe zou dat door een buitenstaander uitgelegd worden? Touché, pussycat! |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |