IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : E-zines en de metalindustrie Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-12-2005 17:36 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2005 17:04 schreef CTTS het volgende:
Wat betreft het forum ben ik het zoals ik al gezegd heb compleet met je eens. De mensen hier lijken een stuk serieuzer over muziek e.d. Het niveau vind ik dan ook hoger.

Maar eerlijk gezegd zie ik het grote verschil niet echt tussen de frontpage van bv. ZM en MF. Beide interviews, reviews e.d. vaak ook van dezelfde bands aangezien iedereen toch een beetje in dezelfde vijver zit te vissen. Ok het niveau van de artikelen zou je niet aan kunnen staan, maar bij elk zine heb je nu eenmaal reviews die je wel of niet aanstaan. Maar om daarom nou de hele frontpage als niet noemenswaardig te noemen vind ik een beetje overdreven aangezien er mijn inziens best mensen zitten bij MF die weten waar ze het over hebben. Misschien voel ik me een beetje aangesproken aangezien ik sinds kort voor MF schrijf Maar zelfs uit objectief oogpunt (van voordat ik ervoor ging schrijven) zag ik het gewoon als een volwaardig zine met zijn goede en minder goede reviews en interviews (zoals bij elk zine wat mij betreft).
Vampire-magazine ken ik trouwens niet goed genoeg (en de site lijkt nu offline?) daar kan ik verder dus niet over oordelen en die heb ik daarom niet in de vergelijkingen meegenomen.


Site is offline ja, serverproblemen. Zie John's post.

Wat betreft Metalfan; ik hoop dat jij het niveau enigszins weet op te krikken. Wat ik heb ervaren toen ik de reviews en interviews las, dat ze eigenlijk volgens een bepaald 'concept' te werk gaan. Of in ieder geval een groot deel van de recencenten. In elk interview zie ik eigenlijk zeer oppervlakkige vragen, die weinig ingaan op de lyriek van de band in kwestie. Het valt me op dat er veelal niet eens inhaakvragen gesteld worden in een interview wat (nota bene) face to face plaatvindt.
"Waaraan heb je een hekel?"
"Christenen."
"O, oke, dat kan, hoe waren de reacties(...)"
Daar heb ik me destijds nogal aan gestoord. Verder werd aangegeven dat menig cd een goede beoordeling krijgt, waar enige fundering ver lijkt te zoeken.

Er valt uiteraard wat te zeggen voor "bij elk magazine lopen mensen die er geen verstand van hebben", maar bij mij viel het bij Metalfan het meest op.

Jou wens ik uiteraard veel succes.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 05-12-2005 17:42 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik hoor hier ook veel over bandbreedte... Even uit nieuwsgierigheid, over hoeveel gig/maand hebben we het dan eigenlijk?


Zenial


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 05-12-2005 17:57 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 5 december 2005 17:36 schreef WhiteRider het volgende:
Wat betreft Metalfan; ik hoop dat jij het niveau enigszins weet op te krikken. Wat ik heb ervaren toen ik de reviews en interviews las, dat ze eigenlijk volgens een bepaald 'concept' te werk gaan. Of in ieder geval een groot deel van de recencenten. In elk interview zie ik eigenlijk zeer oppervlakkige vragen, die weinig ingaan op de lyriek van de band in kwestie. Het valt me op dat er veelal niet eens inhaakvragen gesteld worden in een interview wat (nota bene) face to face plaatvindt.
"Waaraan heb je een hekel?"
"Christenen."
"O, oke, dat kan, hoe waren de reacties(...)"
Daar heb ik me destijds nogal aan gestoord. Verder werd aangegeven dat menig cd een goede beoordeling krijgt, waar enige fundering ver lijkt te zoeken.



Als het een interview per email zou betreffen was dat wel verklaarbaar, maar face to face zou zoiets niet moeten kunnen inderdaad.
Maar nogmaals, het lijkt me sterk dat zoiets bij erg veel cd's gebeurt dat er een ongefundeerde mening op wordt nagehouden en een cd alleen maar afgezeken of de hemel ingeprezen wordt. Maargoed, misschien moet ik dan alle reviews een keer gaan lezen

quote:

Er valt uiteraard wat te zeggen voor "bij elk magazine lopen mensen die er geen verstand van hebben", maar bij mij viel het bij Metalfan het meest op.

Jou wens ik uiteraard veel succes.


Dat kan natuurlijk, dankje jij uiteraard ook succes met je zine



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 05-12-2005 18:25 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ben ik anderhalve dag weg staat meteen dit topic helemaal vol.

Ik schrijf zelf ook voor Vampire magazine en ben tevreden met het geheel (op de problemen dat de site regelmatig wegvalt na dan). Ik snap het commentaar op banners maar da's nu eenmaal een noodzakelijk kwaad.

Verder lees ik ook regelmatig Lords of Metal, Zware Metalen en Shadows of Disgust die ik allen kan waarderen. Uiteraard zijn bij elk E-zine of enig ander 'zine altijd goede en minder goede recensisten (dit uit persoonlijke smaak in acht genomen). Dat zal ook altijd zo blijven...mensen hebben nu eenmaal niet allemaal dezelfde smaak (maar goed ook).

Vind het eigenlijk wel vreemd dat dit topic is begonnen zonder redenen te geven met waarom Vampire slecht is. Maar goed, we leven in Nederland en het staat algemeen bekend dat mensen hier mekaar het licht in de ogen niet gunnen. Beetje jammer want als men mekaar steunt staat men toch echt veel sterker.

Anyway, ik ga in ieder geval met hetzelfde goede gevoel verder bij Vampire, voel me er thuis, kan er m'n ei kwijt, ben tevreden (en trots) met het meeste van mijn eigen werk en hoop daar me te kunnen blijven ontwikkelen zoals ik dat nu ook doe.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 05-12-2005 23:09 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 5 december 2005 17:21 schreef High Voltage het volgende:
Ik zoek nog vrijetijdsbesteding, trouwens

Emailen kan altijd, ouwehoeren we er dan wel over. Kan er zo voor zorgen dat je voor wat uur onder de pannen bent

quote:
Wij hebben ook een forum, maar die wordt amper bezocht. Er komt een enkele verdwaalde posten in een topic, maar actief is het geenszins.

Achterlijke drol, zitten alleen al in dit topic zo'n 5 medewerkers te posten...geen wonder dat ons forum dood is!

Morgen ga ik reageren op een aantal posts, maar vind het wel een interessant onderwerp om over te ouwehoeren. Wel is duidelijk dat bezoekers en ezine eigenaren/medewerkers qua visie verschillen c.q. lijnrecht tegenover elkaar staan. Ook vooral door gebrek van kennis van zaken...is geen ramp, daar is dit topic voor. Persoonlijk ondervind ik ook vrij weinig "concurrentie" gevoel als er wordt geouwehoerd tussen verschillende ezine medewerkers. Uiteraard is er de nodige sarcasme aanwezig of wordt er onderling de nodige sneren uitgedeeld...maar zoals Theo Maassen het zou omschrijven..."maar wel gemoedelijk". En Judge M. zie ik bij NAC wel weer, 1 verkeerd woord kan ik daar wel uitvechten



High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 05-12-2005 23:12 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 5 december 2005 23:09 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Emailen kan altijd, ouwehoeren we er dan wel over. Kan er zo voor zorgen dat je voor wat uur onder de pannen bent
Zal ik morgen even doen, ben op het moment nogal moe . Wel fijn trouwens, jullie hoeven voor mij geen promo's te regelen, want m'n vrouw krijgt van veel labels nog regelmatig post


edit: nu nog leren quoten en ik heb alles onder de knie

[Dit bericht is gewijzigd door High Voltage op 05-12-2005 23:12]


heavy metal is the law


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 05-12-2005 23:16 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 5 december 2005 23:12 schreef High Voltage het volgende:
Zal ik morgen even doen, ben op het moment nogal moe . Wel fijn trouwens, jullie hoeven voor mij geen promo's te regelen, want m'n vrouw krijgt van veel labels nog regelmatig post

Zie ik het mailtje wel verschijnen!



High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 05-12-2005 23:18 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 5 december 2005 23:16 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Zie ik het mailtje wel verschijnen!
Uiteraard, gewoon naar het adres in je profiel, dat ding van [spam]VAMPIRE MAGAZINE[/spam]?




heavy metal is the law


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 05-12-2005 23:22 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 5 december 2005 23:18 schreef High Voltage het volgende:
Uiteraard, gewoon naar het adres in je profiel, dat ding van [spam]VAMPIRE MAGAZINE[/spam]?




Yup



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-12-2005 23:30 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2005 23:09 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Achterlijke drol, zitten alleen al in dit topic zo'n 5 medewerkers te posten...geen wonder dat ons forum dood is!


Hahaha! Nou, bij dezen dan maar, dames en heren, komt dat zien! Hét Metal-forum! www.vampire-magazine.com/forum


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 05-12-2005 23:34 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Achterlijke drol!


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 06-12-2005 0:03 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ik zet het hier nog maar es neer, http://www.fyu.be, Face Your Underground zine dus, is ook écht dringend op zoek naar gemotiveerde mensjes... Wat moet je doen: reviews, interviews, reports... mee discussiëren op ons redactieforum... in het engels kunnen en willen schrijven... Indien iemand zich geroepen voelt om mee te helpen er iets van te maken, stuur ons es een mailtje door de contactform op de site


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-12-2005 0:18 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Kimmie! Hoe is het met jou?

quote:
Op 5 december 2005 23:09 schreef Vampire Ricardo het volgende:
En Judge M. zie ik bij NAC wel weer, 1 verkeerd woord kan ik daar wel uitvechten
Ik zal nog eens koffie voor je halen als je ballen eraf vriezen..

O ja:

quote:
Op 5 december 2005 17:42 schreef Zenial het volgende:
Ik hoor hier ook veel over bandbreedte... Even uit nieuwsgierigheid, over hoeveel gig/maand hebben we het dan eigenlijk?
Ik denk dat het bij LoM ergens tussen de 15 en 20 gig zit maar daar kan ik binnenkort een betere uitspraak over doen als de hele boel een maand lang in zijn geheel op de nieuwe stek draait.

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 06-12-2005 0:21]



~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 06-12-2005 0:29 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 6 december 2005 0:18 schreef Judge M. het volgende:
Kimmie! Hoe is het met jou?



Dat gaat z'n gangetje
Ik hoop dat met jou ook alles goed is, en misschien tref ik je ooit nog wel weer es ergens


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-12-2005 0:31 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 december 2005 0:29 schreef ~Narsil het volgende:
Dat gaat z'n gangetje
Ik hoop dat met jou ook alles goed is, en misschien tref ik je ooit nog wel weer es ergens
Ik probeer me uitstekend te vermaken in mijn nieuwe woonplaats Eindhoven. Hopelijk treffen we elkaar binnenkort weer eens

Had je mijn MSN nog? *)




*) voordat ik dadelijk ModZillah op mijn dak krijg..



~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 06-12-2005 0:35 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

(Ah Eindhoven, nice! Maar nee, ik MSN nog maar héél zelden, druk druk tegenwoordig, en dat geklets nam zo veel te veel tijd in beslag op de duur... soms wel jammer eigenlijk. Sorry modjes! )


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-12-2005 0:41 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Mail anders maar



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2005 9:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2005 17:42 schreef Zenial het volgende:
Ik hoor hier ook veel over bandbreedte... Even uit nieuwsgierigheid, over hoeveel gig/maand hebben we het dan eigenlijk?
Geloof dat ZM op iets van 90 zit .. maar Paul weet de precieze cijfers


Kadaver
Platter of Splatter
Usericon van Kadaver
Posted 06-12-2005 14:11 by Kadaver Wijzig reactieProfiel van KadaverQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2005 16:46 schreef High Voltage het volgende:
Poeh, daar sluit ik mij toch volledig bij aan. Die figuren schrijven alsof ze elk album de hemel in moeten prijzen of totaal af moeten branden


Nou, dat mag jij dan wel vinden, ik ben eerder van mening dat de reviews op ZM van zeer treurig niveau zijn. Persoonlijke smaak verschilt, maar het taalgebruik hier is niet om aan te zien en als je matigheid wil zit je hier duidelijk goed. Persoonlijk schrijf ik liever extreme dingen op dan dat alles wel zo'n beetje wat is.

En ja, ik schrijf voor MF dus ik ben ook subjectief. Wat het forum aangaat ben ik het in grote lijnen met jullie eens (dwz, de inhoud is bij vlagen ver te zoeken), maar om nou te zeggen dat de ZM-reviews zo goed zijn? Nee.


Rotting away is better than being gay


Kadaver
Platter of Splatter
Usericon van Kadaver
Posted 06-12-2005 14:14 by Kadaver Wijzig reactieProfiel van KadaverQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2005 17:36 schreef WhiteRider het volgende:
Site is offline ja, serverproblemen. Zie John's post.

Wat betreft Metalfan; ik hoop dat jij het niveau enigszins weet op te krikken. Wat ik heb ervaren toen ik de reviews en interviews las, dat ze eigenlijk volgens een bepaald 'concept' te werk gaan. Of in ieder geval een groot deel van de recencenten. In elk interview zie ik eigenlijk zeer oppervlakkige vragen, die weinig ingaan op de lyriek van de band in kwestie. Het valt me op dat er veelal niet eens inhaakvragen gesteld worden in een interview wat (nota bene) face to face plaatvindt.
"Waaraan heb je een hekel?"
"Christenen."
"O, oke, dat kan, hoe waren de reacties(...)"
Daar heb ik me destijds nogal aan gestoord. Verder werd aangegeven dat menig cd een goede beoordeling krijgt, waar enige fundering ver lijkt te zoeken.

Er valt uiteraard wat te zeggen voor "bij elk magazine lopen mensen die er geen verstand van hebben", maar bij mij viel het bij Metalfan het meest op.

Jou wens ik uiteraard veel succes.


Ik wil iedereen graag even onder de aandacht brengen dat bovenstaande monsieur WhiteRider graag MF basht omdat hij er zelf ooit gebanned is wegens weinig toevoegen (is het niet zo, Robogoth?). Serieus, als er iemand niet moet lullen over fundering van zijn mening is het wel ons 15 -(is het nu 16, Rob?) jarige dekhengst (doe de groeten aan Enshrined..) die het nodig vond om elk topic vol te blaten met zijn überarische standpunten. Daarbij meen ik mij te herinneren dat hij ooit nog eens solliciteerde voor reviewer en het zelfs niet won van een allochtoon.

Bij deze dus.


Rotting away is better than being gay


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 06-12-2005 14:17 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 6 december 2005 14:11 schreef Kadaver het volgende:
Nou, dat mag jij dan wel vinden, ik ben eerder van mening dat de reviews op ZM van zeer treurig niveau zijn. Persoonlijke smaak verschilt, maar het taalgebruik hier is niet om aan te zien en als je matigheid wil zit je hier duidelijk goed. Persoonlijk schrijf ik liever extreme dingen op dan dat alles wel zo'n beetje wat is.
Met dat taalgebruik ben ik het zeker eens, maargoed, dat moet je voor lief nemen. Naar mijn mening zijn de reviewers van ZM een stuk objectiever dan degenen van Metalfan. Zo vind ik dit wel een goede review.
quote:

En ja, ik schrijf voor MF dus ik ben ook subjectief. Wat het forum aangaat ben ik het in grote lijnen met jullie eens (dwz, de inhoud is bij vlagen ver te zoeken), maar om nou te zeggen dat de ZM-reviews zo goed zijn? Nee.
Wie ben je dan?
Het forum gaat nergens over daar, vandaar dat ik mij ook niet daar heb geregistreerd. (zijn er überhaupt wel fora waar het WEL ergens over gaat?)

@Ricardo: Je hebt mail


heavy metal is the law


Kadaver
Platter of Splatter
Usericon van Kadaver
Posted 06-12-2005 14:23 by Kadaver Wijzig reactieProfiel van KadaverQuote dit bericht

Over objectiviteit kun je lange discussies houden, het gros van de MF reviewers is van mening dat pure objectiviteit een schrijnend gebrek aan eigen inzicht tentoon spreidt. Het gaat er ons (mij in ieder geval, en ik weet ook een aantal anderen die er zo over denken) om dat we verwoorden welk gevoel een bepaalde cd bij ons oproept, informatie over de bandleden en andere blabla kun je ook wel op de bandsite lezen. Daar zijn reviews niet voor bedoeld.

Trouwens, je linkje klopte niet zo best


Rotting away is better than being gay


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 06-12-2005 14:27 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 6 december 2005 14:23 schreef Kadaver het volgende:
Over objectiviteit kun je lange discussies houden, het gros van de MF reviewers is van mening dat pure objectiviteit een schrijnend gebrek aan eigen inzicht tentoon spreidt. Het gaat er ons (mij in ieder geval, en ik weet ook een aantal anderen die er zo over denken) om dat we verwoorden welk gevoel een bepaalde cd bij ons oproept, informatie over de bandleden en andere blabla kun je ook wel op de bandsite lezen. Daar zijn reviews niet voor bedoeld.
Snap ik, erg goed zelfs, want zo hoort het ook. Met objectiviteit heb ik het over het tegenovergestelde van fanboy-gedrag. Wat erg storend is in een review, naar mijn mening! (Stel je voor, een Metallica fan die een zeer lovende review schrijft voor St. Anger of een andere willekeurige titel). Logisch dat het eigen inzicht gebruikt wordt, dat is ook de bedoeling van een review, anders weet je nog steeds niet als lezer zijnde wat en hoe een CD klinkt!

quote:

Trouwens, je linkje klopte niet zo best
Godver, ik bedoelde de Motörhead - Inferno review, die was best goed!


heavy metal is the law


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-12-2005 14:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 14:14 schreef Kadaver het volgende:
Ik wil iedereen graag even onder de aandacht brengen dat bovenstaande monsieur WhiteRider graag MF basht omdat hij er zelf ooit gebanned is wegens weinig toevoegen (is het niet zo, Robogoth?). Serieus, als er iemand niet moet lullen over fundering van zijn mening is het wel ons 15 -(is het nu 16, Rob?) jarige dekhengst (doe de groeten aan Enshrined..) die het nodig vond om elk topic vol te blaten met zijn überarische standpunten. Daarbij meen ik mij te herinneren dat hij ooit nog eens solliciteerde voor reviewer en het zelfs niet won van een allochtoon.

Bij deze dus.


R0Bg04o7H PWN3D


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Kadaver
Platter of Splatter
Usericon van Kadaver
Posted 06-12-2005 14:31 by Kadaver Wijzig reactieProfiel van KadaverQuote dit bericht

Ah kijk, dat verklaart een hoop. Als je dergelijke reviews goed vindt zit je bij de meeste huidige MF-reviewers (ook mij waarschijnlijk, en hoewel het door m'n naam hier mag lijken ben ik níet Lana) inderdaad niet goed. Wat dat aangaat is het denk ik meer een verschil in visie op wat een review behoort te zijn dan een verschil in kwaliteit. Jij wil graag een informatief verhaal over een nieuwe cd en wat je er van kan verwachten, waarna je vervolgens middels een luisterbeurt je eigen oordeel bepaald, ik probeer juist mijn eigen gevoel uit te drukken (het liefst in extreme termen, het met tenslotte wel een beetje leuk blijven) aangaande een cd.


Rotting away is better than being gay


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen