IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nazi's Vorige pagina | Volgende pagina
blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-04-2007 12:22 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 23 april 2007 12:21 schreef Misanthrope het volgende:
Dat is precies wat je voorkomt door alle visies objectief te behandelen. Daarmee voorkom je indoctrinatie.


Dat schrijf ik toch!

@ Jenje, great minds... blablabla



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-04-2007 12:24 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 23 april 2007 12:22 schreef Misanthrope het volgende:
Lezen, blondje, lezen.


Waarom schrijf jij dan dat de meerderheid wel godsdienstig is, met de uitzondering van Nederland mischien, maar globaal wel?

Heeft er dan dus niets mee te maken.



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-04-2007 12:26 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 april 2007 11:40 schreef Zenial het volgende:
Is wetenschap niet ook een geloof?
Wetenschap is zeker weten.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-04-2007 12:26 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 23 april 2007 12:20 schreef Heiden het volgende:
Hoor jezelf nu lullen. Fundamentalist. Ik stop ook weer met dit gesprek, want tegen zo'n muur van pure ignorantie oplullen doet mijn hart geen goed.
Übermongool.
Tsja, en dat is waarom jouw visie op onderwijs fout is. Je hebt geen objectiviteit, alleen jouw 'waarheid'. Dat maakt jou, en niet mij, de fundamentalist. Dat maakt jou hetzelfde als die christenfundamentalisten die alleen hun 'waarheid' aanleren.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-04-2007 12:27 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 23 april 2007 12:21 schreef Misanthrope het volgende:
Dat is precies wat je voorkomt door alle visies objectief te behandelen. Daarmee voorkom je indoctrinatie.


Lul je er maar omheen, vrind. Jij en al je Islamofobische maatjes willen het christendom gewoon terugbrengen. Ik zie het overal om me heen. Maar het christendom is geen antwoord op de oprukkende Islam. Alleen maar een versnelling van het proces dat tot de derde wereldoorlog gaat leiden.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2007 12:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 april 2007 12:26 schreef Judge M. het volgende:
Wetenschap is zeker weten.
NEEN. Wetenschap is ALTIJD gebaseerd op aannames, oftewel als één van die aannames al fout blijkt te zijn valt de hele beredenering in duigen. Ik prefereer zelf wetenschap, maar altijd mijn bedenkingen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-04-2007 12:29 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 23 april 2007 12:27 schreef Heiden het volgende:
Lul je er maar omheen, vrind. Jij en al je Islamofobische maatjes willen het christendom gewoon terugbrengen. Ik zie het overal om me heen. Maar het christendom is geen antwoord op de oprukkende Islam. Alleen maar een versnelling van het proces dat tot de derde wereldoorlog gaat leiden.
Heiden, ik ben niet gedoopt, ik ben geen Christen.

Het scheppingsverhaal is trouwens ook onderdeel van de Islam.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 23-04-2007 12:30]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-04-2007 12:31 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 23 april 2007 12:28 schreef Jenje het volgende:
NEEN. Wetenschap is ALTIJD gebaseerd op aannames, oftewel als één van die aannames al fout blijkt te zijn valt de hele beredenering in duigen. Ik prefereer zelf wetenschap, maar altijd mijn bedenkingen.
Overigens is het ook vrij wetenschappelijk om alle theorieen te onderzoeken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-04-2007 12:31 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 april 2007 12:28 schreef Jenje het volgende:
NEEN. Wetenschap is ALTIJD gebaseerd op aannames, oftewel als één van die aannames al fout blijkt te zijn valt de hele beredenering in duigen. Ik prefereer zelf wetenschap, maar altijd mijn bedenkingen.
Wetenschap is het verzamelen van bewijzen, geloof is puur gebaseerd op aannames.

Kan aan mij liggen maar bijvoorbeeld wiskunde is toch echt zeker weten hoor En daarnaast hebben de (cel)biologie, astronomie en noem alle andere takken van sport maar op het hele bijbelverhaal al duizenden malen achterhaald.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2007 12:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 april 2007 12:29 schreef Misanthrope het volgende:
Heiden, ik ben niet gedoopt, ik ben geen Christen.
Ik wel, gedoopt EN gevormd. Maar goed, een religie aanhang je niet door een plens water op de kop ...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-04-2007 12:33 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 23 april 2007 12:31 schreef Judge M. het volgende:
Wetenschap is het verzamelen van bewijzen, geloof is puur gebaseerd op aannames.

Kan aan mij liggen maar bijvoorbeeld wiskunde is toch echt zeker weten hoor En daarnaast hebben de (cel)biologie, astronomie en noem alle andere takken van sport maar op het hele bijbelverhaal al duizenden malen achterhaald.
De wetenschappelijke instelling is juist dat we niets zeker weten, maar dat we een tijdelijke plausibele verklaring zoeken voor verschijnselen.

Ondanks dat het bijbelverhaal wetenschappelijk gezien onderuit gehaald kan worden, is niet met 100% zekerheid te stellen dat het dus niet waar is, want er is niet met 100% zekerheid te stellen dat wetenschap waarheid is.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-04-2007 12:34 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 23 april 2007 12:29 schreef Misanthrope het volgende:
Heiden, ik ben niet gedoopt, ik ben geen Christen.

Het scheppingsverhaal is trouwens ook onderdeel van de Islam.


Pro-Christelijk, dan.
Ja, en het scheppingsverhaal is ook deel van het Jodendom. De eerste boeken van de Tora zijn ook boeken in het Christendom en tevens de Islam. Wat wil je daarmee zeggen dat we maar allemaal hand in hand moeten gaan rondhuppelen?
Wake up and smell the Carcass.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2007 12:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 april 2007 12:31 schreef Judge M. het volgende:
Wetenschap is het verzamelen van bewijzen, geloof is puur gebaseerd op aannames.

Kan aan mij liggen maar bijvoorbeeld wiskunde is toch echt zeker weten hoor En daarnaast hebben de (cel)biologie, astronomie en noem alle andere takken van sport maar op het hele bijbelverhaal al duizenden malen achterhaald.
Had je bij natuurkunde en scheikunde toch beter op moeten letten, de beginselen zijn op basis van aannames.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-04-2007 12:38 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 23 april 2007 12:34 schreef Jenje het volgende:
Had je bij natuurkunde en scheikunde toch beter op moeten letten, de beginselen zijn op basis van aannames.


Gefundeerde aannames en niet op zwakzinnige kinderverhaaltjes die tot religieuze waarheid zijn verheven.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 23-04-2007 12:39]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-04-2007 12:38 by Heiden Profiel van Heiden

.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 23-04-2007 12:39]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-04-2007 12:39 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 23 april 2007 12:31 schreef Judge M. het volgende:
Wetenschap is het verzamelen van bewijzen, geloof is puur gebaseerd op aannames.

Kan aan mij liggen maar bijvoorbeeld wiskunde is toch echt zeker weten hoor


Een van de belangrijkste fundamenten van de wetenschap anno nu is dat je niks zeker weet. Propedeuse Universiteit - Methodologie 1.

Dit is zelfs in de wiskunde zo. Op zich vormt deze een uitzondering op andere wetenschappen aangezien het in feite volledig abstract en door de mens geconstrueerd is en daarom zou men bepaalde dingen 'zeker kunnen weten'. Echter blijkt dat in de wat complexere gebieden van de wiskunde ook af en toe theorieen onderuit gehaald worden.

quote:

En daarnaast hebben de (cel)biologie, astronomie en noem alle andere takken van sport maar op het hele bijbelverhaal al duizenden malen achterhaald.


Hmmm...dat is niet zo eenvoudig te stellen. Wanneer het geloof onverhoopt waar blijkt te zijn is jouw stelling onjuist. En vooralsnog hebben we geen enkele instrument om wetenschappelijk de waarheid of onwaarheid van een geloof te verwerpen (maar dat wil niet zeggen dat een dergelijk instrument niet bestaat).

Je moet voorzichtig zijn met roepen: 'Wetenschap boven alles.' en tegelijkertijd volledig onwetenschappelijk bepaalde zaken verwerpen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-04-2007 12:42 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 april 2007 12:33 schreef Jenje het volgende:
Ik wel, gedoopt EN gevormd. Maar goed, een religie aanhang je niet door een plens water op de kop ...
+1

quote:
Op 23 april 2007 12:33 schreef Misanthrope het volgende:
De wetenschappelijke instelling is juist dat we niets zeker weten, maar dat we een tijdelijke plausibele verklaring zoeken voor verschijnselen.
Een mooi argument inderdaad om maar niet teveel meer in onderwijs te investeren. Onderzoekers zouden toch maar eens tot revolutionaire ontdekkingen komen en daarmee een middel tegen kanker kunnen uitvinden, de luchtvervuiling tegen kunnen gaan, het leven aangenamer maken, etc maar dat is natuurlijk allemaal tijdelijk dus waarom zou je daar geld in gaan steken

Maar goed, aangezien nazi's qua onderwijs niet verder komen dan de kleuterschool en zij toch niks van onze boeiende discussie zullen begrijpen, lijkt het me verstandiger verder on topic te gaan



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2007 12:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 april 2007 12:38 schreef Heiden het volgende:
Gefundeerde aannames en niet op zwakzinnige kinderverhaaltjes die tot religieuze waarheid zijn verheven.
Jij gelooft dat die aannames waarheid zijn, dat valt dus onder de noemer levensovertuiging. Wat nou als straks blijkt dat één van de basisaannames gedaan is op basis van een zwakzinnig kinderverhaaltje?

Vroeger zeiden wetenschappers ook dat de aarde plat was ...


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-04-2007 12:44 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 23 april 2007 12:43 schreef Jenje het volgende:
Jij gelooft dat die aannames waarheid zijn, dat valt dus onder de noemer levensovertuiging. Wat nou als straks blijkt dat één van de basisaannames gedaan is op basis van een zwakzinnig kinderverhaaltje?

Vroeger zeiden wetenschappers ook dat de aarde plat was ...


Lul niet zo ongelooflijk dom, kerel.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-04-2007 12:49 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 april 2007 12:43 schreef Jenje het volgende:
Vroeger zeiden wetenschappers ook dat de aarde plat was ...
Ja maar dat konden ze niet bewijzen



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2007 12:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 april 2007 12:44 schreef Heiden het volgende:
Lul niet zo ongelooflijk dom, kerel.
Wat is er knul, wordt je weer boos als je zwakzinnige gelul onderuit gehaald wordt?


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-04-2007 12:51 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 23 april 2007 12:49 schreef Judge M. het volgende:
Ja maar dat konden ze niet bewijzen


Plus dat gegeven stond open voor verbetering, wat je van religieuze concepten nu niet direct kunt zeggen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2007 12:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 april 2007 12:49 schreef Judge M. het volgende:
Ja maar dat konden ze niet bewijzen
Omdat het op basis van aanname was En daar zijn er nog steeds plenty van Alleen tijd zal uitwijzen of die aannames juist zijn


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-04-2007 13:01 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 23 april 2007 12:50 schreef Jenje het volgende:
Wat is er knul, wordt je weer boos als je zwakzinnige gelul onderuit gehaald wordt?


Neen, ik wordt weer boos als ik zie dat mensen van jouw kaliber intelligentie nog steeds niet preventief geruimd zijn.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-04-2007 13:02 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 23 april 2007 13:01 schreef Heiden het volgende:
Neen, ik wordt weer boos als ik zie dat mensen van jouw kaliber intelligentie nog steeds niet preventief geruimd zijn.


En we zijn weer ontopic!





Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen