IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Beste metal drummers deel zwei! Vorige pagina | Volgende pagina
blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 26-09-2006 9:58 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 26 september 2006 7:34 schreef blonde rockgod het volgende:
Lang leve de triggers Ik vind dat de "jongere" generatie niet zo gemakzuchtig moet wezen en eens moet leren dat drummen ook zonder triggers kan. Ik ken zelfs drummers die in de oefenruimte getriggert zijn...Zonder die triggers zijn ze mischien ook wel snel, maar dan aaien ze maar een beetje over de velletjes. Dat vind ik nou niet echt "goed" drummen.


Altijd leuk van die vooroordelen. Alsof iedereen die met triggers spelen aaien.
Tuurlijk snap ik dat er veel lui zijn die idd op hun vellen aaien. Ik zelf snap alleen niet dat je snel kan spelen als je klopper maar een 2 cm van het vel af komt, mij lukt dat niet.

En dan komt er ook nog eens bij dat ik heel vaak op kutdrumstellen moet spelen met een vette doosbassdrum en een kutmonitor, reken er dan maar niet op dat jij of ik een definieerbare bassdrum hoor. Met trigger wel.

En verder klinkt een trigger uiteraard veeeeeel vetter






[Dit bericht is gewijzigd door blastmaster op 26-09-2006 9:59]



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-09-2006 10:16 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2006 9:41 schreef FRNK het volgende:
Nou laat die nieuwe generatie megasnelle drummers maar es een vette groove neerleggen op een lager tempo. Daar vallen er veel bij door de mand. Zelfs die Roddy, het bekende groovefilmpje van em.. daar vind ik dat je echt duidelijk hoort dat ie daar wel heel wat gevoel mist. Echt een geweldige drummer, maar die lui van tegenwoordig oefenen voornamelijk op techniek, een fysiek iets, kan iedereen die dat wil. Een Peart vind ik een 100000x echtere drummer, met groove, gevoel, innovatief, muzikaler, veelzijdiger, BAKKEN techniek etc., dan die speedmonsters van tegenwoordig (waar ik toevallig ook wel dol op ben hoor).


Zo heeft iedere goede drummer ook weer zijn eigen kwaliteiten, wat Peart niet kan, kan Longstreth wel en vica versa. De heilige graal zal je nooit vinden!
Overigens vind ik Jarzombek wel een behoorlijk complete metal drummer, behoorlijk snel en veel afwisseling.

http://www.youtube.com/watch?v=sNxv6Xbg-S0


"This one is older than shit, heavier than time!"


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 26-09-2006 10:18 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Jarzombek rules ja Z'n broer ook

Heh om nou een heilige graal onder de drummers te zoeken, idd, dat slaat nergens op..

Maar om de nieuwe generatie beter te noemen, bullshit

Dat vice versa ben ik het niet mee eens. Wat bv. een Longstreth kan, kan Peart ook wel als ie gewild had, kwestie van techniek oefenen. Langzaam een patroontje slaan, click dr bij, en opvoeren dat tempo, tot bizarre snelheid. Dat bedoel ik met fysiek/techniek. Respect voor hoor, vereist veel wilskracht en doorzettingsvermogen. Maar wat bv. een Peart kan/in zich heeft, valt niet zomaar fysiek te oefenen. Portnoy probeerde dat. Alles van Peart uitzoeken. Zelfs achterstevoren. Op techniek oefenen dus. Maar groove/gevoel, ho maar. Tot zo'n 10 jaar geleden vond ik Portnoy erg gaaf, maar was em ook weer net zo snel zat. Het waren allemaal uitgedachte patroontjes van em, wiskundig zeg maar, alleen gebaseerd op techniek, maar totaal missen wat een Peart wel heeft.

Zie je tegenwoordig ook bij al die jonge 'internetgitaristen'. Megasnelheden halen, met een progje als Powertab stug dooroefenen. Dat kan tegenwoordig heel mooi met alles wat op internet staat/dankzij de computers. Maar laat ze maar es een, laten we zeggen, Jeff Beck-achtig iets spelen. Met zo'n feel. Dat een noot echt VET klinkt, met een vette TONE. En vooral gevoel. Dat is niet op een bepaalde positie een snaar vasthouden en aanslaan. Daar zit veel meer achter.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 26-09-2006 10:32]


Judas Spritz
Usericon van Judas Spritz
Posted 26-09-2006 10:21 by Judas Spritz Wijzig reactieProfiel van Judas SpritzQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2006 9:15 schreef Sporty Voleg het volgende:
Niet dat ik hier de hele triggerdiscussie nog eens dunnetjes wil overdoen, want daar is ook al een andere topic voor, maar ik reageer lekker toch even:

Ik vind het jammer als drummers uit gemakzucht triggers gaan gebruiken om volumeverschillen te verdoezelen. Als je de triggers echter gewoon aanslaggevoelig gebruikt en de drempel niet te laag afstelt, dwing je jezelf als drummer alsnog om constant te zijn.

Power/volume wil wel eens wat onderuitzakken, maar er zijn zat trekkergebruikers die loeihard beuken. Er zijn ook plenty drummers die niet triggeren maar ook geen volume hebben, puur omdat ze niet genoeg geoefend hebben op hun snelheid en dus in de snelle stukken minder hard moeten spelen om het tempo bij te houden.

In de oefenruimte triggeren is wat mij betreft in principe niets mis mee. Sterker nog, het kan best heel goed zijn, aangezien je er aardig strakker van kan gaan spelen.

Het hangt er maar net van af hoe je ze gebruikt.


Bingo! En om maar eens een triggerloze drummer te noemen, is Dave Witte al genoemd? Bekend van: Human Remains, Discordance Axis, Burnt By The Sun, Municipal Waste, Melt Banana etc, etc. Die gast speelt gedoseerd, met dynamiek en power. En als ie dan blast (metname bij Discordance Axis) dan KNALT het als de neten. Hij heeft ook nog eens een eigen herkenbare stijl.



blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 26-09-2006 10:24 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Die gast heeft een vet drumstel



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 26-09-2006 11:11 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Er worden maar wijze verhalen hier vertelt


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-09-2006 11:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hele dikke vette +1 @ FRNK


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 26-09-2006 12:04 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 26-09-2006 12:07 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

+2! Er zijn momenteel weinig drummers die zowel megasnelheden als groove en techniek beheersen! Naar mijn mening is Derek Roddy 1 van de weinigen..

En nog even over dat trigger-verhaal.. Daar komt nog bij dat het niet alleen een 'handigheidje' voor de drummer is, maar ook enorm voor de geluidsman! Gewoon 2 kabeltjes op lijn-liveau, in plaats van geouwehoer met microfoons, plaatsing die heel nauw kijkt (vooral bij kicks), etc! En met triggers worden je kicks heel duidelijk hoorbaar, dus als je niet constant bent en strak speelt val je keihard door de mand!

Maargoed, daar is al genoeg over gediscussieerd


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-09-2006 12:43 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2006 10:18 schreef FRNK het volgende:
Jarzombek rules ja Z'n broer ook

Heh om nou een heilige graal onder de drummers te zoeken, idd, dat slaat nergens op..

Maar om de nieuwe generatie beter te noemen, bullshit

Dat vice versa ben ik het niet mee eens. Wat bv. een Longstreth kan, kan Peart ook wel als ie gewild had, kwestie van techniek oefenen. Langzaam een patroontje slaan, click dr bij, en opvoeren dat tempo, tot bizarre snelheid. Dat bedoel ik met fysiek/techniek. Respect voor hoor, vereist veel wilskracht en doorzettingsvermogen. Maar wat bv. een Peart kan/in zich heeft, valt niet zomaar fysiek te oefenen. Portnoy probeerde dat. Alles van Peart uitzoeken. Zelfs achterstevoren. Op techniek oefenen dus. Maar groove/gevoel, ho maar. Tot zo'n 10 jaar geleden vond ik Portnoy erg gaaf, maar was em ook weer net zo snel zat. Het waren allemaal uitgedachte patroontjes van em, wiskundig zeg maar, alleen gebaseerd op techniek, maar totaal missen wat een Peart wel heeft.

Zie je tegenwoordig ook bij al die jonge 'internetgitaristen'. Megasnelheden halen, met een progje als Powertab stug dooroefenen. Dat kan tegenwoordig heel mooi met alles wat op internet staat/dankzij de computers. Maar laat ze maar es een, laten we zeggen, Jeff Beck-achtig iets spelen. Met zo'n feel. Dat een noot echt VET klinkt, met een vette TONE. En vooral gevoel. Dat is niet op een bepaalde positie een snaar vasthouden en aanslaan. Daar zit veel meer achter.


OK, daar kan ik je niets anders dan gelijk geven. Zo'n gevoel moet je hebben en dat is idd niet echt aan te leren.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Judas Spritz
Usericon van Judas Spritz
Posted 26-09-2006 12:58 by Judas Spritz Wijzig reactieProfiel van Judas SpritzQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2006 12:43 schreef 0Tolerence het volgende:
OK, daar kan ik je niets anders dan gelijk geven. Zo'n gevoel moet je hebben en dat is idd niet echt aan te leren.


Inderdaad. En ik vind dat drummers als Dave Witte, Derek Roddy en the mighty John Bonham (r.i.p.) gevoel in hun spel leggen.




blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 26-09-2006 16:11 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 26 september 2006 10:18 schreef FRNK het volgende:
Jarzombek rules ja Z'n broer ook

Heh om nou een heilige graal onder de drummers te zoeken, idd, dat slaat nergens op..

Maar om de nieuwe generatie beter te noemen, bullshit

Dat vice versa ben ik het niet mee eens. Wat bv. een Longstreth kan, kan Peart ook wel als ie gewild had, kwestie van techniek oefenen. Langzaam een patroontje slaan, click dr bij, en opvoeren dat tempo, tot bizarre snelheid. Dat bedoel ik met fysiek/techniek. Respect voor hoor, vereist veel wilskracht en doorzettingsvermogen. Maar wat bv. een Peart kan/in zich heeft, valt niet zomaar fysiek te oefenen. Portnoy probeerde dat. Alles van Peart uitzoeken. Zelfs achterstevoren. Op techniek oefenen dus. Maar groove/gevoel, ho maar. Tot zo'n 10 jaar geleden vond ik Portnoy erg gaaf, maar was em ook weer net zo snel zat. Het waren allemaal uitgedachte patroontjes van em, wiskundig zeg maar, alleen gebaseerd op techniek, maar totaal missen wat een Peart wel heeft.

Zie je tegenwoordig ook bij al die jonge 'internetgitaristen'. Megasnelheden halen, met een progje als Powertab stug dooroefenen. Dat kan tegenwoordig heel mooi met alles wat op internet staat/dankzij de computers. Maar laat ze maar es een, laten we zeggen, Jeff Beck-achtig iets spelen. Met zo'n feel. Dat een noot echt VET klinkt, met een vette TONE. En vooral gevoel. Dat is niet op een bepaalde positie een snaar vasthouden en aanslaan. Daar zit veel meer achter.


+ 1



FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 26-09-2006 16:21 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

..of een LedZepHippyBUUUUURRRMAAANNN-style solo.. zoiets moet je in je hebben, dat oefen je niet zomaar

Onticop : Marco Minnemann

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 26-09-2006 16:22]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 26-09-2006 16:24 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-09-2006 16:27 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik vind mijn eigenste drummer Borthulaz de beste Niet alleen omdat ie lekker drumt, maar ook omdat ie ook muziek zelf maakt, hij voelt de riffs waaronder hij speelt. En met groove ook nog, ik ben trots


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 26-09-2006 19:18 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Alex Hernandez (ex-Immolation) vond/vind ik ook een geweldige drummer. Heel eigen geluid die vent


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-09-2006 19:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik vind die drummer van Control Human Delete vet


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-09-2006 19:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2006 19:30 schreef ZelThoR het volgende:
Ik vind die drummer van Control Human Delete vet




Foto voor jou


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-09-2006 19:34 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2006 19:32 schreef spectre het volgende:


Foto voor jou
*splut*


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 26-09-2006 19:42 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 26 september 2006 19:34 schreef ZelThoR het volgende:
*splut*


good to know



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-09-2006 19:59 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2006 19:18 schreef Metalhead22 het volgende:
Alex Hernandez (ex-Immolation) vond/vind ik ook een geweldige drummer. Heel eigen geluid die vent


Yes, zeker goed. Vult zo een compleet nummer, dat doet Mike Smith van Suffocation ook heel goed. Met name in Effigy vindt ik zijn drumwerk


"This one is older than shit, heavier than time!"


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 26-09-2006 20:09 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

En uiteraard het death lijstje:

- Sean reinert
- Gene Hoglan
- Richard christy



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-09-2006 20:49 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht



"This one is older than shit, heavier than time!"


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 26-09-2006 21:23 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk



Argh is Mike Terrana hier wel es genoemd eigenlijk? Of Deen Castronovo??! Man daar verbleken die blasterds van tegenwoordig bij.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-09-2006 21:35 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Terrana van Rage:

Die grappen met z'n stokken lijkt op wat Jarzombek ook eens deed met 1 van z'n solo's (of vica versa)

http://www.youtube.com/watch?v=H1udqFJYeAM


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen