IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hardcore/punk Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-07-2006 11:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja, maar kwam geloof ik meer door die gitarist? (scott ian??) en billy milano .. die waren meer bek dan brains ..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2006 11:10 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 juli 2006 11:07 schreef Jenje het volgende:
Ja, maar kwam geloof ik meer door die gitarist? (scott ian??) en billy milano .. die waren meer bek dan brains ..


vooral de gitarist als ik het mij goed kan herinneren.

ik dacht wel dat anthrax daar veel shit door te verduren kreeg vanuit "de scene" aangezien ze zowat het patent op dat algemeen gebruikte NYHC teken hadden genomen.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 24-07-2006 11:11]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-07-2006 11:19 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dom ook ...

Allee SOIA verdient dat logo, damn wat is Live in world full of Hate ene magistraal tijdsbeeld.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2006 11:33 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 juli 2006 11:19 schreef Jenje het volgende:
Dom ook ...

Allee SOIA verdient dat logo..


laat de leden van Agnostic front bovenstaande maar niet lezen. SOIA regeert live de pannen van het dak af. ik heb die vroeger enkele malen gezien en dat was ALTIJD de max, ook al zijn de nummers op zich niet altijd even sterk


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-07-2006 11:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 juli 2006 11:33 schreef attila_de_hun het volgende:
laat de leden van Agnostic front bovenstaande maar niet lezen. SOIA regeert live de pannen van het dak af. ik heb die vroeger enkele malen gezien en dat was ALTIJD de max, ook al zijn de nummers op zich niet altijd even sterk
Agnostic front is allang kwijt wat ze vroeger hadden, heb jij die laatste werkjes gehoord? Dat slaat werkelijk waar nergens op, Idols-wannabee-hardcore ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2006 11:39 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 juli 2006 11:34 schreef Jenje het volgende:
Agnostic front is allang kwijt wat ze vroeger hadden, heb jij die laatste werkjes gehoord? Dat slaat werkelijk waar nergens op, Idols-wannabee-hardcore ...

nee, is het zo slecht dan???? ik draai nog steeds vooral hun eerste twee en de twee cd's die ze uitbrahten nadat ze weer bijeen zijn gekomen.

maar het latere werk van SOIA is toch ook om te janken naar mijn mening. Madball is nog redelijk OK denk ik


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-07-2006 11:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 juli 2006 11:39 schreef attila_de_hun het volgende:
nee, is het zo slecht dan???? ik draai nog steeds vooral hun eerste twee en de twee cd's die ze uitbrahten nadat ze weer bijeen zijn gekomen.

maar het latere werk van SOIA is toch ook om te janken naar mijn mening. Madball is nog redelijk OK denk ik
Nee al die oude bands moeten eigenlijk stoppen .. nieuwe SOIA schijnt alleenwel weer aantrekkelijk tezijn, maar eigenlijk is SOIA op schijf nooit zo denderend geweest .. Lou Koller kan niet in een studio zingen, dat hoor je pas echt goed live ..


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 24-07-2006 11:55 by VivaHate Profiel van VivaHate

soia maakt nog steeds degelijke platen waarvoor ze zich zeker niet hoeven te schamen... laatste klassieker stamt echter uit midden jaren '90... live blijft dit een ontzettend goede band...

agnostic front is echt een parodie op zichzelf geworden, heel erg slecht. riot, riot upstart luidde het begin van het einde wat mij betreft in, daarna ging 't alleen maar bergafwaarts. Met Another Voice als tragisch dieptepunt.

madball is sinds de comeback ook niet meer wat het geweest is, die nieuwe cd is traag, mist spanning en vooral goede songs...

en wat betreft metalcore: check ook eens Best Wishes van de Cro-Mags...


We don't take it, we just fake it...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2006 12:44 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 juli 2006 11:55 schreef VivaHate het volgende:
soia maakt nog steeds degelijke platen waarvoor ze zich zeker niet hoeven te schamen... laatste klassieker stamt echter uit midden jaren '90... live blijft dit een ontzettend goede band...


ik kan dat latere werk van hun niet aanhoren zonder dat al mijn haren recht overeind gaan staan. maar goed, smaken verschillen. maar ik denk niet dat de band dezelfde populariteit nog heeft als tijdens hun hoogtijdagen (en dit vooral door de kwalitiet van de cd's want live zijn ze super)

quote:

agnostic front is echt een parodie op zichzelf geworden, heel erg slecht. riot, riot upstart luidde het begin van het einde wat mij betreft in, daarna ging 't alleen maar bergafwaarts. Met Another Voice als tragisch dieptepunt.



zonde, zonde. het meest recente nummer dat ik heb gehoord is "newyork police state" (of zoiets) en dat vlamt ouderwets. nuo ja, laat ik de meer recente titles dan maar gewoon links liggen. en ken jij hun DVD want live zullen ze vast ng wel OK zijn.



ps: zeer interessante link die je hebt gegeven voor info over al die oude punk bands!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 24-07-2006 12:44]


trol
Usericon van trol
Posted 24-07-2006 12:47 by trol Profiel van trolhttp://www.dimensional-psychosis.com

Behoorlijk idioot dat deze 2 genres bij elkaar 1 topic hebben...

SLOTJE!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-07-2006 12:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 juli 2006 11:55 schreef VivaHate het volgende:
en wat betreft metalcore: check ook eens Best Wishes van de Cro-Mags...
Hard Times in an age of quarrel heerst ook best hard (live dubbelaar)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2006 13:10 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 juli 2006 12:57 schreef Jenje het volgende:
Hard Times in an age of quarrel heerst ook best hard (live dubbelaar)


jammer dat die lui intern nogal "verdeeld" zijn. ik zou best een een optreden metde klassieke line up willen zien


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-07-2006 13:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 juli 2006 13:10 schreef attila_de_hun het volgende:
jammer dat die lui intern nogal "verdeeld" zijn. ik zou best een een optreden metde klassieke line up willen zien
vergeet dat maar ..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2006 13:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 juli 2006 13:16 schreef Jenje het volgende:
vergeet dat maar ..

ja, maar een mens kan hopen (net zoals ik hoop nog eens een SOD-optreden te kunnen zien)

maar ik zie het ook somber in...


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 24-07-2006 13:45 by VivaHate Profiel van VivaHate

check de berichten die harley via myspace te pas en te onpas verstuurt... het zit er niet in.
Harley en John mogen overigens vanwege politie-verordening niet bij gitarist Parris in de buurt komen.

In november komen de Cro-Mags weer naar Nederland. Vanwege rechtenkwestie met de bandnaam heten ze trouwens Fearles Vampire Killers. Ze spelen alleen nummers van Age Of Quarel + wat Bad Brains-nummers. Line-up: John Joseph (originele AOQ-zanger), Mackie (originele drummer), Scott van Biohazard/Spudmonsters en AJ van Leeway (check die band ook eens. Born To Expire, ouderwetse hardcore met metal-sausje)...
Shows dit voorjaar in nederland en duitsland waren ZEER de moeite waard overigens...

Die agnostic front-dvd is opgenomen in CBGB's... Nieuwe line-up dus, ik kan er niet warm voor lopen...
En NY Police State was inderdaad nog een supergaaf nummer...

SOIA trekt nog steeds volle zalen en zijn volgens mij nog steeds enorm populair...


We don't take it, we just fake it...


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 24-07-2006 17:35 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 24 juli 2006 10:32 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, alhoewel ik er geen cd's van heb. schijnbaar is hun eerste cd erg goed.


Dat kun je wel zeggen, ja. Ik heb die eerste nog op lp, heerschend. Echt wat voor, jou, attila. Het verbaasd me eigenlijk dat je die gemist hebt.



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-07-2006 22:07 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 24 juli 2006 10:46 schreef IJsregen het volgende:
Oh enne... Ik zeg Mihoen!


was live hard!! vedde crust punk/hc!
En makiladoras is ook tegek, maar dat gaat dan ook weer meer richting the carcass achtige grind/metal op.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 24-07-2006 23:19 by mental Profiel van mental

H8 Machine, met hardcore for life...vette shit, in het straatje van sick of it all en madball.


Fuck the world and fuck you


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 24-07-2006 23:47 by mental Profiel van mental

kan cro mags niet aanhoren....kut zanger


Fuck the world and fuck you


Asphyxiated
Usericon van Asphyxiated
Posted 26-07-2006 10:21 by Asphyxiated Profiel van Asphyxiated

Dat valt toch wel reuze mee?


just before dawn
Usericon van just before dawn
Posted 27-07-2006 19:04 by just before dawn Profiel van just before dawn

Hatebreed lekker ,59 times the pain ook lekker,en agnostic fron another voice



Monco1976
Usericon van Monco1976
Posted 30-07-2006 12:28 by Monco1976 Profiel van Monco1976

quote:
Op 24 juli 2006 11:06 schreef attila_de_hun het volgende:
NYHC was denk ik de wat meer "echte" hardcore bands maar die term werd later ook een soort popiejopie term. Zelfs anthrax liep er mee pronken (of dan ten minste SOD dan).



NYHC was gewoon de term voor de gehele 80's golf Judge, Side by side, Biscuits, Soia, Breakdown, Youth of today, etc.

"Echte" HC bands zaten ook in Boston, denk aan SSD, Slapshot en Jerry's kids. Daarbij waren er nog wel meer continenten waar goede HC bands ontstonden, denk aan Orange county ofzo.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-07-2006 13:30 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Over "echte" hardcore gesproken...

De nieuwe The First step en Uppercut...
GE-WEL-DIG!!!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 30-07-2006 13:49 by mental Profiel van mental

Uppercut moet ik idd nog eens checken ja


Fuck the world and fuck you


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 30-07-2006 13:52 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Blood for Blood!

Geniale teksten op "Spit my last Breath"



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen