|
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Gisteren gezien, ik vond 'm top. Idd af en toe wat langdradig; ik had 'm mooier gevonden als de maker de fanboys in de rij voor Gira en die gast van The Quietus (toch?) weg had gelaten. Maar dat zijn bijzaken, vooral een keigave film. Ik wil ze weer live zien. En holy shit, die opname van I Crawled... |
|
Nieuwe reissue van Children of God binnen op vinyl. Even schrikken: andere versie van Our Love Lies dan die ik ken. Schijnbaar is dit het origineel? https://www.reddit.com/r/swans/comments/jv261y/our_love_lies_on_new_remaster/ "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Yes. De originele CD en LP-uitgave is anders dan die dubbelaar met World of Skin erbij. Is trouwens op 26-09-2018 al in dit topic bediscussieerd. Edit: De versie van de 2CD is wat zweveriger en zwieriger. [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 05-01-2021 17:42] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Pre-order voor een nieuwe Swans is beschikbaar! https://younggodrecords.com/products/is-there-really-a-mind?fbclid=IwAR1HUJLVtGcAO48V1EDy-hlBN_Df-wuX1OeLs-IbA518vOvRqxxK6V8iacQ Optie 2 gedaan. Omgerekend 60,04 euro De handmade cd, welke volgende maand verstuurd wordt en de nieuwe cd...ergens volgend jaar. Quote: Hello There! The songs for the new album were written over the last year or so in the midst of the seemingly endless pandemic, in which, at the time of this writing, we still somehow find ourselves. We had planned an extensive tour for the last album, Leaving Meaning, but it was cancelled, and then rescheduled again several times before we finally and abjectly conceded defeat and decided to wait it out. After a period of deep and dulled depression stemming primarily from the inability to move forward, I finally decided to abandon plans for that tour entirely and to instead write new songs for a new album. The result is the 10 songs now available here. As is usual in the process, these are simple versions of the songs performed at home with acoustic guitar and my voice. Though the performances here stand on their own these recordings will also act as a template for the coming work with other musicians. At my current station in the life cycle I’m increasingly aware that this (or any) effort might be my last. I believe these songs contain something of that sense of finality and the urgency of countering it… My gratitude for your support in funding the recordings and my outsized appetite for sound knows no bounds. At certain times the urge to just give up has been quite seductive, but I’m reminded that there’s a core group of people that care about the work and receive meaning from it, and that knowledge helps to propel me forward. Thank you! – Michael Gira / Swans / Young God Records The core musicians slated to perform and act as the band Swans in these recordings are listed below (numerous other people will be enlisted along the way as well). As usual, their sensibility and talent will greatly help in ushering the songs into a fully realized form. My hope is that result will surprise and delight us all. Kristof Hahn – Kristof will play electric guitar, lap steel and acoustic guitar. Larry Mullins – Larry will play drums, orchestral percussion and keyboards Phil Puleo – Phil will play drums, hammer dulcimer and other instruments Dana Schechter – Dana will play bass guitar, lap steel guitar, keyboards and other instruments. Christopher Pravdica – Christopher will play bass guitar, electric guitar, keyboards and electronic gizmos. Ben Frost – Ben will play synthesizer, electric guitar, and generate sounds from various sources. Michael Gira – Michael will play acoustic and electric guitar and sing and will produce the recordings. bub |
|
Swans – Is There Really A Mind? vandaag ontvangen. 10 nummers Michael en zijn gitaar. Verdeeld over 70 minuten. Het is een pracht cd geworden. Met de laatste 3 nummers lijkt het ook of Michael afscheid wil nemen. 8 Michael Is Done 9 Unforming 10 No More Of This Micheal Is Done vond ik zelfs ontroerend. Ik ben benieuwd naar de cd volgende jaar en hoe de nummers dan klinken. bub |
|
De nieuwe plaat gaat The Beggar heten en is klaar, het wachten is nog op het vinyl. Vertelde Gira net tijdens zijn soloshow in de Stevenskerk te Nijmegen. Zéér gaaf optreden! |
|
Ja, was heel tof! Vind wel de tweede helft van de set een stuk beter dan de eerste. Maar dat komt doordat ik toch nét iets meer van de liedjes-Swans ben. Was heel erg blij met Blind. En dat zelfs een akoestische show van die gasten loeihard kan klinken… imposant, maar niet per se nodig vond ik. Kristof Hahn was ook goed. En nog een mooie poster mee kunnen nemen. Prima avondje zo! one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Ha, tof dat je er ook was. Ik vond beide delen van de show op hun eigen manier heel gaaf, ook erg genoten van de uitgeklede versies van de nieuwe Swans nummers. Het viel me nu op dat Gira in zijn declamaties soms doet denken aan Jim Morrison. Geluid was wel érg hard, ja. Bij een Swans show kan het me normaal niet luid genoeg zijn, maar in deze setting was het iets te veel van het goede. Veel mensen zonder oordoppen ook, die moeten hebben geleden. Mijn vrouw en ik zijn zonder goed op te letten pal naast een op schouderhoogte opgestelde speaker gaan zitten, dat hakte er wel in. Hoewel, ook wel weer lekker om iedere ruimte voor afleiding uit je hoofd gedrongen te krijgen door zijn stem. En goud natuurlijk dat hij het bij een akoestische show voor elkaar krijgt om een speaker te laten roken. Poster was inderdaad erg fraai! Ik heb 'm laten liggen, alleen een Angels of Light 2LP meegenomen. De kinderen zijn blij met het plaatje van een picknickend hondje. |
|
Tof! Denk wel de beste AoL plaat wat mij betreft! En super kindvriendelijk vormgegeven. Ja, onbegrijpelijk, want er stond een bak met oordoppen vooraan. Wel erg gaaf hoe de galmende akoestiek van de Stevenskerk samenviel met de resonerende uithalen en aanslagen van Gira, maakt het wat voller dan in een gewone popzaal. En kippenvel bij ‘Jesus Christ come down!’ one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Swans komt naar Nederland. Dit in Tivoli Utrecht op vrijdag 16 Juni. De dag ervoor spelen ze in Antwerpen. https://www.tivolivredenburg.nl/agenda/swans-16-06-2023/ Kaartje kost €40,25 en is inmiddels binnen. bub |
|
Kut, dan kan ik niet. Wat een mooie locatie voor een Swansshow, lijkt me heel bijzonder. |
|
Ik wilde dit net hier gaan posten. Opmerkelijke zaalkeuze, maar wel erg fijn lijkt me. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
In Hertz? Aparte keuze inderdaad, benieuwd of het ook een ander type show is dan 'normaal'? edit: zo te zien meer theater-shows, dus antwoord op mijn vraag is mogelijk 'ja'? [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-02-2023 13:24] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Voor mij reden om niet te gaan. Ik vind een show van Swans al best wel een opgave. Als ik dan niet ff kan bewegen, naar de bar, naar de plee, dan wordt het wel een lange zit. A metalheart is hard to tear apart |
|
quote: Mocht je je nog bedenken, je moet snel zijn. Ik zie dat het bijna uitverkocht is. Er zijn nog wat kutplaatsen over als ik de plattegrond bekijk. Met opzet heb ik een stoel aan de zijkant van een rij genomen. Hoef je ook niet voor anderen langs mocht je even naar de plee willen. Zojuist weer de show van Live in Moers bekeken. https://youtu.be/uycHb62FLH8 2 uur en 17 minuten lang genieten. Geen probleem om dit vanaf een stoel te doen. [Dit bericht is gewijzigd door Bub op 18-02-2023 12:07] bub |
|
quote: Je luistert thuis ook staand cd's van Swans? That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in. |
|
Daarbij kan je prima even weglopen als je wil Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Dus jij gaat altijd zitten bij concerten? A metalheart is hard to tear apart |
|
Bij electronica hoedanook. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
New Swans nummer. https://younggodrecords.com/products/the-beggar quote: [Dit bericht is gewijzigd door Bub op 22-03-2023 16:55] bub |
|
19 november speelt Swans in Den Haag. Dit is op een zondag. https://www.paard.nl/event/swans-amare/ Kaartje binnen. bub |
|
Vanavond. In Tivoli. Ik zit. Oordoppen. Check. Leffe Bruin. Check. Zo eerst Norman Westberg. bub |
|
Fijne avond daar! Lees graag hoe het was. |
|
Het was erg gaaf...en zoals verwacht erg luid. Ze begonnen volgens mij met een nieuw nummer, niet van The Beggar maar ik kan het mis hebben. In een interview gaf hij al aan een compleet nieuw nummer te spelen en nummers van The Beggar zouden live ook weer iets anders zijn. Het enige wat ik herkende was The Glowing Man welke als tweede nummer werd gespeeld. Michael was goed gemutst maar was eventjes boos op Kristof Hahn. Tijdens een lang dissonant rag stuk gaf Michael aan, einde! Maar Kristof bleef door raggen op zijn steel gitaar dinges met zijn hoofd naar beneden en zag Michael dus niet. Vermakelijk. De LP van The Beggar was uitverkocht. Jammer. Michaels boek The Knot gekocht en een nieuw "Fitlh" shirt. Betreffende zittend Swans kijken. Ik zie ze toch in een zaal waar ik kan staan. Je kan gewoon beter meebewegen met de muziek. Op een stoel kan je alleen wat met je hoofd mee knikken. Norman Westberg deed het voorprogramma. Easy listening drone met zijn gitaar gestuurd door effecten, elektronica en loops. Leuk om een keer te zien en te horen maar niet helemaal mijn ding. Toffe avond. De volgende Swans show is in november Utrecht. bub |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |