IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : The Mars Volta Vorige pagina | Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 20-09-2006 15:56 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Hmm, da's jammer. Ik vind Deloused en Frances the Mute eigenlijk al experimenteel genoeg, maar ik heb 1 nummertje van Amputechture gehoord, die viel op zich wel mee. Ik ga 'm zeker ff helemaal beluisteren!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 20-09-2006 17:50 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Ik blijf het zeggen: The Mars Volta is een stijloefening in overdaad. At The Drive-In is en blijft superieur.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-09-2006 17:51 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik vind dat je die 2 bands niet met elkaar kunt vergelijken.


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 20-09-2006 17:54 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Daar heb je dan ook weer een punt.

ATDI heeft op mij zo'n indruk achtergelaten dat ik alles wat daarna kwam blijf spiegelen aan die band (dus ook het werk van die andere ATDI-afsplitsing Sparta, die ik een stuk luisterbaarder vind dan TMV).


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-09-2006 18:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

ATDI is één van mijn favoriete bands ooit. Hét album "relationship.." was bij mij een instant klassieker, van de eerste tot de laatste noot kippevel, elke keer als ik die plaat hoor. En een fenomenale energiestoot.

In die zin heeft de band wel iets met TMV gemeen, datzelfde heb ik namelijk bij de plaat "deloused"..

Het latere werk van TMV vind ik ook gaaf, maar minstens een stuk minder toegankelijk.. Meer "muzikantenmuziek" zal ik maar zeggen.


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 20-09-2006 19:03 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

@Snaack: ik ben wel benieuwd wat jij van Sparta vind. Die zijn iets meer doorsnee, maar hebben toch ook een tweetal sterke platen gemaakt.

Paul Hinojos is overigens overgestapt van Sparta naar TMV. Waarmee TMV nu meer ex-ATDI leden in de gelederen heeft dan Sparta.

Nog even een edit: Relationship Of Command is een van de beste rockplaten van de afgelopen 10 jaar.

[Dit bericht is gewijzigd door innerlogicmarty op 20-09-2006 19:05]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-09-2006 19:09 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb Sparta 1 keer live gezien, op Lowlands (toen TMV er overigens ook stond, hehe) maar het deed me toen niet zo heel veel. Op plaat heb ik het nog niet gecheckt.

Ik wil eigenlijk gewoon een ATDI reünie.


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 20-09-2006 19:18 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2006 19:09 schreef Snaack het volgende:
Ik heb Sparta 1 keer live gezien, op Lowlands (toen TMV er overigens ook stond, hehe) maar het deed me toen niet zo heel veel. Op plaat heb ik het nog niet gecheckt.

Ik wil eigenlijk gewoon een ATDI reünie.


Wat betreft Sparta; hun tweede plaat Porcelain is erg okee.

Ik wil ook een ATDI reünie!


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 20-09-2006 21:37 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Amputechture is zwaaaaaaaaar gaaf!!

Heb er ook nog een limited litho (550stuks) (nouja.. litho) erbij gekregen met de artwork!


Inter faeces et urinam nascimur


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-09-2006 14:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik vind hem tot nu toe erg mellow en erg experimenteel.. En ontzettend mooi. Cedric


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 23-09-2006 14:00 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Sparta is vooral heel erg saai... 3x live gezien, laatste x in de melkweg werden ze naar huis gespeeld door Oil... Leek wel alsof Sparta alleen maar in hetzelfde tempo speelde...



We don't take it, we just fake it...


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-09-2006 14:01 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 20 september 2006 21:37 schreef Stoerbaard het volgende:
Amputechture is zwaaaaaaaaar gaaf!!

Heb er ook nog een limited litho (550stuks) (nouja.. litho) erbij gekregen met de artwork!


Ik ook, ik heb nummer 270.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-09-2006 14:08 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2006 14:00 schreef VivaHate het volgende:
Sparta is vooral heel erg saai... 3x live gezien, laatste x in de melkweg werden ze naar huis gespeeld door Oil... Leek wel alsof Sparta alleen maar in hetzelfde tempo speelde...




Naar huis gespeeld door Oil.. Dan weet ik genoeg, hahaha

Wat een kutband vond ik dat zeg. Ben blij dat ze genokt zijn.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 24-09-2006 11:51 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik ben in mijn nopjes met Amputechture . Lekker toegankelijk plaatje geworden zonder aan kracht in te boeten. Top!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-10-2006 20:32 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Vreemd, ik lees overal dat de nieuwe Mars Volta toegankelijker is dan Frances the mute. Toch vind ik Frances lekkerder wegluisteren dan Amputechture. Frances the mute kende meer rustpunten. Het klopt dat Amputechture door het weglaten van de lange psychedelische tussenstukken compacter is geworden maar daardoor is het soms ook een enorm drukke sonische aanval geworden. Ik vond het bij The Mars Volta juist zo gaaf dat die enorme bakken herrie en gefreak werden afgewisseld met rustige, meer gestreamlinede stukken. Ik vind het nieuwe album erg goed maar na een uur en een kwartier ben ik gewoon bek af. En ik betrap mezelf er op dat ik hem soms na 3 kwartier gewoon af zet.

Frances the mute was voor mij de beste plaat van 2005. En hoewel ik Amputechture, nogmaals, erg goed vind denk ik niet dat hij in mijn top tien van 2006 zal staan.

...of het kwartje moet toch later nog vallen. Iets dat ik bij The Mars Volta niet uitsluit.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 23-10-2006 20:37 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

frances the mute vond ik ook stukker beter...waarschijnlijk omdat ie wat "toegankelijker" is.


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 23-10-2006 22:01 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Ik vond Frances the Mute ook lekkerder luisteren, waarschijnlijk omdat ie "ontoegankelijker" was ;-)

Neemt niet weg dat ik Amputechture een heerlijke plaat vind om te luisteren!
Ik hoorde trouwens dat ze in het voorjaar naar Europa komen, dus hoop ergens in de buurt!


Inter faeces et urinam nascimur


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 24-11-2007 0:53 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Exclusieve show The Mars Volta in 013

Het nieuwe album - The Bedlam In Goliath - van The Mars Volta komt eind januari uit en bevat volgens de band ‘typische Volta-nummers’: epische nummers die de tien minuten overschrijden. John Frusciante – gitarist van de Red Hot Chili Peppers – is gastmuzikant op het album. De zingende en musicerende haardossen Cedric Bixler-Zavala en Omar Rodriguez komen hun nieuwe pronkstuk op 6 maart in 013 presenteren. Het is de enige show in Nederland dus zorg dat je er op tijd bij bent. De voorverkoop start morgen.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 24-11-2007 0:54 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Verleidelijk..


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-11-2007 1:43 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 24 november 2007 0:54 schreef FRNK het volgende:
Verleidelijk..


+1


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-11-2007 18:02 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Gaaf!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 24-11-2007 20:06 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 24 november 2007 0:54 schreef FRNK het volgende:
Verleidelijk..


Maar dit vond jij toch niets aan?

Yeah! een nieuwe!



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-11-2007 20:07 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Kan er helaas weinig mee. Ik vind de muziek bij tijd en wijle wel aardig, maar de zang prut.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 17-01-2008 12:16 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

Apart verhaal in de aardschok over/van TMV laatst. Ze zien spoken, en wel eentje genaamd Goliath. Echt ervaren of mooi marketingwerk?


Only sick music makes money today - Nietsche.


Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 17-01-2008 16:48 by Sorceress Wijzig reactieProfiel van SorceressQuote dit bericht

Het nieuwe album (The Bedlam In Goliath) is gelekt.
Is weer een meesterwerkje!


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen