IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Swans Vorige pagina | Volgende pagina
Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 11-10-2019 17:38 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik zal 22 mei aanwezig zijn in de AB.
Nieuw nummer bevalt me erg goed.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 15-10-2019 14:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2019 19:34 schreef HierIsMike het volgende:
Swans keert terug met een nieuw album, op 25 oktober verschijnt leaving meaning. Voorproefje:




AH! Helemaal niet bewust van dat er een nieuwe track was. Ze hebben doorgewerkt! Erg Angels of Light-ig. Niets mis mee .



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 17-10-2019 12:49 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Live line-up is ook bekend. En toch weer oude gezichten.

Van Facebook.
This collection of individuals will comprise the musical group Swans in live performance in 2020 (see dates below). They will interpret material from the album "leaving meaning." as well as perform new, unrecorded material... Christopher Pravdica - bass guitar, weird-ass sounds, keyboards, loops; Dana Schechter - bass guitar, lap steel, keyboard; Ben Frost - Synthesizer, Mellotron, electric guitar; Kristof Hahn - lap steel, electric guitar, loops; Phil Puleo - drums, percussion, hammer dulcimer; Michael Gira - acoustic and electric guitars, voice…

Dana Schechter en Ben Frost zijn nieuw.
Christopher gewoon weer op bas, Phil op drums en Kristof weer op zijn lap steel aan het raggen.
Wel jammer dat Norman niet meer op gitaar mee doet.



bub


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 17-10-2019 13:14 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Dana heeft een tijd in Angels of light gespeeld, dus zo nieuw is die ook weer niet. Soit, kans is groot dat ik via haar wel een guestlist ticket kan versieren. Is de ganse tour eigenlijk al bekend? Want die dag in de AB gaat al niet lukken voor me.

[Dit bericht is gewijzigd door williamblake op 17-10-2019 13:14]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-10-2019 13:25 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Amai, Ben Frost erbij.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 17-10-2019 16:23 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2019 13:14 schreef williamblake het volgende:
Dana heeft een tijd in Angels of light gespeeld, dus zo nieuw is die ook weer niet.


Ik hou alle eerdere muzikanten ook weer niet bij.
I stand corrected.

[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 17-10-2019 16:23]


bub


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 17-10-2019 16:43 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik ook niet hoor. Het is gewoon omdat ik haar persoonlijk ken (heb nog een 7" uitgebracht van één van haar eigen projecten) dat ik dat weet.

[Dit bericht is gewijzigd door williamblake op 17-10-2019 16:43]



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 22-10-2019 23:22 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht



bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 23-10-2019 11:30 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

En de gehele cd's gehoord, dankzij internet.

Over het algemeen is deze release een stuk(je) rustiger en minder heavy en gaat hij meer richting het jaren 90 materiaal. Niet dat het minder intens is.

Voor mijn gevoel is deze release alleen niet echt vernieuwend in de Swans sound. Het is allemaal herkenbaar.
Van filth tot en met Deliquescence, als je die op chronologische rij zet en beluisterd, dan is daar een lijn in te zien (horen) die vooruit gaat. Met Leaving Meaning gaat deze lijn voor mijn gevoel achteruit.

Niet dat daar verder op zich iets mis mee is. De nummers zijn geweldig.
Hoogtepunt, na 1 keer luisteren, is de afsluiter van cd 1: Sunfucker.
Wat een nummer.



bub


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 23-10-2019 18:08 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Internet is gaaf.


Music for pleasure It's not music no more Music to dance to Music to move This is music to march to


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 23-10-2019 19:39 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Officiële album stream en interview via Decibel: Leaving Meaning.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 23-10-2019 19:42 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2019 18:08 schreef ex-filosofem het volgende:
Internet is gaaf.


Absoluut.

Er is inmiddels een stream :
https://www.decibelmagazine.com/2019/10/23/exclusive-stream-the-new-swans-album-leaving-meaning/?fbclid=IwAR0SOOzabqd-o9Suy_6HBgACPGf77Tf2FW9wizVTHVbgEDr27yobzbBZciM


bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-10-2019 12:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

zit nu op luisterbeurt 2. Het gaat voor de verandering wel weer even duren voordat mijn mening rijp is. Prachtig album in ieder geval. Voor het grootste deel doet het me best wel denken aan Angels of Light, maar het heeft wel de gelaagdheid en dreiging van een full-on Swans plaat. En in die gelaagdheid zit, zoals gebruikelijk, de groeifactor. Vandaar dat ik totaal geen idee heb hoe ik deze over een maand/jaar vind. Eerste indruk is sowieso positief.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 27-10-2019 10:23 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik vind hem dus gelijk goed en inmiddels (gisteren) de cd binnen met handtekening van Michael Gira erop.

Niet dat de rest slecht is, integendeel maar Sunfucker blijft favoriet dat halverwege omslaat met een catchy gestoord ritme.

Uiteraard is het een kwestie van vaker horen want je blijft nieuwe dingetjes horen.



bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 20-08-2020 21:02 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Volgende maand komt de volgende dvd / blu-ray uit.



quote:
Where Does a Body End? is the definite film about the band SWANS.

Where Does a Body End? is an intimate portrait of the band SWANS, from their roots as a brutal, confrontational post-punk band that emerged from the same early 1980s era NYC that gave us Sonic Youth (and, somehow, Madonna) through their ill-fated bid at mainstream success in the 90s indie-rock gold rush, through breakups and chaos (on and offstage) to their odds-defying current status as one of the most accomplished and ambitious bands in the world, one whose concerts are more like ecstatic rituals than nostalgic trips back through their most popular songs. SWANS has always been a collection of singular performers, but there's been one constant since its formation in 1982--singer, songwriter Michael Gira. With unfettered access to hundreds of hours of Gira/SWANS archives of never-seen-before recordings, videos, and photographs, the film brings us along the path they needed to carve for themselves. The film is many things, a musical history, a time-capsule, a tour diary, a concert film, but mostly it's the story of a life in the arts, frequently difficult, spanning decades without a safety net, creating the work because Gira says "What else am I going to do?" As bandmate Thor Harris notes, "Michael is not a fearless person, but he is a fearless artist." Two Blu Ray Discs including 156 minutes of bonus material.


Er is een dvd, blu ray en een Blu-ray deluxe versie.
https://mvdshop.com/search?type=product&options%5Bprefix%5D=last&q=swans

Maar vooruit. Amazon is goedkoper:
https://www.amazon.com/SWANS-Where-Does-Deluxe-Blu-ray/dp/B088GMJ38D/ref=sr_1_1?crid=35Z96VJZZ18QO&dchild=1&keywords=where+does+a+body+end&qid=1597950036&s=movies-tv&sprefix=where+does+a+bod%2Cmovies-tv-intl-ship%2C253&sr=1-1

Ik heb zelf de deluxe blu-ray besteld bij Amazon voor €26,77 incl.



bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 15-09-2020 23:13 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

En besteld!
CD en lp bij mute records.

Ik heb de orinele lp ook wel en een latere versie op cd.
Maar deze wil ik ook.

Van de Swans Facebook.

quote:
SWANS - CHILDREN OF GOD (Remastered 2020) PRE ORDER NOW FOR A 11/13/20 RELEASE DAY

PRE ORDER YOUR SIGNED 2CD or 2LP COPY FROM YGR HERE: https://younggodrecords.com/products/children-of-god-feel-good-now

VINYL AVAILABLE AGAIN IN ORIGINAL PACKAGING

SWANS have announced a remastered reissue of Children of God on 13 November 2020 via Mute / Young God Records. The album, originally released on Product Inc. (a subsidiary of Mute) in 1987 will be available on vinyl in its original packaging for the first time since that release and both the CD and vinyl issues will include the live album, Feel Good Now, recorded on the 1987 Children of God European tour. (Feel Good Now is included with the CD version as an extra disc and in the vinyl version as a download card)

Unsigned Copies Available Via Mute in the UK: https://mute.ffm.to/s-cog

(POSTED BY YGR STAFF)


bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 01-10-2020 11:46 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik heb gisteren de film gezien. Ik zou eerst een uurtje kijken aangezien de film een dikke 2.5 uur duurt. En dan later de rest.
Echter heb ik de film in één keer uitgekeken.
Wat een mooi document is dit geworden.
Veel oude beelden, veel "nieuw" met vele interview stukjes en live beelden.

Ik heb begrepen uit sommige recensies dat een enkeling de film wat te fragmentarisch vind.
Ik heb mij hier totaal niet aan gestoord.

Wel jammer is dat er geen hele live show bij opstaat.
Dat had ik toch wel fijn gevonden. Er zijn opnamen genoeg.




bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-10-2020 17:34 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ga 'm zeker ook eens zien. Benieuwd ook of het het boek aanvult. Of juist een soort distillatie is.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 01-10-2020 19:07 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik zie het meer als een aanvulling op het boek. Nieuwe verhalen hoor ik niet echt.
Maar gaaf is het wel.


bub


Sater
Usericon van Sater
Posted 17-11-2020 15:09 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Na een afgelaste vertoning in de Melkweg toch nog op het grote doek!

19 november Rotterdam
https://kinorotterdam.nl/film/kinoxin-edit-swans-where-does-the-body-end/

25 november Utrecht
https://www.hartlooper.nl/films/in-edit-swans-where-does-a-body-end/

9 december Groningen
https://forum.nl/en/whats-on/swans-where-does-a-body-end



[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 17-11-2020 15:11]


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-11-2020 21:14 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Bedankt voor de heads-up! Zonder jouw post had ik het helemaal gemist. Zojuist een kaartje gereserveerd in Utrecht


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Sater
Usericon van Sater
Posted 17-11-2020 22:11 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik moet nog even kijken of het Utrecht of Rotterdam wordt. Eerste is praktisch een thuiswedstrijd, maar heb al andere afspraken staan.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 18-11-2020 19:48 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik heb de blu-ray wel....maar anders naar Groningen gegaan.


bub


Sater
Usericon van Sater
Posted 19-11-2020 21:44 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Het is toch Rotterdam geworden. Mooi overzicht van de geschiedenis van Swans! Vond alleen het laatste deel een beetje slepen. Ook omdat dit gedeelte van hun carrière toch een beetje één geheel vormt. De archiefbeelden liepen ook door elkaar waardoor de ontwikkeling van het songgerichte My Father... tot de bijna improvisaties van Glowing Man tour wat minder uit de verf kwam. Ook miste ik aandacht voor het Young God Label en hoe Gira zijn eigen albums financiert met handgemaakte live- en demo-opnames. Mooi dat Jarboe zoveel aan het woord kwam, maar had nog wel iets willen weten over haar bijdrage aan The Seer.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-11-2020 0:39 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Leuke docu. Sleept wat tegen het einde. De maker zei in de Q&A achteraf dat de eerste versie vijf uur duurde en dat hij nogal wat mooi materiaal links heeft moeten laten liggen. Dat vind ik moeilijk te geloven na deze versie van twee uur gezien te hebben.

Ik had overigens niet door dat Jarboe zo'n mooie vrouw is. Die heeft in de aanwezigheid van Swans een hoop moeten doorstaan, lijkt me. Ik zal haar eigen muziek eens gaan beluisteren.

Wat Swans betreft: de versie van de terugkeer in 2010 moet toch haast wel één van de beste bands ooit geweest zijn.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen