IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Doom klassiekers Vorige pagina | Volgende pagina
McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 05-07-2002 23:18 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2002 15:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Sure, het zal misschien best een goede doomband zijn (doe ik geen uitspraak over, ik ben niet op de hoogte van recente doom metal) maar bij het woord 'klassiekers' denk ik eerder aan bands als Winter, dISEMBOWELMENT, ouwe My Dying Bride of Skepticism. Anders kunnen we elke goede doomplaat wel een klassieker gaan noemen.

FF dimmen zwaailamp!

De eerste Officium Triste-CD en de 7" zijn toch echt al klassiekers hoor!


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 25-08-2002 17:18 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Het zijn iig McDoomklassiekers.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 11-04-2003 22:18 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Misschien niet allemaal klassiekers, maar bij gebrek aan een beter topic komt hier een eervolle vermelding voor een aantal cd's die ik laatst heb ontdekt:

Beyond Black Void - Desolate (demo)
Extreeeeeem nihilistisch, S.L.O.W. en zware droning Doom met Industrial/Darkwave elementen.

Hierophant
Zwaar, langzaam, nog steeds 100% metal. Mix tussen Thergothon en oude Evoken.

Dissolving of Prodigy
My Dying Bride - Turn Loose the Swans stijl... ripp-off? Judge yourself !

Trollmann av Ildtoppberg - The Forest of DOOM
Simpele muziek, weinig skill voor nodig om te spelen, maar ach dat zou je van veel doom kunnen zeggen. Anyway, Doom/Darkwave project, incl. Zelda-Keyboards!

Jack Frost
Gitaar-skills. Een grote golf van Afwisselende en perfecte riffs over je heen met een Type O Negative-achtige stem. Persoonlijk een van mijn beste ontdekkingen de laatste tijd

Until Death Overtakes Me
Over 9 dagen te zien samen met Skepticism, dit is vergelijkbaar met Beyond Black Void (zelfde gast, een van zijn tig eenmansprojecten). Extreem lomp traag, maar toch meer muziek dan BBV.

Sunn O)))
Wie heeft nog andere instrumenten nodig als we een 2 meter lange basgitaar hebben? Geen muziek meer, toch een interesante approach van Doem Metaal.

Zo dat was het weer voor vandaag lieve kijkbuiskindertjes. Tot volgende keer als we weer een duik in het diepe doem metaal bad nemen.



[Dit bericht is gewijzigd door Claw op 11-04-2003 22:23]


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 11-04-2003 22:20 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Pak daar Insanity Reigns Supreme- "..and Darkness drowned the land divine" ook maar bij.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 11-04-2003 22:21 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht


Type O Negative???????
Bloody Missis????


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-04-2003 0:39 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2003 22:21 schreef Heer Krieg het volgende:
Type O Negative???????
Bloody Missis????



you bore me

en ja dat zijn klassiekers


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 12-04-2003 17:27 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2003 22:21 schreef Heer Krieg het volgende:
Type O Negative???????
Bloody Missis????

Bedoel je dat provocerend of niet? Typ het de volgende keer anders wat duidelijker...

[Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 12-04-2003 17:28]


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


vitus_frank
DOOM or be DOOMED
Usericon van vitus_frank
Posted 25-04-2003 0:30 by vitus_frank (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van vitus_frankQuote dit bericht


Een absolute topper is toch zeker wel:
WHILE HEAVEN WEPT - Sorrow of the Angels
Kan het nog oprecht treuriger en verdrietiger?


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 25-04-2003 13:49 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

ha een doom-topic, ok heeft iemand van jullie meer van PAUL CHAIN???


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


LordHelgor
Usericon van LordHelgor
Posted 25-04-2003 13:56 by LordHelgor Wijzig reactieProfiel van LordHelgorQuote dit bericht

Katatonia - Deadhouse ... erg treurig


vuig2
Usericon van vuig2
Posted 25-04-2003 13:58 by vuig2 Wijzig reactieProfiel van vuig2Quote dit bericht

voor goede doom kan ik

MR. TEARDUCT aanraden..


het is een soort van doom, maar met pitchshifter zang en vooral heel veel sampels (van o.a fear & loathing in las Vegas)...

mr. tearduct komt uit arnhem en is echt super..

contact:
mrtearduct@freemail.nl <-- volgens mij was dat het


LordHelgor
Usericon van LordHelgor
Posted 25-04-2003 14:13 by LordHelgor Wijzig reactieProfiel van LordHelgorQuote dit bericht

Vergat ik daar Winter even ... Into Darkness/Eternal Frost ... dankzij die plaat weet ik eindelijk hoe een depressieve stofzuiger klinkt


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 25-04-2003 14:16 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Niet echt een compliment voor Winter "stofzuiger" hehe

Maar Winter kan mij niet veel boeien, vocalen zijn wat minder. En het is meer langzame Death Metal, geen echt doom


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 25-04-2003 14:17 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Electric wizard - dopethrone



And my marlboro light


Sater
Usericon van Sater
Posted 25-04-2003 14:39 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Alles van Katatonia
Lost Paradise
MDB - Angel And the Dark River


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-04-2003 14:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Covered in Ashes - Grim Shadows


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 25-04-2003 14:42 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 25 april 2003 14:41 schreef Jenje het volgende:
Covered in Ashes - Grim Shadows


this is getting old

echte Doom klassieker: Aequinoctial - Daar waar de zon niet schijnt...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-04-2003 14:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hey we hebben alles om true, kvlt ende klassiek te worden.

Na 1 demo uit elkaar met maar 1 optreden ...


Der_Pim
Hertog Jan
Usericon van Der_Pim
Posted 25-04-2003 16:35 by Der_Pim Wijzig reactieProfiel van Der_PimQuote dit berichthttp://www.officiumtriste.com

quote:
Op 25 april 2003 0:30 schreef vitus_frank het volgende:
Een absolute topper is toch zeker wel:
WHILE HEAVEN WEPT - Sorrow of the Angels
Kan het nog oprecht treuriger en verdrietiger?


Dan raad ik je aan de nieuwe te luisteren "Of Empires Forlorn". De overstijgende trap.

Verdere klassiekers:
Alles van Solitide Aeturnus/ Candlemass en Saint Vitus.


LordHelgor
Usericon van LordHelgor
Posted 25-04-2003 19:31 by LordHelgor Wijzig reactieProfiel van LordHelgorQuote dit bericht

Onder de categorie doom klassiekers uit Hong Kong :
http://artists.mp3s.com/artists/417/bereavement.html


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-04-2003 19:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2003 14:43 schreef Jenje het volgende:
Hey we hebben alles om true, kvlt ende klassiek te worden.

Na 1 demo uit elkaar met maar 1 optreden ...


vergeet de nooit uitgebrachte nummers niet!

Ik pretendeer niet genoeg doom gehoord te hebben om expert te zijn, maar My Dying Bride - Turn the Loose the Swans is een lekker ding


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


vitus_frank
DOOM or be DOOMED
Usericon van vitus_frank
Posted 25-04-2003 22:56 by vitus_frank (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van vitus_frankQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2003 13:49 schreef IronGlory het volgende:
ha een doom-topic, ok heeft iemand van jullie meer van PAUL CHAIN???


Ja hoor, waar ben je dan precies naar op zoek van deze heer Chain?


vitus_frank
DOOM or be DOOMED
Usericon van vitus_frank
Posted 25-04-2003 22:59 by vitus_frank (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van vitus_frankQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2003 16:35 schreef Der_Pim het volgende:
Dan raad ik je aan de nieuwe te luisteren "Of Empires Forlorn". De overstijgende trap.

Verdere klassiekers:
Alles van Solitide Aeturnus/ Candlemass en Saint Vitus.


Sttat in bestelling voor mij, is tijdelijk niet op voorraad.
Hoe was het trouwens op het Doom Shall Rise Festival? Ik heb dit helaas moeten missen, aangezien mijn been in het gips zat.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 26-04-2003 0:07 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Solstice - Lamentations
Solstice - New Dark Age
Solstice - Ravenmaster
Solstice - Halcyon


Ik, Wil Schuurman


Twentrog
Usericon van Twentrog
Posted 26-04-2003 0:08 by Twentrog Wijzig reactieProfiel van TwentrogQuote dit bericht

Candlemass
My Dying Bride
dat soort spul is wel aardig...meestal vind ik doom bagger spul..


"Ach jongen, de wereld is toch al kapot!"


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen