IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Swans Vorige pagina | Volgende pagina
Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 31-03-2017 20:40 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/30/een-dreigend-en-snoeihard-engelenkoor-7777597-a1552573

Inderdaad niet persé het einde van het fenomeen Swans, maar wel van Swans als "bestaande band".


Vox Clamatis in Deserto


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 31-03-2017 23:12 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

En ze speelden bijna 2.5 uur. Een geniaal optreden.
En lang leve oordoppen.


bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-04-2017 11:25 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Wát een show! Het scheelde een haartje of het hele publiek had klaplongen van de bassdrum. Pfff. Zo hoort een Swans show te zijn. En véél drone.



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 01-04-2017 12:00 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

fenboii


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 01-04-2017 19:22 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Overigens lag er gisteren ook al de nieuwe versie van The Great Annihilator, digipack te koop voor 15 euro's.
Officieel uit, eind deze maand.
Aangezien ik deze nog niet had, meegenomen, samen met nog de Soundtracks For The Blind release.

Een live nummer, I Am The Sun, als bonus en een 2e cd met M. Gira's eerste solo release - Drainland.

[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 01-04-2017 19:30]


bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-04-2017 20:59 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Nice! Ik had voor 15 Love of Life mee op plaat. Ook mooi. Inclusief een coole suggestieve poster die ik op de wc ga hangen



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 02-04-2017 11:58 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2017 20:59 schreef Dirge for november het volgende:
Nice! Ik had voor 15 Love of Life mee op plaat. Ook mooi. Inclusief een coole suggestieve poster die ik op de wc ga hangen


Oh, lag die er ook?
Daar heb ik overheen gekeken ben ik bang.

Ik luister nu overigens voor het eerst Songs For The Blind.
Wazige plaat.


bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-04-2017 10:46 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb 'm gekocht voor de show, misschien was hij na die tijd op... Ik zag toen The Glowing Man, To Be Kind en deze dus in LP-formaat liggen.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-04-2017 11:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Veel te lang getwijfeld voor concert in Gent. Was uiteindelijk uitverkocht, dus aan me voorbij laten gaan. Daar ga ik nog spijt van krijgen. Toch benieuwd naar de volgende Swans-incarnatie.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-04-2017 11:42 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Terechte spijt.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 03-04-2017 21:38 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2017 11:42 schreef Dirge for november het volgende:
Terechte spijt.


+1


bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 17-05-2017 19:15 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

En is een dubbel live cd van de laatste tour. Helaas zonder dvd. Dat zou wel mooi zijn geweest.
Maar dus wel met nog nieuw materiaal.

3000 kopietjes...te koop met krabbel van Michel Gira himself.
https://younggodrecords.com/products/deliquescence

Met verzending 38,72 euro (hudige koers) maar over een paar maanden het dubbele waard.
Dit wetende aangezien ik zelf een kopietje heb gekocht.

quote:
DELIQUESCENCE is a 2XCD live album recorded in 2016/17, documenting the final Swans tour of this configuration of the band. It shows the Swans live set generally as it stands now (though, as always, the set continues its transformation along the way as the tour progresses). It contains two (long) pieces that have never been, and never will be, recorded elsewhere. In addition it contains a lengthy, unfinished and discarded work in progress. As usual, the pre-existing material used in the live set is subject to constant revision/expansion. The performances were expertly (multi track and live mics) recorded and mixed, and this album and package serves as an excellent document of this mutually telepathic and fiercely exploratory version of Swans. The two concerts that provided the material for these recordings took place at Huxley’s, Berlin, and The Regency Ballroom, San Francisco. The artwork is drawn/designed by Michael Gira. The art is printed on raw cardboard stock and is undercoated and embossed strategically for maximum tactile effect. Each dot represents a very specific point in time, expanding infinitely and consigned to flames. This item is sold primarily at this website and on tour. A few copies will be sold at special stores (unsigned). All copies sold at this website and at live shows are signed by M.Gira. This album is not available digitally. We are printing a maximum of 3000 and then this item will disappear forever.


Track Listing:
1. The Knot (new piece)
2. Screen Shot
3. Cloud of Forgetting
4. Deliquescing (new, discarded)
5. Cloud of Unknowing
6. The Man Who Refused To Be Unhappy (new)
7. The Glowing Man
Total Running Time: 2 hours, 36 minutes



Je krijgt deze maand nog vakantiegeld, dus niet zueren. Kopuh!



bub


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 17-05-2017 22:26 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Mwah, download 'm wel een keer.


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 19-05-2017 6:03 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2017 22:26 schreef ex-filosofem het volgende:
Mwah, download 'm wel een keer.



Je zal inderdaad moeten. De cd is inmiddels uitverkocht.

Edit:
Correctie, bijna uitverkocht.

[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 19-05-2017 6:24]


bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 30-05-2017 22:41 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

26 en 27 oktober speelt de band in Berlijn.
Voorverkoop is net begonnen.
Berlijn is een mooie stad.

Kaartjes en vliegticket in de pocket. Hotel geboekt.


bub


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-05-2017 23:20 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Klinkt goed.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 31-05-2017 14:27 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb geen decibelmeter in mijn hoofd, maar het zou me niet verbazen als het gerucht dat ze 113 db produceerden op dunk! festival een kern van waarheid heeft. Pffff. Anders hard dan in Paradiso (prettiger), maar na 2,5 uur helemaal murw. Wederom een super minimalistische set. One note free-jazz so to speak. Eindeloze intro's als nummers. Je weet hoe laat het is: ik heb de derde keer dit jaar mijn favoriete live-band aan het werk gezien.

Wel leuk hoe het gemiddelde post-rock publiek niet wist wat ze ermee aan moesten en gaandeweg de tent uit druppelden.



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 15-11-2017 10:42 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Net gezien dat Gira in februari al weer terug op tour is als solo-act (9 februari in de botanique). Zal vermoedelijk terug het meer folky ingetogener pad zijn dat ie ook al bewandelde in de vorige periode dat Swans stil lag.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 16-11-2017 6:09 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2017 22:41 schreef Bub het volgende:
26 en 27 oktober speelt de band in Berlijn.
Voorverkoop is net begonnen.
Berlijn is een mooie stad.

Kaartjes en vliegticket in de pocket. Hotel geboekt.


Een beetje mosterd na de maaltijd, maar het was te gek.
De eerste avond was meneer Gira een beetje boos op de geluidsman. En een beetje op zijn bassist Chris Pravdica aangezien deze niet op zijn bas ramde zoals Gira het wilde. Even later was het weer goed.


Aparte en mooie zaal ook dat Beghain. Een of andere oude fabriekshal / loods waar dan boven de zaal gebouwd is.



bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 25-04-2018 14:58 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

En ook Swans deed mee aan de record store day. Die Tür ist Zu op vinyl.

Ik had nog geprobeerd via een online shop te bestellen maar uiteraard niet op voorraad.

Zojuist maar besteld als import met dank aan e-bay.
(49 euro incl verzending / invoerkosten)

Van hun facebook.
quote:
Swans' Die Tur Ist Zu (German for The Door Is Closed) was initially released in 1996 as a prelude to the (then) final Swans album Soundtracks for the Blind. It was only available in Germany and was only released on CD. It has been long out of print. It shares some material w the much longer Soundtracks, but on this record I sing in German. It has never before appeared on vinyl. This release now is a 2xVinyl release, with one of the 4 sides being an etching I designed. I am pleased to throw it out into the hungry, chomping mouth of Record Store Day - Michael Gira / Swans





Overigens wordt de elpee later ook nog door Mute records (in de UK / Europa) uitgebracht.

En hij zit ook bij de nieuwe aankomende release als 3e cd bij de nieuwe release van Songs For The Blind. Een 3 cd release.
Vinyl versie van Songs schijnt 4 elpees te zijn.




bub


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 25-04-2018 16:46 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 25 april 2018 14:58 schreef Bub het volgende:
En hij zit ook bij de nieuwe aankomende release als 3e cd bij de nieuwe release van Songs For The Blind. Een 3 cd release.




Yes! Soundtracks for the Blind kon ik namelijk nergens meer vinden op CD.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 16-05-2018 18:13 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2018 16:46 schreef HierIsMike het volgende:
Yes! Soundtracks for the Blind kon ik namelijk nergens meer vinden op CD.


Hij is nu te koop, samen met Die Tür Ist Zu op cd.
https://www.mutebank.co.uk/mutebank/mutebank/Soundtracks-For-The-Blind/5V860000000


Soundtracks for the Blind is nu ook op vinyl te koop.
4 dubbel elpee. maar wel een fucking 75 euro. Excl verzending.
https://www.mutebank.co.uk/mutebank/mutebank/Soundtracks-For-The-Blind/5V850000000
De cd versie met verzending net geen 20 euro.

De cd maar besteld...maar eigenlijk wil ik die elpee ook hebben.
Vakantiegeld eerst maar afwachten.

Edit:
Overigens is Die Tür Ist Zu nu ook verkrijgbaar, voor een normale prijs in Europa op vinyl.
https://www.mutebank.co.uk/mutebank/mutebank/Die-T-r-Ist-Zu/5V870000000





[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 16-05-2018 18:37]


bub


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 16-05-2018 18:30 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik wacht wel tot Amazon die box aanbiedt, dat is meestal de voordeligste optie voor platen van YGR. Zeker gezien de verzendkosten van 55 USD.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-05-2018 11:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Die Tür maar besteld. Soundtracks niet. Is me echt teveel geld op het moment. @Jeroen, via Mute Records toch geen 55 verzendkosten?



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 17-05-2018 19:29 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Check. Ik had niet meegekregen dat hij daar ook verkrijgbaar was, had alleen YGR bekeken. Voorheen hadden ze nooit zo'n Europese distro geloof ik.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen