IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Swans Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-07-2003 0:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik luister nu naar 'Children of God' van Swans. Dit is post-goth/wave uit de tweede helft van de jaren '80 (hun debuut-album komt echter uit 1982), zeeeer zwaar en traag en deprimerend, maar met mooie tedere details en sommige 'lichtere nummers'. De band begon echter lood- en loodzwaar, deprimerender dan Godflesh, langzamer dan Thergothon. Hier kunnen (konden) nog veel doombands een puntje aan zuigen.

De latere Swans is prachtig, ik heb zelf 'The Great Annihilator' uit 1994, vol wave-achtige nummers, sommige wat flauw, maar velen erg, erg mooi. Zeer liefdevol maar ook vrij intens (mooie teksten ook) met als topper wat mij betreft het lugubere, koortsachtige 'Killing For Company'.
'Children of God' en 'World of Skin' zijn vast wel ergens te beluisteren, 'The Great Annihilator' trouwens ook. Goed zoeken .

Kennen meer mensen deze band? Welke albums? Wat vinden jullie ervan, wat raden jullie aan?

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 15-07-2003 0:36]


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 15-07-2003 10:32 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Swans zijn niet voor niets een van de grote voorbeelden van My Dying Bride (ook al heeft het op muzikaal vlak niet zoveel met elkaar te maken). Wat een sfeertje!

Het nummer "Helpless Child" is een goed voorbeeld van een ijzersterk opgebouwd nummer met minimale 'middelen.'

Eén van de bandleden heeft het project "Bodylovers" gestart, dat nog veeeeel minimalistischer is. Ik ben zelf in het bezit van "Number 1 of three" (een drieluik, dus).

Het is dat ie net op vakantie is, anders zou ik Oebe er bij roepen. Die kan je aardig overspoelen met de nodige superlatieven.

Ik ken je platenkast natuurlijk niet, Dwaallicht, maar ik denk dat je God Speed You Black Emperor ook vrij veilig kunt uitproberen. Dat hangt muzikaal gezien een beetje tussen Swans en Bodylovers in.


Touché, pussycat!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-07-2003 10:35 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

mijn huisgenoot noemen we zo, grappig dat er een band ook zo heet...


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 15-07-2003 10:50 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 15 juli 2003 10:32 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik ken je platenkast natuurlijk niet, Dwaallicht, maar ik denk dat je God Speed You Black Emperor ook vrij veilig kunt uitproberen. Dat hangt muzikaal gezien een beetje tussen Swans en Bodylovers in.



Oh? Dan vindt ome mörke het ook vast wel leuk!


Dit slaat nergens op.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 15-07-2003 13:15 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik ken al hun werk, maar het kan me nog niet echt boeien. Wat niet is kan nog komen overigens.


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


zombie
Usericon van zombie
Posted 15-07-2003 15:19 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Mijn favoriete Swans plaat blijft nog altijd Cop.

Link voor de teksten: http://swans.pair.com/WRITING/lyr_COP.html#


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 15-07-2003 20:17 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Het loopt niet bepaald storm hier, hè?


Touché, pussycat!


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 15-07-2003 20:35 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Ik ken ze, vooral ten tijde van de platen uit de jaren 80 dan. Categorie: aardig. Maar ook niet meer dan dat.

[off topic] Godspeed You! Black Emperor daarentegen... [/off topic]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-07-2003 20:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2003 20:17 schreef Sporty Voleg het volgende:
Het loopt niet bepaald storm hier, hè?

Nee, maar Swans is dan ook erg moeilijk enzo, want je kan er niet op headbangen en 'YEAH!!! METAL!!!!' roepen .

Niet dat daar veel mis mee is.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-07-2003 20:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2003 20:42 schreef Dwaallicht het volgende:
Nee, maar Swans is dan ook erg moeilijk enzo, want je kan er niet op headbangen en 'YEAH!!! METAL!!!!' roepen .

Niet dat daar veel mis mee is.


Het eerste nummer van de tweede napalm death cd is super traag en zwaar. Lijkt dat een beetje op de Swans? als dat zo is ga ik het eens luisteren want dat is een erg vet nummer.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-07-2003 20:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik denk niet dat het veel wegheeft van dat Napalm Death nr.

Swans heeft bitter weinig met metal te maken hoor, al is het dus wel lood- en loodzwaar (de ouwe) met veel gitaarwerk. Alleen eh, tja, ànders he, ànders... .
Bij de Plato hier hebben ze nauwelijks Swans verdorie. Anders had ik allang meer in huis gehaald.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-07-2003 20:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2003 20:47 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik denk niet dat het veel wegheeft van dat Napalm Death nr.

Swans heeft bitter weinig met metal te maken hoor, al is het dus wel lood- en loodzwaar (de ouwe) met veel gitaarwerk. Alleen eh, tja, ànders he, ànders... .
Bij de Plato hier hebben ze nauwelijks Swans verdorie. Anders had ik allang meer in huis gehaald.


aha. Maar, in het boekje bij de laatse dubbelaar van napalm death staat een interview met hun bassist en die zegt dat hij een periode heel veel naar de Swans heeft geluisterd. Dus iets van invloed zal de band wel hebben gehad.

en zulke bands moet je zoeken bij uiterst gespecialeerde zaken. Tip: Free record shop zal de Swans waarschijnlijk ook niet kennen.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 15-07-2003 21:02]


zombie
Usericon van zombie
Posted 16-07-2003 7:05 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

De Boudisque in A'doom heeft een redelijke selectie Swans platen op voorraad. Nadeel alleen is dat ze erg prijzig zijn (import misschien?).


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 16-07-2003 19:43 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

In '95 heb ik ze live gezien.Wel een paar keer goeie nummers.Lekker zwaar en traag,met grafstem gezongen.Af en toe met gierende uithalen.


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-10-2003 21:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Teder, flemend, krassend, graniet, blij, gevoelig, droevig, spijt, verlangen, verdriet, wellust... en dat tweeeneenhalf uur lang op 'Soundtracks for the Blind', uit 1996, hun laatste (dubbel)album volgens het tekstboekje.

Geweldig! Geweldig! Wat een band!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 30-10-2003 21:22 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Hadden we RajServ kon ik het effe uittjekken
(Omschrijving klinkt best goed nl.)

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 30-10-2003 21:23]


Sater
Usericon van Sater
Posted 30-10-2003 22:36 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Er staat ook zat op Kaas-A


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Iron Maiden
Always live to win
Usericon van Iron Maiden
Posted 30-10-2003 23:06 by Iron Maiden Wijzig reactieProfiel van Iron MaidenQuote dit bericht

Ik heb ooit 1 keer in een winkel een cd beluisterd van Swans omdat iemand zei dat dat wel wat voor mij was...

Nou, tis nie mijn ding.


Iron Maiden! Is coming to get you! Wherever you are!


Sater
Usericon van Sater
Posted 27-01-2005 12:22 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Heb gister de selftitled 12" van ze gekocht, en dit is toch wel moddervet!

Wat zijn de essentiele albums van Swans?

Hangt die Dwaallicht hier nog wel eens rond, of kan ie M. and anders me wijzer maken?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-01-2005 12:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2005 12:22 schreef Sater het volgende:
Hangt die Dwaallicht hier nog wel eens rond, of kan ie M. and anders me wijzer maken?

hehehe


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


zombie
Usericon van zombie
Posted 27-01-2005 23:53 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2005 12:22 schreef Sater het volgende:
Wat zijn de essentiele albums van Swans?



Filth
Cop
Public castration is a good idea
Children of god




Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 27-01-2005 23:57 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2003 10:35 schreef ghoulliette het volgende:
mijn huisgenoot noemen we zo, grappig dat er een band ook zo heet...


lol tis toch ook een ander woord voor penis



El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 19-09-2005 12:47 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Wellicht interessant voor de liefhebbers:

Voormalig zangeres Jarboe doet een Europese toer; data in NL:

Thu 06.10.05 Waterfront Rotterdam
Sun 09.10.05 Paradiso / Small Hall Amsterdam


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 20-09-2005 18:50 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Swans, echt een van mijn favoriete bands!
Van Industrial beuknummers tot mierzoete nummers tot Avant-Garde.
Een van de meest vooruitstrevende en geniale gezelschappen die deze wereld heeft gekend.

Zonder hen zou de muziekwereld een hele andere plek geweest zijn.


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 20-09-2005 18:54 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2003 20:47 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik denk niet dat het veel wegheeft van dat Napalm Death nr.

De line-up Justin, Nick, Mick van Napalm Death zei vroeger dan Grindcore kon variëren van keiharde, up-tempo, allesverpulverend nummers tot mokerslagen á la Swans.


slome
Usericon van slome
Posted 15-11-2005 18:11 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Niet alleen Napalm Death is als grindcore band zwaar door Swans beinvloed, Fear Of God heeft ze ook voor de inspiratie bedankt.

Ik vind de muziek bij vlagen veel weg hebben van Joy Division, en dat is nooit verkeerd.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen