IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Technische metal Vorige pagina | Volgende pagina
Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 03-07-2008 0:37 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2008 16:09 schreef Martinator het volgende:
Kent iemand hier Burning Inside? Ik kan er maar geen muziek on line van vinden en lees heel goeie en heel slechte kritieken. Geen idee of het het bestellen waard is...

Dat kun je zekers bestellen, vette muziek!
Hier staan een paar mp3's http://www.richardchristy.com/bands/burning_inside.html



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-07-2008 0:47 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-07-2008 19:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

@FRNK: gaaf! Ik ben zeer benieuwd!!!

Nog een tip die in dit topic niet mag ontbreken:

Arkhe

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=111465173

Met vette thankxxx van Naturens Galleri!! (zaterdag nog ff passen?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Asphyxiate
Usericon van Asphyxiate
Posted 03-07-2008 21:45 by Asphyxiate Wijzig reactieProfiel van AsphyxiateQuote dit bericht

Voor fans van Atheist:

ENTRAFIS

http://www.themetal.net/entrafis/index.htm

Deze mannen hebben 15-tal jaar geleden enkele erg leuke demo's opgenomen. Jammer dat ze ermee gestopt zijn, want het klinkt veelbelovend!

Nummers van 2 demo's af te halen op bovenvermelde website

[Dit bericht is gewijzigd door Asphyxiate op 03-07-2008 21:45]



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-07-2008 21:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Gorod!


signature


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 04-07-2008 11:28 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 3 juli 2008 0:47 schreef jbassist het volgende:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=121601116
Relakst
Ghegh, ik hoor tegenwoordig weer steeds meer van die progmetal die 10-15 jaar geleden zo populair werd

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 04-07-2008 11:28]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-07-2008 13:14 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 4 juli 2008 11:28 schreef FRNK het volgende:
Relakst
Ghegh, ik hoor tegenwoordig weer steeds meer van die progmetal die 10-15 jaar geleden zo populair werd


Ik denk die platen van toen invloedrijker (lees: beter)blijken dan toen gedacht werd; ga maar na; bands als Nocturnus, Cynic en zelfs Death (Symbolic flopte bijv flink) ed kregen pas veel later de veel grotere publieke erkenning dan toen t spul uitkwam.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 04-07-2008 13:25 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

True

En ja, toen Dream Theater echt bekend werd, schoten dat soort progbandjes als paddestoelen uit de grond.

Maarja, DT heeft ook maar alles van Rush en Yes enzo gejat toen


Karel
Usericon van Karel
Posted 04-07-2008 16:31 by Karel Wijzig reactieProfiel van KarelQuote dit bericht

Benea Reach!
http://www.myspace.com/beneareach
voortgekomen uit Selfmindead, Selfmindead is ietsie rustiger dan Benea Reach, maar technisch zit dat zeer goed in elkaar!

http://www.myspace.com/selfmindeadofficial

Selfmindead is jammer genoeg alleen al een paar jaartjes dood. kei dood.


Burp


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 05-07-2008 10:36 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2008 23:16 schreef Mutilator het volgende:
Gaaf! thanks ik ben zeer benieuwd!!!



Gevonden!

quote:

Yep die Monster versie is eigenlijk alweer oud; ik heb ooit een bootleg van ED gekocht.


Ik ga Doug maar eens bellen, want ze moeten Mathematics nu verdomme maar eens afmaken - of Jason het nu kan zingen of niet...

quote:
Ok! Ik heb dus die VHS nooit gezien omdat ik dit soort opnames liever hoogstens 1 keer gedraaid wil hebben om t op DVD gezet te krijgen, om zo de kwaliteit te sparen; in dit geval dus opgestuurd voor overzetting; ook hier ben ik na al die jaren zeer benieuwd naar!


Daar kan ik makkelijk een kopietje van maken, natuurlijk! Ik heb ook nog wat van TMU afgehaald aan oude WT opnames en op DVD gezet, trouwens.

Over langverwachte releases gesproken: Control Denied's When Man And Machine Collide zal er ook wel nooit meer van komen...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-07-2008 11:10 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 5 juli 2008 10:36 schreef Martinator het volgende:
Gevonden!


Wow te gek!! Zullen we verder ff email doen?

quote:
Ik ga Doug maar eens bellen, want ze moeten Mathematics nu verdomme maar eens afmaken - of Jason het nu kan zingen of niet...


Doug moet je altijd bellen maaruh, ligt het alleen aan Jason? Die vond ik in 2004 goed klinken al droop de verbazing van zijn gezicht toen er een arsenaal aan digitale camera's op ze werd gericht..Ik dacht dat Mathematics er niet van kwam omdat Ron Jarzombek zo druk is..

quote:
Daar kan ik makkelijk een kopietje van maken, natuurlijk! Ik heb ook nog wat van TMU afgehaald aan oude WT opnames en op DVD gezet, trouwens.


Texas metal underground; mss gaat t over tzelfde materiaal dat ik per 2 cdr's opgestuurd kreeg.

quote:
Over langverwachte releases gesproken: Control Denied's When Man And Machine Collide zal er ook wel nooit meer van komen...


Het is idd wel erg stil op dat front..en dan nog; mochten ze het album afmaken; zal het dan goed genoeg zijn? Ik vrees zelf van niet; ben eerder benieuwd naar de tribute cd van James Murphy waar ex-bandleden andere nummers, dan toendertijd door ze opgenomen, inspelen.

Trouwens; afgelopen Graspop op de metalmarket lagen er bakken vol Death digipacks door Century media; remastered en de oudere albums met extra live tracks, maar geen Symbolic re-release gezien..



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 05-07-2008 11:12]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 05-07-2008 16:37 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2008 11:10 schreef Mutilator het volgende:
Wow te gek!! Zullen we verder ff email doen?


Lijkt me de aangewezen methode!
Ik neem aan dat je als mod bij m'n email adres kan?

quote:

Doug moet je altijd bellen maaruh, ligt het alleen aan Jason?


Nou nee, ik denk dat Doug de grootste vertragende factor is geweest tot zover (als je de jaren die verloren werden aan Ron's operaties niet meerekent, natuurlijk). Die heeft een drukke baan, familie en een hypotheek die natuurlijk voor gaat. Ron had alles al zo goed als klaar, Rick had al zes nummers ingespeeld, Doug twee en de vocalen zitten geloof ik wat vast, wat Doug er ook weer wat van weerhoudt om in een week de rest van de nummers in te spelen, etc etc... Najja, Doug lijkt het nog altijd af te willen maken, maar heeft er geen echte planning voor, wat Ron weer ongeduldig maakt (Rick vindt alles best, geloof ik ). Kennelijk wilden ze wel een paar Rush tribute shows doen, dit jaar, maar dan vind ik dat ze die tijd beter aan het afmaken van Mathematics kunnen besteden - als het de lijn ED-C&R door kan trekken kan de rest van de metaalwereld alvast weer met van verbazing opengevallen bekkies gaan staan toekijken

quote:
Het is idd wel erg stil op dat front..en dan nog; mochten ze het album afmaken; zal het dan goed genoeg zijn? Ik vrees zelf van niet; ben eerder benieuwd naar de tribute cd van James Murphy waar ex-bandleden andere nummers, dan toendertijd door ze opgenomen, inspelen.


Over stil gesproken, die tribute lijkt er ook nooit te komen. Ik denk dat de vete tussen Guido Heijnens (sp?) en de Schuldiners intussen te lang geduurd heeft om het eventuele afmaken ervan nog zonvol te maken. De niet afgemaakte nummers klonken overigens veelbelovend, vond ik (beter dan de eerste Control Denied). Als het afgemaakt wordt door de lui die het hadden moeten doen (Steve D etc.), heb ik er wel vertrouwen in, maar ik weet niet hoe groot de kans daarop is...

quote:
Trouwens; afgelopen Graspop op de metalmarket lagen er bakken vol Death digipacks door Century media; remastered en de oudere albums met extra live tracks, maar geen Symbolic re-release gezien..



Symbolic is toch van RR? Die hebben er zelf, dacht ik, een re-release van gedaan.


[Dit bericht is gewijzigd door Martinator op 05-07-2008 16:38]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 06-07-2008 14:09 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Technische metal is gay.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-08-2008 21:02 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 5 juli 2008 16:37 schreef Martinator het volgende:
...
Nou nee, ik denk dat Doug de grootste vertragende factor is geweest tot zover (als je de jaren die verloren werden aan Ron's operaties niet meerekent, natuurlijk). Die heeft een drukke baan, familie en een hypotheek die natuurlijk voor gaat. Ron had alles al zo goed als klaar, Rick had al zes nummers ingespeeld, Doug twee en de vocalen zitten geloof ik wat vast, wat Doug er ook weer wat van weerhoudt om in een week de rest van de nummers in te spelen, etc etc... Najja, Doug lijkt het nog altijd af te willen maken, maar heeft er geen echte planning voor, wat Ron weer ongeduldig maakt (Rick vindt alles best, geloof ik ). Kennelijk wilden ze wel een paar Rush tribute shows doen, dit jaar, maar dan vind ik dat ze die tijd beter aan het afmaken van Mathematics kunnen besteden - als het de lijn ED-C&R door kan trekken kan de rest van de metaalwereld alvast weer met van verbazing opengevallen bekkies gaan staan toekijken


Wat mij betreft ook; lukt t Jason dan niet de vocals te doen dan?

quote:
Over stil gesproken, die tribute lijkt er ook nooit te komen.


Idd; rond James Murphy is t alweer een tijdje stil; hopelijk niet weer tumor-gezeur...

quote:
Ik denk dat de vete tussen Guido Heijnens (sp?) en de Schuldiners intussen te lang geduurd heeft om het eventuele afmaken ervan nog zonvol te maken. De niet afgemaakte nummers klonken overigens veelbelovend, vond ik (beter dan de eerste Control Denied). Als het afgemaakt wordt door de lui die het hadden moeten doen (Steve D etc.), heb ik er wel vertrouwen in, maar ik weet niet hoe groot de kans daarop is...


Ze kunnen het ook groot aanpakken; laatst was er een tribute show on Canada waar een hele grote groep ex-Death leden tribute aan Chuck brachten; dat komt nog op DVD uit dacht ik; al die ex-leden zouden wat mij betreft allemaal mee mogen doen op het laatste album; lijkt me prima eerbetoon..

quote:
Symbolic is toch van RR? Die hebben er zelf, dacht ik, een re-release van gedaan.



Klopt idd; maar ik kom em nergens in NL tegen; erg vreemd voor een ENderlands label.

NP: Synesthesia - From amnesia to apocalypse

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 04-08-2008 21:03]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Pausmobiel
Usericon van Pausmobiel
Posted 04-08-2008 21:09 by Pausmobiel Wijzig reactieProfiel van PausmobielQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2008 14:09 schreef Heiden het volgende:
Technische metal is gay.

Drinkhorens zijn gay.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 04-08-2008 23:24 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Twelve-tone technique
From Wikipedia, the free encyclopedia

Arnold Schoenberg, the inventor of Twelve-tone technique

Twelve-tone technique (also dodecaphony, especially in British usage, twelve-note composition) is a method of musical composition devised by Arnold Schoenberg. The technique is a means of ensuring that all 12 notes of the chromatic scale are sounded as often as one another in a piece of music while preventing the emphasis of any.[1] All 12 notes are thus given more or less equal importance, and the music avoids being in a key. The technique was tremendously influential on composers in the mid-twentieth century.

Schoenberg himself described the system as a "Method of Composing with Twelve Tones Which are Related Only with One Another".[2] However, the common usage (in English) at the present time is to describe this method as a form of serialism.

Josef Matthias Hauer also developed a similar system using unordered hexachords, or tropes, at the exact same time and country but with no connection to Schoenberg. Other composers have created systematic use of the chromatic scale, but Schoenberg's method is historically most significant


Toegepast door de Amerikaanse band Sculptured (side-project van Agalloch) en levert zeer interessante composities op, voor de wat minder bekrompen metalhead zeg maar

www.myspace.com/matrixmetal


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 05-08-2008 3:53 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 4 augustus 2008 23:24 schreef Naturens Galleri het volgende:
Toegepast door de Amerikaanse band Sculptured (side-project van Agalloch) en levert zeer interessante composities op, voor de wat minder bekrompen metalhead zeg maar

www.myspace.com/matrixmetal
Ik moet de link nog checken maar vind het idee afschuwelijk! Dat je in een song telt hoe vaak je elek noot speelt en dan zorgt dat ze alle 12 even vaak voorkomen... dat is wel zo gekunsteld en technische dat je niet meer met gevoel bezig bent. En hoewel ik van de enorm gevoelloze en technische metaltroep houd, vind ik toch dat muziek gevoel is; zelfs metal!

Cynic, Death, Atheist, Nocturnus e.d. tellen echt niet hoe vaak ze een bepaalde noot heben gebruikt...



Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 05-08-2008 11:18 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2008 21:02 schreef Mutilator het volgende:
Wat mij betreft ook; lukt t Jason dan niet de vocals te doen dan?


Nou ja, Doug schrijft de teksten en heeft al erg duidelijke ideeën over hoe die gezongen moeten worden. Dat valt niet mee (Jason, Alan en de andere zangers die ze versleten hebben hadden er altijd moeite mee), maar de suggestie van Warrel Dane klonk Doug niet eens zo gek in de oren. Maar of daar ooit iets van komt... Ik zal Doug deze week nog eens even bellen, al zal ie het druk hebben met de aanstaande verhuizing van zijn familie.

quote:

Idd; rond James Murphy is t alweer een tijdje stil; hopelijk niet weer tumor-gezeur...


Ik hoop het ook niet, nee, want dat hun je niemand (nou ja, hem niet in elk geval ). Ik had het eindproduct wel eens willen horen, want er deden best grote namen aan mee.

quote:

Ze kunnen het ook groot aanpakken; laatst was er een tribute show on Canada waar een hele grote groep ex-Death leden tribute aan Chuck brachten; dat komt nog op DVD uit dacht ik; al die ex-leden zouden wat mij betreft allemaal mee mogen doen op het laatste album; lijkt me prima eerbetoon..


Ja, maar de familie van Chuck is ook niet handig bezig... En zolang het geruzie niet is afgelopen zullen de opnamen wel nooit voltooid worden, ondanks de beloften van de Schuldiners.

quote:

Klopt idd; maar ik kom em nergens in NL tegen; erg vreemd voor een ENderlands label.


Ik zal eens even aan Theo van Rocky Road vragen. Ik dacht dat die hem wel gehad had, in elk geval.

quote:
NP: Synesthesia - From amnesia to apocalypse


Eens even sjekken als ik thuis ben!


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 05-08-2008 11:26 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2008 3:53 schreef Myth of Fury het volgende:
Ik moet de link nog checken maar vind het idee afschuwelijk! Dat je in een song telt hoe vaak je elek noot speelt en dan zorgt dat ze alle 12 even vaak voorkomen... dat is wel zo gekunsteld en technische dat je niet meer met gevoel bezig bent. En hoewel ik van de enorm gevoelloze en technische metaltroep houd, vind ik toch dat muziek gevoel is; zelfs metal!

Cynic, Death, Atheist, Nocturnus e.d. tellen echt niet hoe vaak ze een bepaalde noot heben gebruikt...

Mooie reactie, maar hé, het gaat toch om technische metal?


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Daops
Usericon van Daops
Posted 05-08-2008 12:49 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Het doet me denken aan Jarzombek's "Solitarily Speaking of Theoretical Confinement". De titel zegt genoeg lijkt me.. Op zich een leuk experiment, hele andere benadering van muziek maken. Maar na een paar minuten heb ik dit soort muziek meestal wel gehoord..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-08-2008 23:59 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Kennen mensen deze bands:

Hellwitch:

http://www.metal-archives.com/band.php?id=1284

&

Septicemia

http://www.metal-archives.com/band.php?id=12618

En zo ja wat vind je ervan?

2 MoF

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 29-08-2008 7:12]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 29-08-2008 0:47 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

De mensen die die bands kennen, kunnen je er wel wat over vertellen. Maar of ze ook wat met de bands kunnen, is weer een heel ander verhaal

[Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 29-08-2008 0:47]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-09-2008 13:41 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Kennen mensen Hectic patterns? Soort mathcore met DM invloeden; wel aardig eigenlijk..

Pitbulls in the nursery laatst eens aangehoord; lekker nonchalante technische brute metal; aanrader!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 18-09-2008 19:01 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2008 23:59 schreef Mutilator het volgende:
Kennen mensen deze bands:

Hellwitch:

http://www.metal-archives.com/band.php?id=1284

&

Septicemia

http://www.metal-archives.com/band.php?id=12618

En zo ja wat vind je ervan?

2 MoF




Hellwitch is een klasse underground thrashband, een band waar ik iedere keer wel een opname (demo, live, reh, promo.
In mijn tapetraderpakketjes had van zitten!
Septicemia, een obscuurdere band uit Griekenland, demo origineel, l.p. ooit nog eens van Wim Baelus gekocht.
Maar beide bands technisch genoeg voor deze topic?

Misschien nog niet genoemd:REVENANTROPHECIES OF A DYING WORLD.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 18-09-2008 22:21 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 18 september 2008 19:01 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Misschien nog niet genoemd:REVENANTROPHECIES OF A DYING WORLD.

Rammelt qua strakheid aan alle kanten. Toch vind ik het wel wat hebben



Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen