![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik blijf het zeggen: The Mars Volta is een stijloefening in overdaad. At The Drive-In is en blijft superieur. ![]() |
|
Ik vind dat je die 2 bands niet met elkaar kunt vergelijken. ![]() |
|
Daar heb je dan ook weer een punt. ATDI heeft op mij zo'n indruk achtergelaten dat ik alles wat daarna kwam blijf spiegelen aan die band (dus ook het werk van die andere ATDI-afsplitsing Sparta, die ik een stuk luisterbaarder vind dan TMV). ![]() |
|
ATDI is één van mijn favoriete bands ooit. Hét album "relationship.." was bij mij een instant klassieker, van de eerste tot de laatste noot kippevel, elke keer als ik die plaat hoor. En een fenomenale energiestoot. In die zin heeft de band wel iets met TMV gemeen, datzelfde heb ik namelijk bij de plaat "deloused".. Het latere werk van TMV vind ik ook gaaf, maar minstens een stuk minder toegankelijk.. Meer "muzikantenmuziek" zal ik maar zeggen. ![]() |
|
@Snaack: ik ben wel benieuwd wat jij van Sparta vind. Die zijn iets meer doorsnee, maar hebben toch ook een tweetal sterke platen gemaakt. Paul Hinojos is overigens overgestapt van Sparta naar TMV. Waarmee TMV nu meer ex-ATDI leden in de gelederen heeft dan Sparta. Nog even een edit: Relationship Of Command is een van de beste rockplaten van de afgelopen 10 jaar. [Dit bericht is gewijzigd door innerlogicmarty op 20-09-2006 19:05] ![]() |
|
Ik heb Sparta 1 keer live gezien, op Lowlands (toen TMV er overigens ook stond, hehe) maar het deed me toen niet zo heel veel. Op plaat heb ik het nog niet gecheckt. Ik wil eigenlijk gewoon een ATDI reünie. ![]() ![]() |
|
quote: Wat betreft Sparta; hun tweede plaat Porcelain is erg okee. Ik wil ook een ATDI reünie! ![]() |
|
Amputechture is zwaaaaaaaaar gaaf!! Heb er ook nog een limited litho (550stuks) (nouja.. litho) erbij gekregen met de artwork! Inter faeces et urinam nascimur ![]() |
|
Ik vind hem tot nu toe erg mellow en erg experimenteel.. En ontzettend mooi. Cedric ![]() ![]() |
|
Sparta is vooral heel erg saai... 3x live gezien, laatste x in de melkweg werden ze naar huis gespeeld door Oil... Leek wel alsof Sparta alleen maar in hetzelfde tempo speelde... We don't take it, we just fake it... ![]() |
|
quote: Ik ook, ik heb nummer 270. ![]() www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
quote: Naar huis gespeeld door Oil.. Dan weet ik genoeg, hahaha ![]() Wat een kutband vond ik dat zeg. Ben blij dat ze genokt zijn. ![]() |
|
Ik ben in mijn nopjes met Amputechture ![]() ![]() |
|
Vreemd, ik lees overal dat de nieuwe Mars Volta toegankelijker is dan Frances the mute. Toch vind ik Frances lekkerder wegluisteren dan Amputechture. Frances the mute kende meer rustpunten. Het klopt dat Amputechture door het weglaten van de lange psychedelische tussenstukken compacter is geworden maar daardoor is het soms ook een enorm drukke sonische aanval geworden. Ik vond het bij The Mars Volta juist zo gaaf dat die enorme bakken herrie en gefreak werden afgewisseld met rustige, meer gestreamlinede stukken. Ik vind het nieuwe album erg goed maar na een uur en een kwartier ben ik gewoon bek af. En ik betrap mezelf er op dat ik hem soms na 3 kwartier gewoon af zet. Frances the mute was voor mij de beste plaat van 2005. En hoewel ik Amputechture, nogmaals, erg goed vind denk ik niet dat hij in mijn top tien van 2006 zal staan. ...of het kwartje moet toch later nog vallen. Iets dat ik bij The Mars Volta niet uitsluit. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. ![]() |
|
frances the mute vond ik ook stukker beter...waarschijnlijk omdat ie wat "toegankelijker" is. ![]() |
|
Ik vond Frances the Mute ook lekkerder luisteren, waarschijnlijk omdat ie "ontoegankelijker" was ;-) Neemt niet weg dat ik Amputechture een heerlijke plaat vind om te luisteren! Ik hoorde trouwens dat ze in het voorjaar naar Europa komen, dus hoop ergens in de buurt! Inter faeces et urinam nascimur ![]() |
|
Exclusieve show The Mars Volta in 013 Het nieuwe album - The Bedlam In Goliath - van The Mars Volta komt eind januari uit en bevat volgens de band ‘typische Volta-nummers’: epische nummers die de tien minuten overschrijden. John Frusciante – gitarist van de Red Hot Chili Peppers – is gastmuzikant op het album. De zingende en musicerende haardossen Cedric Bixler-Zavala en Omar Rodriguez komen hun nieuwe pronkstuk op 6 maart in 013 presenteren. Het is de enige show in Nederland dus zorg dat je er op tijd bij bent. De voorverkoop start morgen. ![]() |
|
Verleidelijk.. ![]() |
|
quote: +1 ![]() Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. ![]() |
|
Gaaf! ![]() |
|
quote: Maar dit vond jij toch niets aan? Yeah! een nieuwe! ![]() www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
Kan er helaas weinig mee. Ik vind de muziek bij tijd en wijle wel aardig, maar de zang prut. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
Apart verhaal in de aardschok over/van TMV laatst. Ze zien spoken, en wel eentje genaamd Goliath. Echt ervaren of mooi marketingwerk? Only sick music makes money today - Nietsche. ![]() |
|
Het nieuwe album (The Bedlam In Goliath) is gelekt. Is weer een meesterwerkje! ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |