IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Esoteric Volgende pagina
DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 20-09-2003 19:47 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

Ja ja het is zo ver, het staat al op de frontpage, Esoteric, de ultime doom band, komt met een nieuwe cd: Subconscious Dissolution Into The Continuum.

Wie heeft er al iets vernomen? Voorkant? Muziek...


http://www.zwaremetalen.com/nieuws/1717.html

quote:
18/09/03 "Subconscious Dissolution Into The Continuum"

"Subconscious Dissolution Into The Continuum" - The new CD from ESOTERIC has been completed and contains the following tracks.

1 - Morphia (15:56)
2 - The Blood of The Eyes (12:38)
3 - Grey Day (17:05)
4 - Arcane Dissolution (05:18)

There is no news of a release date as yet but look out for a full website update in the coming weeks.

We are currently rehearsing with Andy Semmens (Drums), Olivier Goyet (Keyboards) and Mark Bodossian (Bass) so keep checking the site for news of gigs.

bron http://www.bereft.co.uk/ esoteric homepage



[Dit bericht is gewijzigd door DaVinz op 20-09-2003 19:53]


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 20-09-2003 19:52 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Tja ik ben benieuwd.


this user is dead


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-09-2003 22:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Gaaf

Ik wil eigenlijk al tijden 'The Pernicious Enigma' van Esoteric een keer aanschaffen.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 20-09-2003 22:23 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

*bliep ..... bliep ..... bliep*

Het vertoont enige tekenen van smaak


this user is dead


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-09-2003 22:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ach man, ga toch Autechre luisteren .

Esoteric is cool, maar ik weet niet waar ik die dubbelaar kan bestellen.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 20-09-2003 22:31 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

In principe hier: http://www.bereft.co.uk/merchandise.asp

Maar ik hou persoonlijk niet van dit soort dingen.


this user is dead


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 21-09-2003 0:21 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Gewoon hopen dat je die nog tweedehands vindt dus.


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-09-2003 9:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Raar alleen dat ze geen label hebben ..


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 21-09-2003 11:09 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Die hebben ze wel, Eibon Records.


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 24-09-2003 15:43 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

quote:
Op 21 september 2003 9:40 schreef Jenje het volgende:
Raar alleen dat ze geen label hebben ..


Zoals de naam van de band al doet vermoeden, dit soort muziek spreekt niet iedereen aan.

Daarom hebben de grote labels niet zo veel interesse in Esoteric en Esoteric zelf heeft niet zo veel interesse in de kleinere labels.

Zo krijg je een beetje het zelfde verhaal als wat er bij Unholy speelde en wat de uiteindelijke reden was voor hun om te stoppen.

Ik ben wel benieuwd naar het nieuwe materiaal van ze en ook ben ik benieued wie het album gaat uitbrengen. Eibon volgens mij niet. Maar goed nieuws is inieder geval dat het album af is.


~ We are a virus with shoes


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 05-02-2004 20:19 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Van The Pernicious Enigma en Epistemological Despondency krijgen we eindelijk de langverwachte re-release.

Check: http://bereft.co.uk/merchandise.asp


zombie
Usericon van zombie
Posted 05-02-2004 21:07 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Goed nieuws!

Als er nou nog eens een nieuwe Eyehategod plaat uitkomt ben ik qua doom voorlopig weer tevreden.


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 06-02-2004 0:13 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

Ik krijg binnenkort het nieuwe album, ben erg benieuwd! de re-releases van de eerste twee albums worden uitgebracht via Aesthetic Death (het oorspronglijke label) en de band samen. Verder kan ik nog vertellen dat Esoteric in de lente de benelux aan gaat doen voor optredens....


~ We are a virus with shoes


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 06-02-2004 6:08 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

het nieuwe album, vet ! ben benieuwd


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 06-02-2004 11:20 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 0:13 schreef Ebullition het volgende:
Verder kan ik nog vertellen dat Esoteric in de lente de benelux aan gaat doen voor optredens....

indeed, iig al 10/4 in Gent Ik neem aan dat daar wel hun cd's zullen verkocht worden


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 27-02-2004 11:34 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

Ik heb zo juist een promo cd ontvangen van "Subconscious Dissolution Into The Continuum", de nieuwe cd van Esoteric.

vertel er wel wat meer over zodra ik 'em helemaal tot het einde heb mee gemaakt heb.


~ We are a virus with shoes


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 27-02-2004 14:57 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2004 11:34 schreef Ebullition het volgende:
Ik heb zo juist een promo cd ontvangen van "Subconscious Dissolution Into The Continuum", de nieuwe cd van Esoteric.

vertel er wel wat meer over zodra ik 'em helemaal tot het einde heb mee gemaakt heb.


heersch ! laat het snel weten asje


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-03-2004 12:14 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Gisteren 'The Pernicious Enigma' gehoord.. klonk erg gaaf... weet iemand of de cd's van Esoteric inmiddels al elders verkrijgbaar zijn of moeten die nog steeds via hun website besteld worden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-03-2004 12:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

displeased heeft ze


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-03-2004 12:21 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Koel, weer eens een DP bestelling maken


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 29-03-2004 12:30 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

woei! goed nieuwsch! Ultradooooooom


Inter faeces et urinam nascimur


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 29-03-2004 15:20 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 12:30 schreef Stoerbaard het volgende:
woei! goed nieuwsch! Ultradooooooom
iemand al iets van de nieuwe gehoord? ze komen zo naar NL dus.. dan hoor ik het voor het eerst ben ik bang


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 12-04-2004 13:14 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

*schop*
zo ff dit topic omhoog schoppen

nieuwe cd: http://www.bereft.co.uk/esoteric_subconsciousdissolutionintothecontinuum.asp

ben heeeel benieuwd .. ze lagen niet in 013 geloof ik


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 12-04-2004 13:16 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Nee, wel jammer...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 13-04-2004 6:08 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

"Subconcious Dissolution Into The Contiuum" was niet te krijgen in de 013 omdat de CD nog niet uit is. dit is omdat ze pas deze week een contract gaan tekenen bij een label. dus over een paar maanden is die wel uit.

SDitC klinkt muzikaal vergelijkbaar met "Pernicious Enigma" alleen met een veel betere productie; heel helder & crispy. De productie is subtieler dan die van Metamorphogenesis. Het laatste nummer wat ze in de 013 speelde kwam SDitC.

Ze gaan binnenkort beginnen met het schrijven van nieuw materiaal voor de volgende dubbel (of drie-dubbele) cd. Waarschijnlijk gaat dat album wel anders klinken dan het materiaal tot nu toe door de klassieke achtergrond van de toetsenist.
Zelf denk ik dat het niet zo veel kwaad kan als ze muzikaal veranderen want afentoe vond ik SDitC toch wel voorspelbaar. Al heeft het album ook wel nieuwe dingen te bieden in de vorm van Grey Day en de outro in de vorm van Arcane Dissolution.


~ We are a virus with shoes


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 13-04-2004 7:56 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

jij hebt hem dus al gehoord


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen