IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Paranormaal, wie is het nog meer? Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-06-2003 15:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 14:53 schreef helmet het volgende:
En als je dat al voor elkaar krijgt (en dan moet je al in de hoek van professionele hulp gaan denken) blijf je altijd met het probleem zitten dat er een zwakte is ontstaan. Je zult er altijd vatbaar voor zijn en de plaats waar het gebeurd is is met geen mogelijkheid meer helemaal veilig te krijgen.



Professioneel? Dat impliceert bij mij altijd een zekere mate van methodiek en openbaarheid naar buiten toe. Een professional die ergens mee aan de slag gaat (het zij een jurist, het zij een ICTer of een monteur) kan altijd door zijn peers geverifieerd worden. Bij de zgn. media e.d. is dat niet het geval. Ze zitten elkaar naar de mond te praten en hebben allen hun eigen 'bijzondere' kenmerken. Dus of je erin gelooft of niet, is de term professional gewoon misplaatst.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-06-2003 15:07 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 juni 2003 15:02 schreef Kramy het volgende:
Ik word een beetje moe van deze discussie trouwens, wat hoeven jullie te geven om een of andere persoon die je helemaal niet kent. Als iemand nou gewoon ff een handige (makkelijk en efficient) manier uitlegt waardoor ik het bestaan van geestan kan bewijzen voor mezelf of juist ontkennen dan hoeven we deze discussie helemaal niet te voeren. En jullie ondervinden er geen enkele last van.
Als er een makkelijke en efficiente manier zou bestaan zou het bestaan van geesten en andere entiteiten natuurlijk al lang aangetoond zijn. Zo simpel is het dus allemaal niet, en ik betwijfel of er binnenkort ook direct bewijs op tafel komt te liggen. De meest concrete en tastbare experimenten (bijvoorbeeld: expirmenten met de massa van de ziel) leveren al niet veel op om mee te werken, laat staan minder concrete experimenten.

Daarbij, de reden dat ik je er absoluut niet mee wil helpen is dat, hoewel ik je dus echt niet ken, er nog steeds niet verantwoordelijk voor wil zijn. Ik ben er namelijk van overtuigd dat dat dan in mijn leven ook nog een keer terugkomt (vergelijk de bekende Wicca regel waarin alles wat je de wereld in stuurt in drievoud naar je terugkeert).


I'm not being rude. You're just insignificant.


campske666
Usericon van campske666
Posted 18-06-2003 15:09 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 15:07 schreef helmet het volgende:

vergelijk de bekende Wicca regel waarin alles wat je de wereld in stuurt in drievoud naar je terugkeert).


Nu wil ik weer niet alles afzeiken, maar die "regel" is dus absoluut nergens op gebaseerd. Dat is gewoon een hippie-interpretatie van het karma-principe.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-06-2003 15:11 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 18 juni 2003 15:07 schreef helmet het volgende:
Als er een makkelijke en efficiente manier zou bestaan zou het bestaan van geesten en andere entiteiten natuurlijk al lang aangetoond zijn. Zo simpel is het dus allemaal niet, en ik betwijfel of er binnenkort ook direct bewijs op tafel komt te liggen. De meest concrete en tastbare experimenten (bijvoorbeeld: expirmenten met de massa van de ziel) leveren al niet veel op om mee te werken, laat staan minder concrete experimenten.

Daarbij, de reden dat ik je er absoluut niet mee wil helpen is dat, hoewel ik je dus echt niet ken, er nog steeds niet verantwoordelijk voor wil zijn. Ik ben er namelijk van overtuigd dat dat dan in mijn leven ook nog een keer terugkomt (vergelijk de bekende Wicca regel waarin alles wat je de wereld in stuurt in drievoud naar je terugkeert).


Hoe moeten die geesten, die volgens jou niet eens weten wat ze doen op de plek waar ze op het moment zijn en niet weten wat voor krachten ze allemaal hebben en alleen maar "verder" willen gaan, nou ruiken dat jij mij hebt uitgelegd hoe ik in contact kan komen met geesten?

En dan nog, waarom zou jij daarvoor gestraft worden? Willen de geesten soms niet gestoord worden onder het niets doen? (want ik neem aan dat ze ook niet weten wat ze moeten doen.)



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-06-2003 15:12 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 juni 2003 15:03 schreef Snaack het volgende:
Yeap, of plaatsen waar het altijd koud is, ookal is er geen tocht.
Ja, ook leuk... je staat in een kamer en ineens koelt het zo'n vijftien graden af. Helaas had ik toen geen termometer bij de hand, maar dat was echt freaky.

Dat was trouwens wel het meest extreme waar ik persoonlijk ooit mee te maken gehad. Damn, dat vreet een energie.. ik heb twee dagen ziek en uitgeput op bed gelegen.

quote:
Hij is zo'n sterk medium dat hij als een soort 'vuurtoren' voor entiteiten functioneert en dat is hem op een gegeven moment op gaan breken (letterlijk omdat het te druk werd )
Oh ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Een tegelijk is al enorm zwaar, ik wil niet weten wat er gebeurt als je er met meerdere tegelijk te maken krijgt.

quote:
Op 18 juni 2003 15:05 schreef Kramy het volgende:
Dan haal ik er toch derden bij? Ik zie het probleem niet.
Nou ja, dit om aan te geven dat je het niet moet onderschatten. In principe is er niets mis met derden er bij halen.

Behalve dan de ellendige privekwesties die dan naar boven komen natuurlijk

quote:
Op 18 juni 2003 15:06 schreef Chelman het volgende:
Professioneel? Dat impliceert bij mij altijd een zekere mate van methodiek en openbaarheid naar buiten toe. Een professional die ergens mee aan de slag gaat (het zij een jurist, het zij een ICTer of een monteur) kan altijd door zijn peers geverifieerd worden. Bij de zgn. media e.d. is dat niet het geval. Ze zitten elkaar naar de mond te praten en hebben allen hun eigen 'bijzondere' kenmerken. Dus of je erin gelooft of niet, is de term professional gewoon misplaatst.
Ai ja, ik was al bang dat daar over gestruikeld zou worden. Hier wil ik je zonder meer gelijk in geven, deze mate van professionaliteit bestaat niet als het gaat om paranormale zaken. Ik hoop echter dat je begrijpt wat ik wel bedoelde


I'm not being rude. You're just insignificant.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-06-2003 15:13 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 18 juni 2003 14:25 schreef helmet het volgende:
Eh ja, daar zijn wel manieren voor.. maar ik weiger je toch echt te vertellen hoe je dat aan zou moeten pakken. Ik betwijfel of iemand je dat aan zou doen.


Vertel deze manieren dan op zijn minst? Of iemand anders?

En hoezo aandoen? Ik heb uit andere posts af kunnen lezen dat geesten dode personen zijn, waarom zouden deze "personen" per se kwaad willen doen? Toch lang niet alle mensen zijn evil, dus toch ook lang niet alle geesten.



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-06-2003 15:14 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 juni 2003 15:09 schreef campske666 het volgende:
Nu wil ik weer niet alles afzeiken, maar die "regel" is dus absoluut nergens op gebaseerd. Dat is gewoon een hippie-interpretatie van het karma-principe.
Dan ben ik maar een smerige hippie, maar het is wel een van mijn overtuigingen. Iemand die zich goed instelt t.o.v. de rest kan ook goeds terug verwachten.

quote:
Op 18 juni 2003 15:11 schreef Kramy het volgende:
En dan nog, waarom zou jij daarvoor gestraft worden? Willen de geesten soms niet gestoord worden onder het niets doen? (want ik neem aan dat ze ook niet weten wat ze moeten doen.)
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat ik er van overtuigd ben dat jij je in de nesten gaat werken. En daar wil ik niet aan meewerken, om bovengenoemde reden.


I'm not being rude. You're just insignificant.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-06-2003 15:16 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 juni 2003 15:13 schreef Kramy het volgende:
En hoezo aandoen? Ik heb uit andere posts af kunnen lezen dat geesten dode personen zijn, waarom zouden deze "personen" per se kwaad willen doen? Toch lang niet alle mensen zijn evil, dus toch ook lang niet alle geesten.
Omdat (tenminste, dat is de meest geaccepteerde en ervaren gang van zaken) de 'goeien' alleen maar door willen. Op het moment dat ze snappen hoe de vork in de steel zit gaan ze 'verder'. De 'kwaaien' blijven hangen en dat zijn dus typisch de entiteiten waar je het makkelijkste mee in contact komt.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-06-2003 15:16 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

aaargh, en als ik je nu eens heel erg boos maak?



Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-06-2003 15:18 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 18 juni 2003 15:16 schreef Kramy het volgende:
aaargh, en als ik je nu eens heel erg boos maak?


Kramy: de reden waarom ze ons niet kunnen vertellen hoe wij nou ook een geest kunnen zien is omdat er geen manier is om dat te doen. Ze zwammen maar wat uit hun nek.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


campske666
Usericon van campske666
Posted 18-06-2003 15:19 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 15:14 schreef helmet het volgende:
Dan ben ik maar een smerige hippie...


Dat dacht ik al.
Mijn 2 cent: ik geloof er geen bal van, en zal dan nu ook niet langer dit topic belasten.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-06-2003 15:22 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 18 juni 2003 15:18 schreef Claw het volgende:
Kramy: de reden waarom ze ons niet kunnen vertellen hoe wij nou ook een geest kunnen zien is omdat er geen manier is om dat te doen. Ze zwammen maar wat uit hun nek.


Tja, ik had ook niet verwacht dat er iemand met een duidelijk antwoord zou komen, maar kon het altijd proberen he

Wat een mietjes eigenlijk ook dat ze zeggen dat ze het niet durven Als ze straks zelf geesten zijn dan ga ik ze allemaal lastig vallen



NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 18-06-2003 15:36 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Ik ben weer even in een vrije denkbui. Zou het niet enigzins mogelijk zijn dat in een self-fullfilling prophecy (die pijngevoelens bij geschiedenis) waarbij je aan iets denkt iets ook "waar" zou kunnen worden, als daadwerkelijk gebeurt (die ervaring van dat gevoel) omdat jij dat kenmerkt en sterk ervaart als een ware gebeurtenis i.p.v. zomaar een hersenspinsel. Dit in vergelijking tot de proef waarbij er naar de kleinste deeltjes gekeken worden en die aan de ene kant een golfbeweging is zonder massa en aan de andere kant met massa maar geen golfbeweging. Ook dacht ik aan het verschil in de instelling van de onderzoeker bij paranormaal onderzoek, dit heeft zeker effect op de uitslag van de proef. Beetje een vaag verhaal iniedergeval van mij.

Heeft er iemand ervaring met uittredingen en enig idee hoe dat werkt? Moet je daarvoor in een bepaalde staat zijn (concentratie) of iets heftigs meemaken waardoor je "losschiet".



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-06-2003 15:38 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 juni 2003 15:36 schreef NolthuarII het volgende:
Heeft er iemand ervaring met uittredingen en enig idee hoe dat werkt? Moet je daarvoor in een bepaalde staat zijn (concentratie) of iets heftigs meemaken waardoor je "losschiet".
Dat kan in principe allebei. Sommige mensen schieten vanzelf los (meestal tijdens een normale meditatie). Als dat niet gebeurt kun je je er in oefenen met bepaalde trucjes.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-06-2003 15:53 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote]Op 18 juni 2003 15:03 schreef Snaack het volgende:
.


quote:
Hij is zo'n sterk medium dat hij als een soort 'vuurtoren' voor entiteiten functioneert en dat is hem op een gegeven moment op gaan breken (letterlijk omdat het te druk werd )
Oh ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Een tegelijk is al enorm zwaar, ik wil niet weten wat er gebeurt als je er met meerdere tegelijk te maken krijgt.

========================================
Meerdere is niet leuk: ik heb het een paar keer meegemaakt en t sloopt me. Het ergste zijn kerkhoven: hoewel ik niet perse de geesten voel/zie, pik ik de emoties van pijn, verdriet, dood en wroeging die de mensen daar in de loop van tientallen, honderden en (in 1 geval bij een heel oud kerhof uit de Romeinse tijd)duizenden jaren daar hebben laten hangen. Emoties blijven redelijk lang plakken.
Toen ik op een bepaald moment langs dat kerhof liep en niet oplette, werd ik door 2000 jaar aan verdriet geraakt. Het heeft me uren gekost voor ik weer op een normale temperatuur was: alsof ik zwaar onderkoeld was, alle kleur van mn gezicht weg, trillend over mn hele lijf... Niet leuk.


quote:
Op 18 juni 2003 15:05 schreef Kramy het volgende:
Dan haal ik er toch derden bij? Ik zie het probleem niet.
Nou ja, dit om aan te geven dat je het niet moet onderschatten. In principe is er niets mis met derden er bij halen.

Behalve dan de ellendige privekwesties die dan naar boven komen natuurlijk
==========================================
Je zadelt anderen op met jou problemen. BOvendien, als ik jou help met bezeten te raken, krijg ik t op mn bord. De regel van 3 is geen onzin.

Ik snap ook niet waarom je met alle geweld een geest wilt oproepen en m pissig wilt krijgen.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-06-2003 15:56 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

over uit je lichaam treden:

ik ben een aantal keren bijna losgekomen, maar ik schrok van het gevoel 'uit mijn lichaam te glijden' en *knal*, ik was in een keer uit mijn concentratie en 'terug'..

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-06-2003 15:57]


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-06-2003 15:59 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 15:22 schreef Kramy het volgende:
Tja, ik had ook niet verwacht dat er iemand met een duidelijk antwoord zou komen, maar kon het altijd proberen he

Wat een mietjes eigenlijk ook dat ze zeggen dat ze het niet durven Als ze straks zelf geesten zijn dan ga ik ze allemaal lastig vallen



Wel jammer dat je t IQ van een fruitvlieg hebt. je weet gewoon niet waar je over praat. Als je ook maar de helft had meegemaakt van wat je vraagt, zou je beseffen dat t niet stoer of cool of leuk is. Hhet is eng, t vreet aan je ent voelt erger dan de ergste vorm van misselijk zijn.

En ja, ik durf het inderdaad niet: ik heb er een paar enorme fouten mee gemaakt, waar ik een prijs voor heb moeten betalen. Als me dat in jou ogen een mietje maakt, jongen het beste dr mee, maar ik help je dr niet mee.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-06-2003 15:59 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 15:53 schreef Blackjack het volgende:
Meerdere is niet leuk: ik heb het een paar keer meegemaakt en t sloopt me. Het ergste zijn kerkhoven: hoewel ik niet perse de geesten voel/zie, pik ik de emoties van pijn, verdriet, dood en wroeging die de mensen daar in de loop van tientallen, honderden en (in 1 geval bij een heel oud kerhof uit de Romeinse tijd)duizenden jaren daar hebben laten hangen. Emoties blijven redelijk lang plakken.
Toen ik op een bepaald moment langs dat kerhof liep en niet oplette, werd ik door 2000 jaar aan verdriet geraakt. Het heeft me uren gekost voor ik weer op een normale temperatuur was: alsof ik zwaar onderkoeld was, alle kleur van mn gezicht weg, trillend over mn hele lijf... Niet leuk.



Dat is dus precies waar die schoolvriend van me zo'n last van heeft


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-06-2003 16:00 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 15:56 schreef Snaack het volgende:
over uit je lichaam treden:

ik ben een aantal keren bijna losgekomen, maar ik schrok van het gevoel 'uit mijn lichaam te glijden' en *knal*, ik was in een keer uit mijn concentratie en 'terug'..


Weet ik: is een heel lijp gevoel. Welke sensatie kreeg jij: vallend of zwevend?


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-06-2003 16:01 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 15:59 schreef Snaack het volgende:
Dat is dus precies waar die schoolvriend van me zo'n last van heeft


heeft ie daar vaak last van? (kon effe zo snel je eerste post daarover niet vinden)


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-06-2003 16:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 16:00 schreef Blackjack het volgende:
Weet ik: is een heel lijp gevoel. Welke sensatie kreeg jij: vallend of zwevend?


Euhm, ik had eerst echt het gevoel uit mijn schedeldak te glijden, de rest van mijn lichaam voelde ik niet meer (doordat ik me in trance had gebracht).

Op het moment suprême dat ik dus helemaal uit mijn lichaan zou 'glijden' (ik was er tot aan mijn borst uit voor mijn gevoel) schrok ik en 'viel' ik terug. Vallend dus.

Vlak daarvoor had ik b.t.w. een zwevend gevoel, had ook echt het idee dat mijn hoofd omhoog ging toen ik naar buiten 'gleed'.

Ik ga het zeker nogeens proberen maar het kost me zeer veel tijd om in trance te geraken, zeker anderhalf uur gok ik.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-06-2003 16:14 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 16:11 schreef Snaack het volgende:
Euhm, ik had eerst echt het gevoel uit mijn schedeldak te glijden, de rest van mijn lichaam voelde ik niet meer (doordat ik me in trance had gebracht).

Op het moment suprême dat ik dus helemaal uit mijn lichaan zou 'glijden' (ik was er tot aan mijn borst uit voor mijn gevoel) schrok ik en 'viel' ik terug. Vallend dus.

Vlak daarvoor had ik b.t.w. een zwevend gevoel, had ook echt het idee dat mijn hoofd omhoog ging toen ik naar buiten 'gleed'.
==================================

Prima gedaan: je was halverwege. Niet iedereen lukt t.

======================================
Ik ga het zeker nogeens proberen maar het kost me zeer veel tijd om in trance te geraken, zeker anderhalf uur gok ik.



Klopt: blijven oefenen. De volgende keer gaat t makkelijker


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-06-2003 16:29 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 16:14 schreef Blackjack het volgende:
Prima gedaan: je was halverwege. Niet iedereen lukt t.


Mooi Ik ga er zeker mee door, heb het pas een paar keer geprobeerd en ben voor mijn gevoel best ver gekomen.

Heb jij hier ervaring mee? Of iemand anders? Ik heb geen idee wat ik ervan moet verwachten namelijk.. Een informatieve i-net site is ook welkom!

quote:

Klopt: blijven oefenen. De volgende keer gaat t makkelijker


Zeker weten

Je kan trouwens meerdere keren de [quote] en [/quote] gebruiken


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-06-2003 16:32 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Weet ik maar ik ben al zo'n hopeloos geval met computers...

Ik heb ervaring met astraal reizen, net als met telepathie, genezen, empathie (uiteraard), geesten, helderziendheid en energie-werken. Telekinese ben ik aan t oefenen.

[Dit bericht is gewijzigd door Blackjack op 18-06-2003 16:35]


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 18-06-2003 16:32 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 18 juni 2003 13:59 schreef mörke het volgende:
[offtopic]


Ehm, helmet, dat was niet offtopic hoor, dat was een manier om er achter te komen of je dat kan of niet.

Dat was dus over-gemodereer.

Zou je dat weer terug willen zetten a.u.b.?


Dit slaat nergens op.


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen