IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : E-zines en de metalindustrie Vorige pagina | Volgende pagina
Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 07-12-2005 12:14 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Maar wat onderscheidt een goede e-zine van de rest? Een bepaalde mate van kwaliteit/expertise en een goede instelling/werkethos?


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


WhiteMetalGay
Waarheen, waarvoor?
Usericon van WhiteMetalGay
Posted 07-12-2005 12:17 by WhiteMetalGay Wijzig reactieProfiel van WhiteMetalGayQuote dit berichthttp://www.thehun.com

Wat voor antwoord verwacht je op zo'n vraag? Dat iedereen gaat roepen dat haar/zijn e-zine het beste is? Die open deur trap je maar lekker zelf in. Ik ga weer aan het werk, maar dan wel kwalitatief hoogstaand!


Hersenloze Mayonaise eten


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 07-12-2005 12:18 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 12:17 schreef WhiteMetalGay het volgende:
Wat voor antwoord verwacht je op zo'n vraag? Dat iedereen gaat roepen dat haar/zijn e-zine het beste is? Die open deur trap je maar lekker zelf in. Ik ga weer aan het werk, maar dan wel kwalitatief hoogstaand!


open deur of niet, ik probeer de discussie een beetje op gang te brengen. Werksche!


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 07-12-2005 12:20 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

Echt goede e-zines zijn er niet in Nederland. Wel e-zines met goede elementen, maar geen een die over de hele linie een constante kwaliteit hebben. Overigens weet ik er zo een stuk of 3 a 4 die veel beter zijn dan bijv. een Aardschok


None of us are saints - Albert Fish


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 07-12-2005 12:24 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 12:20 schreef Arson het volgende:
Echt goede e-zines zijn er niet in Nederland. Wel e-zines met goede elementen, maar geen een die over de hele linie een constante kwaliteit hebben. Overigens weet ik er zo een stuk of 3 a 4 die veel beter zijn dan bijv. een Aardschok


Hmm Inzake Aardschok ben ik het niet met je eens, het niveau van de artikelen/reviews schommelt nogal. Een Robbie Woning of Roman Hodl weten waar ze over schrijven, maar figuren als Anita Boel of Andre Verhuysen weten het gemiddelde niveau weer stevig te drukken...


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2005 12:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Elk e-zine/magazine is afhankelijk van de afzonderlijke redacteuren omdat die de artikelen schrijven. Maar als je dan kijkt naar wat er aan reviews/stijlen aangeboden wordt kun je wel een waardering geven lijkt mij ...


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 07-12-2005 12:26 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 12:25 schreef Jenje het volgende:
Elk e-zine/magazine is afhankelijk van de afzonderlijke redacteuren omdat die de artikelen schrijven. Maar als je dan kijkt naar wat er aan reviews/stijlen aangeboden wordt kun je wel een waardering geven lijkt mij ...


Dat zeker, verder ben ik van mening dat de sommige genres, zoals AOR, niet thuis horen in de aardschok...


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 07-12-2005 12:27 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 12:26 schreef Borgia het volgende:
Dat zeker, verder ben ik van mening dat de sommige genres, zoals AOR, niet thuis horen in de aardschok...


Het is een Rock en Metal magazine, dus past prima...


None of us are saints - Albert Fish


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 07-12-2005 12:29 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 12:27 schreef Arson het volgende:
Het is een Rock en Metal magazine, dus past prima...


Noem het persoonlijke smaak, maar wat een Survivor of een Kip Winger in de aardschok te zoeken heeft, blijft mij een raadsel...


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2005 12:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 12:26 schreef Borgia het volgende:
Dat zeker, verder ben ik van mening dat de sommige genres, zoals AOR, niet thuis horen in de aardschok...
Tja, dat blijft iets van persoonlijke aard denk ik ...

Ik vind bijv hardcore wel bij een magazine voor harde gitaarmuziek horen ...



Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 07-12-2005 12:35 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 12:33 schreef Jenje het volgende:
Tja, dat blijft iets van persoonlijke aard denk ik ...

Ik vind bijv hardcore wel bij een magazine voor harde gitaarmuziek horen ...




Ben op zich wel met je eens, of hardcore bij VM thuishoort, kan je met Ricardo altijd hele leuke discussies voeren


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


WhiteMetalGay
Waarheen, waarvoor?
Usericon van WhiteMetalGay
Posted 07-12-2005 12:35 by WhiteMetalGay Wijzig reactieProfiel van WhiteMetalGayQuote dit berichthttp://www.thehun.com

A.O.R.: Die R staat voor Rock!


Hersenloze Mayonaise eten


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 07-12-2005 14:34 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 7 december 2005 12:14 schreef Borgia het volgende:
Maar wat onderscheidt een goede e-zine van de rest? Een bepaalde mate van kwaliteit/expertise en een goede instelling/werkethos?


Actualiteit van agenda, nieuwsberichten en reviews, kwaliteit van de reviews (zowel inhoudelijk als taalkundig), een zekere mate van compleetheid en een overzichtelijke sitestructuur.


no text supplied


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 07-12-2005 14:36 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 7 december 2005 12:35 schreef WhiteMetalGay het volgende:
A.O.R.: Die R staat voor Rock!


Past toch best bij een "Rock en Metal" magazine? Overigens zijn ze niet erg consequent in dat rockgedeelte, aangezien veel rockbands geen aandacht krijgen in de Aardschok en AOR dan toevallig wel. Zal wel een stukje jeugdsentiment van de redactie zijn.


no text supplied


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-12-2005 14:38 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 12:20 schreef Arson het volgende:
Echt goede e-zines zijn er niet in Nederland. Wel e-zines met goede elementen, maar geen een die over de hele linie een constante kwaliteit hebben. Overigens weet ik er zo een stuk of 3 a 4 die veel beter zijn dan bijv. een Aardschok


Hmz, ik vind de Aardschok wel fijn omdat ik anders een laptop mee in de metro moet nemen...

Maar ik lees reviews (van welk magazine/e-zine dan ook) meer om te weten *dat* er een nieuwe cd van een band uit is dan voor een oordeel erover. Dat oordeel vel ik zelf wel.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-12-2005 14:56 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 december 2005 12:26 schreef Borgia het volgende:
Dat zeker, verder ben ik van mening dat de sommige genres, zoals AOR, niet thuis horen in de aardschok...
Ik word zelf schijtziek van elke maand weer 20 pagina's Onno "ik vind alles wat maar een beetje hardcore is helemaal te gek" Cro-Mag. Maar goed, aan de andere kant is de goede man wel een absolute autoriteit op dat gebied en zullen de liefhebbers erbij zweren. Idem dito van andere genres die van het geijkte metalpad afwijken.

Als ik voor Lords of Metal moet spreken, gaan wij in principe niks uit de weg. Het gebeurt zelden dat we iets niet bespreken om reden dat:
- het begrip "rock & metal" enorm rekbaar is
- wij in de persoon van Evil Dr. Smith iemand in huis hebben die je werkelijk ALLES kunt voorschotelen (deze maand heeft hij zelfs een plaat van BZN besproken )

Sinds een tijdje hebben we de zaak ook gecategoriseerd op genre om de die-hard death-, black-, doom- of weer ik het wat liefhebbers tegemoet te komen. Op die manier kun je lezen wat je wilt lezen en hoef je je niet druk te maken over de rest. Daar zijn voldoende andere liefhebbers voor. Of anders mail je maar naar Horst dat je je geld terug wilt..



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2005 15:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm op genre verdelen lijkt me lastig ....

Behemoth bijvoorbeeld ...


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 07-12-2005 15:07 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

Dat is toch gewoon Black? Of ben ik nu gek?


heavy metal is the law


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-12-2005 15:13 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 15:07 schreef High Voltage het volgende:
Dat is toch gewoon Black? Of ben ik nu gek?


Black/death.

Vroegere releases waren meer black. Latere releases gaan veel meer richting death.



Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-12-2005 15:13 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 15:07 schreef High Voltage het volgende:
Dat is toch gewoon Black? Of ben ik nu gek?
GEK!




Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2005 15:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kijk ... daarom ...


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 07-12-2005 15:14 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 7 december 2005 15:13 schreef altx het volgende:
Black/death.

Vroegere releases waren meer black. Latere releases gaan veel meer richting death.


Aha, dus ik ben een ouwe lul zeker? (maar bedankt voor de nuttige info, weet ik dat ook weer )

@Jenje: Ja, in dat geval heb je gelijk ja. Maar ik denk dat je in grote lijnen toch wel een band kunt indelen onder 1 vlakje!


heavy metal is the law


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2005 15:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 15:14 schreef High Voltage het volgende:
Aha, dus ik ben een ouwe lul zeker? (maar bedankt voor de nuttige info, weet ik dat ook weer )

@Jenje: Ja, in dat geval heb je gelijk ja. Maar ik denk dat je in grote lijnen toch wel een band kunt indelen onder 1 vlakje!

nha ik heb het eens geprobeerd met mijn cd collectie, en zelfs daarbij werd het er niet overzichtelijker van ...

OF je moet aan een bepaalde band meerdere genre's kunnen koppelen


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 07-12-2005 15:25 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 7 december 2005 15:21 schreef Jenje het volgende:
nha ik heb het eens geprobeerd met mijn cd collectie, en zelfs daarbij werd het er niet overzichtelijker van ...

OF je moet aan een bepaalde band meerdere genre's kunnen koppelen
Dat is bij de één makkelijker dan de ander denk (zo heb ik 1 kast "Heavy" 1 kast "Thrash en nog een kast met allemaal andere onzin)

Dat zou inderdaad wel goed werken, hoewel je dan in de knoop komt te zitten met "puristen", lijkt mij.


heavy metal is the law


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 07-12-2005 15:31 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ik wilde even volgen waarover het ging... Maar 10 bladzijden! Daar ben ik te lui voor. Zover mijn constructieve bijdrage in dit topic.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen