IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hardcore/punk Vorige pagina | Volgende pagina
Eiermensch
Staring Through my Eyes That Are Red
Usericon van Eiermensch
Posted 05-09-2007 18:36 by Eiermensch Profiel van Eiermenschhttp://www.last.fm/user/DieEierVonSatan/

Gorilla Biscuits niet kennen en hardcore luisteren is ongeveer hetzelfde als metal luisteren en Slayer niet kennen.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 05-09-2007 18:37 by mental Profiel van mental

O.fijn dat je me dat even laat weten.Ik ken zoveel oude bands niet en het zal me verder aan mijn rottende aars roesten.


Fuck the world and fuck you


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 05-09-2007 18:38 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

tjek het uit! ;p

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 05-09-2007 18:38]


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 05-09-2007 18:40 by mental Profiel van mental

Nee, dank je, ten eerste hoef ik het helemaal niet in mijn collectie te hebben, een band met zo'n debiele naam, en ten tweede heb ik op het moment genoeg aan de nieuwe Wisdom in chains, en de verzamel cd van Minor threat.


Fuck the world and fuck you


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 05-09-2007 18:41 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 5 september 2007 18:36 schreef Eiermensch het volgende:
Gorilla Biscuits niet kennen en hardcore luisteren is ongeveer hetzelfde als metal luisteren en Slayer niet kennen.


'Slayer' roepen is al voldoende, toch?


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 05-09-2007 18:42 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 5 september 2007 18:40 schreef mental het volgende:
Nee, dank je, ten eerste hoef ik het helemaal niet in mijn collectie te hebben, een band met zo'n debiele naam, en ten tweede heb ik op het moment genoeg aan de nieuwe Wisdom in chains, en de verzamel cd van Minor threat.
haha


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 05-09-2007 18:42 by mental Profiel van mental

quote:
Op 5 september 2007 18:42 schreef FRNK het volgende:
haha


Fuck the world and fuck you


Eiermensch
Staring Through my Eyes That Are Red
Usericon van Eiermensch
Posted 05-09-2007 18:43 by Eiermensch Profiel van Eiermenschhttp://www.last.fm/user/DieEierVonSatan/

quote:
Op 5 september 2007 18:41 schreef Lionheart het volgende:
'Slayer' roepen is al voldoende, toch?
Zolang er maar bier bij is.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 05-09-2007 19:35 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

quote:
Op 5 september 2007 18:36 schreef Eiermensch het volgende:
Gorilla Biscuits niet kennen en hardcore luisteren is ongeveer hetzelfde als metal luisteren en Slayer niet kennen.


Ik luister wel eens hardcore maar ik ken Gorilla Biscuits niet en ik luister vaak naar metal, maar heb nog nooit een cd van Slayer gehoord.



zombie
Usericon van zombie
Posted 05-09-2007 21:52 by zombie Profiel van zombie

quote:
Op 4 augustus 2007 13:20 schreef VivaHate het volgende:
Amdi Petersen Arme (uit Scandinavië; alweer een tijdje opgeheven, maar de twee 7-inch singles zijn echt briljant)



Die 7 inches moet ik weer eens opzoeken, waren inderdaad erg goed! Jammer dat ze nooit een volledige LP hebben gemaakt. Doet me denken aan andere bands waar ik toen veel naar luisterde als bijvoorbeeld Tear It Up, Shark Atack, What Happens Next? en Dead Nation. Toen ik wat meer ging zoeken naar hardcore uit Scandinavië kwam ik uiteindelijk uit op Anti Cimex en Mob 47, da's voor mij echt de absolute top wat dat betreft.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 06-09-2007 10:18 by VivaHate Profiel van VivaHate

Haha, grappige 'discussie'...

Hoe dan ook: die show gister was geniaal. Veel reunieshows van dit soort bands gezien, maar dit was met gemak de beste van allemaal. Band heeft zo'n beetje al het repertoire gespeeld, inc. 2 CIV-covers, Warzone en Project X-cover. Een uur lang een komen en gaan van stagedivers en een uur lang één grote pit. GB had er duidelijk zin in en hadden goed geoefend, klonk superstrak en de vibe was supergoed. 7 oktober toch naar maar even langs de 013 in Tilburg...


We don't take it, we just fake it...


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 06-09-2007 10:21 by jbassist Profiel van jbassist



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 08-09-2007 13:09 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Profiel van innerlogicmarty

Iemand de nieuwe Modern Life Is War al gehoord (XNegX, NecRobert)? Ik vind hem in elk geval meesterlijk, meer dan geslaagd vervolg op Witness. MLIW is wat mij betreft de spannendste hardcore band van de afgelopen paar jaar, naast Converge.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 08-09-2007 14:16 by mental Profiel van mental

quote:
Op 6 september 2007 10:18 schreef VivaHate het volgende:
Haha, grappige 'discussie'...

Hoe dan ook: die show gister was geniaal. Veel reunieshows van dit soort bands gezien, maar dit was met gemak de beste van allemaal. Band heeft zo'n beetje al het repertoire gespeeld, inc. 2 CIV-covers, Warzone en Project X-cover. Een uur lang een komen en gaan van stagedivers en een uur lang één grote pit. GB had er duidelijk zin in en hadden goed geoefend, klonk superstrak en de vibe was supergoed. 7 oktober toch naar maar even langs de 013 in Tilburg...
Dat is dan wel weer vet. meestal zijn die bands als ze weer bijelkaar zijn gekomen 10 keer niks.cool.


Fuck the world and fuck you


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-09-2007 14:22 by Schaep Profiel van Schaep

Ik zeg...





[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 08-09-2007 14:23]


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-09-2007 14:26 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 8 september 2007 13:09 schreef innerlogicmarty het volgende:
Iemand de nieuwe Modern Life Is War al gehoord (XNegX, NecRobert)? Ik vind hem in elk geval meesterlijk, meer dan geslaagd vervolg op Witness. MLIW is wat mij betreft de spannendste hardcore band van de afgelopen paar jaar, naast Converge.
Ja ik begreep dat je het enige exemplaar al bij de platenboer weggeript had.

Ik ga 'm dus volgende week ff ophalen; ben benieuwd


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 08-09-2007 14:38 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Profiel van innerlogicmarty

Die band moet gewoon weer snel naar Nederland komen, ik wil ze wel eens zien.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 08-09-2007 14:44 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

quote:
Op 8 september 2007 13:09 schreef innerlogicmarty het volgende:
Iemand de nieuwe Modern Life Is War al gehoord (XNegX, NecRobert)? Ik vind hem in elk geval meesterlijk, meer dan geslaagd vervolg op Witness. MLIW is wat mij betreft de spannendste hardcore band van de afgelopen paar jaar, naast Converge.


Gaat gecheckt worden.



VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 08-09-2007 15:29 by VivaHate Profiel van VivaHate

Moet 't vinyl van MLIW snel op gaan pikken, ben benieuwd... Goede band inderdaad...

Voor diegenen die de Biscuits gemist hebben:
http://www.youtube.com/watch?v=V9_iOBo-Ic8

7 oktober volgt nog een herkansing in Tilburg (013) overigens...


We don't take it, we just fake it...


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 08-09-2007 15:54 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Profiel van innerlogicmarty

Damn, ik wil GB wel eens zien eigenlijk. Ook omdat die heerscher van een Walter meedoet. Dat vind ik echt een van de beste songschrijvers in de hardcore hoek. De twee platen die hij met Quicksand maakte zijn voor mij bijna heilig.

Zijn hier ook liefhebbers van de Washington DC-sound? Bands als Fugazi, Jawbox, Q And Not U, Shudder To Think en The Dismemberment Plan? Gewaagde posthardcore, vaak met een ritmische inslag (Fugazi had wat reggae, de D-Plan was enorm gevarieerd en poppy, QANU onnavolgbaar en dansbaar), krassende noisy gitaren en poppy refreinen. Ik ben er dol op. Evenals oude postpunk zoals Wire.

Van die posthardcore die enorm poppy en enorm proggy/gewaagd/experimenteel is, zoiets.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 08-09-2007 16:46 by VivaHate Profiel van VivaHate

Probeer als Quicksand-liefhebber dan ook eens Walter's Moondog demo te vinden. Is onlangs opnieuw uitgebracht, maar onbegrijpelijkerwijze alleen digitaal... De eerste cd van Civ is trouwens ook grotendeels door Walter in elkaar gesleuteld en dat hoor je, zeker aan de riffs, die vaak een echte Quicksand-touch hebben. 't Verborgen bonusnummer op die cd is trouwens een Moondog-cover...

Die DC-sound trek ik over 't algemeen erg goed trouwens...


We don't take it, we just fake it...


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 08-09-2007 18:04 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Profiel van innerlogicmarty

Dat van die CIV plaat wist ik, dat is voor mijn gevoel bijna een GB-plaat, hooguit wat catchier. En ook Rival Schools vind ik te gek, jammer dat die band ook niet meer bestaat. Walter rules.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 09-09-2007 14:05 by VivaHate Profiel van VivaHate

Als je fan bent van Rival Schools, surf even hier naartoe:

http://www.albarkley.com/core/core_mp3s.php

Effe naar onder scrollen en daar kom je een complete cd van Rival Schools tegen. De opvolger van United By Fate... En nee, die is nooit uitgebracht inderdaad...

Staan overigens nog meer coole zaken tussen. Ik wil mental aanraden om daar de compilatie Hardcore Classics te downloaden (staat bovenaan de pagina)...


We don't take it, we just fake it...


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 09-09-2007 14:06 by mental Profiel van mental

quote:
Op 9 september 2007 14:05 schreef VivaHate het volgende:
Als je fan bent van Rival Schools, surf even hier naartoe:

http://www.albarkley.com/core/core_mp3s.php

Effe naar onder scrollen en daar kom je een complete cd van Rival Schools tegen. De opvolger van United By Fate... En nee, die is nooit uitgebracht inderdaad...

Staan overigens nog meer coole zaken tussen. Ik wil mental aanraden om daar de compilatie Hardcore Classics te downloaden (staat bovenaan de pagina)...

Bezig.


Fuck the world and fuck you


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-09-2007 14:07 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

+1


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen