IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : hartklachten Vorige pagina | Volgende pagina
Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 07-01-2008 22:11 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 22:08 schreef renYek het volgende:
De enige keer dat ik hartklachten heb gehad bleek dat ik gewoon 'spierpijn' had in een spier die precies bij het hart zat, maar geen ruk met het hart te maken had. Soms spontane steken die echt hels waren. Toen ik terug ging tellen naar sinds het begonnen is, bleek een wat uit de hand gelopen sessie push ups daar de oorzaak van te zijn hehe. Nu doe ik die wat structureler (toen al tijden niet meer gedaan en ik ben geen 18 meer ). Kortom, nergens meer last van (en dr was ook niks aan de hand verder hehe). En normaal ga ik ook echt niet voor een pijntje naar de huisarts, maar helse steken in de hartstreek die al een paar dagen duren vond ik wel een legitieme reden


Eens en je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen als het om dit soort pijnen gaat.


an evil incarnation of DEATH!


renYek
Usericon van renYek
Posted 07-01-2008 22:12 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 22:10 schreef Dark incarnation het volgende:
Ik ben dus buiten het muzikaal gebeuren ontzettend geinterreseerd in het tekstuele gebeuren en concepten e.d.., dat verklaart in dit geval een hoop.

Vermoedelijk ben ik voorlopig (en zelfs waarschijnlijk voor altijd) verstoken van deze ellende, situatie is heel stabiel en ik ga in 2008 de halve marathon lopen.
Althans dat is de bedoeling, dus met mij komt het helemaal goed.




Nou mooi dan
En dan hoop ik dat je al aan het trainen bent (ben zelf ook fervent hardloper)


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 07-01-2008 22:15 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 22:12 schreef renYek het volgende:
Nou mooi dan
En dan hoop ik dat je al aan het trainen bent (ben zelf ook fervent hardloper)


Ben nu ruim een half jaar aan het trainen in ieder geval, lichaam is steeds sterker aan het worden nu.


an evil incarnation of DEATH!


renYek
Usericon van renYek
Posted 07-01-2008 22:17 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Dan gaat dat zeker lukken
Heb zelf eens een halve marathon gelopen met 3 maanden training vooraf (en daarvoor 3 maanden niet en daarvoor 3 maanden wel en daarvoor 10 jaar helemaal niet gesport..). Uitgelopen, maar wel 2 dagen krom gelopen van ellende hehe. Nu pak ik dat allemaal wat verstandiger aan

Maar goed, das allemaal offtopic!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-01-2008 22:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Sporten is altijd goed, maar kijk wel uit met topsport; er sterven af en toe nogal eens topsporters omdat ze -blijkbaar- hun hart overbelast hebben (en dus niet van doping oid)..

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 07-01-2008 22:19]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


renYek
Usericon van renYek
Posted 07-01-2008 22:19 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 22:18 schreef Mutilator het volgende:
sporten is altijd goed, maar kjk wel uit met topsport; er sterven af en toe nogal eens topsporters omdat ze -blijkbaar- hun hart overbelast hebben (en dus niet van doping oid)..


Ik ben niet meer zo'n daap als vroeger toen ik 5 uur per dag trainde hehe. 2 a 4 uur in de week nu, dus da's wel veilig


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-01-2008 22:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 januari 2008 22:11 schreef Dark incarnation het volgende:
Eens en je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen als het om dit soort pijnen gaat.


ik heb er ook welleens van maar vroeger hebben de simpele testjes zoals bloeddruk en hartslag maar weinig uitgewezen bij de dokter, maar na een beetje normaal ritme en niet teveel alcohol en caffeine en sporten ben ik er altijd wel af gekomen. Ik denk dat het beter is dat ik het zelf oplos en zelf voel dan dat ik er een dokter bij haal want je eigen gedrag is veel belangrijker dan een pilletje.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-01-2008 22:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 januari 2008 22:18 schreef Mutilator het volgende:
Sporten is altijd goed, maar kijk wel uit met topsport; er sterven af en toe nogal eens topsporters omdat ze -blijkbaar- hun hart overbelast hebben (en dus niet van doping oid)..


jah volgens mij word het bij sporters aangeraden hun hartslag ik rust niet onder de 40 ofzo te laten komen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 07-01-2008 23:08 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 22:08 schreef renYek het volgende:
De enige keer dat ik hartklachten heb gehad bleek dat ik gewoon 'spierpijn' had in een spier die precies bij het hart zat, maar geen ruk met het hart te maken had. Soms spontane steken die echt hels waren. Toen ik terug ging tellen naar sinds het begonnen is, bleek een wat uit de hand gelopen sessie push ups daar de oorzaak van te zijn hehe. Nu doe ik die wat structureler (toen al tijden niet meer gedaan en ik ben geen 18 meer ). Kortom, nergens meer last van (en dr was ook niks aan de hand verder hehe). En normaal ga ik ook echt niet voor een pijntje naar de huisarts, maar helse steken in de hartstreek die al een paar dagen duren vond ik wel een legitieme reden

Zo schrok ik me dus een paar maanden geleden rot vanwege pijnscheuten met ademhalen. Dus ik snel nar de dokter, blijkt het gelukkig niks met m'n hartklachten(gelukkig allemaal verleden tijd alleen eens in het jaar check up bij de cardiologe) maar een rib die verkeerd zat. Was wel even schrikken.

@Dark incarnation, volgens mij heeft mijn hond ook CHD. Hij heeft in elk geval een hartklep die niet goed sluit. Erg vreemd om naar zijn hart te luisteren. In plaats van boink boink boink hor jee gewoon een grote suis die soms iets luider is. Het beest is nu twaalf en al zo een negen jaar aan de medicatie. Toen mijn ouders verhuisten en dus een nieuwe dierenarts kregen wou die niet dezelfde hoeveelheid pillen meegeven als de vorige dierenarts. M'n pa had op een gegeven moment bedacht dat ipv elke drie maanden langs moeten voor medicatie het ook wel eens in het jaar kan. Daar was de vorige dierenarts het mee eens. De nieuwe wil niet voor meer dan drie maanden meegeven, omdat de meeste honden/katten met deze pillen dan al dood zijn. Ik heb dan ook erg veel bewondering voor mijn hond die zijn levensverwachting met ruin negen jaar heeft overschreden. Heerschbeest.
(honden krijgen geen donorkleppen en of kunstkleppen)


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 07-01-2008 23:09 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 22:29 schreef ElitE het volgende:
jah volgens mij word het bij sporters aangeraden hun hartslag ik rust niet onder de 40 ofzo te laten komen.

Volgens mij is dat voor niemand aan te raden. Gem hartslag in rust is iets van 70 dacht ik. 40 is eng laag.


Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 07-01-2008 23:38 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 7 januari 2008 23:09 schreef Pandora het volgende:
Volgens mij is dat voor niemand aan te raden. Gem hartslag in rust is iets van 70 dacht ik. 40 is eng laag.


De meeste pro wielrenners hebben een rust hartslag rond de 30, voor hun is 40 al erg hoog. Indurain schijnt 28 gehaald te hebben...



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-01-2008 0:14 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

jah voor iedereen is het af te raden, maar in praktijk hebben alleen sporters en hartpatienten zo'n lage hartslag. volgens mij is onder de 35 genoeg voor een hartpatient om een pacemaker te krijgen.

een meisje uit mijn klas had ook een hartslag van 35, ze zat wel bij de eerste 10 op een WK wielrennen, maar ze had echt niet zo'n opgefokt sportersleven had ik de indruk.

edit: 35 vind ik ook te laag, maar ik zou niet snel schrikken van een te lage hartslag want je voelt je er volgens mij wel erg goed bij en 50 is dan best een mooie leeftijd om aan ouderdom dood te gaan. Of je nu keihard rookt of keihard sport!

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 08-01-2008 0:17]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-01-2008 1:39 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik heb meestal een hartslag van rond de 90/100 ofzo, maar ik heb er geen last van.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 08-01-2008 6:43 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Ik heb een hartslag gehad van 30 p/m terwijl ik met Hagal op de hartbewaking aan het ouwehoeren was.
Niks van gemerkt eigenlijk.

Doordat ik een anafylactische shock gehad heb tijdens mijn hartoperatie is mijn hartslag nu een beetje naar de tering.
Hij gaat nu meestal snel voor mijn doen en voel me daar erg onrustig door.




Het is de lichtinval ;')


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 08-01-2008 10:12 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Toen ik op de intensive care lag na een longoperatie kon ik mijn hartslag bewust zo laag krijgen, door mezelf helemaal kalm te maken, dat 't alarm afging. was ook iets van 30 bpm geloof ik.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 08-01-2008 12:36 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Haha een paar keer je adem inhouden helpt ook


Het is de lichtinval ;')


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 08-01-2008 12:55 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Nah, moet dat nu meteen weer zo rigoureus?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-01-2008 14:25 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe er is ook zo'n kunstenaar die super kleine beeldjes met de hand maakt, zo klein dat hij tussen zn hartslagen in de beeldjes bewerkt, met meditatie brengt hij dan zn hartslag omlaag om nog een beetje tijd over te hebben hehe.

http://www.willard-wigan.com/





♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-01-2008 14:31 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Hehe dat heb ik wel eens op tv gezien ja, echt té bizar.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 05-03-2008 9:32 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Vandaag krijg ik te horen waneer ik weer aan me hart geopereerd word.
Er word dan gekeken of het kastje wat ik heb eruit mag en wat er verder gaat gebeuren.

Opzich wel positief maar zie wel op tegen de operatie omdat het half jaar geleden fout is gegaan tijdens de operatie door mijn antibiotica toe te dienen waar ik niet tegen kon en zo in anafalactische shock terecht kwam.


Het is de lichtinval ;')


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 05-03-2008 15:28 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Dat klinkt hartstikke kut.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 05-03-2008 16:35 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Klopt!
Ze hebben nu besloten om het kastje eruit te halen nog in de maand maart...


Het is de lichtinval ;')


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 05-03-2008 16:38 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Korte tijd om je erop voor te bereiden, maar aan de andere kant ben je er ook snel van af.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 05-03-2008 17:20 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Klopt ik heb nu ook al vanaf 2 uur knallende koppijn die niet weggaat met paracetamol...

Zal morgen wel minder zijn maar waneer ik telefoontje krijg met de datum zal het wel erger worden hehe


Het is de lichtinval ;')


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 16-04-2008 12:53 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

En jawel vrijdag 18 april is het weer zover...
Mijn hartkastje word eruit gehaald...

Moet me om het belachelijk tijdstip van 08:15 melden bij de opname balie en krijg voor de operatie nog een bloedonderzoek, ECG en een thoraxfoto.
Ik weet niet hoe en wat er verder gaat gebeuren omdat toen hij erin ging ik ook niet opgenomen werd.



Het is de lichtinval ;')


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen