IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hardcore/punk Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-05-2002 17:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Wat vinden jullie van bands als Suicidal tendencies en Beowülf?


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 21-05-2002 17:47 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

suicidal is vet! maar die laatste vind ik nix...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-05-2002 17:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik vind vooral dat cconstante hoge tempo en de zang van Beowülf erg fijn, met name het album 2c.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-05-2002 17:49 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 21 mei 2002 17:44 schreef XPositiveX het volgende:
hmmm..


MeanStreak heeft 1 nummer gemaakt. Wat mij betreft een van de vetste HC-nummers ooit, 'Final Word' zoek maar op AG.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 21-05-2002 19:07]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-05-2002 17:52 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 21 mei 2002 17:45 schreef Jenje het volgende:
Wat vinden jullie van bands als Suicidal tendencies en Beowülf?


Nooit veel aangevonden behalve de eerste van Suicidal met I shot Reagan, Institutionalized, I saw Your Mommie and your Mommie is Dead hehehe


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 21-05-2002 17:54 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

hij lood al down.. zal mij benieuwen. zelf ben ik niet zo weg van OLC en dat soort spul...


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 21-05-2002 17:57 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

hey, tis best cool. dit is meer wat voor XnegativeX! waar is uh a-jm nodig hebt


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-05-2002 8:41 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 mei 2002 17:45 schreef Jenje het volgende:
Wat vinden jullie van bands als Suicidal tendencies en Beowülf?


Beowulf is te gek. Suicidal is te wisselvallig. De ene cd is te gek , de andere is weer vol kutfunk. Ook vind ik dat ze hun debuut nooit meer hebben overtroffen.

Trouwens, twee zeer goede bands in dezelfde stijl waren Uncle slam en Excel. Beide bands zijn zware aanraders.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-05-2002 11:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

St heeft ook te veel te kampen gehad met bezettigswisselingen, dat is nooit goed voor een band.

eerst 3 ceedees zijn legendarisch.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-05-2002 20:46 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 mei 2002 11:06 schreef Jenje het volgende:
St heeft ook te veel te kampen gehad met bezettigswisselingen, dat is nooit goed voor een band.

eerst 3 ceedees zijn legendarisch.


ja, die mike muir zal wel een moeilijk mannetje zijn. zijn solo-cd is trouwens wel weer erg goed, echte old-school punk. maar jenje, tracht echt iets van Uncle slam te pakken en vooral "will work for food". ze spelen in de stijl van oude suicidal.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 22-05-2002 21:09 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 21 mei 2002 17:34 schreef DimmuChild het volgende:
Allebei de stijlen zijn niet (meer) mijn kopje thee.

Hardcore heeft mij nooit helemaal kunnen boeien, ik luisterde wel naar bands als Madball en Sick Of It All, maar daar bleef het ook bij. De stijl is wat te oppervlakkig, althans zo komt het op mij over.


Moet je eens naar 'Those Who Fear Tomorrow' van Integrity luisteren(1993 dacht ik) das echt mijn favoriete HC-album aller tijden. Ze komen geloof ik op Graspop maar ik vind ze al sinds '96 mega-zielig bezig, vooral die Dwid. Maar in principe ben ik het ergens wel met je eens, HC heeft maar bar weinig te bieden tegenwoordig.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 22-05-2002 23:13]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


GFT-BAK
container crustie
Usericon van GFT-BAK
Posted 13-06-2002 20:02 by GFT-BAK Profiel van GFT-BAKhttp://www.cu2.nl/frameset1024.php?id=36159

old skool : uppercut, pitboss 2000
new skool : crawlspace, deviate
powerviolence : betercore, drop dead
crust punk : mihoen!


sukkel


Lord Belial
this user is dead
Usericon van Lord Belial
Posted 13-06-2002 20:03 by Lord Belial Profiel van Lord Belial

quote:
Op 10 december 2001 16:16 schreef rajackar het volgende:
moet zeggen dat ik agnostic front wel lekker vind
jah, dies wel ok ja! look them al running.... they al run for mejjjjj


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 13-06-2002 20:14 by Snagger Profiel van Snagger

DRI, Misfits, Biohazards zo af en toe... en Agnostic front ken ok nogwel..


Ik, Wil Schuurman


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-06-2002 21:38 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Ik vond trouwens One life crew wel goed. of beter gezegd grappig. van die ultrabotte uiterst lompe teksten waar ik wel vreselijk om moets lachen, zo dom en zo dik lag het erop dat het wel nep moest zijn. ook hun muziek was wel goed, helaas werd hun laatste cd ontsiert door stomme rap stukken, de oldschool gedeelten beukten er wle erg hard in!.


GFT-BAK
container crustie
Usericon van GFT-BAK
Posted 13-06-2002 22:27 by GFT-BAK Profiel van GFT-BAKhttp://www.cu2.nl/frameset1024.php?id=36159

quote:
Op 13 juni 2002 21:38 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vond trouwens One life crew wel goed. of beter gezegd grappig. van die ultrabotte uiterst lompe teksten waar ik wel vreselijk om moets lachen, zo dom en zo dik lag het erop dat het wel nep moest zijn. ook hun muziek was wel goed, helaas werd hun laatste cd ontsiert door stomme rap stukken, de oldschool gedeelten beukten er wle erg hard in!.


kep zo'n interview gehoord van one life crew, op de "why one life crew sucks" site (ff googlen om te vinden)....
zij me een stelletje aso's ...niet te gelove


sukkel


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-06-2002 22:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 juni 2002 22:27 schreef GFT-BAK het volgende:
kep zo'n interview gehoord van one life crew, op de "why one life crew sucks" site (ff googlen om te vinden)....
zij me een stelletje aso's ...niet te gelove


ik denk dat het allemaal maar een imago is. maar aan de andere kant, het zijn wel redneck amerikanen dus...

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 13-06-2002 22:54]


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 19-08-2002 21:23 by Neige Profiel van Neigehttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

Check Nihilism en Maxwell Murder van Rancid en andere nummers: veel variatie (punk met ska en reggea, hoewel dat laatste er soms teveel aan is)! Echt wild!


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


hellbanger
Usericon van hellbanger
Posted 19-08-2002 21:31 by hellbanger Profiel van hellbanger

backfire heeft wel een super ruige cover van slayer gemaakt FIGHT TILL DEATH


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-08-2002 21:35 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 19 augustus 2002 21:23 schreef Neige het volgende:
Check Nihilism en Maxwell Murder van Rancid en andere nummers: veel variatie (punk met ska en reggea, hoewel dat laatste er soms teveel aan is)! Echt wild!


Geef mij dan het "Rancid" album van Rancid maar. Lekker snel en rauw. In dat zelfde straatje zitten ook Beans (behalve hun 3e cd want dat is saaie OI), Voice of a generation en The cultprits (waar ik maar geen cd's van kan vinden).


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 19-08-2002 21:52 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

vandaag nog ff geluisterd: Ludichrist
geweldig! green eggs and ham

en m.d.c. en heresy en concrete sox en idd discharge, sore throat en extreme noise terror, dead kennedys etc etc.


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-08-2002 22:26 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

wat ik de laatste tijd veel draai is de cd van "lethal agresion" en materiaal van "attitude adjustment". nog meer iemand bekent met deze veel te onbekend hardcore bands?


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 19-08-2002 22:32 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 19 augustus 2002 22:26 schreef attila_de_hun het volgende:
wat ik de laatste tijd veel draai is de cd van "lethal agresion" en materiaal van "attitude adjustment". nog meer iemand bekent met deze veel te onbekend hardcore bands?


lethal agression zegt me weinig?

attitude adjustment werd later alleen attitude, of alleen adjustment? heb wel iets op teep, maar kan 't me niet voor de geest halen.

btw, je teep is af. meel me ff met je adres, want deltree windows en weer opnieuw geinstalled, maar alle adressen en shit weer kwijt


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-08-2002 22:42 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 augustus 2002 22:32 schreef webblaster wim het volgende:
lethal agression zegt me weinig?

attitude adjustment werd later alleen attitude, of alleen adjustment? heb wel iets op teep, maar kan 't me niet voor de geest halen.




lethal agression weet ik ook zelf weinig van. Ik heb op graspop de cd gekocht op basis van een bespreking in de aardschok. is een hardcore band uit de jaren '80 die die typische mix van metal en supersnelle hardcore speelden. op de cd staan een demo en een lp.de muziek is erg goed.

attitude adjustment werd attitude. hebben een paar goede lpees itgebracht, zover ik weet is niks op cd uit maar een maat van me heeft de lpees voor mij gedigitaliseerd. ook erg goed.


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 19-08-2002 23:35 by collision-tammi Profiel van collision-tammihttp://www.collisiongrind.nl

natuurlijk luister ik ook een potje hardcore en punk. ik vind rancid en operation ivy erg vet. anti-flag enzo kunnen er ook wel in.
maar hardcore is natuurlijk net iets bruter. van metalcore tot powerviolence, old school etc...

metalcore: kickback, hatebreed, facegrind, shockwave, etc
old school: bold, chain of strenght, good clean fun, minor threat (gaan we cover van opneme voor onze CD!!!), negative approach, agnostic front etc
powerviolence/trashcore: charles bronson, dropdead, spazz, betercore etc... allemaal vette shit!!



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen