IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hardcore/punk Vorige pagina | Volgende pagina
Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-07-2006 14:18 by Heiden Profiel van Heiden

Commin' Correct vind ik één van de betere hardcorebands die ik de laatste tijd heb gehoord. Da's met die Rick ta Life van 25 ta Life, dat vind ik echt een arrogante sukkel met en ze doen me sowieso wat te negerig naar mijn smaak, maar die muziek trapt gewoon keihard kont en er is ook duidelijk aandacht aan de riffs besteed. Veel hardcorebands teren op energie en agressie en het riffwerk is gewoon vaak een bijeengeraapt zootje kutriffs die je op ieder hardcorealbum kunt horen, maar Commin'Correct combineert die energie en agressie met interessant en vet riffwerk.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-07-2006 14:35 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 juli 2006 14:18 schreef Heiden het volgende:
Commin' Correct vind ik één van de betere hardcorebands die ik de laatste tijd heb gehoord. Da's met die Rick ta Life van 25 ta Life, dat vind ik echt een arrogante sukkel met en ze doen me sowieso wat te negerig naar mijn smaak, maar die muziek trapt gewoon keihard kont en er is ook duidelijk aandacht aan de riffs besteed. Veel hardcorebands teren op energie en agressie en het riffwerk is gewoon vaak een bijeengeraapt zootje kutriffs die je op ieder hardcorealbum kunt horen, maar Commin'Correct combineert die energie en agressie met interessant en vet riffwerk.


ik zal het eens proberen. bedankt. van de huidige generatie kunnen weinig bands mij maar bekoren overigens. Door dat er teveel groovy biohazard stukken in de muziek zitten naar mijn smaak. Sommige dingen van hatebreed vind ik super evenals integrity maar verder... (terro heeft ook aardig werk trouwens).
maar ken jij niet veel oudere bands?? jij zat vroeger toch vooral in die hoek muzikaal?? goede skinhead/oi-bands zijn ook welkom overigens, ik ken daar helemaal niks van en wil wel eens wat proberen.

godver, als er nu eens een band zou rondlopen die klonk zoals oude suicidal/BGK/minor treath/ no mercy bijv.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-07-2006 14:38 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Overigens, een hele goede hardcore band is R.D.P (uit Brazilië). ze hebben even in de spotlights gestaan,toen sepultura enorm populair was maar zijn daarna helaas weer op de achtergond terecht gekomen. Waarom ze weer o de achtergond terecht zijn gekomen weet ik niet maar aan de kwaliteit van hun muziekligt het niet. Gelukkig zijn ze nog steeds actief en brengen regelmatig een cd uit bomvol goede hardcore/crossover.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-07-2006 15:17 by Heiden Profiel van Heiden

Life's Blood is briljante oude hardcore, die hebben maar één EP uitgebracht in 87 ofzo. Alles heerscht aan die band en ze hadden precies dezelfde instelling als mij en mijn maat wat betreft de hele modeshow die hardcore heet. Die EP is gewoon ronduit geniaal.
De debuut EP van Burn uit 1991 is ook een mijlpaal in de hardcore, die EP ken ik al sinds 1991 of 1992 en hij bezorgt me na 15 jaar nog steeds kippevel als ik het opzet, briljant! Daarna werd het zo'n jankbandje.
Ehm, even mijn hersens laten kraken...L.A.'s Wasted Youth is heerschende oude hardcore, lekker gestoorde band. "Holy slut, holy nun, she's a fucking lesbian!"
Hogans Heroes...State of Alert...Uniform Choice...Chain of Strength... allemaal heerschende oude straight edge.
Diehard...Face Value...Force of Habit...Confront...oude Cleveland hardcore.
Pfff, ik moet er eens een nachtje op slapen om weer op al die namen te komen.
SFA, Go en Ego zijn ook drie heerschende oude hardcorebands, maar het waren een stel flikkers.
UXB, Meanstreak, Youth of Today en Bold vond ik vroeger ook erg goede bands.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-07-2006 15:20 by Heiden Profiel van Heiden

Dat van Life's Blood was trouwens een 7".

quote:
Life's Blood
defiance 7"
combined effort records. cer 02 / 8 tracks / 1988
RI: vermiform records. / 1991

repressed in 1991. Guitarist later in Born Against.

Real powerful blend of hatecore and s.e./unity core. Nothing totally new, but the music is real tight, some tracks are even kinda melodic. [8].
Mischung zwischen Hate- und SE/Unity-Core, die Band kommt (natürlich) aus New York. Obwohl auch hier die üblichen Elemente des Genres verwendet werden, ist die Platte doch erheblich besser als das Gros der immer gleichen SE-Bands. Songs wie Catch Your Breath bringen Abwechslung und sogar etwas Melodie in die Sache. Ansonsten sehr, sehr kraftvoll. Sehr gut.

never make a change / left me behind / stick to it / guilty as charged / youth enrage / not for the weak / catch our breath / it's not in your heart

Want more information on this artist? Try MusicSearcher.com


[Edit]
Hehe, teksten gevonden.

Never Make A Change

Promises- you can't keep
Claims of unity
That you speak
You're in the inner circle
You've been approved
All that you've earned
Is a complacent attitude
You broke down the walls
Just to get inside
Built them back up
With perverted pride
You're enslaved by what
You think makes you free
You've gone blind
Because you will not see
That you rebuilt the walls
Judge who you let inside
You'll never make a change
Because you're satisfied

Catch Our Breath
I was disillusioned with hardcore
Angry at the bullshit in the scene
Then I looked past all the morons at the shows
And realized things weren't bad at all
If it were only my friends behind me
Those numbers would be enough
But I'm meeting new people all the time
The scene is catching up with it's growth
It took time
To catch our breath
It took time
Now we're changing for the better
People from every race and background
From all walks of life
Coming together with vision and hope
For a united scene that's more than talk
Individuals matter
Not the rule of the mob
Our self esteem restored
We have chosen to work together



[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 19-07-2006 15:25]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2006 15:22 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 juli 2006 14:38 schreef attila_de_hun het volgende:
Overigens, een hele goede hardcore band is R.D.P (uit Brazilië). ze hebben even in de spotlights gestaan,toen sepultura enorm populair was maar zijn daarna helaas weer op de achtergond terecht gekomen. Waarom ze weer o de achtergond terecht zijn gekomen weet ik niet maar aan de kwaliteit van hun muziekligt het niet. Gelukkig zijn ze nog steeds actief en brengen regelmatig een cd uit bomvol goede hardcore/crossover.
RDP vond ik altijd maar wat slapjes .. geen muziek die je lekekr herkent of die echt goed te noemen is, mediocre is the word.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-07-2006 15:27 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 juli 2006 15:22 schreef Jenje het volgende:
RDP vond ik altijd maar wat slapjes .. geen muziek die je lekekr herkent of die echt goed te noemen is, mediocre is the word.


okee, als er meer zo overdenken is verklaard waarom ze weer op de achtergrond terecht zijn geraakt welke titels ken jij van ze?? de afzonderlijke cd's varieren sterk van pure discharge tot metalhardcore. (en ik vind ze juist "catchy", zo zie je maar dat smaken verschillen)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2006 15:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 juli 2006 15:27 schreef attila_de_hun het volgende:
okee, als er meer zo overdenken is verklaard waarom ze weer op de achtergrond terecht zijn geraakt welke titels ken jij van ze?? de afzonderlijke cd's varieren sterk van pure discharge tot metalhardcore. (en ik vind ze juist "catchy", zo zie je maar dat smaken verschillen)
heb van jou ooit wat op cd gekregen en had zelf ook nog eens wat, kan me zo geen titels herinneren.

Het was niet echt slecht, maar ik vergat het vrij rap eigenlijk


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-07-2006 15:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 juli 2006 15:17 schreef Heiden het volgende:
Life's Blood is briljante oude hardcore, die hebben maar één EP uitgebracht in 87 ofzo. Alles heerscht aan die band en ze hadden precies dezelfde instelling als mij en mijn maat wat betreft de hele modeshow die hardcore heet. Die EP is gewoon ronduit geniaal.
De debuut EP van Burn uit 1991 is ook een mijlpaal in de hardcore, die EP ken ik al sinds 1991 of 1992 en hij bezorgt me na 15 jaar nog steeds kippevel als ik het opzet, briljant! Daarna werd het zo'n jankbandje.
Ehm, even mijn hersens laten kraken...L.A.'s Wasted Youth is heerschende oude hardcore, lekker gestoorde band. "Holy slut, holy nun, she's a fucking lesbian!"
Hogans Heroes...State of Alert...Uniform Choice...Chain of Strength... allemaal heerschende oude straight edge.
Diehard...Face Value...Force of Habit...Confront...oude Cleveland hardcore.
Pfff, ik moet er eens een nachtje op slapen om weer op al die namen te komen.
SFA, Go en Ego zijn ook drie heerschende oude hardcorebands, maar het waren een stel flikkers.
UXB, Meanstreak, Youth of Today en Bold vond ik vroeger ook erg goede bands.


ik ga daar zeker veel van proberen. van wasted youth heb ik wel eesn een clip gezien herinner ik me nu"good day voor a hanging" of zoiets maar verder heb ik nooit iets van gehoord!!(door deze post herinner ik me het opeens ) Op zich maakt het mij verder niet uit of de lui persoonlijk een stel flikkers zijn, ik ga er niet bij op visite he maar bedankt in ieder geval voor de tips. ik kan weer aan de slag. oja, een hele goede oldskool hardcoreband is "lethal agression".

hoe zit het trouwens metal die limburgse bands? een paar jaar geleden was dat echt de top in nederland- hardcoreland. en nu zijn ze blijkbaar allemaal opeesn uit een ofzo?? backfire vond ik best goed in ieder geval. Right direction niet zo.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2006 15:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Backfire! regeert nog steeds, Right Direction had nooit terug bij elkaar moeten komen imho ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-07-2006 15:35 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 juli 2006 15:30 schreef Jenje het volgende:
Het was niet echt slecht, maar ik vergat het vrij rap eigenlijk


ja, das waar. toen heb ik nog die vette integrity dingen gekregen. goede deal hahaha! Ja, ik vind RDP net zo goed als Integrity maar het is wel zo integrity klinkt meer apart (waar RDP wat meer standaard klinkt idd) en op een of andere manier enorm duister.
die "dwidd" zal al vast zelfmoord hbeben gepleegd denk ik


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-07-2006 15:37 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 juli 2006 15:33 schreef Jenje het volgende:
Backfire! regeert nog steeds, Right Direction had nooit terug bij elkaar moeten komen imho ...


maarhet is toch zomaar stil rond backfire geworden. jammer, ik vond ze na de dood van hun eerste drummer net zo goed.
En rond right direction is het ook stil. maar datkomt door hun "magere" comback cd denk ik.

weet je welke band ik echt kut vind. Die duitsers "ryckers" of zoiets. ik snap niet dat iedereen die zo goed vind.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2006 15:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Oudere werk vind ik echt legendarisch, latere werk nog steeds goed, zit een lekkere drive en groove in.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-07-2006 15:56 by Heiden Profiel van Heiden

Er was hier vroeger inderdaad veel activiteit, zowel bij onze rivalen in Maastricht als hier in de Mijnstreek, maar sinds Richard zelfmoord heeft gepleegd is de hardcorescene van Maastricht niet meer wat het was.
Bij mij in de buurt zaten vooral veel straight edge bands, Rob Franssen van Born from Pain was vroeger super hardline en vegan en één van de kernfiguren in deze regio. Feeding the Fire, Backdraft, Gloves of Destruction, Point of No Return....Allemaal bandjes die hier in de jaren 80 en 90 al vandaan kwamen. Het leeft nog steeds erg hier, maar ik ben er helemaal uit, dus ik weet niet wat zich tegenwoordig afspeelt op dat gebied.
Uit deze regio kwam in de jaren 70 ook de eerste Nederlandse punk, hardcore en punk hebben hier gewoon altijd geleefd. Komt door de mijnen die hier vroeger waren, mijngebieden zijn zwart en smerig en het volk is spijkerhard, een perfecte voedingsboden voor punk. Geen glitter, geen poespas, maar rammen. In Engeland kwam vroeger ook bijna alle punk uit de smerige mijnsteden. Door dat verleden heeft deze regio nog steeds veruit de grootste en actiefste hardcorescene van Nederland.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2006 16:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

heb nog schijffie van MM liggen .. als iemand die wil ..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-07-2006 16:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 juli 2006 16:07 schreef Jenje het volgende:
heb nog schijffie van MM liggen .. als iemand die wil ..


MM was ook al weer???

de hitte, de hitte weg ermee)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 19-07-2006 16:18]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2006 16:22 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 juli 2006 16:18 schreef attila_de_hun het volgende:
MM was ook al weer???

de hitte, de hitte weg ermee)
Band heet MM

Album kwam net iets na die grote golf nederlandse eurocore bands ... vond em toen best leuk, nu weinig meer aan ... heb nog zo iets liggen, zal straks thusi ff kijken


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-07-2006 16:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 juli 2006 16:22 schreef Jenje het volgende:
Band heet MM

Album kwam net iets na die grote golf nederlandse eurocore bands ... vond em toen best leuk, nu weinig meer aan ... heb nog zo iets liggen, zal straks thusi ff kijken


ik dacht dathet een afkorting was als je ervan afwilt, laat maar komen (ik heb een opvangcentrum voor afgewezen, achtergelaten en zielige cd's; met uitzondering van nu-metal, anders zou ik morgen bomvol zitten)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2006 16:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 juli 2006 16:25 schreef attila_de_hun het volgende:
ik dacht dathet een afkorting was als je ervan afwilt, laat maar komen (ik heb een opvangcentrum voor afgewezen, achtergelaten en zielige cd's; met uitzondering van nu-metal, anders zou ik morgen bomvol zitten)
We mailen wel ff


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 19-07-2006 19:31 by 6sic6 Profiel van 6sic6

Ik ben opzoek naar old skool metalcore bands.
Wie kan mij wat tips aansmeren?


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-07-2006 19:38 by Heiden Profiel van Heiden

Unbroken - Life Love Regret (briljant album!)
Earth Crisis - Firestorm
Integrity - Den of Iniquity/Those Who Fear Tomorrow
Darkside N.Y.C. (knetterharde brutale death metalcore met een moddervette grunt en dat al in 1994, die gasten waren hun tijd jaren vooruit)
Burn - Debuut EP
Ringworm


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 19-07-2006 19:41 by 6sic6 Profiel van 6sic6

quote:
Op 19 juli 2006 19:38 schreef Heiden het volgende:
Unbroken - Life Love Regret (briljant album!)
Earth Crisis - Firestorm
Integrity - Den of Iniquity/Those Who Fear Tomorrow
Darkside N.Y.C. (knetterharde brutale death metalcore met een moddervette grunt en dat al in 1994, die gasten waren hun tijd jaren vooruit)
Burn - Debuut EP
Ringworm

Thnx, ik ga Darkside N.Y.C als eerste chekke, aangezien je beschrijving zo overtuigend is


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2006 19:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 juli 2006 19:38 schreef Heiden het volgende:
Unbroken - Life Love Regret (briljant album!)
Earth Crisis - Firestorm
Integrity - Den of Iniquity/Those Who Fear Tomorrow
Darkside N.Y.C. (knetterharde brutale death metalcore met een moddervette grunt en dat al in 1994, die gasten waren hun tijd jaren vooruit)
Burn - Debuut EP
Ringworm


Doe Integrity dan ook meteen Systems Overload, toch wel de blauwdruk van metalcore ....




Oh ik Heb MM - Stand by your side en Mainstrike - No Passing Phase hier nog liggen, eurocore/sXe

Kopen? Mailen!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-07-2006 19:47 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 19 juli 2006 19:41 schreef 6sic6 het volgende:
Thnx, ik ga Darkside N.Y.C als eerste chekke, aangezien je beschrijving zo overtuigend is


Ik ben een nummertje naar YouSendIt aan het uploaden, geef me een paar minuutjes.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-07-2006 19:51 by Heiden Profiel van Heiden



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen