|
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Nu je dat zo op een rijtje zet... Hmmm... Ruwe inschatting hoor, maar ik realiseer me nu dat de meeste metalluisteraars misschien juist blije metal luisteren. Met als ruime koploper Duitsland Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Dus eigenlijk was de discussie voor niks?? wouter023 |
|
quote: Daar valt de muzikale omlijsting mij altijd zo tegen. wouter023 |
|
quote: Dat sowieso! Maar de onderdelen van de discussie zijn hoe dan ook interessant eigenlijk Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Bepaalde onderdelen wel, en nee ik ga geen quotes geven van die stukken. En speciaal voor Fusion: waarom ga je zelf geen death metal spelen met teksten die over onderwerpen gaan die jou aanspreken? Je bent vast niet de enige met deze mening. wouter023 |
|
quote: Funeral doom, of wat voor doom dan ook met superblije teksten wat een gruwel zal dat zijn Maar jou hypthese dat de meeste metalluisteraars juist blije metal beluisteren wordt wel door het bezoekersaantal bij doomconcerten ondersteund. Als je op een dag van Dutch Doom Days meer dan 200 mensen aanwezig hebt, is dat veel Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
I'm happy with my misery wii wii wiiiii signature |
|
quote:Want? Jij gaat toch ook niet op iedere zin in die ik post? Ik hoor (serieus) graag van je waarom jij zegt dat ik 'niet echt inga op wat je zegt'. quote:'Lekker tof', toe maar. Zal ik ook de zaken aanhalen die *wel* in mijn straatje (lees: mening) passen? Over niet zuiver gesproken. Big, polysyllabic words: You don’t have to use them correctly; you just have to use them.Let wel, hij schrijft 'big', niet 'long'. Grandiloquent metaphor: This is death metal. Make whatever you’re talking about sound really big and important. Illogical or meaningless sentences: This one certainly isn’t unique to Death Metal English, but it’s popular in the realm. Writing lyrics that make grammatical and substantive sense is not sufficiently off-putting and obscurantist for some bands, Elitair dus. quote:Noem eens een ander groot genre waar dit soort teksten met archaische en niet-ganbare woorden invoorkomen? Naast death en black hebben we ook nog prog en djent, die kunnen er ook wat van anders hoor. En je scrhjft 'niet moeilijk'. Jij wist wat "quotidian" betekende? Jij kan de gemiddelde death metal tekst lezen zonder woordenboek erbij? quote:Uiteraard maakt het WEL uit dat het om een mening gaat. Waarom mag ik geen link zien tussen in-crowd gebruik van moelijke woorden enerzijds en 'anekdotisch bewijs' inzaken metalheads die vaak (in dit topic nog meerdere keren voorgevallen) metal beter noemen dan andere muzieksoorten, hun kledingstijl veel beter vinden dan andere meer gangbare mode, zichzelf vaak intelligenter vinden dan bijv christenen (zal ik de talloze quotes in die richting op ZM erbij pakken? Dat wordt een pagina of wat vol) etc anderzijds? Waarom niet? Waarom zou ik die mening niet mogen hebben? quote:Ik snap niet precies wat je van me verwacht hier. quote:Ik spreek dan ook over een link. Het één is niet per se de conclusie van het ander. quote:Daar ben ik dan ook op ingegaan (je verhaal over alledaagse connotaties bijvoorbeeld). Je zou eens wat minder snel moet wijzen met je pedan... met je vingertje als iemand niet op alles ingaat, daar je dat zelf ook niet doet Zo gaat dat nou eenmaal met ellenlange internet-discussies die nergens over gaan Verder, en dat heb ik je ook al gezegd ("lees het nog eens zou ik zeggen") vind ik je theorie best interessant en aannemelijk, maar vind ik mijn eigen mening verdedigen in dit topic nu even belangrijker. Verder heb ik quote:Onzin. Punt. Echt dikke onzin. En het is n beetje jammer dat je je nu opeens 'indekt' door je te beperken tot Westerse muziek. Weet je hoeveel mensen er naar diverse vormen van Aziatische traditionele muziek luisteren? Of naar de diverse soorten Latin muziek? Of Balkan (waar 4/4 eerder de uitzondering dan de regel zijn?) Als je al die muzieksoorten van de hele wereld bij elkaar neemt, is death metal zo uniek noemen een onhoudbare stelling. Zelfs als je t vergelijkt met Westerse muziek; luister maar naar fusion met zijn oversturing, intens snelle stukken, atonale passages, polymeters en polyritmen etc. Luister maar naar Balkan met zijn ongelooflijke snelheid en moeilijke maatsoorten. Luister maar eens naar moderne microtonal klassieke composities, naar free jazz etc etc. quote:Dat spijt me (oprecht), maar dan moet je (juist jij die zo snel roept dat de ander zorgvuldig moet zijn) maar zorgvuldiger zijn. Je geeft geen context en nu pas geef je opeens zaken als 'Westers' en 'iedereen begrijpen' erbij. quote:Gezien mijn re-defenitie van mijn stelling 3 (?) pagina's geleden heeft dit dus geen zin meer Ik spreek ook over metal in vergelijking met andere muzieksoorten. quote:Een mening die ik slechts ten dele deel. Ik zie muziek gewoon als muziek. Maar goed, het gaat me dan ook niet erom dat het wel/niet duister zou zijn. Het gaat me erom dat ik t cliché vind om je te conformeren aan 'duistere teksten' omdat 'dat zo hoort'. Ik dacht dat ik daarin duidelijk was. quote:Ja, het past er wellicht bij. Nogmaals, dat ontken ik toch ook nergens? Ik vind het alleen jammer en belachelijk (misschien een beetje sterk uitgedrukt) dat men zich daar continu aan conformeert. quote:Ik weet niet of dit een soort argument is, of slechts een oprechte aansporing, maar dat deed ik al zo'n 20 jaar geleden, metal teksten over aliens, liefde en andere niet per se duistere zaken. Verder maakte ik me ook wel degelijk schuldig aan 'moeilijke' woorden en relatief duistere zaken hoor I plead guilty. quote:Staat daar een verbod over? Het is lastig discussieren als jij continue lijkt te willen bepalen waar wel en waar niet op gereageerd mag worden. Maar goed, dat gezegd hebbende, je schreef: "Ik mag hopen dat mensen die veel naar metal luisteren metal inderdaad beter vinden dan andere genres Anders zouden ze wat anders moeten gaan luisteren." en daar refereerde ik aan door te schrijven "je refereerde zelf ook al aan iets dergelijk, namelijk dat metal beter is oid)" Dus ik vind dat je niet zulke lange tenen moet hebben. Ik zeg duidelijk NIET dat jij zegt dat andere muziek k*t is, maar dat je refereert aan iets dergelijks (je mag immers hopen dat men metal beter vindt dan andere stijlen). quote:Mijn excuses dan, was niet zo bedoelt. En als ik lees wat ik schrijf vind ik dat nog steeds niet zo. Ik spreek over refereren aan iets in hetzelfde straatje en dat is 'A is kut' en 'B is beter dan A' natuurlijk wel. Als ik wist dat je er zo gevoelig op zou reageren zou ik me anders uitgedrukt hebben/ quote:Waarom? Misschien kent ie de andere soorten niet? Grote kans dat ie nog nooit Gamelan, Balkan, Karnatka oid heeft gehoord laat staan heef leren waarderen? quote:Ook nu wederom de reactie mijnerzijds dat voor iemand die zo snel de ander van onzurgvuldigheid beticht dit dan redelijk onzorgvulgig was van je We spreken over "pretentieus" en "elitair", en dan gebruik jij het woord "beter" [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 03-12-2013 14:01] When your people matter, menstrual health matters |
|
Sjips, volgens mij mis ik een aantal stukken When your people matter, menstrual health matters |
|
Ja, en er klopt sowieso geen hout van wat je allemaal zegt. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Verkeerde been uit bed gestapt vandaag ofzo? Je komt n beetje elitair over When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Nee, totaal niet. Dit vat goed samen waarom ik chagrijnig van je word: quote: Je wil geen discussie voeren, maar gewoon je mening uitdragen en tegenargumenten negeren. Dat is prima natuurlijk, maar ik heb er geen zin in om zo te praten. Zo komen we niks verder namelijk. Doei! [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 03-12-2013 14:31] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Nee, ik typ zulke ellenlange berichten omdat ik geen discussie wil voeren Je moet niet zo snel lopen huilen als de discussie anders loopt dan jij wenst. Je beticht me van van alles maar maakt je zelf ook regelmatig schuldig aan van alles, dat geeft op zich niets, maar jammer is het wel dat je dan nu opeens de discussie afkapt. When your people matter, menstrual health matters |
|
STRYPER "Soldiers Under Command" [Verse 1] We are the soldiers under God's command We hold His two-edged sword within our hands We're not ashamed to stand up for what's right We win without sin, it's not by our might And we're fighting all the sin And the good book -- it says we'll win! [Chorus] Soldiers, Soldiers, under command Soldiers, Soldiers, fighting the Lords battle plan [Verse 2] Are you a soldier under God's command Help fight the good fight, join us while you can The battle that's waiting is fought so easily Through Him, without sin there is victory And were fighting all the sin And the good book -- it says we'll win! [Repeat Chorus] Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
quote: De discussie loopt in ieder geval niet lekker zo, en met nu nog vingerwijzen komen we ook niet verder. Dus ik hoop gewoon dat het de volgende keer beter gaat, en ik zal m'n best doen Wat ik qua metalteksten zeer slecht trek is zaken als Ayreon. In mijn herinnering had ik er vooral bij 01011001 last van. Tot op het niveau dat ik nummers afzette omdat ik stoorde aan de teksten :') Ik vind het belachelijke teksten omdat het mij wat te new-age stylo inzetten van wetenschap e.d. is. Waarbij het dus de wetenschap niet echt serieus neemt, maar slechts als middel een beetje half op het toneel zet. En wat er overblijft is dan al met al te theatraal geneuzel http://www.darklyrics.com/lyrics/ayreon/01011001.html Wat als kleiner punt ook niet hielp was net in de tijd dat dat album uitkwam ik Bender's Big Score had gezien. Het "Zero (one) one (zero) one (zero) zero (zero)"-stuk van Ayreon deed me telkens aan dit denken: Op zich heb ik dan weer niets tegen zulke (grootse) concepten voor een dergelijk album. En dan mag er ook best met wetenschap gespeeld worden, het hoeft (en kan) natuurlijk niet helemaal correct zijn. spectre postte het al zelf, het album The Prime Mover van Control Human Delete is dan qua lyrics een voorbeeld van hoe zoiets wél moet. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ouch, meteen een rede om zo'n cd weg te gooien als er zo'n propaganda in zit. |
|
quote:Waar twee vech... ehm klooien hebben twee schuld. Ik geef toe (en gaf ook aan) dat ik me meer bezig wou houden met het verdedigen van mijn stelling dan een bredere discussie over het waarom achter het 'death metal English'. Mijn oprechte excuses voor mijn onzorgvuldigheid, onwil de discussie breder te trekken en algehele irritiatiefactor. Ik heb voor de onzorgvuldigheid als flauw excuus de combinatie dat ik aan t werk ben en eigenlijk geen discussie wou. Ik hoop ook dat jij wat minder snel anderen verwijt dat ze onzorgvuldig zijn want je maakt zelf ook vaak genoeg missers op dat gebied. Maar goed, ik waardeer je streven naar secuur zijn en ook je sportieve reactie hier. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Waarom vind je dit propaganda? En waarom zulke propaganda niet en andere propaganda wel? Of selecteer je al je teksten op wel/niet propagandistisch karakter? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Op zeker, de deur uit ermee. wouter023 |
|
quote: Maar dan wel luisteren naar Peste Noire Kom, ik had beter verwacht. *luistert nog wat naar Verse* I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote: Andere soort propaganda. Check die van stryper nog maar eens. [Dit bericht is gewijzigd door wouter023 op 03-12-2013 19:30] wouter023 |
|
quote: Weet ik, maar dat boeit me niet zo. Blijf het leuk vinden als metalfans christelijke bands afschieten omwille van het christelijk zijn. Is dat niet wat té jaren 90? I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Vette verse van Method Man op de eerste pagina van dit topic, trouwens. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Geen metal, maar de meeste teksten van de Heideroosjes zijn vrij ergerlijk na een paar keer luisteren. Boeiender |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |