IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : hartklachten Vorige pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-04-2008 20:34 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 april 2008 19:25 schreef Hub de Gallier het volgende:
Tegenwoordig worden patienten toch al snel terug naar huis gestuurd. Als ze je 's middags al naar huis sturen kan er 's avond iemand anders in dat bed....wat neerkomt op: 2 patienten betalen voor dat bed op dezelfde dag oftwel 2 maal inkomsten voor 1 bed terwijl dat voorheen maar 1 maal inkomsten was.

Tegenwoordig zijn patienten geen patienten meer maar gewoon inkomsten.


duur is het zeker volgens mij iets van 800 euro alleen overnachting en 600 euro voor ambulance te laten rijden. Dat is een duur hotel en taxi, maarja je mag vaak wel legaal aan de drugs

Maar ik denk niet dat het zo heel erg om het geld te doen is, maar meer om effecientie, je kunt een nieuw ziekenhuis bouwen maar effecientie is ook wel handig.
Dat je naar huis mag is omdat de ingrepen van tegenwoordig minder zwaar zijn, (na het weghalen van een nier via een kijk operatie kan je een paar uur na het ontwaken gewoon weer naar huis)En als je thuis kan zitten wat doe je dan in het ziekenhuis... je kan zusters ook thuis laten komen

@ wim: haha ik snapte het ook al niet, maar nuchter heeft vele betekenissen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 18-04-2008 20:35]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-04-2008 20:55 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2008 20:23 schreef De Tegenpartij het volgende:
Zal wel een domme opmerking zijn, maar je kunt toch gewoon in de kantine gaan zitten ofzo? Als je kwaal tenminste niet al te erg is, that is.
Klopt, in principe kan dat maar als de verpleegsters je daar neer zetten met je tasje met kleren en vertellen dat je daar moet wachten totdat het bed vrij is dan heb je weinig keus hehe. Nou was de verzorging hier toch al niet goed. Je hebt zo'n alarmbel die je moet indrukken mocht je de verpleegster nodig hebben in geval van iets hoognodigs...nou, ik de hele nacht maar bellen en bellen maar niemand kwam opdagen...als je hard moet pissen maar je fles zit vol dan is dat geen pretje


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-04-2008 20:57 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2008 20:34 schreef ElitE het volgende:
Maar ik denk niet dat het zo heel erg om het geld te doen is, maar meer om effecientie.
Nou, geloof mij maar dat het ook om het geld te doen is. Heb ik zelf uit de mond van een verpleger die dit tussen neus en lippen door zei.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-04-2008 20:58 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 18 april 2008 20:10 schreef Kimmey het volgende:
Nee klopt, als je om 7 uur in de ochtend al wacht en om 1 uur pas geholpen word vind ik dat niet gek nee..


tsja, andere optie is helemaal geen gezondheidszorg

(maakt het wachten er niet minder kut op trouwens)


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-04-2008 21:02 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 april 2008 20:57 schreef Hub de Gallier het volgende:
Nou, geloof mij maar dat het ook om het geld te doen is. Heb ik zelf uit de mond van een verpleger die dit tussen neus en lippen door zei.


ah okee, maar is het dan om het ziekenhuis in stand te houden of om een paar mensen behoorlijk rijk te maken.

weet iemand hier hoe het met het amerikaanse systeem zit? daarzo zijn de ziekenhuizen toch geprivatiseerd of concureren toch wat meer met elkaar?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-04-2008 21:05 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2008 21:02 schreef ElitE het volgende:
ah okee, maar is het dan om het ziekenhuis in stand te houden of om een paar mensen behoorlijk rijk te maken.

weet iemand hier hoe het met het amerikaanse systeem zit? daarzo zijn de ziekenhuizen toch geprivatiseerd of concureren toch wat meer met elkaar?
Waarschijnlijk zijn die opbrengsten mooi om te laten zien bij de jaarcijfers...hebben ze weer een jaar goed gedraaid en weer meer patienten geholpen. Maar goed, dat is suggereren.

In Nederland heb je net als in Amerika ook geprivatiseerde ziekenhuizen...maar goed, dat merk je wel in de beurs hehe


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-04-2008 21:06 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

naar mijn weten net zoveel concurrentie als hier. hoewel ik hevig het idee heb dat die concurrentie niet echt marktconform is maar meer gebasseerd op afspraken om de zorg zo optimaal te versprijden (wat opzich aan de ene kant een goede zaak is omdat de kwaliteit en beschikbare capaciteit beter benut wordt maar aan de andere kant juist de prijzen weer hoog houdt)


Je moeder.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen