|
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
N.a.v. een mini-discussie in het klachten-topic heb ik besloten hier een nieuw topic voor aan te maken. Asherah, al eens van CARNIVORE gehoord? Een leuk tooltje van de FBI.. FAQ quote: Welcome to the real world CARNIVORE is dus een netwerk-sniffer en kan 24/7 volledig automatisch dataverkeer (Internet/ FTP/ newsgroups/ email etc) monitoren. De geruchten gaan zelfs dat een dergelijk systeem ook voor telefonie ontwikkeld is Ik had het over CARNIVORE, dat is echter geen globale network sniffer omdat die persoonspecifiek en uitsluitend m.b.v. een gerechterlijk bevel bij een ISP neergezet mag worden. Ik bedoelde ECHELON, een systeem waarmee werkelijk ELKE vorm van communicatie waarbij digitale techniek wordt gebruikt kan worden gemonitord, vol automatisch Telefoonverkeer, faxverkeer, emails, i-net etc.. Zie hier: over ECHELON Goed, het is dus ZEKER dat de iig Amerikaanse overheid over de middelen beschikt om op grote schaal AL HET DIGITALE DATAVERKEER te kunnen monitoren. Behoorlijk ziek heh Is het paranoïde te denken dat dit maar het topje van de ijsberg is? Of is het naïef te denken dat de overheden zo open zijn dat dergelijke praktijken direct bekend worden gemaakt? Ik ben NIET paranoïde maar blijkens deze teksten en honderden, wat, duizenden artikelen op I-net is de technolgie aanwezig om op grove schaal privacy te kunnen schenden. Is het niet naiëf te denken dat ze deze technologie NIET zullen misbruiken? Is de verleiding 'het' te doen simpelweg niet te groot? Wat een macht! [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 31-07-2013 19:40] |
|
|
|
Als ze zulke software kunnen ontwikkelen is het decoderen een piece of cake... |
|
Hola, het komt uit, Claw heeft teveel naar the Matrix gekeken |
|
quote: Linkje? |
|
quote: Alle technologie wordt ge(mis)bruikt om iedereen in de gaten te houden. Het gebeurt constant. Zo nu en dan valt er weer eens iemand over. Dan windt iedereen zich er even over op en na een tijdje ebt dat weer weg en gaat het gewoon door zoals daarvoor. Kennelijk zijn er mensen die het nodig vinden om de samenleving/mensheid in de gaten te houden om ze in bescherming te nemen. Het zal wel een overdreven/misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel zijn, ofzo. Ook al vind ik dat dit eigenlijk niet zou moeten mogen (op deze schaal), maak ik me er verder niet echt druk om. Ik heb immers niets te verbergen. Het is in zekere zin een vorm van sociale controle, wat je in dorpen ook hebt. Het wordt pas eng als er een regime zou opstaan dat veel minder vrijheden toelaat en dus wat nu trivialiteiten lijken gaan aanwenden om te onderdrukken. Touché, pussycat! |
|
quote:Piece of cake niet, theoretisch mogelijk wel. De encryptie gebeurt met een dubbele sleutel. Met jouw publieke sleutel wordt het bericht gecodeerd, en alleen met jouw eigen sleutel kun je het decoderen. Het decoderen zonder sleutel moet door middel van 'brute force', dat wil zeggen dat ze een voor een alle mogelijke sleutels aflopen. De versleuteling is echter van dermate ingewikkelde kwaliteit dat de huidige computers er (relatief) zo lang mee bezig zijn dat het enorm lang (lees onmenselijk lang) duurt voordat ze dat gedaan hebben, en dat voor 1 persoon. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Stukje over Echelon: quote: |
|
quote: Hmm nee sorry. Ik heb dit in de college banken Wiskunde II geleerd "Het verzenden van een bericht gaat dan als volgt (noem de codeermatrix van de verzender A en die van de ontvanger Z). De verzender zet het bericht in cijfers in een matrix B (B moet dan evenveel rijen hebben als A kolommen heeft). De verzender codeert het bericht door B links te vermenigvuldigen met zijn codeermatrix A en stuurt dan dit gecodeerde bericht A*B naar de ontvanger. De ontvanger codeert het bericht nogmaals door het rechts te vermenigvuldigen met z'n eigen codeermatrix Z: dit levert dat de matrix A*B*Z (hierbij moet de ontvanger een codeermatrix Z gebruiken met evenveel rijen als het aantal kolommen van de matrix A*B die hij heeft ontvangen). De ontvanger stuurt de matrix A*B*Z terug naar de de verzender. De ontvanger decodeert het bericht door het links te vermenigvuldigen met de inverse van zijn eigen codeermatrix A (die hij alleen kent!). Dit levert de matrix A^(-1)*A*B*Z;. Deze matrix is dus gelijk aan B*Z (want A^(-1)*A = I; ). Dit resultaat (B*Z) stuurt hij weer naar de ontvanger, die het bericht dan decodeert door het rechts te vermenigvuldigen met de inverse van zijn eigen codeermatrix Z (die alleen hij kent!): B*Z*Z^(-1);. Dit geeft dan het originele bericht B (want Z*Z^(-1) = I; ). De ontvanger moet dan alleen nog de cijfers vervangen door de bijbehorende letters." Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Claw, reactie nog op deze post uit het vorige topic of laat je 'm links liggen? quote:Okay, blijkbaar komt de onderliggende boodschap niet helemaal door. Dat is een hele reeele vraag! Je hebt er dus werkelijk geen idee van tot je er mee te maken krijgt. quote:Ik heb wel vertrouwen in ons rechtssysteem, maar niet veel. Meer vanuit de kant van de verdachte (in bovenstaande geval wij/ik/jij dus) dan vanuit het slachtoffer ("Sorry meneer, maar vanwege gebrek aan bewijs - drie getuigen is tegenwoordig niet genoeg - vervolgen we de jongen die je in een zatte bui in elkaar geslagen heeft niet"). Maar daar gaat het niet om. Het is niet de directe gerechtelijke schade die het probleem oplevert. Hoe denk je dat jouw omgeving er op reageert als er ineens allerlei overheidsinstanties bezig zijn met jouw leven uit te pluizen? Hoe denk je dat je werkgever reageert als ze daar even langskomen om wat dingen op te zoeken? Hoe denk je dat ze bij je op school reageren als ze daar even navraag doen over je activiteiten en je vorderingen? [Dit bericht is gewijzigd door helmet op 12-06-2003 14:43] I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Hmmm.. Geef jij zo weinig om privacy? Ik heb ook niets te verbergen maar wil wel graag dat mijn privéleven mijn privéleven blijft, dat is geen openbaar goed! quote: Dat is mijn probleem, dergelijke technologie zou misbruikt kunnen worden ter ondersteuning van een dergelijk regime. Dat is zelfs al aan de gang, kijk naar de heksenjacht waar de Amerikanen mee bezig zijn m.b.t. het opsporen van "terroristen" |
|
quote: Nee, je hebt er idd geen idee van tot je er mee te maken krijgt. Dit vind ik een belangrijk punt. Ik ben dus van mening dat de kans dat je er onterecht mee te maken krijgt dusdanig klein is, dat een dergelijk 'systeem' gerechtvaardigd is. (noem me naief, dit vind ik geen zonde) quote: Mijn posts in dat vorige topic zijn allemaal naar aanleiding van dat CARNIVORE systeem. Een systeem dat stilletjes al het internetverkeer monitort zodat hieruit bewijsmateriaal kan ontstaan in eventuele rechtzaken. Dit vind ik gerechtvaardigd. Ik heb niks gezegd over conspiracy theories waarbij mannen met zwarte pakken voor je deur staan a la Day of the Tentacle. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote:Okay, laat ik het dan zo zeggen: waarom denk jij dat ik zo fel tegen dergelijke systemen ben? quote:Hoort het een niet bij het ander dan volgens jou? In de praktijk wel dus he. Die zogeheten mannen in zwarte pakken handelen op basis van materiaal verzameld door systemen als Carnivore, TIA en Echelon. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Ik zou zeggen: gooi het eruit. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote:Ik heb wel eens op basis van een mailtje (waarin ik een 'grappig' trucje naar een vriend toe stuurde) de Amerikaanse en Australische CIA achter me aan gehad. Daar ging een belletje rinkelen toen de combinatie van dat mailtje en mijn account op een server die gehacked was (en gebruikt was om Amerikaanse en Australische militaire servers aan te vallen) ontstond. Toch leuk hoor, als ze even op de universiteit met mensen komen praten om te kijken of ze wat te weten kunnen komen. [Dit bericht is gewijzigd door helmet op 12-06-2003 15:14] I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote:"Openbaar" is misschien een groot woord, maar privé is het dan inderdaad niet meer. Ik heb het liever ook niet, maar (om de één of andere vage reden) maak ik me er niet druk om als het om NL gaat. In Amerika vind ik het weer wel zorgwekkend. Een mens is een raar beest. [Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 12-06-2003 15:44] Touché, pussycat! |
|
Tada: enkele voorbeelden van (beruchte) toepassigen van Echelon, ordinaire bescherming van de eigen economie dus.. Die Amerikanen is geen middel ook te dol heh quote: :uzi: [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 12-06-2003 15:46] |
|
quote: Echelon is anders een wereldwijd werkend systeem hoor Maar goed, ik ben sowiezo niet happig op het openbaar maken van mijn NAW gegevens. Ik heb wel een bonuskaart van de AH, maar dan wel anoniem. Op dit moment wordt de info die zo'n kaart opleverd in Nederland (volgens mij) nog niet misbruikt maar een reeds geopperde toepassingen is het koppelen van een dergelijk informatiesysteem aan bijv. de ziektenkostenverzekering/ medisch dossier. Ow, uw lever is kapot? Sja, we zien dat u jarenlang 3 kratten bier per week heeft gekocht! Eigen schuld dikke bult! En mensen die dachten dat iedereen het Bijenkorf-krantje thuiskrijgt: helaas! Ook dergelijke zooi wordt op basis van bestedingspatroon-analyses (bijv. op basis van je pintransacties) verspreid. Et cetera.. Ze weten meer van je dan je denkt! [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 12-06-2003 15:58] |
|
Leuke nieuwe: quote: |
|
quote:Hmmm, die is pittig. Het is theoretisch wederom mogelijk, maar ik betwijfel of hier een practische oplossing haalbaar is. Het is een beetje hetzelfde principe (alleen andere methodes van informatieverzameling) als de zogenaamde time-attacks waar pasgeleden een discussie over was onder beveiligingsexperts. Het idee is dat er patronen te herkennen zijn in de manier waarop de computer reageert. In het geval van time attacks in de tijd die de computer nodig heeft om te reageren op een authenticatiepoging, in het geval van het bovenstaande proces in de signalen die de computer intern gebruikt. Dergelijke methodes zijn echter wel enorm veel moeilijker te maken door je computer bezig te houden met een goede randomizer. Gewoon de cycles die over zijn gebruiken voor willekeurigheid, dan verstrooi je namelijk de patronen en zullen de analysten exponentieel veel meer rekenkracht nodig hebben om er nog wijs uit te kunnen. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Big Brother is watching us... Yep, de wereld is helemaal gestoord FREEZE |
|
Wat drijft mensen die iets dergelijks willen ge/misbruiken? Macht? Geld? Ik volg het niet, in ieder geval. Touché, pussycat! |
|
quote:Dat stukje tekst van Snaack ging over de Amerikaanse National Security Agency (NSA). De motieven om dergelijke technieken te ontwikkelen lijken me daar dus redelijk duidelijk. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Maakt het uit? Dit slaat nergens op. |
|
quote: idd, zolang als je geen plannen maakt om Bush te analen laten ze je toch met rust. |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Volgende pagina |