IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Swans Vorige pagina | Volgende pagina
intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 26-09-2014 9:34 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik ben benieuwd, vanavond in A'dam bekijken. To Be Kind nog steeds niet gehoord, straks die 3LP maar even oppikken.


You have time. You are doing fine.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-09-2014 10:34 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Een plaat die absoluut de moeite waard is om te kopen. Geen zorgen daar. Mogelijk nummer 1 op mijn jaarlijst.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-09-2014 12:09 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

+ veel. Monsterlijke plaat.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-09-2014 14:04 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Helaas spelen ze al twee nieuwe nummers die nog niet uitgebracht zijn :')


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-09-2014 17:14 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dus we krijgen over twee jaar weer een twee uur durende plaat. Ik klaag niet.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-09-2014 17:16 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Spreek je de bandnaam nou op z'n engels uit of op z'n slecht duits?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-09-2014 18:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Op z'n Antwerps.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-09-2014 23:03 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Wow, dat was een meesterlijk concert wat mij betreft. De nieuwe nummers, vooral Frankie M., klinken heel erg goed.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 27-09-2014 14:53 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

nou dat was weer een event.
2de keer dat ik ze zie en best wel een contrast met de 1ste keer op roadburn. Toen was michael zo pissed off en gisteren gewoon sereen.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 27-09-2014 22:25 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Erg vet. Alleen jammer dat Paradiso het voorprogramma een uur eerder liet spelen dan op het ticket stond. Wankers. Swans was weer helemaal tegek. Iets minder intens dan de vorige keer, dat wel. Minder volume ook. Maar helemaal mooi.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-09-2014 19:13 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ah de tracklist klopt niet helemaal bij de 3xLP van To be Kind volgens mij haha. Side 5 begint met Oxygen ipv Kirsten Supine.

En wel een beetje balen dat alledrie de platen zo krom als een hoepel zijn. Gelukkig trackt m'n Lenco het prima en is het onhoorbaar.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 28-09-2014 20:15 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Is een bekende drukfout inderdaad, check discogs maar.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-09-2014 10:57 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Hadden jullie ook de mooie luide Pharmakon als voorprogramma?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 29-09-2014 11:08 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ja alleen dus een uur eerder dan op het ticket stond. Oftewel nee.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 29-09-2014 11:51 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Overigens ook Swans Are Dead aangeschaft, wat een topplaat!!



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 29-09-2014 17:57 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2014 10:57 schreef PandroidJack het volgende:
Hadden jullie ook de mooie luide Pharmakon als voorprogramma?


Ja, begreep er niet echt veel van.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-09-2014 19:31 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Hoe zeer het aan de oren deed, zo goed deed het aan de ogen, enfin, 't was toch een redelijk mooie verschijning, en ze dook uiteindelijk ook nog het publiek in.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 29-09-2014 19:50 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ain't gettin none at home? :V



tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 29-09-2014 21:27 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

ik ben vrij recent begonnen met power electrionics dus vond het wel boeiend eigenlijk



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 07-11-2014 13:42 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Filth is geremasterd en eindelijk weer verkrijgbaar op LP.

http://younggodrecords.com/collections/frontpage/products/filth-remastered-2014


You have time. You are doing fine.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 10-11-2014 13:41 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Zo ontdek je nog eens iets, kende deze helegaar niet...





Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 28-11-2014 10:08 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Jarboe komt naar België, wel in fucking Kortrijk, maar alla, voor haar wil ik wel eens tot in Kortrijk rijden (t' is toch op een zaterdag).

http://dekreun.be/live/event/jarboe_with_helen_money_alexander_hacke_and_danielle_de_picciotto/


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 15-02-2015 12:33 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Gisteren dus Jarboe live in Kortijk, samen met een celliste (die haar cello op een hele batterij effectenpedalen aangesloten had).

Eerst even het minpunt: het was veel, veel te kort. Om en beide een goed half uur (?) dat Jarboe op het podium gestaan heeft (die celliste heeft eerst wat nummers alleen gespeeld).

Ze zag er nogal bizar uit, in een overall, met haar haren er half in gestoken en haar nogal mannelijke postuur.

Maar wat een contrast met haar oh zo mooie, intense, erg krachtige stem. Helemaal vanuit haar tenen. Daar hadden we gerust nog veel meer van mogen horen. Maar Jarboe komt erg bescheiden, bijna verlegen over (tussen de nummers door), en een bisnummer zat er dus ook niet in. Zo'n stem verdient toch meer exposure. Er was ook maar weinig volk in De Kreun.
Soit, het was de rit toch meer dan waard!

(foto van haar facebook)


[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 15-02-2015 12:33]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 04-08-2015 10:08 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Wat is die Filth reissue toch vetjes! Inmiddels op z'n digitaals ook overige platen beluisterd. Mijn conclusie is dat Swans zo ondertussen mijn favoriete band is. Vooral door de onnavolgbare, alien composities, die toch met alle losse onderdelen bij elkaar een kloppend geheel vormen. Zelfs toegankelijke nummers bestaan vaak uit lagen die losstaand zeer vreemd zijn.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 02-09-2015 17:58 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Live cd met unreleased materiaal te koop...en optie om de nieuwe cd / LP te financieren = pre-order.



quote:

SWANS • THE GATE 2XCD
(HAND MADE AND ASSEMBLED) (YG2015)

The image on this limited edition item is printed with a linoleum block on hand-brushed white ink. We used a manufactured double CD rough cardboard sleeve this time to aid in sturdiness. The drawing for the print was expertly accomplished by Nicole Boitos (www.nicoleboitos.com) (signed by Nicole and numbered 1 – 2500) based upon a sketch/concept by M. Gira (see below for evolution of this process). Each individual cover is further drawn upon, personalized and signed by M. Gira. Each one is unique! The package comes with a sheet of notes / text by M. Gira discussing the live recordings and plans for developing them on record… The 4 new / unrecorded live songs (of 6 live songs total) contained here are (long) pieces that were developed through correction, improvisation, and catastrophe over the course of 16 months touring, and they’re still not “finished”, per se – as always, this is work in progress, to be further explored in the studio. Also included are 4 very rough, crudely recorded demos by M. Gira, that will be re-recorded and further orchestrated on the new Swans album…



De laatste release zal tevens het einde zijn van Swans zoals wij die nu kennen.

quote:
Though there’s still much to be said and new landscapes to explore on the new album and final (but yes, anticipated to be endless) tour, it’s time that we… what’s the word here… dissolve. By this I mean that each of us will continue on our own glorious diamond-strewn path - well, my 5 friends will, anyway – and I intend to keep the name and ongoing project of Swans active in a different form, drawing sporadically on the myriad list of musical cohorts I’m met along the way over the last 30 plus years (including I hope, at times, if they’ll consent, my 5 friends mentioned above) , but the creature, the beast, the monster, the liberating vortex of light and sound that is the 6 of us working in close quarters together over extended periods of time, will cease to exist


Voor meer info...en bestellen

http://younggodrecords.com/products/the-gate

Zelf optie 2 gedaan.
totaal 81 dollar = 72 euro.
Inclusief verzending.



bub


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen