IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Wolf rukt op richting Nederland Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2003 13:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tasmanian Devil!

Zulke beesten moeten we hebben


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 16-06-2003 13:21 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 13:16 schreef Jenje het volgende:
Oom van mij is jager, en officieel schieten ze alleen wat mag. Maar zo nu en dan gaan ze met kleine groepjes (2,3 mensen) 'sport' schieten, dan willen ze dingen schieten die wat moeilijker zijn dan konijnen en hazen. Dus ik denk dat ze je maar de helft hebben laten zien.




tuurlijk


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 13:21 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
dan een veelvraat. die beesten schijnen echt agressief te zijn en zelfs beren en tijgers aan te vallen.

we hebben hier in de buurt overlaatst nog een agressive buizerd gehad die mensen aanviel die te dicht bij z'n nest kwamen.


mvg wk10


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2003 13:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 13:21 schreef linknl het volgende:


tuurlijk
Lekker naief jij.


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 16-06-2003 13:24 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 13:20 schreef Iskariot het volgende:
Zijn ze een beetje selectief?


nee


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 13:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 13:19 schreef Asherah het volgende:
Is een veelvraat een soort wolf ofzo


nee, een marterachtige.


Iskariot, neen, ze vreten alles!! vooral bveel bierdrinkende metalheads!


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 16-06-2003 13:27 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 13:21 schreef windkracht10 het volgende:
we hebben hier in de buurt overlaatst nog een agressive buizerd gehad die mensen aanviel die te dicht bij z'n nest kwamen.


Dat zullen alle dieren doen als er jongen zijn. Wilde zwijnen zijn een mooi voorbeeld. Als je frislingen tegen komt ben je mooi de lul!

Dat ze die buizerd hebben verhuist is misschien geen slimme zet. Als de eieren/kuikens de geur van mensen krijgt, zal de moeder ze in de steek laten of in sommige gevallen doden.

[Dit bericht is gewijzigd door Macabre op 16-06-2003 13:31]


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 13:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 13:27 schreef Macabre het volgende:
Dat zullen alle dieren doen als er jongen zijn. Wilde zwijnen zijn een mooi voorbeeld. Als je frislingen tegen komt ben je mooi de lul!


ja, maar dat is weer die irritante houding van veel nederlanders. dieren mogen zolang ze maar niet lastig zijn. mocht een dier zich verdedigen of jongen willen beschermen, knal maar af; mensen mag je nu eenmaal niet "lastig vallen". bij ons zijn kauwen en roekenkolonies geruimd omdat ze "lawaaimaken" of omdat ze op de auto's schijten die onder die bomen staan geparkeerd. hoe triest kan het nog worden.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2003 13:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Natuur is zo mooi, als ik er maar geen last van heb instelling

Ze waren er godverdomme wel veel eerder dan ons!




windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 13:34 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 13:31 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, maar dat is weer die irritante houding van veel nederlanders. dieren mogen zolang ze maar niet lastig zijn. mocht een dier zich verdedigen of jongen willen beschermen, knal maar af; mensen mag je nu eenmaal niet "lastig vallen". bij ons zijn kauwen en roekenkolonies geruimd omdat ze "lawaaimaken" of omdat ze op de auto's schijten die onder die bomen staan geparkeerd. hoe triest kan het nog worden.


Correctie: kauwen, kraaien en roeken zijn heel schadelijk voor de zangvogelpoppulaties.
Komt doordat ze zelf geen natuurlijke vijanden meer hebben: de havik. Die is op z'n beurt wel weer afgeschoten door de mens


mvg wk10


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 13:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 13:34 schreef windkracht10 het volgende:
Correctie: kauwen, kraaien en roeken zijn heel schadelijk voor de zangvogelpoppulaties.
Komt doordat ze zelf geen natuurlijke vijanden meer hebben: de havik. Die is op z'n beurt wel weer afgeschoten door de mens


ja, nou, en wat dacht je van die kilo's etensresten die de mens laat slingeren. ik vind zangvogeltjes ook lief maar kauwen ook. en de zangvogelpopulatie kan die "klappen" wel hebben denk ik zo. (grappig detail: kraaiachtigen behoren ook tot de zangvogels!!!)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2003 13:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Laatst gezien hoe een zwarte kraai een spreeuwenjong uit een nest haalde, met een paar ferme pikken van de snavel doodde en opvrat ..

Allemaal terwijl hij door een tiental spreeuwen aangevallen werd.


En toch vind ik het fantastische beetsen .. roeken ook, mooi mooi


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 16-06-2003 13:38 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

De houding van Nederlanders is inderdaad verknipt. Men roept dat de vos (om maar een voorbeeld te noemen) steeds meer op "ons" terrein komt. Vossen zijn inderdaad steeds vaker in de steden te zien. Maar de vos komt niet op ons gebied. Wij bouwen de biotoop van de vos vol. Die contradictie wordt voor de volledigheid maar even vergeten.

Men wordt woest als een vos de vuilnisbak heeft geplunderd en men moet alweer de schillen uit de rozenstruik plukken. Wat een probleem toch! Ja, die jagers hebben wel gelijk! Want die zeggen dat het teveel aan dieren slecht is voor de gemeenschap en natuurlijk ook lastig voor de mens.

Als er teveel van een diersoort is die moet worden afgeschoten dan is het de mens.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


campske666
Usericon van campske666
Posted 16-06-2003 13:40 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 13:38 schreef Macabre het volgende:

Als er teveel van een diersoort is die moet worden afgeschoten dan is het de mens.


Absoluut


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 13:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 13:38 schreef Jenje het volgende:
Laatst gezien hoe een zwarte kraai een spreeuwenjong uit een nest haalde, met een paar ferme pikken van de snavel doodde en opvrat ..

Allemaal terwijl hij door een tiental spreeuwen aangevallen werd.


En toch vind ik het fantastische beetsen .. roeken ook, mooi mooi


ja, en weer andere dieren eten kraaienjongen. zo gaat het nu eenmaal. Kraaiachtigen zijn mijn absolute lievelingsvogels.
Wel eens een ekster of een vlaamse gaai van dichtbij gezien (en wie eigenlijk niet)? zeer, zeer mooi. Ik hoop dat de raaf ook weer algemener wordt.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2003 13:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 13:38 schreef Macabre het volgende:
De houding van Nederlanders is inderdaad verknipt. Men roept dat de vos (om maar een voorbeeld te noemen) steeds meer op "ons" terrein komt. Vossen zijn inderdaad steeds vaker in de steden te zien. Maar de vos komt niet op ons gebied. Wij bouwen de biotoop van de vos vol. Die contradictie wordt voor de volledigheid maar even vergeten.

Men wordt woest als een vos de vuilnisbak heeft geplunderd en men moet alweer de schillen uit de rozenstruik plukken. Wat een probleem toch! Ja, die jagers hebben wel gelijk! Want die zeggen dat het teveel aan dieren slecht is voor de gemeenschap en natuurlijk ook lastig voor de mens.

Als er teveel van een diersoort is die moet worden afgeschoten dan is het de mens.
100% waar en 100% mee eens.


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 16-06-2003 13:43 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

[quote]Op 16 juni 2003 13:36 schreef attila_de_hun het volgende:
en de zangvogelpopulatie kan die "klappen" wel hebben denk ik zo.[quote]

Dat is niet helemaal waar, maar hun overlevingsstategie stelt hun wel in staat om zich te herstellen. Kraaien, kauwen en roeken e.d. zijn opportunisten die zich aanpassen aan de zooi die wij achterlaten. De meeste zangvogels niet en dus is er een concurrentiestrijd aan de gang die ecologisch gezien niet zou moeten bestaan maar er toch is door (al dan niet bewust) ingrijpen van de mens.

Kleine toevoeging: het draagvlak voor de opportunisten heeft ook zo zijn limiet en de zangvogelpopulatie zal uiteindelijk niet door kraaien worden uitgeroeid. Misschien (of juist zeker) wel door de mens aangezien we niet meer op een natuurlijk maar op een kunstmatig draagvlak leven.

[Dit bericht is gewijzigd door Macabre op 16-06-2003 13:45]


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 13:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 13:43 schreef Macabre het volgende:
Op 16 juni 2003 13:36 schreef attila_de_hun het volgende:
en de zangvogelpopulatie kan die "klappen" wel hebben denk ik zo.

Dat is niet helemaal waar, maar hun overlevingsstategie stelt hun wel in staat om zich te herstellen. Kraaien, kauwen en roeken e.d. zijn opportunisten die zich aanpassen aan de zooi die wij achterlaten. De meeste zangvogels niet en dus is er een concurrentiestrijd aan de gang die ecologisch gezien niet zou moeten bestaan maar er toch is door (al dan niet bewust) ingrijpen van de mens.

Kleine toevoeging: het draagvlak voor de opportunisten heeft ook zo zijn limiet en de zangvogelpopulatie zal uiteindelijk niet door kraaien worden uitgeroeid. Misschien (of juist zeker) wel door de mens aangezien we niet meer op een natuurlijk maar op een kunstmatig draagvlak leven.


ja, maar veel zangvogels profiteren aan de andre kant weer van het grote opp. aan parkachtig klimaat dat wij scheppen met onze tuinen, parken en ouder worden heesters, bomen etc etc. Vinken, Meessorten, merels etc etc. die zijn nooit algemener geweest als nu. terwijl de Huismus juist zeldzamer aan het worden is. dus ik denk dat eerdergenoemde soorten het wel zullen overleven.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-06-2003 13:56]


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 16-06-2003 13:53 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

Effe stoken: Ik heb veel van die pleuris beesten moeten leren maar een huislus ken ik niet

Maar je hebt wel een beetje gelijk. Wat ik bedoelde is dat een kraaien populatie in staat is om een mussen kolonie uit een gebied te verjagen danwel te vermoorden. Een andere mussen populatie zal zich gedeeltelijk in de vrij gekomen niche vestigen en beide populaties zullen gedijen want er is geen onderlinge concurrentie. Tussen de mussen dan

[Dit bericht is gewijzigd door Macabre op 16-06-2003 13:56]


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2003 13:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Huislus, das toch het broertje van de schijtlijster ?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 13:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 13:53 schreef Macabre het volgende:
Effe stoken: Ik heb veel van die pleuris beesten moeten leren maar een huislus ken ik niet

Maar je hebt wel een beetje gelijk. Wat ik bedoelde is dat een kraaien populatie in staat is om een mussen kolonie uit een gebied te verjagen danwel te vermoorden. Een andere mussen populatie zal zich gedeeltelijk in de vrij gekomen niche vestigen en beide populaties zullen gedijen want er is geen onderlinge concurrentie. Tussen de mussen dan, he.


leren ze dan niks meer op school tegenwoordig. het is reeds verbeterd.


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 16-06-2003 13:57 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

Maar we hadden het volgens mij over de wolf...


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 16-06-2003 13:57 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

HOOOOOOooooooooooowwwwwwllllllllll

Wolf HEEEEEEEEEEEERSCHT !!!!!


Wiegen Meister !


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 16-06-2003 13:59 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 13:57 schreef attila_de_hun het volgende:
leren ze dan niks meer op school tegenwoordig. het is reeds verbeterd.


Dat was dan ook 3 jaar geleden dat ik ben afgestudeerd.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 16-06-2003 16:47 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 11:48 schreef attila_de_hun het volgende:
Gekopieerd uit het Brabants nieuwsblad:Maandag 16 juni 2003 - ASSEN -
...Lardinois heeft eenzelfde opvatting: "De omstandigheden voor grotere roofdieren zijn verbeterd. Kijk maar naar de vale gieren die bij De Wijk zijn neergestreken.

... en mogelijk ook de monniksgier."


(off topic)
Niet om het een of ander, maar die gieren horen hier niet. Niet eens als dwaalgasten. De vale gier is vanuit Afrika naar Spanje gekomen en eens in de zoveel jaar komen ze naar Nederland als de warme luchtstromen en de thermiek gunstig is, zoals in de afgelopen paar weken. In Spanje kunnen ze goed overleven omdat de Spanjaarden vroeger al hun bossen hebben gekapt en er nu eigenlijk alleen maar een dorre vlakte over is gebleven. (Dit is nogal zwart/wit. De wil om te nuanceren ontbreekt, dus bedenk het zelf maar...) Stichting Kritisch Bosbeheer bestaat ook maar uit mensen met een één-dimensionale gedachtengang, want dit is verre van een verbetering. Als dat soort vogels in Nederland komen dan is dat een duidelijk teken dat er iets gruwelijk mis is met het mondiale ecosysteem.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen