IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Beste metal drummers deel zwei! Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-09-2006 17:33 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:29 schreef Metalhead22 het volgende:
@Blastmaster

Hoezo saai? Kai is een rete goede grindcore-drummer, maar ik vind niet dat hij in z'n 1'tje het hele geluid bepaalde. Die vervanger, Sami Latva, is zeker niet mis hoor. Volgens mij las ik ook ergens dat dat een leerling van Kai was/is. Dat zit dus wel snor lijkt mij


Toch is zijn blast wimpyer
het verschil tussen PAK!PAK!PAK!PAK!PAK!PAK! en pakpakpakpak zeg maar


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2006 17:35 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:32 schreef Argus het volgende:
Wederom + 1
+2


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 25-09-2006 17:40 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 25 september 2006 17:33 schreef jbassist het volgende:
Toch is zijn blast wimpyer
het verschil tussen PAK!PAK!PAK!PAK!PAK!PAK! en pakpakpakpak zeg maar


Met andere woorden: Wij hadden liever Kai gewoon weer gehad. Ja, ik ook. Maar het is niet anders


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 25-09-2006 17:42 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:25 schreef Snaack het volgende:
Weet je. Je moet echt die domme muil van je dichthouden over dingen waar je geen verstand van hebt, lambal. Godverdomme zeg.


Als jij nou eens constructief reageerd ipv. kinderachtig te schelden. Of ben je niet in staat om dat te doen?

Ten tweede, ik ventileer hier mijn mening en ik heb de beste man zien spelen op verscheidene video's. Ben je het er niet mee eens, wederom, laat weten waarom!



"This one is older than shit, heavier than time!"


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-09-2006 17:42 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

We hebben altijd gadget nog


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


ranzige-roel
Usericon van ranzige-roel
Posted 25-09-2006 18:01 by ranzige-roel Wijzig reactieProfiel van ranzige-roelQuote dit bericht

Mensen die hun mening 'ventileren' zijn botmongolen, is dat constructief genoeg achterlijke rukker dat je bent!?


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2006 18:03 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Gaat weer lekker hier. Kinderen toch


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 25-09-2006 18:05 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 18:01 schreef ranzige-roel het volgende:
Mensen die hun mening 'ventileren' zijn botmongolen, is dat constructief genoeg achterlijke rukker dat je bent!?



Het woord achterlijk en rukker is constructief genoeg voor een internetwarrior zoals jij.

In de trant van, ik doe lekker mee met het afzeiken, dan ben ik cool mede-botmongool



"This one is older than shit, heavier than time!"


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 25-09-2006 18:10 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 18:05 schreef 0Tolerence het volgende:
een internetwarrior zoals jij.






Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 25-09-2006 18:56 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 25 september 2006 17:33 schreef Audiophile het volgende:
Ja dat hoor ik vaker, het is ook zoeken naar de krenten in de pap. Grooven op 250 bpm is pas knap.

Weinig drummers die dat kunnen...


+ het feit dat drummers een te belangrijke rol in sommige bands hebben. Grooven doe je met een hele band, een drummer moet in dienst staan van het nummer, en niet andersom. En om Ceasar Zuidewijk te quoten, "drummen is alleen maar ruis".




verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 25-09-2006 19:01 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

quote:
Op 25 september 2006 18:56 schreef blonde rockgod het volgende:
+ het feit dat drummers een te belangrijke rol in sommige bands hebben.



Euy, pas op hé bassist


www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 25-09-2006 19:05 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 25 september 2006 19:01 schreef verlepte theedoek het volgende:
Euy, pas op hé bassist


Haha, maar WIJ grooven toch?



verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 25-09-2006 19:07 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

Groov'n, brekk'n en beuk'n


www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 25-09-2006 19:08 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 25 september 2006 19:07 schreef verlepte theedoek het volgende:
Groov'n, brekk'n en beuk'n





blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 25-09-2006 19:55 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Ik vind de nummers op de nieuwe rotten sound gewoon minder vet, dat ligt dus niet alleen aan de drums.



quote:
Op 25 september 2006 17:33 schreef jbassist het volgende:
Toch is zijn blast wimpyer
het verschil tussen PAK!PAK!PAK!PAK!PAK!PAK! en pakpakpakpak zeg maar


+ 1



[Dit bericht is gewijzigd door blastmaster op 25-09-2006 19:55]



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 25-09-2006 21:37 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 18:56 schreef blonde rockgod het volgende:

En om Ceasar Zuidewijk te quoten, "drummen is alleen maar ruis".


quote:
Op 25 september 2006 19:07 schreef verlepte theedoek het volgende:

Groov'n, brekk'n en beuk'n



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-09-2006 22:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:42 schreef 0Tolerence het volgende:
Als jij nou eens constructief reageerd ipv. kinderachtig te schelden. Of ben je niet in staat om dat te doen?


Normaliter doe ik dat ook en dat weet je. Echter, als het over drummers gaat geef jij vrijwel altijd zo weinig blijk van vakinhoudelijke kennis dat het me strot uit komt. Ga aan "Flo" zijn piemel sabbelen ofzo.

quote:

Ten tweede, ik ventileer hier mijn mening en ik heb de beste man zien spelen op verscheidene video's. Ben je het er niet mee eens, wederom, laat weten waarom!




Dat is jouw goed recht natuurlijk. Maar, aangezien jij geen argumenten hebt gegeven die jouw stelling onderbouwen heb ik niets om tegenin te gaan, afgezien van het feit dat ik het niet met je eens bent.

Dus, bij deze het verzoek uit te leggen waarom de nieuwe generatie drummers in jouw ogen beter is dan (o.a.) Neil.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 25-09-2006 22:47]


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 25-09-2006 23:26 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 25 september 2006 19:55 schreef blastmaster het volgende:
Ik vind de nummers op de nieuwe rotten sound gewoon minder vet, dat ligt dus niet alleen aan de drums.



Toch maakt een drummer zo veel uit aan de sound van een band.. Al spelen ze praktisch dezelfde partijen!
Voorbeelden: Hate Eternal (Derek Roddy/Kevin Talley/..), Cradle of Filth (Nick Barker/Ardian Erlandsson), Dimmu Borgir (wederom Nick Barker/Tjodalv/Hellhammer), Rotten Sound (Kai Hahto/nieuwe dude), noem maar op...

Aantal drummers ben ik ook zo van gecharmeerd, dat ik de interesse in zijn band verlies op het moment dat de drummer de band verlaat..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 25-09-2006 23:33 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 25 september 2006 18:56 schreef blonde rockgod het volgende:
+ het feit dat drummers een te belangrijke rol in sommige bands hebben. Grooven doe je met een hele band, een drummer moet in dienst staan van het nummer, en niet andersom. En om Ceasar Zuidewijk te quoten, "drummen is alleen maar ruis".




Hiermee ben ik het eens, als je in een band muziek maakt draait het er om dat je gezamelijk goed bent en brengt. En niet dat er één muzikant uitspringt(behalve bij solo cd's dan).

Ik heb de DVD van Neil Peart Anathomy of a drumsolo genaamd. Ik vind hem erg indrukwekkend, niet alleen muzikaal en technische gezien. De onderbouwing van hem vind ik ook erg indrukwekkend. Die gast moet wel een aardig hoog IQ hebben.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-09-2006 0:54 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 22:46 schreef Snaack het volgende:
Normaliter doe ik dat ook en dat weet je. Echter, als het over drummers gaat geef jij vrijwel altijd zo weinig blijk van vakinhoudelijke kennis dat het me strot uit komt. Ga aan "Flo" zijn piemel sabbelen ofzo.




Ja dat is een typische reactie van jouw kant. Ik noemde de kerel ooit een jaar of wat geleden eens wat teveel keren in 1 week en dit is wat ik nu constant hoor.

quote:

Dat is jouw goed recht natuurlijk. Maar, aangezien jij geen argumenten hebt gegeven die jouw stelling onderbouwen heb ik niets om tegenin te gaan, afgezien van het feit dat ik het niet met je eens bent.

Dus, bij deze het verzoek uit te leggen waarom de nieuwe generatie drummers in jouw ogen beter is dan (o.a.) Neil.


Neil is gevarieerd overall, maar mist snelheid die o.a. Longstreth, Roddy, Yeung wel hebben. Dat is ook iets wat ik zelf prefereer. Ok, de beste man is al op leeftijd en hij trommelt nog steeds als de beste. Het enige wat ik zeg is dat er op dit moment wel een jongere generatie is die het net even allemaal wat strakker en sneller doet. Vandaar dat ik zei, hij wordt overschat.


"This one is older than shit, heavier than time!"


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 26-09-2006 7:34 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 26 september 2006 0:54 schreef 0Tolerence het volgende:

Het enige wat ik zeg is dat er op dit moment wel een jongere generatie is die het net even allemaal wat strakker en sneller doet.


Lang leve de triggers Ik vind dat de "jongere" generatie niet zo gemakzuchtig moet wezen en eens moet leren dat drummen ook zonder triggers kan. Ik ken zelfs drummers die in de oefenruimte getriggert zijn...Zonder die triggers zijn ze mischien ook wel snel, maar dan aaien ze maar een beetje over de velletjes. Dat vind ik nou niet echt "goed" drummen.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 26-09-2006 7:51 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

misschien hebben ze wel gevoelige velletjes


Je moeder.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 26-09-2006 9:15 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2006 7:34 schreef blonde rockgod het volgende:
Lang leve de triggers Ik vind dat de "jongere" generatie niet zo gemakzuchtig moet wezen en eens moet leren dat drummen ook zonder triggers kan. Ik ken zelfs drummers die in de oefenruimte getriggert zijn...Zonder die triggers zijn ze mischien ook wel snel, maar dan aaien ze maar een beetje over de velletjes. Dat vind ik nou niet echt "goed" drummen.

Niet dat ik hier de hele triggerdiscussie nog eens dunnetjes wil overdoen, want daar is ook al een andere topic voor, maar ik reageer lekker toch even:

Ik vind het jammer als drummers uit gemakzucht triggers gaan gebruiken om volumeverschillen te verdoezelen. Als je de triggers echter gewoon aanslaggevoelig gebruikt en de drempel niet te laag afstelt, dwing je jezelf als drummer alsnog om constant te zijn.

Power/volume wil wel eens wat onderuitzakken, maar er zijn zat trekkergebruikers die loeihard beuken. Er zijn ook plenty drummers die niet triggeren maar ook geen volume hebben, puur omdat ze niet genoeg geoefend hebben op hun snelheid en dus in de snelle stukken minder hard moeten spelen om het tempo bij te houden.

In de oefenruimte triggeren is wat mij betreft in principe niets mis mee. Sterker nog, het kan best heel goed zijn, aangezien je er aardig strakker van kan gaan spelen.

Het hangt er maar net van af hoe je ze gebruikt.


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-09-2006 9:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2006 7:51 schreef karnivoor het volgende:
misschien hebben ze wel gevoelige velletjes
BRG gooit nu meteen de bass weg en gaat drummertjes over hun gevoelige velletjes aaien


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 26-09-2006 9:41 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 26 september 2006 0:54 schreef 0Tolerence het volgende:
Ja dat is een typische reactie van jouw kant. Ik noemde de kerel ooit een jaar of wat geleden eens wat teveel keren in 1 week en dit is wat ik nu constant hoor.



Neil is gevarieerd overall, maar mist snelheid die o.a. Longstreth, Roddy, Yeung wel hebben. Dat is ook iets wat ik zelf prefereer. Ok, de beste man is al op leeftijd en hij trommelt nog steeds als de beste. Het enige wat ik zeg is dat er op dit moment wel een jongere generatie is die het net even allemaal wat strakker en sneller doet. Vandaar dat ik zei, hij wordt overschat.
Nou laat die nieuwe generatie megasnelle drummers maar es een vette groove neerleggen op een lager tempo. Daar vallen er veel bij door de mand. Zelfs die Roddy, het bekende groovefilmpje van em.. daar vind ik dat je echt duidelijk hoort dat ie daar wel heel wat gevoel mist. Echt een geweldige drummer, maar die lui van tegenwoordig oefenen voornamelijk op techniek, een fysiek iets, kan iedereen die dat wil. Een Peart vind ik een 100000x echtere drummer, met groove, gevoel, innovatief, muzikaler, veelzijdiger, BAKKEN techniek etc., dan die speedmonsters van tegenwoordig (waar ik toevallig ook wel dol op ben hoor).

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 26-09-2006 9:51]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen