IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Het blanke ras op zijn best (zeer triest) Vorige pagina | Volgende pagina
far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 02-11-2003 18:37 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

quote:
Op 2 november 2003 18:07 schreef attila_de_hun het volgende:
natuurlijk, wie niet.

maar, serieus, kun je je energie dan niet beter besteden aan hedendaagse slavernij of situaties waarbij mensen voor een schijntje als gastarbeider klote werk moeten doen (bijv in Arabië)?



....voor westerse multinationals.......


euh..ja...headbang!!!!!


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 02-11-2003 18:38 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

quote:
Op 2 november 2003 18:29 schreef Pandora het volgende:
Kan je dan niet beter wat doen aan diersoorten die uitsterven?


ja..zoals agressieve dwergpapagaaien


euh..ja...headbang!!!!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-11-2003 20:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Leer quoten....

quote:
Op 2 november 2003 15:53 schreef far het volgende:

(zegt meer over jouw bekrompenheid)



Waaraan deduceer je mijn bekrompenheid? Aan het feit dat ik een opmerking maakte dat jij er iets van 30 one liners zonder enige inhoud geplaatst heb?

quote:

(en van rechts om ze te verdoezelen, waardoor ze zich niet verantwoordelijk hoeven te voelen)



Laten we eerst een ding voorop stellen: ik ben economisch rechts. Aan de linkerzijde van de politieke spectrum proberen veel lieden om dat gelijk te stellen met racistisch extreem-rechts wat niks met elkaar te maken heeft.

Ik heb nooit gemerkt dat rechts de slavernij e.d. heeft geprobeerd te verdoezelen. Als dat zo was dan was het geen algemene kennis geweest.... Ik weiger echter de problemen die door bepaalde groepen aan de slavernij o.i.d toe te schrijven. Wat dat betreft ben ik het 100% eens met Atilla en zijn statement. Als jij zegt dat het allemaal een gevolg is van het 'westers imperialisme' dan kan ik zeggen dat het westers imperialisme bijvoorbeeld een gevolg is van het imperialisme van de Moren die Zuid-Europa proebeerden in te lijven. En ja dat is i.d.d. klinkklare onzin.

Ik vind het triest dat sommigen de problemen die er met bepaalde groepen zijn met de mantel der liefde proberen te bedekken omdat het 'niet hun schuld is'. Lariekoek! Iedereen is voor zijn eigen daden/gedrag verantwoordelijk.

quote:

(wat is een "goede"cultuur dan?).


Ik zei ook 'goede' tussen aanhalingstekens. Maar wat ik dus bedoelde te zeggen is dat naar onze (Centraal-Europese) normen en waarden bepaalde cultuuruitingen als ontoelatbaar gezien kunnen worden. Cultuur-relativisten beweren dat alle cultuur uitingen geaccepteerd moeten worden, overal en altijd. Dat klinkt aardig totdat ik wat koppensnellers uit Polynesie naar Nederland haal...en ja ik vind dat bepaalde onderdelen van de Islam hier niet thuishoren.


quote:

(is een multi-etnische cultuur..wat een van de gevolgen van globaisering is relativisme?).



Je hebt mij nooit iets horen zeggen over de multi-etnische samenleving. Wel over bepaalde uitwassen ervan nl. specifieke groepen die buitenproportioneel veel problemen veroorzaken.

Ik heb overigens wel een probleem met de stelling: 'multi culti samenleving is een doel'. Het is geen doel. Het is iets wat wel of niet zelfstandig ontstaat en dat is al eeuwen zo geweest, het is echt geen uitvinding van Den Uyl of zo.

quote:

(dit omdat ze een christelijke-griekse achtergrond hebben)

(dit vanwege het feit dat de turken vanaf 1923 meer europeeser zijn geworden, uit mijn ervaring als jongerenwerker weet ik dat er genoeg problemen zijn onder turken
)


Ah dus je geeft toe dat het probleem niet in 'westers imperialisme' of discriminatie ligt maar dat sommige culturen nu eenmaal dichter bij elkaar liggen? Daan zijn we het daarover eens. Dat zou wellicht ook verklaren waarom ik nog nooit als probleem-allochtoon aangeduid ben.

quote:

(welke landen zie jij als N-Afrikaans?).



Ik zou maar zeggen pak een Atlas en je ziet wat doorgaans onder Noord-Afrika verstaan wordt.

Maar om het even duidelijk voor je te maken: In nederland doel ik met name op de Marokkanen maar in b.v. Frankrijk hebben ze vergelijkbare problemen met zowel Marokkanen als Algerijnen of TUnesiers.

quote:

(nee, de problemen zijn er al langer en daar werd nooit over gesproken.. dezelfde nederlandsers die eerst hippies waren zijn nu grote populisten... en of ik oogkleppen heb omdat ik met blijkbaar duidelijke redenen tegen jouw mening ben.. heeft meer te maken met jouw bekrompenheid dan met mijn oogkleppen!! ).



Je hebt mijn mening vooralsnog niet eens goed begrepen en er ook geen duidelijke redenen voor aangedragen. Dus. Maar misschien dat je het wel goed begrepen hebt, doe eens een poging en vertel mij wat volgens jou mijn mening is in een paar zinnen.

Ik zal je helpen: Het enige wat ik zei is dat er bepaalde groepen allochtonen zijn die buitenproportioneel vertegenwoordigd zijn in b.v. de criminaliteit. Een daarvan zijn b.v. de Marokkanen. Dat is geen 'onderbuikgevoel' maar kan met cijfers gestaafd worden. Alhoewel een Marokkaan die mij met een vuurwapen bedreigt omdat ik hem uit mijn portiek wegstuur waar hij staat te pissen draagt er ook aan bij. Wat de precieze oorzaak is van die problemen kunnen we over twisten:

1.ik zeg: culturele verschillen en een individueel gebrek aan aanpassingsgezindheid
2. jij zegt: onze schuld want wij hebben slaven verhandeld
3. x-rechts zegt: hun schuld omdat het nu eenmaal Maroks zijn

Of 1,2, of 3 nu gelijk hebben doet er niet toe. Het probleem blijft en dient opgelost te worden. Of moet het zo maar gewoon doorgaan volgens jou?


quote:

(blijkbaar ben jij je villa niet naar buiten gekomen .)



Jij wilde je toch zo graag op feiten baseren? Waaraan kan je afleiden wat ik of mijn ouders of vrienden in het M.o. en Afrika deden en hoe wij ons daar gedroegen? Of heb je mijn biografie gelezen? Ik wist niet dat dat er was... Of ben je zelf nu eenmaal zo bekrompen dat je in de waan van 'uitbuitende grootkapitaal' leeft?

Ik kan je in ieder geval zeggen dat het leven volgens de Shari'a in mijn ogen WEL achterlijk is. Lijfstraffen beschouw ik als alchterlijk, die hebben wij al enige jaren geleden afgezworen veel Islamitische landen niet.

Ik vind een man die ter ezel naar de dokter in Senegal reist terwijl zijn hoogzwangere vrouw achter hem te voet aanhobbelt achterlijk.

Ik vind een man die zijn vrouw in bijzijn van gasten met een zweep slaat omdat ze het durfde om zonder toestemming te sprekene achterlijk ja.

En als je denkt dat ze daar zo verlicht en open zijn dan raad ik je aan om in b.v. Saudi Arabia een forum als deze opzetten met allerlei anti religie statements. Ik vraag me af hoe lang dat open zou blijven.........of een kerstboom optuigen buiten de compound in Qatar. Ik denk dat hun openheid je dan best wel zal tegenvallen.

quote:

Nogmaals, een mens moet inburgeren (taal en gewoontes) in de nederlandse samenleving om zijn zelfredzaamheid te vergroten. Eisen stellen mag ook.... maar om het "multicultureel drama"alleen op de allochtonen af te schuiven vind ik een zeer grote oogklep... een Nederlands spreekwoord zegt.. waar 2 ruzie hebben hebben 2 schuld...



Wat hebben de Nederlanders gedaan om de aanpassing van bepaalde groepen hier onmogelijk te maken????


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 02-11-2003 22:07 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

Ik ben zelf half marokaans en heb bij de marokanen zelf gezien hoe rijk hun cultuur is.

Wat mij mateloos irriteer zijn de, op persoon gerichte, opmerkingen van jou. Ook ok zie mij niet als probleemallochtoon, maar heb genoeg mensen om mij heen gezien die probeerde hier een plek te krijgen en werden uitgekotst. Het is zelfs zo erg dat het woord "turk" in de dikke van dale als scheldwoord gebruikt.

Men kan zeggen die ander moet zich aanpassen, maar als je als samenleving zelf niet openstaat dan wordt het wel erg moeilijk.. vroeger werden we geknuffeld en nu worden we uitgekotst... terwijl de hheropbouw van nederland mede door marokanen is gedaan.

Je moet de problemen dan ook sociologisch zien... door het label marokaan te gebruiken ga je een groep die nu een eigen weg probeert te zoeken stigmatiseren... ok er is zeer veel criminaliteit onder die marokaanse jongeren, maar komt dat omdat ze marokaans zijn.

[qoute] Jij wilde je toch zo graag op feiten baseren? Waaraan kan je afleiden wat ik of mijn ouders of vrienden in het M.o. en Afrika deden en hoe wij ons daar gedroegen? Of heb je mijn biografie gelezen? Ik wist niet dat dat er was... Of ben je zelf nu eenmaal zo bekrompen dat je in de waan van 'uitbuitende grootkapitaal' leeft?

Ik kan je in ieder geval zeggen dat het leven volgens de Shari'a in mijn ogen WEL achterlijk is. Lijfstraffen beschouw ik als alchterlijk, die hebben wij al enige jaren geleden afgezworen veel Islamitische landen niet.

Ik vind een man die ter ezel naar de dokter in Senegal reist terwijl zijn hoogzwangere vrouw achter hem te voet aanhobbelt achterlijk.

Ik vind een man die zijn vrouw in bijzijn van gasten met een zweep slaat omdat ze het durfde om zonder toestemming te sprekene achterlijk ja.

En als je denkt dat ze daar zo verlicht en open zijn dan raad ik je aan om in b.v. Saudi Arabia een forum als deze opzetten met allerlei anti religie statements. Ik vraag me af hoe lang dat open zou blijven.........of een kerstboom optuigen buiten de compound in Qatar. Ik denk dat hun openheid je dan best wel zal tegenvallen. [/quote]

Oh.. dus een man die een auto rijdt heeft zijn vrouw erachter lopen en ik heb veel lijfstraffen bij marokkanse vrouwen gezien... oh nee dat was bdsm.. kom ga fietsen je weet ook wel dat dit geen islamistische cultuur is... net als dat artikel waarover deze topic begin niet westers is (terwijl ze het wel claimen) En dat doen we precies het zelfde, in veel arabische landen kunnen christenen hun geloof beleiden.. marokko heeft zelfs geen problemen met joden...
Aan je opmerking te zien ben je echt niet je villa uitgeweest en bekijk je hun cultuur vanuit de opvoeding die jij in nederland heb gekregen.. een arabische boer zou onze cultuur achterlijk vinden omdat we geheel zijn losgeslagen en materialistisch zijn...

in de 40 jaar is er altijd een latend racisme geweest.. maar werd het stilgezwegen... na 11 september (een actie die ik zeer betreur) zijn de culturele tegenstellingen nu zichtbaar... misschien dat men daar nu aan het werken).

Alhoewel jij het niet met mij eens zal zijn, waar ik ook geen moeite meer voor zou doen wil ik je toch een ding vragen:
Zie de marokaanse jongeren gewoon als probleemjongere zonder dat bijvoegelijke naamwoord)..H

et ligt niet aan hun cultuur, maar meer door:
1) de situatie van ouders die door, te weinig kennis van nederland (taal, gewoontes en daardoor status)
2) niet een mogelijkheid om de jongeren in de gaten te houden (in marokko kijkt de buren, agenten,familie, etc naar hen), eigenlijk een probleem waar we allemaal me kampen (onveiligheidsgevoel)

Men moet die jongeren intensief aan hun haren trekken en de ouders erbij betrekken... niet te verantwoording roepen, want zij WILLEN graag dat er eindelijk iets gebeurd

a selem

ah ja... je gebruikt alles wat ik geschreven heb, stopt ze bij elkaar en verdraait het.. ik heb de dingen nog eens opgezocht en gemerkt heb dat deze over een bepaald context van dit onderwerp gaat;

als ik het over kapitalistisch imperialisme heb gaat het over het onderwerping van economische en culture aspecten van het volk door anderen (in dit geval het westen), waarbij nu het geval door een monoculturele (in dit geval het westen)gezichtspunt naar andere volkeren wordt gekeken.

In het voorafgaande ging het om de slavenhandel... in dit geval het verschl tussen slavernij in de klassieke oudheid (krijgsgevangenen, konden zich vrijkopen) en slavenhandel tijdens de industriele revolutie waar een rasistisch gedachtengoed ten grondslag ligt... een van de problemen die wij dus nu hebben is het antillianenvraagstuk...70% zijn nakomelingen van slaven die voor ons op de rietplantages moesten werken... en nu er zeer grote problemen zijn worden ze uitgekotst....
dit is een voorbeeld van en term die ik gebruik in zijn context..

waardeloos om in een poging mijn woorden zo te verdraaien dat ze in je straatje past.. misschien ben je geen probleemallochtoon (eigenlijk is bijv. een belg technisch gezien een allochtoon) maar een probleem heb je wel.

[Dit bericht is gewijzigd door far op 02-11-2003 22:24]


euh..ja...headbang!!!!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-11-2003 22:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2003 22:07 schreef far het volgende:
Ik ben zelf half marokaans en heb bij de marokanen zelf gezien hoe rijk hun cultuur is.


Heb je mij ooit het tegendeel horen zeggen?


quote:

Wat mij mateloos irriteer zijn de, op persoon gerichte, opmerkingen van jou.


Kan je mij één voorbeeld van een op persoon gerichte opmerking mijnerzijds?

quote:

Aan je opmerking te zien ben je echt niet je villa uitgeweest en bekijk je hun cultuur vanuit de opvoeding die jij in nederland heb gekregen.. een arabische boer zou onze cultuur achterlijk vinden omdat we geheel zijn losgeslagen en materialistisch zijn...



Hoezo maak je dit uit mijn opmerking op? Je hebt geen enkel idee van wat mijn ouders in Afrika deden en waarom en je hebt al helemaal geen idee waarom ik (overigens niet door mijn ouders) in het M.O. ben geweest. Jij bent hier dus degene die op een vrij voorspelbare manier (ouders in buitenland gewerkt = uitbuiters in een villa) persoonlijke aanvallen plaatst, maar dat terzijde.

Ik bekijk 'hun' cultuur niet vanuit de opvoeding die ik Nederland heb gehad want ik ben niet in Nederland opgegroeid.

En dat die boeren onze cultuur achterlijk vinden is hun goed recht. Oftewel als ik daar wil wonen dan moet ik me zien aan te passen.

quote:

Alhoewel jij het niet met mij eens zal zijn, waar ik ook geen moeite meer voor zou doen wil ik je toch een ding vragen:
Zie de marokaanse jongeren gewoon als probleemjongere zonder dat bijvoegelijke naamwoord)..H



Maar als er onevenredig veel problemen zijn met de Marokkaanse jeugd dan is het toch juist veel effectiever om een toegespitst beleid te voeren i.p.v. dezelfde maatregelen hanteren voor verveelde Gooise jochies en Marokkaanse jongens uit de Millinxbeurt? Verschillende probleemgroepen vragen om een verschillend aanpak.

quote:

Men moet die jongeren intensief aan hun haren trekken en de ouders erbij betrekken... niet te verantwoording roepen, want zij WILLEN graag dat er eindelijk iets gebeurd



Dat zeg ik! Je moet het probleem aanpakken en niet lullen over 'imperialisme' van 200 jaar geleden. Dat stond ook in mijn vorige post: het maakt niet uit wat de oorzaak van de problemen is als ze maar onderkend en aangepakt worden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 02-11-2003 23:37 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

wat the fuck heb ik het hier over imerialisme... ben je weer mijn woorden uit het verband aan het trekken....


over persoonlijke aanvallen

[qoute]Waaraan deduceer je mijn bekrompenheid? Aan het feit dat ik een opmerking maakte dat jij er iets van 30 one liners zonder enige inhoud geplaatst heb?
[/quote]

[qoute]Leer quoten....
[/quote]

[qoute]Ik zou maar zeggen pak een Atlas en je ziet wat doorgaans onder Noord-Afrika verstaan wordt.
[/quote]

[qoute]Je hebt mijn mening vooralsnog niet eens goed begrepen en er ook geen duidelijke redenen voor aangedragen. [/quote]

Zielig... ik het zeer goed begrepen en het enige wat jij doet is nu je zelf nuanceren. Het intereseert mij niet wat je ouders op deze aardkloot gedaan hebben, wel dat jij er eigenlijk niks van geleerd heb... zeker een internationale school gezeten...ah ja ik herinner mij het weer..... jij zou nog voor mij piwo meenemen.......

Damned...








euh..ja...headbang!!!!!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-11-2003 23:44 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 2 november 2003 23:37 schreef far het volgende:

[qoute]Leer quoten....


[/quote]



fuck doe ik het zelf ook verkeerd



[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 02-11-2003 23:46]


Je moeder.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 02-11-2003 23:46 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht



quoten met kloten, les 3...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-11-2003 23:46 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

inderdaad hahahaha


Je moeder.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-11-2003 23:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2003 23:37 schreef far het volgende:
wat the fuck heb ik het hier over imerialisme... ben je weer mijn woorden uit het verband aan het trekken....


Jij hebt het toch telkens over slavernij en zo?

quote:

[qoute]Leer quoten....


Dat was blijkbaar geen overbodige statement

Verder stel ik voor dat je je tenen wat korter houdt zodat je erniet zo snel op getrapt wordt. Waarom ben jij tot nu toe de enige op dit forum die mij van persoonlijke aanvallen beticht ondanks dat hier meer mensen zijn die het niet met mij eens zijn?

quote:

Zielig... ik het zeer goed begrepen en het enige wat jij doet is nu je zelf nuanceren.


Ik heb mijn standpunt niet veranderd en het ook niet genuanceerd aangezien het al een vrij genuanceerd standpunt is nl.: pak het probleem aan en zoek niet naar excuses.

Oh ja en ik heb wel op een internationale school gezeten, is dat ook een misdaad?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 02-11-2003 23:59 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

nee, maar echt inzicht in andere culturen heb je niet....

en daarbij.. ik geef aan waar jij op het persoonlijke overgaat... tja als anderen er grappen over gaat maken gaat het meer over hen dan over mij


euh..ja...headbang!!!!!


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 03-11-2003 0:02 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

quote:
Op 2 november 2003 23:49 schreef Chelman het volgende:
Jij hebt het toch telkens over slavernij en zo?
(yrp.. ik heb het er altijd over)

Dat was blijkbaar geen overbodige statement
(doe je het weer)
Verder stel ik voor dat je je tenen wat korter houdt zodat je erniet zo snel op getrapt wordt. Waarom ben jij tot nu toe de enige op dit forum die mij van persoonlijke aanvallen beticht ondanks dat hier meer mensen zijn die het niet met mij eens zijn?
( ik ben niet de ander)

Ik heb mijn standpunt niet veranderd en het ook niet genuanceerd aangezien het al een vrij genuanceerd standpunt is nl.: pak het probleem aan en zoek niet naar excuses.
(ja door marokanen over een kam te scheren..een marokaan moet je anders aanpakken als een... vind ik weer een vorm van scheiding.. wat maakt de marokaan anders dan een gooise?)

Oh ja en ik heb wel op een internationale school gezeten, is dat ook een misdaad? nee, maar je hebt niks geleerd..



euh..ja...headbang!!!!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-11-2003 9:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2003 18:29 schreef Pandora het volgende:
Kan je dan niet beter wat doen aan diersoorten die uitsterven?


ja, dat is voor mij zelf ook prioriteit nummer een (en planten natuurlijk) maar dat is weer een andere discussie natuurlijk.
Maar goed menselijke ellende moet ook bestreden worden.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-11-2003 9:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2003 22:07 schreef far het volgende:
Ik ben zelf half marokaans en heb bij de marokanen zelf gezien hoe rijk hun cultuur is.




zo, effe zwaar off-topic. ik heb het idee dat metal muziek absoluut niet populair is bij marokkanen. klopt dat?


maar nu weer effe on-topic. ik vind wel dat je alles teveel aan "blanken" wilt koppelen, zonder te erkennen ook andere volkeren slechte dingen doen, "zomaar uit zichzelf". natuurlijk is er erg veel mis gegaan vroeger door west europa, maar Marokko is toch ook gekolonializeerd door Arabieren ? Ten minste ik heb begrepen dat berbers zich duidelijk af splitsten van arabische marokkanen.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 03-11-2003 9:59]


Pyrexia
Usericon van Pyrexia
Posted 03-11-2003 9:58 by Pyrexia Wijzig reactieProfiel van PyrexiaQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2003 13:32 schreef mislyd het volgende:
Triest hoe opvoeding zo veel schade kan aanrichten.



En wat met de gevoelens van die arme ouders wanneer ze plots een rood-of bruinharig kindje krijgen?!


Die weten niet waarover ze het hebben.
Een 50(!) jaar geleden werden er nog miljoenen mensen gexecuteerd of aan flarden geschoten om dit onder andere tegen te houden.
Ik kan al raden uit welk groot land het afkomstig is.


A black heart can only find beauty in darkness.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 03-11-2003 10:01 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2003 9:55 schreef attila_de_hun het volgende:
zo, effe zwaar off-topic. ik heb het idee dat metal muziek absoluut niet populair is bij marokkanen. klopt dat?

Volgens mij wel, maar ik denk dat dat komt omdat het nogal westers is. Zeg maar precies waar de strijders van de islam zo tegen vechten. (ff heel kort door de bocht )


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 03-11-2003 10:20 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Ik denk dat het eerder komt omdat allochtonen alleen met de toplaag van de nederlandse cultuur in aanmerking komen. En het enige dat je daar vind zijn domme DJ's, housemuziek, Domme hoeren in achterlijke show e.d.

Omdat je niet "vanzelf" met metal e.d. in aanraking komt zal dat het ook minder vaak vorkomen dat allochtonen dit ontdekken en ook nog tof gaan vinden.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 03-11-2003 11:00 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2003 10:20 schreef rajackar het volgende:
Ik denk dat het eerder komt omdat allochtonen alleen met de toplaag van de nederlandse cultuur in aanmerking komen. En het enige dat je daar vind zijn domme DJ's, housemuziek, Domme hoeren in achterlijke show e.d.

Omdat je niet "vanzelf" met metal e.d. in aanraking komt zal dat het ook minder vaak vorkomen dat allochtonen dit ontdekken en ook nog tof gaan vinden.

Hmmmm, het heeft naar mijn idee weinig met "in aanraking komen met" te maken, je moet namelijk open staan voor dingen en als iets regelrecht tegen jouw principes, geloof etc. ingaat dan sta je er vaak niet meer zo open tegenover. Zo ken ik bijvoorbeeld ook geen streng gereformeerde metalfans.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 03-11-2003 13:12 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

quote:
Op 3 november 2003 9:55 schreef attila_de_hun het volgende:
zo, effe zwaar off-topic. ik heb het idee dat metal muziek absoluut niet populair is bij marokkanen. klopt dat?


maar nu weer effe on-topic. ik vind wel dat je alles teveel aan "blanken" wilt koppelen, zonder te erkennen ook andere volkeren slechte dingen doen, "zomaar uit zichzelf". natuurlijk is er erg veel mis gegaan vroeger door west europa, maar Marokko is toch ook gekolonializeerd door Arabieren ? Ten minste ik heb begrepen dat berbers zich duidelijk af splitsten van arabische marokkanen.


Dat is waar en die bevolkingsgroepen kennen elkaar niet zo goed uitstaan (daar in marokko... er wordt zelfs een een onderscheid gemaakt tussen berbers uit het noorden (tangerregio) en zuidelijke.
De berbers waren een krijgshaftig normadenvolk die na zware strijd in de 8e eeuw door de arabieren werden overwonnen... trouwens daarvoor werden de berbers al overheerst door een germaanse stam; de vandalen (volksverhuizing)

Trouwens; 3 maanden gelden zijn in Casablanca 4 marokaanse black metalgasten gearesteerd vanwege..... het luisteren naar die muziek.... ja zelfs daar hebben ze blackies

[Dit bericht is gewijzigd door far op 03-11-2003 13:14]


euh..ja...headbang!!!!!


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 03-11-2003 13:14 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

trouwens.... nu even geen grappen over marokaanse blackies die moskees in de fick steken..... is afgezaagd


euh..ja...headbang!!!!!


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 03-11-2003 13:16 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht




far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 03-11-2003 13:18 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

quote:
Op 3 november 2003 11:00 schreef FireFox het volgende:
Hmmmm, het heeft naar mijn idee weinig met "in aanraking komen met" te maken, je moet namelijk open staan voor dingen en als iets regelrecht tegen jouw principes, geloof etc. ingaat dan sta je er vaak niet meer zo open tegenover. Zo ken ik bijvoorbeeld ook geen streng gereformeerde metalfans.



ik wel, heb hem al heel lang niet meer gezien... sommige white-metal bands zijn best wel goed... zoals believer; kreator riffs met viool....


euh..ja...headbang!!!!!


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 03-11-2003 13:19 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2003 11:00 schreef FireFox het volgende:
Hmmmm, het heeft naar mijn idee weinig met "in aanraking komen met" te maken, je moet namelijk open staan voor dingen en als iets regelrecht tegen jouw principes, geloof etc. ingaat dan sta je er vaak niet meer zo open tegenover. Zo ken ik bijvoorbeeld ook geen streng gereformeerde metalfans.

Ik ken er zat moet ik zeggen...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 03-11-2003 13:50 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2003 11:00 schreef FireFox het volgende:
Hmmmm, het heeft naar mijn idee weinig met "in aanraking komen met" te maken, je moet namelijk open staan voor dingen en als iets regelrecht tegen jouw principes, geloof etc. ingaat dan sta je er vaak niet meer zo open tegenover. Zo ken ik bijvoorbeeld ook geen streng gereformeerde metalfans.



Ik ben gelovig opgevoed (Nederlands Hervormd), niet superstreng. Ik heb jaren in de kerk gezeten en weet best hoe het allemaal werkt en hoe het er daar aan toegaat. Zover ik weet ben ik mijn dorp de enige (ex)christelijke metalfan. Over Marokkanen die metal luisteren, er woont er eentje hier vlak bij mij, half Marokkaans en half Nederlands, die luistert ook metal.


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 03-11-2003 14:00 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

ben ik dat niet toevallig LOL

in ieder geval... ik ben misdienaar geweest, weet je wel.. zo'n hulpje van de priester..... en nee, mijn hol is niet gebruikt door zo'n homo


euh..ja...headbang!!!!!


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen