IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Wolf rukt op richting Nederland Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 20:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 20:39 schreef wladimir het volgende:
Dan kan deze website wel vernieuwd worden:
http://www.lkw.dts.nl/roofvogels/


Valt toch wel mee? mooie site trouwens. Maar dat de Zwarte en Rode wouw in nederland broeden geloof ik niet veel. ja, zo eens in de paar jaar een koppeltje.maar dat zijn geen levensvatbare populaties.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 20:45 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Reigers zijn trouwens ook geweldig maar tegenwoordig zie je alleen maar de blauwe (grijze) reiger.
Evenals de roek.

Nu we toch over vogels aan het praten zijn.
Weet een van jullie waar je de pestvogel kan vinden?


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 16-06-2003 20:47 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

En heeft iemand wel is Psychopompussen gezien?


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 16-06-2003 20:47 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Ik dacht eerst dat het om een black metal band ging die op tour zou gaan, maar gaaf zeg! Hopelijk houden de mensen ze niet tegen.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 16-06-2003 20:48 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

@No Nonsense: Dat zijn toch vogeltjes van je geest. Uit welke film of boek is dat nog maar?

[Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 16-06-2003 20:48]



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-06-2003 20:48 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

lig er nou niet echt wakker van, hoop dat ze wat te vreten hebben als ze hier komen


"This one is older than shit, heavier than time!"


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 16-06-2003 20:53 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 20:48 schreef 1i1ith het volgende:
@No Nonsense: Dat zijn toch vogeltjes van je geest. Uit welke film of boek is dat nog maar?



'Volgens het verhaal' zijn het voorlopers van een terugkerende dode. Een soort schakel tussen de dode en een aanverwant in de zin van duizenden mussen.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 20:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 20:45 schreef wladimir het volgende:
Reigers zijn trouwens ook geweldig maar tegenwoordig zie je alleen maar de blauwe (grijze) reiger.
Evenals de roek.

Nu we toch over vogels aan het praten zijn.
Weet een van jullie waar je de pestvogel kan vinden?


ja, in noordelijk streken. Komt alleen naar het zuiden bij zeer strenge winters. Ongelooflijk mooie vogels. In Nederland heb ik ze nog nooit gezien, wel in de VS (en daar heten ze ("Waxwings").

Blauwe reigers doen het gelukkig goed. schitternde vogels.


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 16-06-2003 20:56 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 20:47 schreef B6R6A6M het volgende:
Ik dacht eerst dat het om een black metal band ging die op tour zou gaan, maar gaaf zeg! Hopelijk houden de mensen ze niet tegen.



...zie rest van dit topic...


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 21:02 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht


Pestvogel
Hier een nog betere foto:
http://www.natuurbeleving.be/vogels/Pestvogel_Bombycilla-garrulus.html

Je kan ze wel is vinden in Friesland zeker?


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 16-06-2003 21:02 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 20:53 schreef No Nonsense het volgende:

'Volgens het verhaal' zijn het voorlopers van een terugkerende dode. Een soort schakel tussen de dode en een aanverwant in de zin van duizenden mussen.


Het word ook in een aantal boeken gebruikt ja, o.a. door Stephen King. Films weet ik zo niet.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 21:03 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Anders beginnen we een topic over vogels.
Dan kunnen we het hier over wolven hebben.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 21:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 21:02 schreef wladimir het volgende:
[
Je kan ze wel is vinden in Friesland zeker?



Neen Vlad, zelfs daar niet. Ik bedoel dus Noord-Noorwegen etc etc. In Nederland is die soort allene bij uitzonderljk slecht weer, wanneer hun voedsel, bessen, niet voorhanden zijn. Dus je met nog een eindje doorreizen voordat je ze zal zien.


SleepwalkeR
come read my epitaph
Usericon van SleepwalkeR
Posted 16-06-2003 21:07 by SleepwalkeR Wijzig reactieProfiel van SleepwalkeRQuote dit bericht

wolf kan hier weinig beginne, moet je IETS grotere aaneengesloten natuurgebieden hebben. helaas


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 21:23 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Deze winter voor het eerst een blauwborstje gezien. Prachtig.
Maar de mooiste is nog steeds de ijsvogel.


mvg wk10


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 17-06-2003 0:13 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

In de Metro stond ooit een leuke column; over dat Nederland ononderbroken groenstroken aan zou moeten leggen tot in de binnenstad.

Dan zou de wolf pas echt kunnen gaan keten.

Vooralsnog moet ik nog m'n eerste Nederlandse wildzwijn zien (en die 2 wilde koeien die ze zogenaamd in het Beatrix park in Schiedam hebben ook).


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-06-2003 16:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 0:13 schreef Egregius het volgende:
In de Metro stond ooit een leuke column; over dat Nederland ononderbroken groenstroken aan zou moeten leggen tot in de binnenstad.

Dan zou de wolf pas echt kunnen gaan keten.

Vooralsnog moet ik nog m'n eerste Nederlandse wildzwijn zien (en die 2 wilde koeien die ze zogenaamd in het Beatrix park in Schiedam hebben ook).


ja, ik moet die stroken eert nog maar zien komen. Tot nu toe verdwijnt er alleen maar groen. Jezus, wie staat toe dat al die bedrijven op "zichtlocaties" langs wegen worden gezet? Ik ben niet tegen de vestiging van nieuwe bedrijven maar wees wel een beetje zuinig op onze open ruimte planologen!!!!!

een voorbeeld hoe het wel moet is de streek van Rolde bij Drente. Daar ben ik dit weekend geweest en heb een dag kwijlend rond gefietst. Wat een schitterende streek, en dat in nederland. Wat een open ruimte, wat een mooi kleinschalig landschap, wat een hoop zeldzame planten. Nu nog een wolfje hier en daar en het is af.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-06-2003 16:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Drenthe heerscht !

Heb zondag ook daar in de buurt rondgefietst/gewandeld (Loon/Ballo)


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 17-06-2003 16:48 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Grappig, ik dacht dat dit over de band Wolf zou gaan


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 17-06-2003 17:08 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 0:13 schreef Egregius het volgende:
In de Metro stond ooit een leuke column; over dat Nederland ononderbroken groenstroken aan zou moeten leggen tot in de binnenstad.

Dan zou de wolf pas echt kunnen gaan keten.


Dat zou ik echt geweldig vinden, maar hoe je zoiets moet realiseren?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-06-2003 18:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 16:48 schreef DMTR het volgende:
Grappig, ik dacht dat dit over de band Wolf zou gaan


Neen, dit topic staat nameljk niet bij Metal. Topics over de band Wolf(bestaat die dasn?) zou ik daar openen.


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 17-06-2003 19:01 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 17:08 schreef wladimir het volgende:
Dat zou ik echt geweldig vinden, maar hoe je zoiets moet realiseren?


Niet. Zeker niet met het huidige regeringsbeleid ten aanzien van natuur en milieu. Die moeten maar wijken om onze economie weer op te vijzelen. Slechts gebieden die economisch niet interessant zijn zouden eventueel aangewezen kunnen worden als potentieel onderdeel van de ecologische hoofdstructuur. Over een dergelijk gebied (dat verbazingwekkend klein is) zal dan jaren over worden vergaderd, onderhandeld en de mogelijkheden van worden onderzocht door een overheidscommissie die geen verstand van zaken heeft en zich ook niet wil laten voorlichten door natuurontwikkelaars. Het eindresultaat is dat er een projectontwikkelaar er een kantorencomplex wil neerzetten. Dat complex staat er dan binnen 3 maanden. Ziet iemand de tegenstrijdigheid?


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


belial
Usericon van belial
Posted 17-06-2003 19:08 by belial Wijzig reactieProfiel van belialQuote dit bericht

The territory of a pack of wolves ranges from 130 to 13,000 square kilometers,

http://animaldiversity.ummz.umich.edu/accounts/canis/c._lupus$narrative.html#food_habits

Eeeh ja das wel een stukje, weet niet of het past, met onze 7% aan landopervlakte voor bos en natuur???
En ja horen ze hier wel van oorsprong thuis?? dacht altijd dat nederland een delta was dat altijd moerassig en erg nat geweest is. dus denk dan eerder aan vissen als aan wolven.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-06-2003 19:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 19:01 schreef Macabre het volgende:
Niet. Zeker niet met het huidige regeringsbeleid ten aanzien van natuur en milieu. Die moeten maar wijken om onze economie weer op te vijzelen. Slechts gebieden die economisch niet interessant zijn zouden eventueel aangewezen kunnen worden als potentieel onderdeel van de ecologische hoofdstructuur. Over een dergelijk gebied (dat verbazingwekkend klein is) zal dan jaren over worden vergaderd, onderhandeld en de mogelijkheden van worden onderzocht door een overheidscommissie die geen verstand van zaken heeft en zich ook niet wil laten voorlichten door natuurontwikkelaars. Het eindresultaat is dat er een projectontwikkelaar er een kantorencomplex wil neerzetten. Dat complex staat er dan binnen 3 maanden. Ziet iemand de tegenstrijdigheid?


Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. helaas is dit de trieste waarheid.
Voor sommige soorten(en dat zijn er maar echt heel weinig)geldt een keiharde stricte bescherming, via Europese wetgeving. HUn leefgebied mag niet worden vernietigd. Maar toch doen veel gemeenten dat (bewust). En als dan mensen aan de bel trekken en die gementen worden teruggefloten schreeuwen ze moord en brand. Ze beschuldigen milieuliefhebbers(terwijl de wet vanuit Europa is opgelegd) en beginnen altijd te jammeren over de enorme schades die ze krijgen doordat net dat ene project niet door kan. Maar als dat dan het geval is is het hun eigen domme dikke schuld. Dan moeten ze de wetten maar naleven. Ik walg van zulke bestuurders die het liefst heel nederland veranderen in een villawijk en bedrijventerrein.


einsatzcommando
Orval
Usericon van einsatzcommando
Posted 17-06-2003 19:22 by einsatzcommando Wijzig reactieProfiel van einsatzcommandoQuote dit berichthttp://www.enfeeble.nl

Ja, GAAF


Enfeeble is terug! Met Aerodis, einsatzcommando & Ornithosis.www.enfeeble.nl


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen