|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik zou zeggen, beluister het nieuwe nummer op hun myspace eens. Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote: Nou...de recensie van Springtime Depression had exact dezelfde omschrijving. Dus trek je conclusies maar. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Ik heb hem voor review liggen, vrijdag staat het online. Cradle of Filth en Opeth? Holy fuck, wat een leeghoofd. Nee, er zit wel veel cleane zang in (daar zal de Opeth-referentie vandaan komen) maar het heeft nog wel de 'good old atmosphere'. Ik vind hem minder krachtig dan de vorige platen, maar desondanks is het een plezier naar te luisteren. Minder depressief, denk ik. Hm, ja, toch nog maar eens een paar keer luisteren. Normaal heb ik niet meer dan 4 luisterbeurten nodig voor ik een degelijke review kan schrijven, maar ik heb dit album al een stuk of 12 keer gehoord. Moeilijk te doordringen, eigenlijk. |
|
Slechts 4 luisterbeurten voor een degelijke review? Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Eerder van de akoestische gitaren denk ik, aangezien Springtime (vrijwel?) geen cleane zang heeft. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Ligt sterk aan het album, maar veel 'simpele' Black Metal-platen zijn na een keer of 4/6 keer (intensief) luisteren wel op me ingewerkt. Komt ook vaak zat voor dat het meer dan 10 keer is. |
|
quote: Mja, maar om nou te zeggen dat dat de muziek van Forgotten Tomb typeert. Hoe je het ook wendt of keert, ik vind het een vreemde vergelijking. Zeker dat van CoF, waar hij dat vandaan haalt.. quote: Toch is het wel een prominent aandeel in de muziek geworden, maar ergens vind ik het wel passen. Dat 'groovende' waar eerder over werd gesproken, doet me af en toe zelfs denken aan Drudkh. Het zijn overigens 5 nummers, 7, driemaal 11 en 14 minuten. In sommige nummers, zoals The Scapegoat, gaat het met de cleane zang af en toe wel een beetje te erg richting Power Metal ja, maar er zitten ook wat lagere, sfeervollere stukken tussen. Maar qua aantal nummers cleane zang moet ik je zeker teleurstellen, zo uit m'n hoofd zit het in 4 van de 5. |
|
quote: CoF vanwege de screams? Die vent is gewoon niet helemaal joppie denk ik. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Tering |
|
quote: Hm, bij nader inzien lijkt het ook wel op Darkthrone! |
|
quote: Eerste reactie is vrij positief. Ik denk dat hij de referentie naar Opeth gemaakt heeft omdat het nog ff iets 'progressiever' is dan voorheen. Maar toch hoor je er van af dat het FT is. Ik zou zelf eerder de naam Shining gebruiken in een vergelijking, daar heeft de plaat meer weg van dan voorheen. Waar hij de naam COF vandaan haalt is mij een raadsel. Ik weet alleen nog niet wat ik van die cleane vocals moet vinden... [Dit bericht is gewijzigd door Y Draig Goch op 21-12-2006 1:27] We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
wanneer lekt die promo eens Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote: Over precies 7 dagen. |
|
Hele aardige muziek, dat Forgotten Tomb. Alleen vind ik het wel wat missen... Misschien wat sfeervol keyboard-werk ofzo. Sowieso vind ik black metal een beetje saai worden met alleen maar gitaargeknetter... |
|
Keyboard bij FT? Nee, toch niet. |
|
Gezellige muziek, toch maar weer eens wat vaker opzetten Hey Bilal, waar is mijn 5 euro JONGAH?! |
|
quote:Dude...er zijn toch al zat bandjes die teren op hun slappe keyboardriedeltjes? Wees blij dat er ook nog bands zijn die het zonder kunnen... iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
quote: ik had het zelf niet beter onder woorden kunnen brengen Hey Bilal, waar is mijn 5 euro JONGAH?! |
|
quote: Ja, maar in dat opzicht vind ik bands als Shining dus beter, die ook eens de distortion eraf durven te halen of iets dergelijks. Ik vind FT absoluut niet slecht overigens, maar na een paar nummers heb ik het wel een beetje gehoord ofzo. |
|
quote: Zoals je het zegt op deze manier kan ik je zeker begrijpen. ik heb juist met Shining dat het na een paar nummers wat gaat vervelen. Hey Bilal, waar is mijn 5 euro JONGAH?! |
|
Ik ben uiteindelijk erg te spreken over het nieuwe werk: http://www.zwaremetalen.com/recensie/7366/Forgotten-Tomb-Negative-Megalomania.html We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
Om heel eerlijk te zijn mis ik de duidelijke omschrijving van het album op muzikaal gebied een beetje. |
|
quote:Metal Mike snapt het. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Het nummer op My Space rock enorm! |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |