IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : The Mars Volta Vorige pagina | Volgende pagina
El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 17-03-2010 21:29 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:


endlessdream83 (21 uur geleden)

I don't get it... this is what the Mars Volta sounds like live all the time, what's so funny??




Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 09-01-2012 21:17 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 15 april 2009 22:36 schreef innerlogicmarty het volgende:
At The Drive-In was beter.


At The Drive-In @AtTheDriveIn_ 1h Reply Retweet Favorite · Open
¡ ATTENTION ! To whom it may concern: AT THE DRIVE-IN will be breaking their 11 year silence THIS STATION IS …NOW…OPERATIONAL

http://atdimusic.com/

!!



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 09-01-2012 21:19 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik zat meer te wachten op een nieuwe Mars Volta.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 10-04-2012 20:19 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Die nieuwe Mars Volta is er inmiddels ook.. Noctourniquet.. Op het eerste gehoor weer een typische Mars Volta cd.. Het moet nog wat meer beklijven..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 16-04-2012 17:01 by Sorceress Wijzig reactieProfiel van SorceressQuote dit bericht

Ik vind het één van hun beste platen tot nu toe! Ik haal er steeds meer uit naarmate ik er vaker naar luister. Vooral Vedamalady is echt een pareltje
27 juni komen ze naar Paradiso


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-04-2012 15:03 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Het zelfde gevoel als de nieuwe Anathema; het eerste nummer is kei goed, waarna de routine er zo'n beetje inkruipt. Ik mis de intensiteit van de eerste albums.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 02-05-2012 21:09 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Die nieuwe cd bevalt me steeds beter.. Denk dat ik er wel bij ben in Paradiso, ondanks de nogal forse toegangsprijs..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 10-05-2012 13:43 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/playerpage.program.13259189.html

The Mars Volta live in De Melkweg 2002

En de nieuwe plaat bevalt mij wel. Wel veel elektronische invloeden waardoor het soms als een remix overkomt.


Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 26-06-2012 18:40 by Sorceress Wijzig reactieProfiel van SorceressQuote dit bericht

Morgen in Paradiso! Benieuwd hoe de nieuwe nummers live klinken, ben zwaar fan van de nieuwe cd.


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 30-06-2012 17:45 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Hoe teringslecht was het concert in Paradiso.... fuck, wat een teleurstelling. Alleen nummers van het nieuwe album (op een nummer van Frances the Mute en een nummer van The Bedlam of Goliath na...). Ook nog eens kut gespeeld, kut in de mix, kut door falende techniek. En dat voor die ticketprijs..


Inter faeces et urinam nascimur


Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 01-07-2012 0:14 by Sorceress Wijzig reactieProfiel van SorceressQuote dit bericht

Ja ik heb ze ook wel eens beter gezien. Schrok wel in het begin hoe slecht het klonk, ze moesten echt ff op gang komen, ergens halverwege begon het wel wat beter te worden. Wel leuk om de nieuwe nummers live te horen, maar ze klinken op plaat een stuk beter en ik miste nu wel de uptempo stukken. Pas tijdens Goliath lekker los kunnen gaan en toen was het al afgelopen.
Voorprogramma was wel vermakelijk overigens, die was niet helemaal goed wijs


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 17-08-2012 13:06 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik vind het nieuwe album inmiddels geweldig. Noctourniquet klinkt toch wel anders dan het reguliere The Mars Volta werk. Op de drums na is het allemaal wat minder druk, de hectiek is er een beetje uit. Hierdoor is er meer ruimte voor betere songs. Ook ligt er ineens een hoop nadruk op elektronische invloeden.
De naam "Noctourniquet" is trouwens goed gekozen. Het hele album heeft een wat beklemmende, surrealistische, David Lynch-achtige nachtmerrie sfeer. Heerlijke plaat!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-08-2012 14:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2012 13:06 schreef XnegativeX het volgende:
Ik vind het nieuwe album inmiddels geweldig. Noctourniquet klinkt toch wel anders dan het reguliere The Mars Volta werk. Op de drums na is het allemaal wat minder druk, de hectiek is er een beetje uit. Hierdoor is er meer ruimte voor betere songs. Ook ligt er ineens een hoop nadruk op elektronische invloeden.
De naam "Noctourniquet" is trouwens goed gekozen. Het hele album heeft een wat beklemmende, surrealistische, David Lynch-achtige nachtmerrie sfeer. Heerlijke plaat!


Hmz, misschien moet ik hem toch maar gaan luisteren dan.

Ik was tot dusverre eigenlijk alleen liefhebber van De-Loused en had de band wel een beetje opgegeven maar bovenstaande klinkt toch wel interessant


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


kankerkwelgeestkutmo
Usericon van kankerkwelgeestkutmo
Posted 19-08-2012 0:03 by kankerkwelgeestkutmo Profiel van kankerkwelgeestkutmoQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gemodereerd door Greycloak op 19-08-2012 0:21]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-08-2012 0:21 by Onweerwolf Profiel van OnweerwolfQuote dit bericht

.



[Dit bericht is gemodereerd door Greycloak op 19-08-2012 0:22]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 19-08-2012 21:27 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Toch jammer dat al die posts leeg zijn.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-08-2012 21:29 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

De post van je naamgenoot ging over mij en het kontje van Hexegot.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-08-2012 21:30 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Overigens vanmiddag de nieuwe beluisterd en ik vond hem vrij goed te doen. In ieder geval goed genoeg om hem nog eens te beluisteren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 24-01-2013 22:41 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht




bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-06-2013 23:54 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Nieuwe band van Omar.

http://bosnianrainbows.bandcamp.com/

"These are very much shorter, more to-the-point songs than The Mars Volta's. They still have spaces that stretch out, but what I mean to say is that it's all the same influences that have been in most of my writing and all the people in my bands' writing. Can is there, Siouxsie and the Banshees is there, Gang Of Four is there, all the Led Zeppelin, whatever... all those things are there, it's just different elements of those things. You make it shorter. It's stripped down, it's starker. The very melodic side of Can; the very textural side of Siouxsie. You take all those elements, and you take elements that maybe you weren't exploring as much before.”

Ik vind het zelf te elektronisch, jammer.


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 12-06-2013 11:04 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Dikke bagger inderdaad. Cedric gaat nu verder met Zavalaz. Ook nog niet echt van onder de indruk.


Inter faeces et urinam nascimur


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 17-08-2013 18:43 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Volta-fans kunnen zeven maanden na de split toch nog semi-nieuw materiaal horen. Een aantal dagen geleden is er namelijk een verzameling met vijftien onuitgebrachte nummers verschenen op het internet. Inmiddels is er ook een bevestiging van Cedric. Hier is een artikel er over en een legale downloadlink:

The Mars Volta - B-Sides

Het klinkt verdomd goed, moet ik zeggen. Veel instrumentaal.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 17-08-2013 18:43]



spectre
Usericon van spectre
Posted 14-10-2021 11:33 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Rijkelijk laat ontdek ik deze band
Ik kan wel even vooruit met een flinke set albums!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 14-10-2021 16:14 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

The Mars Volta is echt zo'n band die ik steeds beter begin te vinden, en ik vond ze al top toen ik ze ontdekte. Vooral Deloused in the Comatorium, Frances the Mute en The Bedlam in Goliath zijn echt fenomenaal, met The Bedlam in Goliath als mijn favoriet. Een 78 minuten durende moderne progexplosie met krankzinnig drumwerk van Thomas Pridgen, maar ook heel veel dikke smerige funky grooves.

Octahedron vind ik een ondergewaardeerde plaat van ze. Dat is een beetje hun "liedjes"-plaat zonder al te veel proggy toestanden, maar ik vind hem erg mooi. Op Amputechture vind ik ze juist soms iets te stuurloos, maar die plaat is daardoor ook erg interessant. Noctourniquet is ook fijn, heeft een tijdje geduurd voordat die bij mij klikte.

Ik zie ze toch wel als mijn favoriete moderne progband, waar de oude proginvloeden à la Pink Floyd, Frank Zappa, Yes en King Crimson in een heel verfrissend jasje worden gestopt. Nu The Mars Volta al een tijd niet meer actief is, lijkt de band Black Midi die positie over te nemen. Hun tweede plaat (Cavalcade) is momenteel mijn favoriete plaat van 2021.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 14-10-2021 19:29]



spectre
Usericon van spectre
Posted 14-10-2021 18:50 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

bedankt voor je relaas


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen