IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Doom klassiekers Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 26-07-2003 16:44 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2003 16:39 schreef Voice Of Doom het volgende:
Elfensteen wil doom/death horen.


Noem het beestje dan gewoon bij zijn naam.

Want zogenaamde doom-guru's die de genres niet eens bij naam kunnen noemen, is wel een beetje jammer...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 26-07-2003 16:48 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ach ja, ik noem zelf ook alles vaak simpelweg doom, en alleen als iemand het precieze genre wil weten voeg ik er de woorden traditioneel, death, black, sludge, funeral of gothic aan toe.


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 26-07-2003 17:03 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 26 juli 2003 16:17 schreef altx het volgende:
Weet je wat nou zo mooi is aan deze hele discussie: Jij doet je voor als de doom-guru tot en met, verwijt mij dat ik een band noem die niet 100% doom metal is, maar dat doe je zelf ook. Bijna alle bands die jij noemt, zijn doomdeath en geen 100% doom.


Ik ben doom guru genoeg om te kunnen zeggen dat "Agalloch" een slechte tip is om mee te beginnen. Wat je er verder ook allemaal bij mag halen, omdat je een eigenwijze drol bent, moet jij weten, maar dat wilde ik alleen even zeggen.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 26-07-2003 17:05 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2003 17:03 schreef Claw het volgende:
Ik ben doom guru genoeg om te kunnen zeggen dat "Agalloch" een slechte tip is om mee te beginnen. Wat je er verder ook allemaal bij mag halen, omdat je een eigenwijze drol bent, moet jij weten, maar dat wilde ik alleen even zeggen.


Gelukkig verlaag je je niet tot het niveau van flamen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 26-07-2003 17:10 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Willen de meisjes Altx en Claw hun echtelijke onenigheid nu ergens anders gaan uitvechten? Jullie verdoezelen dit topic.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 26-07-2003 18:09 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 26 juli 2003 17:05 schreef altx het volgende:
Gelukkig verlaag je je niet tot het niveau van flamen...


Zoiets als dit bedoel je?

quote:
Op 26 juli 2003 16:44 schreef altx het volgende:
Want zogenaamde doom-guru's die de genres niet eens bij naam kunnen noemen, is wel een beetje jammer...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 26-07-2003 18:22 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2003 18:09 schreef Claw het volgende:
Zoiets als dit bedoel je?
(...)



Als je er gewoon op uit bent om je gelijk te krijgen, zeg dat dan gewoon.

Dan had ik wel gezegd: "O grote guru, sorry dat ik uw mening in twijfel trek, ik luister ook nog maar 6 jaar naar metal, dus ik heb geen flauw idee waar ik het over heb." Of iets in die trant...









(En dan nu einde discussie!)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 26-07-2003 18:40 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 26 juli 2003 18:22 schreef altx het volgende:
Als je er gewoon op uit bent om je gelijk te krijgen, zeg dat dan gewoon.

Dan had ik wel gezegd: "O grote guru, sorry dat ik uw mening in twijfel trek, ik luister ook nog maar 6 jaar naar metal, dus ik heb geen flauw idee waar ik het over heb." Of iets in die trant...

(En dan nu einde discussie!)


Euhm, tja. Je had misschien ook meteen even toe kunnen geven dat Agalloch niet de beste Doom-instapper is? Want dat is het enige wat ik steeds zeg. Jij haalt er steeds allerlij andere zaken bij.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 27-07-2003 0:02 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Hmmz, deze discussie is niet echt bevorderend t.o.v. van mijn uitchecken van Agalloch, ik ken de band namelijk niet..

Onder wat voor Doom valt Betlehem?


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 27-07-2003 0:04 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Doom-metal.com:

Sick, twisted and suicidal dark metal from a cult band. Bethlehem always change and experiment further with each release, but they have kept their trademark elements, defined by extreme, over the top vocals and a sound that could be described as 'manic depressive', featuring an alternation between heavy, brutal parts and ambient, nihilistic moments. Nowadays, they incorporate more and more industrial/electronic elements in their sound.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-07-2003 6:38 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2003 0:02 schreef NolthuarII het volgende:
Hmmz, deze discussie is niet echt bevorderend t.o.v. van mijn uitchecken van Agalloch, ik ken de band namelijk niet..

(...)


Gewoon doen!

Kijk eerst maar ff in het volgende topic:
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=770998

Daar vind je genoeg aanknopingspunten, denk ik.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Sater
Usericon van Sater
Posted 27-07-2003 13:51 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2003 0:02 schreef NolthuarII het volgende:
Onder wat voor Doom valt Betlehem?

Dark metal..maar als je het doom wilt noemen dan is black/doom de beste omschrijving denk ik.

Kent iemand eigenlijk nog bands die op Bethlehem lijken?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-07-2003 21:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2003 22:52 schreef altx het volgende:
Agalloch een vaag bandje???

Zo lust ik er nog wel een paar.

Als je je horizon wilt verbreden, moet je toch wel verder willen kijken dan je neus lang is...
Niks vaag, gewoon gruwelijk passé en onorigineel.
Ze gooien er een bagger productie over heen om hun slechte muziek te verbergen en om door mensen die vinden dat ze verstand hebben van doom als "doom ja goed super" genoemd te worden.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-07-2003 18:37 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 juli 2003 2:00 schreef Voice Of Doom het volgende:
Damn dan missen ik en een andere gast die 8e track ook. De rest heb ik wel. Wat een band man


Ik heb ff gechecked; we hebben precies dezelfde nummers; die track 8 van die bootleg was een vergissing; is track 7 bij jou compleet toevallig want ik meende me toch te herinneren dat het concert vrij abrupt afliep...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 28-07-2003 20:43 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2003 13:51 schreef Sater het volgende:
Dark metal..maar als je het doom wilt noemen dan is black/doom de beste omschrijving denk ik.

Kent iemand eigenlijk nog bands die op Bethlehem lijken?


daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben

bedankt

@bedankt JFROST


Haensjen
Usericon van Haensjen
Posted 28-07-2003 23:03 by Haensjen Wijzig reactieProfiel van HaensjenQuote dit bericht

Ik vind persoonlijk Crown of sympathy van My Dying Bride eg een supervette plaat. En anders Edenbeast. Maarja als je eg op zoek bent naar dinge(=onbekende doom) moet je dat niet luistere denk ik zo... Maar toch


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 29-07-2003 11:24 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Dat zijn 2 nummers die je noemt. De platen zijn resp. Turn Loose the Swans en The Light at the End of the World.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 12-08-2003 10:38 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Voor een ieder die DOOM een warm hart toedraagt....

check Virgin Black eens uit!

tis niet standaard doom maar wel heerlijk depressief en vreslijk goed.

check voor resencie door mij:

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=852943



I Find That I Am Not There...


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 12-08-2003 11:26 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Ik vind het nummer The Subhuman van Carnivore ook wel super doomnummer.
Maar kan me voorstellen dat niet iedereen het daar mee eens is...


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 12-08-2003 11:28 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

probeer anders een Evoken, skeptisism en dolorian ...


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


LordHelgor
Usericon van LordHelgor
Posted 12-08-2003 13:16 by LordHelgor Wijzig reactieProfiel van LordHelgorQuote dit bericht

Hij zal vast wel genoemd zijn in deze topic ... Solitude van Candlemass ... dat is écht een klassieker


Snoodaert
Wijsheid voor Dwalenden.
Usericon van Snoodaert
Posted 12-08-2003 15:14 by Snoodaert Wijzig reactieProfiel van SnoodaertQuote dit bericht

Forest of Equilibrium van Cathedral. De beste, meest slepende en mismoedigge doomschijf ooit.


IJverzucht en drinkgelag.


' '
Usericon van ' '
Posted 30-01-2004 0:23 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Oei, dat is wel een snode opmerking.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 30-01-2004 0:25 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 15:14 schreef Snoodaert het volgende:
Forest of Equilibrium van Cathedral. De beste, meest slepende en mismoedigge doomschijf ooit.


Ow hell yeah..de eerste paar schijven van Anathema doomen er ook lekker op los


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-04-2004 23:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2002 15:51 schreef McDoom het volgende:
Khanate's gelijknamige album heb ik inmiddels ook al maar vast gedoopt tot klassieker.


Godverdomme! Die doomy die zegt nog weleens wat nuttigs.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen