IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-07-2009 18:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ja hoor, maar je rigor mortis is veel akeliger als je een slecht geweten hebt

iets met kwaadaardige hormonen tgv negatieve emoties tgv een slecht geweten


signature


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 15-07-2009 19:04 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Wat boeit mij mijn lijkstijfheid als ik dood ben?


Why doesn't my music get me all the chicks?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-07-2009 19:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik laat mijn piemel dildoëren


signature


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 15-07-2009 19:14 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Ja, dan kun je maar beter met een goed geweten sterven.


Why doesn't my music get me all the chicks?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-07-2009 19:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 juli 2009 18:43 schreef Forever After het volgende:
Sterker nog, je zaldelt anderen met problemen op.

je lost er voor anderen ook weer een paar op.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-07-2009 19:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 juli 2009 19:14 schreef GrindMaster het volgende:
Ja, dan kun je maar beter met een goed geweten sterven.



inderdaad, want het is algemeen geweten dat hormonen sneller rotten


signature


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 15-07-2009 19:37 by Doomy Profiel van Doomy

quote:
Op 15 juli 2009 19:17 schreef ElitE het volgende:
je lost er voor anderen ook weer een paar op.
Solve all world problems, commit suicide! Als iedereen dat nou eens zou doen zou de wereld een stuk fijner zijn hehehe...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-07-2009 19:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

fijn is ook maar relatief, ratten, kraaien, duiven, gras, muggen en AIDS zullen het al snel kut vinden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 15-07-2009 19:48 by Forever After Profiel van Forever After

Relativeren kunnen sommigen als geen ander...


 


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 15-07-2009 19:51 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

quote:
Op 15 juli 2009 19:39 schreef ElitE het volgende:
fijn is ook maar relatief, ratten, kraaien, duiven, gras, muggen en AIDS zullen het al snel kut vinden.


Sinds wanneer is gras afhankelijk van mensen?


Why doesn't my music get me all the chicks?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-07-2009 19:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

sinds humus


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-07-2009 20:02 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 juli 2009 19:51 schreef GrindMaster het volgende:
Sinds wanneer is gras afhankelijk van mensen?


naja zeker niet alle soorten, maar er zijn wel degelijk een zooi soorten die vooral goed gedijen in de buurt van mensen, door hun maai en vertrap gedrag, en door hun "als-het-geen-asfalt-wordt-dan-maar-gras" instelling..


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-07-2009 20:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-07-2009 20:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-07-2009 21:42 by bastianus Profiel van bastianus

Wij zijn bezig, voor psychiatrische en verstandelijk beperkte mensen, om ze vaak te leren regie over hun eigen leven te geven. Zelfmoord lijkt me de ultieme vorm van regie over eigen leven. Ik vind het daarom behalve een erg radicale stap, toch ook wel een dappere stap vaak. Lijkt me ook de reden dat religies zo'n moeite met zelfmoord hebben, ze vinden het niet prettig als mensen de regie over zichzelf gaan voeren.
Voor de nabestaanden en de machinisten of mensen die zelfmoordenaars van de rails/hondenkop moeten schrapen lijkt het me minder prettig, maar niet persé meer of minder prettig dan lijken uit auto's zagen of uit de plomp trekken. Elke poging om te assisteren om zelfmoord in wat vriendelijker banen te leiden en te vergemakkelijken lijkt me alleen daarom al toe te juichen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-07-2009 14:58 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 15 juli 2009 18:43 schreef Forever After het volgende:
Sterker nog, je zaldelt anderen met problemen op.

Alsof die persoon levend geen problemen voor andere oplevert?

Beetje naief.
Als er niet zo'n sociaal taboe op liggen zou zelfmoord juist een uitkomst zijn voor vele mensen uit de omgeveing van een zelfdoder.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 16-07-2009 15:07 by Jelle Profiel van Jelle

Voor even is het mss wel leuk maar daarna lijkt het me echt dodelijk saai, dat zelfmoord plegen.


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 16-07-2009 15:26 by Jan-Willem Profiel van Jan-Willem

quote:
Op 16 juli 2009 14:58 schreef ghoulliette het volgende:
Alsof die persoon levend geen problemen voor andere oplevert?

Beetje naief.
Als er niet zo'n sociaal taboe op liggen zou zelfmoord juist een uitkomst zijn voor vele mensen uit de omgeveing van een zelfdoder.


Dat weet ik nog net zo niet. Omdat de geliefde (familie enz) van de zelfmoordenaar(ster) vaak met vragen blijven zitten en die voelen zich erg in de steek gelaten.

En voor een machinist is het natuurlijk niet tof want hij heeft iemand doodgereden en dan maakt het geen bal uit voor hem dat die gene er zelf voor gesprongen is. Er zijn zat machinisten die arbeidsongeschikt worden omdat ze iemand doodgereden hebben.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-07-2009 15:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 juli 2009 15:26 schreef Jan-Willem het volgende:
Dat weet ik nog net zo niet. Omdat de geliefde (familie enz) van de zelfmoordenaar(ster) vaak met vragen blijven zitten en die voelen zich erg in de steek gelaten.


Tja. Ik ken ook mensen die heel vaak met zelfmoord hebben gedreigd en me daarmee regelmatig in de stress lieten schieten. Als ze het nou daadwerkelijk eens een keer zouden doen i.p.v. er steeds mee te dreigen, zou dat voor mij persoonlijk denk ik wel een stukje rust opleveren.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 16-07-2009 15:35]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-07-2009 15:48 by Forever After Profiel van Forever After

@JW
+1

@Bassie
Iets met blaffende honden...


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-07-2009 16:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 juli 2009 15:48 schreef Forever After het volgende:

@Bassie
Iets met blaffende honden...

Nou, ik vind dat Rebekkie toch wel een punt heeft. Ik ken genoeg mensen die psychisch zo in de war zijn of gestoord dat er van enige kwaliteit van leven bij hen geen sprake is. Idem voor sommige kasplantjes die op instellingsterreinen of ziekenhuisafdelingen liggen te vegeteren.
Vaak is het wetgeving of andere omgevingsfactoren als b.v. religie die zulke mensen een weldadig en genadig einde onthoudt. Ook de vergevorderde stand van de medische wetenschap is er verantwoordelijk voor dat met veel kunst- en vliegwerk mensen in leven kunnen worden gehouden die het in de natuur nog geen dag gered zouden hebben.
Overigens heb ik geen duidelijke opinie over wie wel en wie niet geholpen dienen te worden met zelfmoord. Omdat ik kasplantjes ken waarvan ik zeker weet dat hun leven wel kwaliteit heeft, maar ook lichamelijk en geestelijk "gezonde" mensen die doodongelukkig zijn. Het lijkt me dus wel belangrijk dat er per geval (gezamenlijk met de person in kwestie en zijn/haar omgeving) bekeken wordt wat nog de kwaliteit van leven van iemand is. Maar dat is een beslissing die ik nooit voor mijn rekening zou durven nemen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-07-2009 16:19 by Forever After Profiel van Forever After

Misschien zou men dan het fenomeen euthenasie eens moeten herzien.

Lijkt me een strakker plan dan dat je weer gevonden moet worden in de schuur met een touw om de nek, of van de voorkant van een intercity moet worden geschraapt om maar wat te noemen. Dit dus rekening houdend met de vinder, nabestaanden etc.

Aanvulling:
Moeilijk zal het altijd blijven. Ook na het individueel bekijken. Weiger je om wat voor reden ook en is de persoon echt levensmoe houdt je die toch niet tegen. Overigens hangen deze personen het zelden aan de grote klok. Vandaar mijn blaffende honden.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 16-07-2009 16:23]


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-07-2009 16:22 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 juli 2009 16:19 schreef Forever After het volgende:
Misschien zou men dan het fenomeen euthenasie is moeten herzien.

Lijkt me een strakker plan dan dat je weer gevonden moet worden in de schuur met een touw om de nek, of van de voorkant van een intercity moet worden geschraapt om maar wat te noemen. Dit dus rekening houdend met de vinder, nabestaanden etc.

Precies, niks mis met wat versoepeling van die wet. Al zijn Gristenunie en CDA natuurlijk weer vooral bezig om te proberen dergelijke wetten juist weer strenger te maken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-07-2009 16:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ bastaart: dikke vette +1

Mensen maken zich ook niet zoveel zorgen om omdat de meeste van die (semi)-kasplantjes verborgen zitten in een inrichting en in veel gevallen niet eens meer contact met familie hebben. Ik hoor er nu veel over omdat een paar vriendinnen van me in zo'n inrichting werken. Het bestaat gewoon niet in de maatschappij omdat je er maar moeilijk mee naar buiten kan treden vanwege privacy.

maar in die gevallen spreek je meer van euthanasie dan zelfmoord, omdat die mensen vaak het bewustzijn hebben van een sprinkhaan.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-07-2009 16:26]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-07-2009 17:35 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 16 juli 2009 15:26 schreef Jan-Willem het volgende:
Omdat de geliefde (familie enz) van de zelfmoordenaar(ster) vaak met vragen blijven zitten en die voelen zich erg in de steek gelaten.



Ik kan hier nooit zo goed tegen..
Voor wie leef je eigenlijk, voor jezelf of voor je familie?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen