IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : hypotheek Volgende pagina
Nightmare
Usericon van Nightmare
Posted 28-07-2003 19:06 by Nightmare Wijzig reactieProfiel van NightmareQuote dit bericht

Ik woon in den haag.
Als iemand in een achterstandsbuurt wilt wonen, kan diegene geen hypotheek krijgen, omdat het het in een achterstandsbuurt is.
Dat vind ik discriminatie. Nu wil ik graag weten wat jullie er van vinden?!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2003 19:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee, is geen discriminatie.
Banken willen zekerheid en als jij in een ghetto wilt wonen, dan ben je in hun ogen geen zekerheid.
Ergo: ga ergens anders wonen, word je ook nog eens niet beroofd op straat.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 28-07-2003 19:10 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Beetje crue maar ik ben het wel met Jenje eens.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Nightmare
Usericon van Nightmare
Posted 28-07-2003 19:11 by Nightmare Wijzig reactieProfiel van NightmareQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 19:08 schreef Jenje het volgende:
Nee, is geen discriminatie.
Banken willen zekerheid en als jij in een ghetto wilt wonen, dan ben je in hun ogen geen zekerheid.
Ergo: ga ergens anders wonen, word je ook nog eens niet beroofd op straat.


Uhm heel even voor de duidelijkheid ik woon niet in een ghetto en wil er ook niet wonen.
En beroofd wordt je overal wel.
Banken willen inderdaad zekerheid, maar iedereen heeft recht op een hypotheek, een achterbuurt of niet


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2003 19:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 19:11 schreef Nightmare het volgende:
Uhm heel even voor de duidelijkheid ik woon niet in een ghetto en wil er ook niet wonen.
En beroofd wordt je overal wel.
Banken willen inderdaad zekerheid, maar iedereen heeft recht op een hypotheek, een achterbuurt of niet

Achterbuurt .. gehtto ... same shit.

Oh en je hebt geen rcht op een hypotheek.
Dat is een lening die je eventueel zou kunnen krijgen mits jij aan de door de bank gestelde voorwaarden voldoet.

Kortom: blijkbaar weet je er niet erg veel van, lees eens wat over hypotheken.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 28-07-2003 19:13 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 19:11 schreef Nightmare het volgende:
Uhm heel even voor de duidelijkheid ik woon niet in een ghetto en wil er ook niet wonen.
En beroofd wordt je overal wel.
Banken willen inderdaad zekerheid, maar iedereen heeft recht op een hypotheek, een achterbuurt of niet

banken hoeven hun geld, geld van andere mensen toch niet uit telenen zonder zekerheid, beetje triest om dat verplicht te maken.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-07-2003 19:14 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 28 juli 2003 19:08 schreef Jenje het volgende:
Nee, is geen discriminatie.
Banken willen zekerheid en als jij in een ghetto wilt wonen, dan ben je in hun ogen geen zekerheid.
Ergo: ga ergens anders wonen, word je ook nog eens niet beroofd op straat.

Waarom geen hypotheek geven? Zo wordt er eindelijk misschien een van die huizen mooi opgeknapt...?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Fire
Usericon van Fire
Posted 28-07-2003 19:16 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 28 juli 2003 19:14 schreef mislyd het volgende:
Waarom geen hypotheek geven? Zo wordt er eindelijk misschien een van die huizen mooi opgeknapt...?
OMdat de kans bestaat dat de bank dat geld nooit meer terug ziet.



Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 28-07-2003 19:16 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 19:14 schreef mislyd het volgende:
Waarom geen hypotheek geven? Zo wordt er eindelijk misschien een van die huizen mooi opgeknapt...?


Ja vast. Zo simpel is het. Weet je wel niet hoeveel moeite Rotterdam moet doen om buurten niet te laten verpauperen?


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2003 19:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Achterbuurt = arm = geen geld = geen draagkracht voor een lening in de orde van tonnen.

Mensen zijn soms zo naief als het om bankzaken gaat.
NEWSFLASH: Banken willen graag rijk worden van jouw centen.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 28-07-2003 19:19 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 28 juli 2003 19:17 schreef Jenje het volgende:
Achterbuurt = arm = geen geld = geen draagkracht voor een lening in de orde van tonnen.
Ehm... gaat het nou om het verlenen van een hypotheek aan iemand die momenteel in een achterbuurt woont (en daar dus (weg) wil verhuizen, of gaat het om iemand die een hypotheek wil krijgen om een huis dat in een achterbuurt staat te kopen?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2003 19:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 19:19 schreef helmet het volgende:
Ehm... gaat het nou om het verlenen van een hypotheek aan iemand die momenteel in een achterbuurt woont (en daar dus (weg) wil verhuizen, of gaat het om iemand die een hypotheek wil krijgen om een huis dat in een achterbuurt staat te kopen?
Zij wil er gaan wonen, maar denk jij dat een bank daar verschil in ziet dan?


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 28-07-2003 19:22 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 28 juli 2003 19:21 schreef Jenje het volgende:
Zij wil er gaan wonen, maar denk jij dat een bank daar verschil in ziet dan?


Als iemand met een salaris van 8 ton per maand per se in een sloppenwijk wil wonen krijgt ie heus wel een hypotheek.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2003 19:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 19:22 schreef Claw het volgende:
Als iemand met een salaris van 8 ton per maand per se in een sloppenwijk wil wonen krijgt ie heus wel een hypotheek.
*realitycheck*


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-07-2003 19:24 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 28 juli 2003 19:22 schreef Claw het volgende:
Als iemand met een salaris van 8 ton per maand per se in een sloppenwijk wil wonen krijgt ie heus wel een hypotheek.

Wel ja, precies, dat is toch het eerste waar de bank rekening mee houdt.. Ik zie het probleem dus niet.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 28-07-2003 19:25 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 28 juli 2003 19:21 schreef Jenje het volgende:
Zij wil er gaan wonen, maar denk jij dat een bank daar verschil in ziet dan?
Verlenen van hypotheek gaat toch op basis van je achtergrond en je inkomen, niet op basis van waar je per se wil gaan wonen? Enige probleem is misschien dat het huis zelf onderpand is voor het geval het misloopt, maar dat vertaalt zich toch in de relatief lage waarde van huizen in een achterbuurt?


I'm not being rude. You're just insignificant.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-07-2003 19:25 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 28 juli 2003 19:24 schreef Jenje het volgende:
*realitycheck*

Tutut, je geeft gewoon het huis van je ouders in pand.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2003 19:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 19:25 schreef helmet het volgende:
Verlenen van hypotheek gaat toch op basis van je achtergrond en je inkomen, niet op basis van waar je per se wil gaan wonen? Enige probleem is misschien dat het huis zelf onderpand is voor het geval het misloopt, maar dat vertaalt zich toch in de relatief lage waarde van huizen in een achterbuurt?
Sure, maar iemand met 8 ton gaat niet in een achterbuurt wonen.
Iemand met een klein inkomen wel.

Ik dnek ook niet dat de bank graag geld in een huis steekt die in een achterbuurt staat, stel je kunt je afbtalingen niet betalen en de bank ontneemt je je huis dan zitten ze met een onverkoopbaar huis.


Fire
Usericon van Fire
Posted 28-07-2003 19:28 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 28 juli 2003 19:22 schreef Claw het volgende:
Als iemand met een salaris van 8 ton per maand per se in een sloppenwijk wil wonen krijgt ie heus wel een hypotheek.
Euhm als je dat verdient koop je met 1 maand salaris de hele buurt al op en heb je dus geen hypotheek nodig.



Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 28-07-2003 19:29 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 28 juli 2003 19:28 schreef Fire het volgende:
Euhm als je dat verdient koop je met 1 maand salaris de hele buurt al op en heb je dus geen hypotheek nodig.


Snappen jullie nou allemaal mijn punt niet of doen jullie alsof?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-07-2003 19:30 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 28 juli 2003 19:28 schreef Fire het volgende:
Euhm als je dat verdient koop je met 1 maand salaris de hele buurt al op en heb je dus geen hypotheek nodig.

Ha maar dan moet je wel weer meer belastingen betalen (hier toch, is dat in Nederland ook zo?)..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 28-07-2003 19:32 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 19:22 schreef Claw het volgende:
Als iemand met een salaris van 8 ton per maand per se in een sloppenwijk wil wonen krijgt ie heus wel een hypotheek.


Waarom zou ie daar dan willen wonen?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 28-07-2003 19:38 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Volgens mij moet ook wat vastgoed hebben als je een hypotheek wilt, met 8 ton per jaar je er niet (stel voor je wordt opeens ontslagen, hebben zij niks meer). Of je moet een ener van een jaar of langer contract laten zien lijkt mij.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 28-07-2003 19:49 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 19:38 schreef Iskariot het volgende:
Volgens mij moet ook wat vastgoed hebben als je een hypotheek wilt, met 8 ton per jaar je er niet (stel voor je wordt opeens ontslagen, hebben zij niks meer). Of je moet een ener van een jaar of langer contract laten zien lijkt mij.


Nee je salaris is voldoende (als het voldoende is), maar het huis wat je wil gaan kopen moet wel genoeg opbrengen voor de bank als je onverhoopt geen werk en dus geen geld meer hebt (alhoewel met 8 ton per jaar kan je aardig wat wegzetten tegen een mooie rente). De bank heeft dan toch graag zijn geld terug.


Bazzio Attacks!!!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-07-2003 20:25 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 19:25 schreef helmet het volgende:
Verlenen van hypotheek gaat toch op basis van je achtergrond en je inkomen, niet op basis van waar je per se wil gaan wonen?
Zoals al werd gezegd wil de bank zekerheid dat ze het geld terugkrijgt dat ze uitleent. Inkomen speelt dus mee, maar het pand ook. Een pand moet verzekerbaar zijn, de verhouding kwaliteit-van-het-pand/koopsom moet acceptabel zijn en de ingeschatte executiewaarde moet in de buurt komen van de verstrekte lening. Het gaat immers zo vaak fout met van die lui die denken die verbouwing wel even te piepen en vervolgens van een erg koude kermis thuiskomen. Niet alleen de mensen die dan hun huis noodgedwongen moeten verkopen zijn dan berooid, maar ook de bank is de nodige centen armer.


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-07-2003 21:16 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Nou, de bank wordt natuurlijk nooit armer, in dergelijk gevallen krijg je als verkoper fijn een persoonlijke lening o.i.d. aan je broek om 't gat te dichten..

Het is heel simpel, in plaats van een verwachte prijsstijging is het vooruitzicht in dergelijke reeds verpauperende wijken vaak niet bepaald rooskleurig.

Aangezien je huis het onderpand van je hypothecaire lening vormt en er wellicht een prijsdaling ipv stijging aan zit te komen verstrekt de bank geen krediet.

Teveel onzekerheden voor de bank dus.

/edit: 2 keer 'een'

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 28-07-2003 21:17]


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen