IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Forgotten tomb Vorige pagina | Volgende pagina
Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 05-01-2007 13:14 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 4 januari 2007 13:09 schreef WhiteRider het volgende:
Om heel eerlijk te zijn mis ik de duidelijke omschrijving van het album op muzikaal gebied een beetje.


Dat vond ik te lastig om te doen en zou de review alleen maar vaag maken omdat een beschrijving niet zo kort door de bocht gedaan kan worden imho.

Daarom heb ik erop gewezen dat het wat meer de avantgardistische kant opgegaan is (à la shining), zonder heel veel in te leveren qua geluid van de vorige albums. Ook heb ik die myspace link er bewust aan toegevoegd om het wat meer kracht bij te zetten.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 05-01-2007 13:15 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 4 januari 2007 13:20 schreef kwelgeest het volgende:
Metal Mike snapt het.


Ik hoor er toch echt absoluut geen Cradle in.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-01-2007 13:17 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2007 13:14 schreef Y Draig Goch het volgende:
Dat vond ik te lastig om te doen en zou de review alleen maar vaag maken omdat een beschrijving niet zo kort door de bocht gedaan kan worden imho.

Daarom heb ik erop gewezen dat het wat meer de avantgardistische kant opgegaan is (à la shining), zonder heel veel in te leveren qua geluid van de vorige albums. Ook heb ik die myspace link er bewust aan toegevoegd om het wat meer kracht bij te zetten.

Fair enough.


Argh
Usericon van Argh
Posted 05-01-2007 16:11 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

ah, nog enkele minuten en dan kan ik de plaat ook horen


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Argh
Usericon van Argh
Posted 05-01-2007 17:15 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

jezus, wat een emo gedoe in het nr "The Scapegoat"

Volgens mij heeft Herr Morbid een beetje teveel naar de rustige nrs van Pantera en Down geluisterd.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 05-01-2007 17:16]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 05-01-2007 17:19 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Ik ben er ook niet kapot van, nee.

Iemand enig idee wanneer die Obscura Arcana Mortis re-release eens uitkomt? Die staat ook al tijden in de planning, en die zou geloof ik bonustracks van Waking The Dead 2004 bevatten.. dat was me een show.

Was nooit echt FT fan, maar dat concert was geniaal.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-01-2007 2:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2007 13:14 schreef Y Draig Goch het volgende:
Dat vond ik te lastig om te doen en zou de review alleen maar vaag maken omdat een beschrijving niet zo kort door de bocht gedaan kan worden imho.

Daarom heb ik erop gewezen dat het wat meer de avantgardistische kant opgegaan is (à la shining), zonder heel veel in te leveren qua geluid van de vorige albums. Ook heb ik die myspace link er bewust aan toegevoegd om het wat meer kracht bij te zetten.

Ik vind Shining niet bepaald "avantgardistisch". En ik kan het weten, ik heb namelijk "The Eerie Cold" opstaan. Vet hoor.

Ik ga dit ook checken, enkele blekkies vinden het kut dan wel emo, lijkt me iets voor mij . Oude werk was wel behoorlijk clichématig IMO, nog gratis slechte vocals erbij ook. Ik ben eens benieuwd.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Argh
Usericon van Argh
Posted 06-01-2007 2:52 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

haha, prachtig... ik heb 't album nu een paar keer geluisterd en het valt allemaal wel mee, echter blijft er maar vrij weinig hangen (op de irritante, bij vlagen 'ik wil zoals phil anselmo zingen' clean vocals na, inclusief tenenkrommend accent... wat dan weer vrij jammer is), het is een pluspunt dat de band wat aan het experimenteren geslagen is, zo vind ik de 'groove' in de nieuwe nummers wel goed gelukt maar depressief of donker klinken doet het vrijwel nooit. Er ontbreken gewoon toppers als 'Alone' of 'Todestrieb', na de aankondiging dat Nordvargr een permanent lid zou worden van de band had ik daar ook veel van verwacht (bv integratie van dark ambient/industrial zooi in de muziek, ja in de nummers.. niet als interludes zoals op 'loves burial ground') maar blijkbaar is Nordvargr snel uit de studio weggerend toen Herr Morbid bezig was Phil Anselmo aan het parodieëren (The Scapegoat). De beste nummers van deze cd zijn ironisch genoeg ook die zonder clean vocals, namelijk het eerste en laatste nummer. Maar tot zover mijn mening.

Verder ben ik het eens met M. zowel deze plaat als Shining is weinig "Avantgardistisch"... behalve dan dat FT op het "Avantgarde Music" label tegenwoordig z'n muziek uitbrengt.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 06-01-2007 3:01]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 06-01-2007 16:04 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Hoe zouden jullie het zelf willen omschrijven dan in plaats van avant-gardistisch?

edit: oke, waarschijnlijk experimenteler. Ik moet beter leren lezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Y Draig Goch op 06-01-2007 16:05]


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Argh
Usericon van Argh
Posted 07-01-2007 2:02 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

dan nog even dit:

Het zijn lange nummers, maar ze worden allemaal minimaal 2 minuten gerekt met een ellenlange fade-out...


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-01-2007 3:22 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2007 16:04 schreef Y Draig Goch het volgende:
Hoe zouden jullie het zelf willen omschrijven dan in plaats van avant-gardistisch?

edit: oke, waarschijnlijk experimenteler. Ik moet beter leren lezen.

Nou, zoals ik het zelf zou willen omschrijven, bij avant-gardistisch denk ik op z'n minst aan stijlvreemde elementen. En dan wel stijlvreemde elementen die nog niet zo vaak gebruikt zijn. Avant-garde, je tijd vooruit zijn & tegen conventies ingaan enzo, weet je wel. Dat doet Shining misschien op het podium wel (qua presentatie) maar op plaat volgens mij niet echt.

Ik zou Shining dan denk ik omschrijven (om op je vraag terug te komen) als een uitstekende black metal band. Uitstekend, omdat ze beter dan de meesten snappen waar het naartoe moet in een nummer en dat ook muzikaal kunnen waarmaken, IMO.

Gelukkig schrijf ik geen recensies...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 07-01-2007 3:26 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2007 3:22 schreef M. het volgende:
Nou, zoals ik het zelf zou willen omschrijven, bij avant-gardistisch denk ik op z'n minst aan stijlvreemde elementen. En dan wel stijlvreemde elementen die nog niet zo vaak gebruikt zijn. Avant-garde, je tijd vooruit zijn & tegen conventies ingaan enzo, weet je wel. Dat doet Shining misschien op het podium wel (qua presentatie) maar op plaat volgens mij niet echt.

Ik zou Shining dan denk ik omschrijven (om op je vraag terug te komen) als een uitstekende black metal band. Uitstekend, omdat ze beter dan de meesten snappen waar het naartoe moet in een nummer en dat ook muzikaal kunnen waarmaken, IMO.

Gelukkig schrijf ik geen recensies...
Nou...jou beschrijving klinkt toch stukken beter dan die van Die Brak Hog hoor...asjeblieft? ga jij recencies doen voor ZM?


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 07-01-2007 13:18 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik heb hem gisteren voor het eerst helemaal gehoord en op het eerste gehoor is hij lang niet zo sterk als de vorige 3 albums.

Misschien moet het kwartje nog even vallen


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-01-2007 1:13 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

jammer dat het kwartje niet meer bestaat


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 08-01-2007 1:19 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 8 januari 2007 1:13 schreef Argh het volgende:
jammer dat het kwartje niet meer bestaat


Anders ga je even ergens anders bijdehand doen


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-01-2007 1:22 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

haha ik doelde eigenlijk meer op dat het 'kwartje' hier (op enkele momenten en tracks na) niet wil vallen... dus, hij bestaat idd niet meer.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 08-01-2007 1:27 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Hehe doe dan ook niet zo cryptisch man

Maar ik draai hem morgen nog wel een keertje.


Argh
Usericon van Argh
Posted 10-01-2007 1:44 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

de laatste 5 minuten van het titelnummer zijn trouwens wel weer erg gaaf.

bwaah ik weet nog steeds niet 100% wat ik ervan moet denken, zonder die clean vocals was het echt een hele vette plaat geworden... hm


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 10-01-2007 20:28 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Hehe, ik vind het wel gaaf klinken die 'nieuwe' vocalen.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-01-2007 11:17 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2007 20:28 schreef Mark Z het volgende:
Hehe, ik vind het wel gaaf klinken die 'nieuwe' vocalen.

Maar of het de sfeer ten goede komt is een tweede punt.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-01-2007 19:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2007 20:28 schreef Mark Z het volgende:
Hehe, ik vind het wel gaaf klinken die 'nieuwe' vocalen.

Ik ook. Ik vond die krijs altijd al kut, zo eendimensionaal. Die nieuwe vocalen zijn wat meer old school doom metal, lekker verwrongen af en toe.

Ik vind niet alle nummers even sterk maar ik vind het wel het beste materiaal van ze tot nu toe. Als de volgende plaat dezelfde stijgende lijn vertoont ga ik wellicht voor het eerst een Forgotten Tomb CD aanschaffen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-02-2008 15:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

mijn gob

de cover op de tribute to Katatonia cd is geniaal!


signature


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 02-12-2008 12:56 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

"VOL. 5 : 1999-2009" details !!!

The next FT release will be titled "VOL.5: 1999-2009" and it signs the 10th anniversary of the band. You can see the cover artwork in the avatar and in some previous blog.
The release won't be a live-album as previously announced. The band decided to re-record some old favourites as played on the recent live-shows, as well as some special versions of other old songs. The songs will feature some new arrangements as well as alternate/slightly changed lyrics. Some cover-versions could be included too. Basically the material will be recorded live in studio, to keep both a live-feeling and a studio audio quality. This is gonna be a very particular and unique release. The album will be a 2-CD format with a very thick booklet full of pictures from the history of the band and from the studio-sessions. The studio chosen to record the stuff is MOONLIGHT STUDIOS, located in Parma, Italy. A tentative tracklist for this release is as follows (song order isn't the definitive one yet):

- "Disheartenment / Alone / Steal My Corpse (Finale)" Medley
- "Entombed By Winter (Ultra Doom Version) / House Of Nostalgia" Medley
- "Solitude Ways"
- "Scars"
- "Daylight Obsession"
- "Black Sabbath (Intro - Black Sabbath cover) / Subway Apathy" Medley
- "Love's Burial Ground"
- "A Dish Best Served Cold"
- "Negative Megalomania"
- "Papercuts" (Nirvana cover)
- "Depression" (Black Flag cover)

Other songs could be added. The CD will be a co-production between Moonlight Studios And FT itself. It is still unclear if the album will be self-released or not, though the band is due to enter the studios in January 2009 and the release date is set for the early months of 2009. We'll keep you posted...

FT CREW

http://www.myspace.com/darknessinstereo

Leuk, maar ik heb nog liever een nieuwe fulllength


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-12-2008 13:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

z'waar


signature


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 25-07-2010 18:51 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

We are proud to start presales of new FORGOTTEN TOMB “Vol 5” 2CD



1999-2009: Ten years of existence of FORGOTTEN TOMB... nowdays undisputed maestros of depressive Black Doom Metal.. or as they prefer to call it now, Southern Discomfort Music....
To carve history into stone they have re-recorded their finest tracks, this time in “one take, one sound and one line-up”... and burned ‘em all on a double-album... something unique for their fans: this is “Vol.5” !
By all means in fact this is NOT a “best of” compilation: all songs have been rerecorded live-in-studio with no overdubs nor special tricks, thus preserving the same raw, genuine and powerful feeling you would face during the band’s live-shows, and we call it “LIVE IN STUDIO”
Not enough, most of the lyrics have been updated and some songs re-arranged (even into some medleys !).
To add some valuable bonus to this monumental piece of work, the band has recorded two unexpected covers of NIRVANA’s “Papercuts” and BLACK FLAG’s “Depression”, as well as a “BLACK SABBATH” introduction.
Last but not least, a brand-new and unreleased song has been recorded too, titled “Spectres Over Venice”; the song is one of the finest FORGOTTEN TOMB tracks ever and will easily become a staple of the next FT live-shows.
The booklet of the album includes unreleased live-pictures, liner notes by Herr Morbid himself and all the revised lyrics.
“Vol.5” is a masterpiece that every follower of extreme music should own in his collection !


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen