|
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | ||||
Auteur: |
|
|
Misanthope - 1666...Theatre Bizarre is trouwens ook een topper. |
|
Shit ja, die heb ik alleen nog niet, maar hij staat wel op mijn verlanglijstje! |
|
Renaissance - The death of art is m.i. de beste doom/death cd ooit uit Helgische bodem opgedolven!!!!! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Meer DOOOOMMMM (geen gothic he, DOOM is wat we willen): Winter - Into Darkness/Eternal Frost dISEMBOWELMENT - Transcendence Into The Peripheral Esoteric - The Pernicious Enigma Skepticism - Stormcrowfleet Anathema - Pentecost III Katatonia - Dance Of December Souls Laatste is meer black/doom... Ik heb Paradise Lost nooit doom gevonden, ik vind bv. 'Gothic' wel een erg goede plaat, maar doom? Nee... |
|
quote: Je haalt me de woorden uit den mond! [Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 06-10-2001 20:21] |
|
Wat is het verschil tussen gothic en doom . |
|
Goeie vraag. Euh...Gothic is over het algemeen meer keyboardgeoriënteerd en bevat ook net iets vaker damesvocalen. Doom is meer gitaargeoriënteerd(die speciale DOOM-riffs ). Neemt niet weg dat er ook doombands met vrouwen op zang zijn natuurlijk. Doom en Gothic worden tegenwoordig ook veel door elkaar gespeeld trouwens. De scheidingslijn tussen veel genres is vrij dun. |
|
IK luister ook weleens naar doom maar dan zonder gitaren (alleen maar viool of piano etc) soms met spoken word (ook geweldig misschien heeft iemand cdtips) Misschien hebben jullie het over doommetal en gothic metal .Doom kan bijvoorbeeld ook klassiek zijn en Gothic kan bijvoorbeeld ook klassiek zijn (gregoriaans etc ) maar ook sisters of mercy .Maar ik denk dat er hier ook sprake is van een 'crossover ' waar de meeste artiesten zich niet bewust van zijn als ze de muziek en songs maken . Misschien kan je zeggen iets 'neigt' meer naar doom of gotic etc . |
|
Ja, de stijlen doom en gothic lopen inderdaad vrijwel altijd over. Ik geef dus de voorkeur aan bands die naar doom neigen. |
|
Hmmm ik denk dat doom metal in eerste instantie gebaseerd is op Black Sabbath (natuurlijk) en dan de lijn doorgetrokken heeft naar langzamer, zwaarder, modderiger, traager, nog zwaaaaarder totdat je uitkomt bij het metal-equivalent van eindeloos doordreunende gongslagen, of zo. (dus eigenlijk hebben we het dan ook over doom/death metal). Terwijl gothic metal toch meer gebaseerd is op gothic, je weet wel, die 'ik sta op een verregende grafsteen en voel me kut' muziek Ik vind ouwe Sisters of Mercy of Dead Can Dance erg cool, maar de meeste gothic en gothic metal vind ik zelfmedelijden-muziek. [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 07-10-2001 0:52] |
|
Hmmm leuk onderwerp voor eerste postje (ben niet zo'n forum persoon). Wat wel klassiekers zijn volgens mij zijn.. Skepticism 'Lead and Aether' Thergothon 'Streams from the Heavens' Winter 'Into Darkness' & 'Eternal Forst' diSEMBOWELEMNT 'Into the dingus dingus' Dusk '... Majestic Thou in Ruin' Witchfinder General 'Death Pentalty' Solitude Aeternus 'Beyond the Crimson Horizon' St. Vitus 'Born too late' Evoken 'Embrace the Emptiness' Bekendere klassiekers: My Dying Bride 'Turn Loose the Swans' Paradise Lost 'Gothic' Candlemass 'Nightfall' Zo kan ik eigenlijk nog wel een tijdje door gaan, maar wel weer genoeg voor vandaag en een eerste post... "Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com |
|
hi Asgorath, welkom hier! ohja en 'Evoken - Quietus' word ook wel een klassieker, al is ie wat te nieuw om klassiek genoemd te worden denk ik ... Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Gothic metaltip: Dance macabre - Totentanz (Projekt met Ancient rites & Necromantia leden) nog wat Doom: The blood divine oude Anathema Doom/black: Katatonia - Jhva elohim meth/ Dance.../For funerals to come October tide - Rain without end Opthalamia - Journey into darkness/ Via dolorosa / Dominion The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Opthalamia |
|
Kent iemand nog MYSTIC CHARM uit Zwolle? '...virginity is CRUSHED....' The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
MDB: Under my wings and into your arms Anathema:Sweet tears Crowbar:No quarter(loodzware Led Zep-cover) Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
En de oude Cathedral natuurlijk (voordat ze stoner rock werden) ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
De laatste van Cathedral is weer als van ouds! |
|
Yeah cathedral, welke cd was dat nou ook al weer een paarsige cd met allemall leipo's erop, beetje medival (ja ZEER specifiek, ik weet et) want, die is echt cool *grin* Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
McDoom, de beste doom-plaat aller tijden is zonder enige twijfel: BRAVE MURDER DAY van KATATONIA. Niet 100% doom, maar wat een heerlijk sfeertje. KOOPT, LEENT OF STEELT ALLEN DEZE PLAAT!!!!! SUPPORT THE WAR AGAINST BLEKMETTUL!!!! |
|
En niet te vergetencnatruurlijk: Serenades - Anathema. SUPPORT THE WAR AGAINST BLEKMETTUL!!!! |
|
Hee Faas is er weer eens. Cryptal Darkness-They whispered you had risen is sinds vandaag ook een klassieker voor me. Tien keer achter elkaar geluisterd ofzo... |
|
quote: Cathedral - Forest of equillibrium!!!!! 'Reaching happiness, touching PAIN!!!!!!' The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Dat is een doom/wave plaat; idd errug -treurig- goed! Ken je 'Dance of december souls' van Katatonia? Dat is atmosferische black/doom en klinkt nog veeeeel getergter!!!!!! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |