IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : E-zines en de metalindustrie Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-12-2005 15:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik denk dat dat erg afhangt van welk genre je houd. Vampire en Metalfan sla ik volledig over aangezien ik de doomreviews benedenmaats vind. Daarvoor kijk ik eigenlijk alleen op doommetal en op Quintessence (met name reviews van Pim).

Voor metalcore kijk ik meestal op Shadows, die richten zich daar meer op, maar als ik laatst de review van een INtegrity verzamelaar op metalfan lees, krijg ik heel erg de behoefte om die gast eens flink de oren te wassen, zo heeft elk e-zine zijn dingen ...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-12-2005 15:46 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2005 15:44 schreef Den_Bockereyder het volgende:
ja vampire mag had/heeft goede artikelen soms.. daarom vind ik het zo verdomde irritant dat de site zo achteruit gaat op visueel vlak.. nja zo denk ik erover dan.. punt is best gemaakt.. de discussie is op gang gekomen ben benieuwd of er iets mee gedaan gaat worden.

Ach, als Sinterklaas me de jackpot schenkt zal ik er persoonlijk voor zorgen dat alle banners verdwijnen.
Denk je dat wij het leuk vinden dat er banners op de site staan? Denk je dat wij het mooi vinden? Natuurlijk niet! We hebben echter geen andere keus. We kunnen ze moeilijk onderaan plaatsen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-12-2005 15:48 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2005 15:45 schreef Jenje het volgende:
Ik denk dat dat erg afhangt van welk genre je houd. Vampire en Metalfan sla ik volledig over aangezien ik de doomreviews benedenmaats vind. Daarvoor kijk ik eigenlijk alleen op doommetal en op Quintessence (met name reviews van Pim).

Voor metalcore kijk ik meestal op Shadows, die richten zich daar meer op, maar als ik laatst de review van een INtegrity verzamelaar op metalfan lees, krijg ik heel erg de behoefte om die gast eens flink de oren te wassen, zo heeft elk e-zine zijn dingen ...

Het vinden van een Doom-reviewer is inderdaad erg moeilijk. Metalcore doen we sowieso niet.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-12-2005 15:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zijkant (rechts) had gekunnen .... staat iig niet zo "massaal" als nu ....


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-12-2005 15:49 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2005 15:48 schreef Jenje het volgende:
Zijkant (rechts) had gekunnen .... staat iig niet zo "massaal" als nu ....

De banners hebben een bepaalde afmeting, en wanneer het rechts geplaatst wordt neemt dat wel een heel groot deel van het geheel in beslag, denk ik.
Buiten dat ben ik bang dat de 'compositie' dan erg uit balans raakt. Nu is de voorpagina op zich nog wel redelijk in balans, dan absoluut niet meer.


Den_Bockereyder
Usericon van Den_Bockereyder
Posted 04-12-2005 15:49 by Den_Bockereyder Wijzig reactieProfiel van Den_BockereyderQuote dit berichthttp://-

quote:
Op 4 december 2005 15:46 schreef WhiteRider het volgende:
Ach, als Sinterklaas me de jackpot schenkt zal ik er persoonlijk voor zorgen dat alle banners verdwijnen.
Denk je dat wij het leuk vinden dat er banners op de site staan? Denk je dat wij het mooi vinden? Natuurlijk niet! We hebben echter geen andere keus. We kunnen ze moeilijk onderaan plaatsen.


haha prima...

ik weet natuurlijk niets van jullie financiele positie, dat die zo zorgwekkend is dat er 4 banners daadwerkelijk nodig zijn.. is toch spijtig...

ps haal een decemberlot h


Aurora Infernalis Website: http://www.aurora-infernalis.com Aurora Infernalis Facebook: http://www.facebook.com/aurora.infernalis Aurora Infernalis Twitter: http://twitter.com/AuroraInf


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-12-2005 15:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2005 15:48 schreef WhiteRider het volgende:
Het vinden van een Doom-reviewer is inderdaad erg moeilijk. Metalcore doen we sowieso niet.
Als er een redacteur hier doom probeert te doen, moet ie door mij heen

Metalcore hebben we gelukkig wat mensen voor, zijn lastig te vinden.

Goede nieuwe aanwas is sowieso moeilijk te vinden


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-12-2005 15:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2005 15:49 schreef WhiteRider het volgende:
De banners hebben een bepaalde afmeting, en wanneer het rechts geplaatst wordt neemt dat wel een heel groot deel van het geheel in beslag, denk ik.
Buiten dat ben ik bang dat de 'compositie' dan erg uit balans raakt. Nu is de voorpagina op zich nog wel redelijk in balans, dan absoluut niet meer.
Meeste labels etc hebben ook banners die smal en hoog zijn, hebben wij ook gedaan met actie rondom after forever ... vond het niet eens beroerd staan


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-12-2005 15:51 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2005 15:50 schreef Jenje het volgende:
Meeste labels etc hebben ook banners die smal en hoog zijn, hebben wij ook gedaan met actie rondom after forever ... vond het niet eens beroerd staan

Ach, ik heb een topic op het crewforum van VM geopend over dit topic. Ik weet niet wat wel en niet in overweging wordt genomen, maar wellicht is het een idee.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-12-2005 15:52 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2005 15:49 schreef Jenje het volgende:
Als er een redacteur hier doom probeert te doen, moet ie door mij heen

Metalcore hebben we gelukkig wat mensen voor, zijn lastig te vinden.

Goede nieuwe aanwas is sowieso moeilijk te vinden

We willen geen Metalcore, ook al hadden we een leger mensen die dat zouden kunnen, hehe.

Ja, klopt. We moeten ook nog mensen hebben die naar behoren Engels spreken. Mensen uit het buitenland is extreem klote, gezien de hoge verzendkosten die daardoor veroorzaakt worden.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-12-2005 15:53 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2005 15:49 schreef Den_Bockereyder het volgende:
haha prima...

ik weet natuurlijk niets van jullie financiele positie, dat die zo zorgwekkend is dat er 4 banners daadwerkelijk nodig zijn.. is toch spijtig...

ps haal een decemberlot h

Tsja, ik ben in ieder geval blij dat je mening iets is bijgedraaid na het horen van de feiten .


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-12-2005 15:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wij zijn Nederlandstalig, dus dat probleem hebben we gelukkig niet, wel nog 1 Belg in dienst, en dat is trager wat betreft verzending dan naar Zweden waar we tot een tijd terug Rutger hadden zitten. Die helaas geen tijd meer had.

Kregen ooit eens een aanmelding met als eerste de vraag wat het verdient .... tja ....


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-12-2005 15:57 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2005 15:55 schreef Jenje het volgende:
Wij zijn Nederlandstalig, dus dat probleem hebben we gelukkig niet, wel nog 1 Belg in dienst, en dat is trager wat betreft verzending dan naar Zweden waar we tot een tijd terug Rutger hadden zitten. Die helaas geen tijd meer had.

Kregen ooit eens een aanmelding met als eerste de vraag wat het verdient .... tja ....

Hahaha!

Wat je zegt over België klopt trouwens, wij hebben er ook een paar. Kost soms gewoon een week!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-12-2005 16:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ach ja, ik denk dat er op het moment een viertal goede metal e-zines zijn die enerzijds elkaar goed aanvullen maar ook genoeg eigen gezicht hebben (ik tel LoM hierin niet mee, daar die met een maandelijkse issue systeem werken wat imho niet te vergelijken is). Er zit enerzijds goed respect tussen de ezines en anderzijds genoeg concurrentiegevoel, zorgt imho voor een continue drang naar verbetering.

En wacht maar tot onze nieuwe FP af is


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 04-12-2005 16:13 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Even een reactie van de enige persoon die van alle zaken op de hoogte is binnen VM.

Ten eerste, het idee dat iedereen VM mooi vind qua layout of vind dat we goede artikelen schrijven is een utopie, dus leeft ook zeker niet bij ondergetekende. VM zwaar kut vinden om wat voor reden dan ook is voor mij ook totaal geen reden om te reageren, mits argumentatie. Een aantal zaken in dit topic wil ik wel even verhelderen.

"4 banners, cashing on metal"
Je gedachte is vrij kort door de bocht. Er moeten rekeningen betaald worden, die niet gering zijn. We hebben geen simpele hosting van 100mb voor een homepage. Daarnaast hebben we inderdaad een radiostation met licentie en ga zo maar door. Ook met die banners spelen we niet quitte. Zie het ook als vraag/aanbod. Als wij maar van 2 partijen een aanbod krijgen om hun banner voor geld op de site te zetten...staan er maar 2. Op dit moment hebben we er een stuk of 6 lopen. Zou gek zijn willen we dat soort aanbiedingen niet aannemen....M.a.w. wordt er nog elke maand uit eigen zak geld uitgegeven aan metal. Mijn uitleg ontkracht dus je gehele gedachte gang omtrent "geld".

"Ik vind niet dat een e-zine zo nog serieus genomen kan worden of denken de mensen hier anders over."
Om alleen het banner verhaal? Ik neem aan dat jij alleen de .tk zines bekijkt met 4 recensies per maand...

en hadden jullie als 1 van de enige e-zines een beetje niveau op black metal gebied.. qua tekstueel en inhoud.
Vreemd, aangezien qua black metal nog steeds dezelfde mensen schrijven bij VM. Uiteraard is er verloop, maar een kern van zo'n 4 man werkt er toch al weer 3/4 jaar.

De layout was nooit geweldig maar kon er altijd goed mee door maar op zo'n manier (4 banners) stoor ik me er volledig aan waardoor ik ook geen zin heb om zo once in a while de site te bezoeken.
Binnen VM hebben we er voor gekozen dat het artikel het belangrijkste is i.p.v. het visuele aspect. Ik ben de eerste doe toegeeft dat er sites zijn die er beter uit zien qua layout. Layout moet in onze ogen functioneel en efficiënt zijn, wij vinden dat we daarin zijn geslaagd...jij vind van niet. Kan ik uitstekend mee leven.

klopt maar waarom kunnen ezines als lords of metal, zwaremetalen, metalfan met minder banners af? of zie ik het nu verkeerd...
Is appels met peren vergelijken. Dan moet je van iedere zine de financiële boekhouding weten of "mazzeltjes" zoals Jenje aangaf. Zoals eerder gezegd...we draaien nog gewoon "verlies"...

ps ik dacht ik sponsor jullie concertagenda met goede concerten? zie ik tot mn verbazing dat 24/12 leeg is
Verklaar je nader....

ja vampire mag had/heeft goede artikelen soms.. daarom vind ik het zo verdomde irritant dat de site zo achteruit gaat op visueel vlak.. nja zo denk ik erover dan..
Je haalt nu 2 dingen doorelkaar. Het feit dat jij de layout slecht vind heeft niks te maken qua kwaliteit van een artikel.

punt is best gemaakt.. de discussie is op gang gekomen ben benieuwd of er iets mee gedaan gaat worden.
Niks, we hebben net een complete nieuwe site waar meer dan 500 uur in heeft gezeten. Wij van VM zijn tevreden met de database, we krijgen op dit moment meer positieve dan negatieve reacties en zijn onze bezoekersaantallen verdubbeld sinds de nieuwe site. Dus geen enkele reden om te sleutelen. Aan de andere kant, Den_Bockereyder, je reacties op dit moment zijn van een bepaald niveau waar ik als eigenaar niks kan. "Het ziet er niet uit", "vroeger was er meer kwaliteit" etc.... mail me gerust over dingen waarvan jij denkt dat anders moet...goed beargumenteerd natuurlijk anders vind ik het zonde om er tijd in te steken.

Overigens, voordat het weer zo'n zielige zine rel wordt, wat een VM medewerker loopt te verkondigen over andere ezines is op persoonlijke titel. Anders weer dat gezeik van "nee jullie dan...".



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-12-2005 16:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Fuck Ricardo, had wel verwacht dat jij in een gepimpte BMW aant cruisen geslagen zou zijn


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-12-2005 16:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2005 16:13 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Overigens, voordat het weer zo'n zielige zine rel wordt, wat een VM medewerker loopt te verkondigen over andere ezines is op persoonlijke titel. Anders weer dat gezeik van "nee jullie dan...".


Hey, Ricardo, kopiëeren jullie nog van andere sites (denkt met glimlach aan rel rondom domme beschuldigingen van Ghoulliette)


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 04-12-2005 16:30 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 4 december 2005 15:49 schreef Den_Bockereyder het volgende:
ik weet natuurlijk niets van jullie financiele positie, dat die zo zorgwekkend is dat er 4 banners daadwerkelijk nodig zijn.. is toch spijtig...

Zit je toch effe verkeerd. De financiele positie is niet slecht...verre van, alleen maken we gebruik van services waar een flink prijskaartje aan vast hangt. Als er aanbod is qua banners en we de kosten kunnen drukken lijkt me dat alleen maar een slimme actie. Ideologie is een mooi iets, je ideologie doordrijven is iets anders.

quote:
Fuck Ricardo, had wel verwacht dat jij in een gepimpte BMW aant cruisen geslagen zou zijn

M'n baan en VM staan los van elkaar

quote:
Hey, Ricardo, kopiëeren jullie nog van andere sites (denkt met glimlach aan rel rondom domme beschuldigingen van Ghoulliette)

Volgens mij hebben een aantal mensen zich toch goed vermaakt met dat topic. Zelfs de moderators hier (nog steeds een klasse actie) lieten het topic open staan hehe. Achteraf kan ik zeggen dat het soms wel eens lekker is om zo te keer te gaan...en volgens mij zal Ghoulliette hetzelfde zeggen



Stefan
Usericon van Stefan
Posted 04-12-2005 16:32 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

1 klein puntje wil ik wel even melden m.b.t. de layout van vampire magazine. De banners staan nu weliswaar prominent in beeld, maar het feit dat de header + navigation pas daaronder staan is minder. Beter eerst de header en dan de banners, verder zou ik tussen de banners wat ruimte laten (3px ofzo). Nu lijkt het wat samengeperst tot 1 banner-blok.


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-12-2005 16:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Geniaal was dat ja ....

Ach, in een wereldje van idealen en wat draait op vrijwillige inzet op basis van idealisme kunnen zaken soms flink oplopen .....


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 04-12-2005 16:38 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 4 december 2005 16:32 schreef Stefan het volgende:
1 klein puntje wil ik wel even melden m.b.t. de layout van vampire magazine. De banners staan nu weliswaar prominent in beeld, maar het feit dat de header + navigation pas daaronder staan is minder. Beter eerst de header en dan de banners, verder zou ik tussen de banners wat ruimte laten (3px ofzo). Nu lijkt het wat samengeperst tot 1 banner-blok.

Hier hebben we wat aan, zal het in de groep gooien.

quote:
Ach, in een wereldje van idealen en wat draait op vrijwillige inzet op basis van idealisme kunnen zaken soms flink oplopen .....

Het aanbod aan Den_Bockereyder om VM financieël te steunen staat nog steeds open. Maar serieus, het is algemeen bekend dat dat er altijd wel wat te zeiken valt, zeker in Nederland. Ik lig ook zeker niet wakker van het feit dat ie VM kut vind, met hem zullen er velen zijn, maar dat "cashing on metal" klopt gewoonweg niet. Precies hetzelfde als ik nu zou zeggen dat ZM betaald zou krijgen door Roadrunner om positieve recensies te schrijven. Daarnaast had ie ook gewoon effe kunnen mailen i.p.v. op een forum van een ander zine te gooien. Had ie alle uitleg gekregen die hij wou hebben....



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-12-2005 16:39 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2005 15:01 schreef WhiteRider het volgende:
een fortuin kost een site op een andere manier in de lucht te houden.

Misschien een idee om een willekeurige student te mailen, 25 euro te bieden en vervolgens zijn of haar interweb space te lenen. Misschien dat de grote hiervan per uni verschilt, maar in nijmegen krijgt iedere student standaard een gratis webspace, waarvan misschien 5% daadwerkelijk gebruik maakt?
Misschien niet geheel ontopic, maar wel nuttig?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-12-2005 16:43 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2005 16:30 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Zit je toch effe verkeerd. De financiele positie is niet slecht...verre van, alleen maken we gebruik van services waar een flink prijskaartje aan vast hangt. Als er aanbod is qua banners en we de kosten kunnen drukken lijkt me dat alleen maar een slimme actie. Ideologie is een mooi iets, je ideologie doordrijven is iets anders.


M'n baan en VM staan los van elkaar


Volgens mij hebben een aantal mensen zich toch goed vermaakt met dat topic. Zelfs de moderators hier (nog steeds een klasse actie) lieten het topic open staan hehe. Achteraf kan ik zeggen dat het soms wel eens lekker is om zo te keer te gaan...en volgens mij zal Ghoulliette hetzelfde zeggen

Hey gats nu klinkt het net alsof we sex hebben gehad.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-12-2005 16:44 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:

Overigens, voordat het weer zo'n zielige zine rel wordt, wat een VM medewerker loopt te verkondigen over andere ezines is op persoonlijke titel. Anders weer dat gezeik van "nee jullie dan...".

Klopt!!
Wat ik zeg over Metalfan staat compleet los van mijn werkzaamheden voor Vampire Magazine.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 04-12-2005 16:45 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 4 december 2005 16:39 schreef ghoulliette het volgende:
Misschien een idee om een willekeurige student te mailen, 25 euro te bieden en vervolgens zijn of haar interweb space te lenen. Misschien dat de grote hiervan per uni verschilt, maar in nijmegen krijgt iedere student standaard een gratis webspace, waarvan misschien 5% daadwerkelijk gebruik maakt?
Misschien niet geheel ontopic, maar wel nuttig?

Geen verkeerde gedachte, alleen is het "tricky". Hoe lang blijft zo'n student die opleiding doen, misschien stopt ie naar een jaar. Kan je zo'n iemand vertrouwen? De "delete" knop is zo ingedrukt? Hoeveel interwebspace? Wat als de UNI haar beleid gaat aanpassen? Nu hebben we een eigen server waar we compleet "de baas" over zijn...m.a.w. is er iets dan kunnen we het zelf oplossen.

Maar voor een student die zelf een zine zou willen opstarten, zou zoiets wel ideaal zijn. Hou je een hoop geld in eigen zak.



Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen