IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : E-zines en de metalindustrie Vorige pagina | Volgende pagina
High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 06-12-2005 14:37 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 6 december 2005 14:31 schreef Kadaver het volgende:
Ah kijk, dat verklaart een hoop. Als je dergelijke reviews goed vindt zit je bij de meeste huidige MF-reviewers (ook mij waarschijnlijk, en hoewel het door m'n naam hier mag lijken ben ik níet Lana) inderdaad niet goed. Wat dat aangaat is het denk ik meer een verschil in visie op wat een review behoort te zijn dan een verschil in kwaliteit. Jij wil graag een informatief verhaal over een nieuwe cd en wat je er van kan verwachten, waarna je vervolgens middels een luisterbeurt je eigen oordeel bepaald, ik probeer juist mijn eigen gevoel uit te drukken (het liefst in extreme termen, het met tenslotte wel een beetje leuk blijven) aangaande een cd.

Dat is inderdaad een verschil in visie denk ik. Op zich niet verkeerd hoor, verschil moet er blijven! Het liefst heb ik een review met een groot gedeelte informatie over de nieuwe (of re-)release, maar wel met wat gevoel, de persoonlijke mening telt zeker wel mee!

@Chelman: WAT?


heavy metal is the law


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-12-2005 14:44 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 14:11 schreef Kadaver het volgende:
Nou, dat mag jij dan wel vinden, ik ben eerder van mening dat de reviews op ZM van zeer treurig niveau zijn. Persoonlijke smaak verschilt, maar het taalgebruik hier is niet om aan te zien en als je matigheid wil zit je hier duidelijk goed. Persoonlijk schrijf ik liever extreme dingen op dan dat alles wel zo'n beetje wat is.

En ja, ik schrijf voor MF dus ik ben ook subjectief. Wat het forum aangaat ben ik het in grote lijnen met jullie eens (dwz, de inhoud is bij vlagen ver te zoeken), maar om nou te zeggen dat de ZM-reviews zo goed zijn? Nee.
Wat flauw om je nou te gaan afgeven op ZM zeg. Natuurlijk wisselt het niveau hier en daar, maar dat is zo bij ieder zine zo dat ik ken (ook qua taalgebruik). De ene reviewer is beter dan de andere en de andere interviewer is weer beter dan de ene. Ik denk dat er kwalitatief over het geheel heus niet zoveel verschil te bespeuren valt als ik de verschillende zines bekijk.

Ik heb trouwens wél, net als Hub de Gallier eerder zei, bepaalde reviewers wiens besprekingen ik graag mag lezen, dit ivm smaak en/of schrifstijl.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-12-2005 14:51 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 14:14 schreef Kadaver het volgende:
Ik wil iedereen graag even onder de aandacht brengen dat bovenstaande monsieur WhiteRider graag MF basht omdat hij er zelf ooit gebanned is wegens weinig toevoegen (is het niet zo, Robogoth?). Serieus, als er iemand niet moet lullen over fundering van zijn mening is het wel ons 15 -(is het nu 16, Rob?) jarige dekhengst (doe de groeten aan Enshrined..) die het nodig vond om elk topic vol te blaten met zijn überarische standpunten. Daarbij meen ik mij te herinneren dat hij ooit nog eens solliciteerde voor reviewer en het zelfs niet won van een allochtoon.

Bij deze dus.

Nee hoor, ik bash Metalfan helemaal niet graag omdat ik er zelf niet meer mag komen. Want wat jij blijkbaar niet weet, is dat ik ook al afgaf op de voorpagina toen ik er nog zat. De sollicitatie die ik deed, is 2 jaar geleden. Ik was toen 13, dat is niet erg representatief, wel? Buiten dat is m'n mening over Metalfan in de tussentijd wel iets veranderd. Niet alleen omdat ik er geband ben, dat heeft heel veel redenenen.
Buiten dat heb je nooit ergens een arisch standpunt van mij kunnen ontdekken, ben ik inderdaad nog steeds 15 en heb ik met Enshrined niets meer te maken.
Overigens erg grappig dat je precies lijkt te weten wie ik ben, maar ik volledig in het duister tast naar de persoon die achter jou schuilt.


Kadaver
Platter of Splatter
Usericon van Kadaver
Posted 06-12-2005 14:53 by Kadaver Wijzig reactieProfiel van KadaverQuote dit bericht

Tsja, het ergert mij aan de andere kant dat er hier zo makkelijk wordt afgegeven op MF. Al helemaal door gozertjes die zich blijkbaar op de teentjes getrapt voelen omdat hun storende aanwezigheid op het forum niet op prijs gesteld worden, en die vervolgens vanuit een blijkbaar "hoge positie" als VM-reviewer even MF gaan zitten afkraken. Ik denk dat een discussie hierover best open mag zijn; ik heb zeker geen zin om alle kritiek op MF (en dus op mij persoonlijk, als reviewer en interviewer) wel uitgebreid te moeten weerleggen, maar mezelf moet onthouden van kritiek op anderen. Als men op ZM hier graag MF basht, kijk dan eerst naar je eigen problemen zou ik zeggen. Want zo'n concertrecensie als die van Apocalyptica, in het bijzonder nog het verwijderen van kritiek, vind ik gewoon treurig.


Rotting away is better than being gay


Kadaver
Platter of Splatter
Usericon van Kadaver
Posted 06-12-2005 14:54 by Kadaver Wijzig reactieProfiel van KadaverQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 14:51 schreef WhiteRider het volgende:
Nee hoor, ik bash Metalfan helemaal niet graag omdat ik er zelf niet meer mag komen. Want wat jij blijkbaar niet weet, is dat ik ook al afgaf op de voorpagina toen ik er nog zat. De sollicitatie die ik deed, is 2 jaar geleden. Ik was toen 13, dat is niet erg representatief, wel? Buiten dat is m'n mening over Metalfan in de tussentijd wel iets veranderd. Niet alleen omdat ik er geband ben, dat heeft heel veel redenenen.
Buiten dat heb je nooit ergens een arisch standpunt van mij kunnen ontdekken, ben ik inderdaad nog steeds 15 en heb ik met Enshrined niets meer te maken.
Overigens erg grappig dat je precies lijkt te weten wie ik ben, maar ik volledig in het duister tast naar de persoon die achter jou schuilt.


Als je even na gaat denken weet je het wel. Ik heb om diverse redenen geen trek om m'n MF nick, laat staan mijn echte naam op ZM neer te poten (zoals jij dat ook niet doet), maar als je een beetje gaat elimineren weet je zo wie ik ben.

Daarnaast wekken je reacties wel degelijk de indruk dat je je op de tenen getrapt voelt. Niet alleen hier op het forum, maar ook IRL en via andere electronische hulpmiddelen geeft het je blijkbaar veel genoegen om MF'ers af te zeiken. Van mij mag je hoor, je maakt louter jezelf belachelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Kadaver op 06-12-2005 14:56]


Rotting away is better than being gay


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-12-2005 14:56 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 14:54 schreef Kadaver het volgende:
Als je even na gaat denken weet je het wel. Ik heb om diverse redenen geen trek om m'n MF nick, laat staan mijn echte naam op ZM neer te poten (zoals jij dat ook niet doet), maar als je een beetje gaat elimineren weet je zo wie ik ben.

Is goed, Lucas a.k.a. Rascul.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-12-2005 14:57 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 14:53 schreef Kadaver het volgende:
Tsja, het ergert mij aan de andere kant dat er hier zo makkelijk wordt afgegeven op MF. Al helemaal door gozertjes die zich blijkbaar op de teentjes getrapt voelen omdat hun storende aanwezigheid op het forum niet op prijs gesteld worden, en die vervolgens vanuit een blijkbaar "hoge positie" als VM-reviewer even MF gaan zitten afkraken. Ik denk dat een discussie hierover best open mag zijn; ik heb zeker geen zin om alle kritiek op MF (en dus op mij persoonlijk, als reviewer en interviewer) wel uitgebreid te moeten weerleggen, maar mezelf moet onthouden van kritiek op anderen. Als men op ZM hier graag MF basht, kijk dan eerst naar je eigen problemen zou ik zeggen. Want zo'n concertrecensie als die van Apocalyptica, in het bijzonder nog het verwijderen van kritiek, vind ik gewoon treurig.
Ten eerste heeft niemand van ZM kritiek op MF gegeven.

Ten tweede ga jij dus de Apocalyptica review gebruiken als richtlijn voor de algemene kwaliteit van ZM. Erg flauw.

Ten derde: ongefundeerd gezeik wordt inderdaad verwijderd ja, en terecht. Duidelijke gefundeerde kritiek laten we altijd staan.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 06-12-2005 14:58 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 6 december 2005 14:53 schreef Kadaver het volgende:
Tsja, het ergert mij aan de andere kant dat er hier zo makkelijk wordt afgegeven op MF.

Ik geef niet makkelijk af op MF hoor, ik kanker net zo hard op andere zines die het, naar mijn persoonlijke smaak, niet goed aanpakken. Als ik een review matig vindt dan zeg ik dat, en daar neem ik geen blad bij voor de mond. Toegegeven, er zitten heus wel aardige reviews tussen, maar het overgrote deel vind ik persoonlijk totaal niets. (dan heb ik het dus over "the big picture) Daarnaast lijkt het mij dat opbouwende kritiek niet bepaald slecht hoort te vallen, wel?
quote:

Al helemaal door gozertjes die zich blijkbaar op de teentjes getrapt voelen omdat hun storende aanwezigheid op het forum niet op prijs gesteld worden, en die vervolgens vanuit een blijkbaar "hoge positie" als VM-reviewer even MF gaan zitten afkraken.
Hier bemoei ik mij niet mee hehe
quote:
Ik denk dat een discussie hierover best open mag zijn; ik heb zeker geen zin om alle kritiek op MF (en dus op mij persoonlijk, als reviewer en interviewer) wel uitgebreid te moeten weerleggen, maar mezelf moet onthouden van kritiek op anderen.
Tuurlijk niet, meningen worden, lijkt mij, altijd gewaardeerd! Ik zeg ook niet dat jullie zine door de plee kan, maar geef aan wat er misschien anders/beter kan, naar eigen inzicht.



tussendoor: Als wie review je dan op MF? Misschien wel leuk/handig om te weten
edit: aha

[Dit bericht is gewijzigd door High Voltage op 06-12-2005 14:59]


heavy metal is the law


Kadaver
Platter of Splatter
Usericon van Kadaver
Posted 06-12-2005 15:00 by Kadaver Wijzig reactieProfiel van KadaverQuote dit bericht

Ho, wacht even. Ik heb nergens gezegd dat die Apocalyptica-review een algemene indicator is. Het was een voorbeeld, te meer vanwege juist het verwijderen van die kritiek. Ik heb het gelezen toen het er nog stond en ik vind wat er nu staat niet meer gefundeerd dan wat weg gehaald is. Het is "toevallig" wat minder negatief.

En daarnaast, lees dit topic maar eens door, en zie diverse malen MF-bashing. Da's niet erg hoor, ga je gang, maar kom niet huilend aan dat er ook terug kritiek komt.

En daarnaast was mijn kritiek heel anders gevallen als ik er niet bij had vermeld dat ik ook MF-reviewer ben.


Rotting away is better than being gay


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-12-2005 15:05 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 15:00 schreef Kadaver het volgende:
En daarnaast, lees dit topic maar eens door, en zie diverse malen MF-bashing.



Ik denk dat bedoeld werd dat deze 'bashing' niet gedaan werd door ZM-moderators/redactieleden, maar door bezoekers. Dus zeggen dat ZM MF loopt te bashen is dan een beetje kort door de bocht, dunkt me.

Aargh afkortingen-overload...


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 06-12-2005 15:06 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 15:00 schreef Kadaver het volgende:
Ho, wacht even. Ik heb nergens gezegd dat die Apocalyptica-review een algemene indicator is. Het was een voorbeeld, te meer vanwege juist het verwijderen van die kritiek. Ik heb het gelezen toen het er nog stond en ik vind wat er nu staat niet meer gefundeerd dan wat weg gehaald is. Het is "toevallig" wat minder negatief.

En daarnaast, lees dit topic maar eens door, en zie diverse malen MF-bashing. Da's niet erg hoor, ga je gang, maar kom niet huilend aan dat er ook terug kritiek komt.

En daarnaast was mijn kritiek heel anders gevallen als ik er niet bij had vermeld dat ik ook MF-reviewer ben.


MF bashen ZM bashen dat gebeurt overal wel..dat hou je toch niet tegen dat mensen andere fora bashen. Het gaat er toch om dat je het allebei met plezier doet de 1 voor ZM de ander voor MF.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-12-2005 15:09 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 15:05 schreef Mark het volgende:
Ik denk dat bedoeld werd dat deze 'bashing' niet gedaan werd door ZM-moderators/redactieleden, maar door bezoekers. Dus zeggen dat ZM MF loopt te bashen is dan een beetje kort door de bocht, dunkt me.

exactly.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Kadaver
Platter of Splatter
Usericon van Kadaver
Posted 06-12-2005 15:17 by Kadaver Wijzig reactieProfiel van KadaverQuote dit bericht

Ah op die fiets.


Rotting away is better than being gay


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 06-12-2005 15:19 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ach voor goede reviews moet je duidelijk gewoon op www.zenial.nl zijn.
Zoals dit meesterwerkje:
quote:
this album really kill,the production is great,just like the songs.the songs are dark,raw,fast,sometimes technical.blasphemer is a great composer and a really good guitar player,hellhammer(of course)play like a machinegun,necrobutcher is my favourite blackmetal bass player,and maniac scream like a demon!!!buy this album or die!!!


Prachtig toch?


Zenial


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 06-12-2005 15:20 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

En bedankt, nu mag ik m'n neus schoonmaken en de koffie opdweilen


heavy metal is the law


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-12-2005 15:51 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 december 2005 14:53 schreef Kadaver het volgende:
Tsja, het ergert mij aan de andere kant dat er hier zo makkelijk wordt afgegeven op MF. Al helemaal door gozertjes die zich blijkbaar op de teentjes getrapt voelen omdat hun storende aanwezigheid op het forum niet op prijs gesteld worden, en die vervolgens vanuit een blijkbaar "hoge positie" als VM-reviewer even MF gaan zitten afkraken. Ik denk dat een discussie hierover best open mag zijn; ik heb zeker geen zin om alle kritiek op MF (en dus op mij persoonlijk, als reviewer en interviewer) wel uitgebreid te moeten weerleggen, maar mezelf moet onthouden van kritiek op anderen. Als men op ZM hier graag MF basht, kijk dan eerst naar je eigen problemen zou ik zeggen. Want zo'n concertrecensie als die van Apocalyptica, in het bijzonder nog het verwijderen van kritiek, vind ik gewoon treurig.
Nou bij deze dan maar:

MF is KUT en een zielige ZM rip-off!

Ga ik dat onderbouwen? Nee, zet eerst je roze bril maar eens af en kijk dan nog maar eens naar wat je online zet.

Vooruit, 1 puntje dan: Een zine waarvan de medewerkers doodleuk promo's lopen te verkopen die ze van labels in BRUIKLEEN hebben gekregen zijn een aanfluiting voor de metaljournalistiek. Dankzij eikels zoals jullie krijgen de goedwillenden steeds meer promo's vol bliepjes en andere meuk die het objectief recenseren ervan nagenoeg onwerkbaar maakt.

Opbokken met die handel

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 06-12-2005 16:37]



zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 06-12-2005 15:55 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 6 december 2005 14:53 schreef Kadaver het volgende:
Tsja, het ergert mij aan de andere kant dat er hier zo makkelijk wordt afgegeven op MF. Al helemaal door gozertjes die zich blijkbaar op de teentjes getrapt voelen omdat hun storende aanwezigheid op het forum niet op prijs gesteld worden, en die vervolgens vanuit een blijkbaar "hoge positie" als VM-reviewer even MF gaan zitten afkraken. Ik denk dat een discussie hierover best open mag zijn; ik heb zeker geen zin om alle kritiek op MF (en dus op mij persoonlijk, als reviewer en interviewer) wel uitgebreid te moeten weerleggen, maar mezelf moet onthouden van kritiek op anderen. Als men op ZM hier graag MF basht, kijk dan eerst naar je eigen problemen zou ik zeggen. Want zo'n concertrecensie als die van Apocalyptica, in het bijzonder nog het verwijderen van kritiek, vind ik gewoon treurig.

Het is niet ZM tegen MF. Het zijn users die erop af geven. ALs onze users dat willen is dat hun mening. Dus het is niet ZM
Bijv ik weet helemaal geen ene flikker van MF. Dus heb er ook geen mening over.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-12-2005 16:03 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tsk, sinds wanneer moet je ergens iets vanaf weten om er een mening over te hebben? Dan kan 90% van internet-fora deelnemers net zo goed zijn/haar biezen pakken!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 06-12-2005 16:11 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 6 december 2005 16:03 schreef Mark het volgende:
Tsk, sinds wanneer moet je ergens iets vanaf weten om er een mening over te hebben? Dan kan 90% van internet-fora deelnemers net zo goed zijn/haar biezen pakken!

Dank je wel Mark. Je hebt net 90% van onze users weggejaagd


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-12-2005 16:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

eerder 99%


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2005 16:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 06-12-2005 16:50]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2005 16:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 06-12-2005 16:51]


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 06-12-2005 16:55 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

Ik wilde al bijna iets gaan posten, netjes gedaan!

Ik denk dat gewoon niemand hier, of daar, moet gaan lopen zeiken op andere zines, dat scheelt een hoop ellende en iedereen kan daar wijs uit worden! "virtuele punt"


heavy metal is the law


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2005 16:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik haalde even twee mensen door elkaar, vandaar mijn wijziging.

Maar vind Kadaver zijn kritiek beetje zinloos, beetje in de trant van "als jullie mij kut vinden, nou, dan vind ik jullie ook mooi kut"

Not that I care by the way



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-12-2005 17:11 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 december 2005 16:57 schreef Jenje het volgende:
Maar vind Kadaver zijn kritiek beetje zinloos, beetje in de trant van "als jullie mij kut vinden, nou, dan vind ik jullie ook mooi kut"

Not that I care by the way
Dat wij het nog eens eens zouden worden...



Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen