IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : E-zines en de metalindustrie Vorige pagina | Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-12-2005 16:17 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2005 16:15 schreef Borgia het volgende:
www.vampire-magazine.com

leef je uit
Is VM al een tijdje uit de lucht trouwens of hoe zit dat? Ik kom er iig niet meer op, op een of andere manier.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 05-12-2005 16:18 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Hmm de nieuwe site heeft om de zoveel tijd kuren, de technische details weet ik niet...


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 05-12-2005 16:19 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 5 december 2005 16:15 schreef Borgia het volgende:
www.vampire-magazine.com

leef je uit
*klik*

hier doet hij inderdaad ook bar weinig.

edit: aha!

[Dit bericht is gewijzigd door High Voltage op 05-12-2005 16:19]


heavy metal is the law


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 05-12-2005 16:20 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Godver wat een afgang


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 05-12-2005 16:21 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 5 december 2005 16:20 schreef Borgia het volgende:
Godver wat een afgang

Ik vond het best grappig
Maar goed wij hebben dat NOOIT


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-12-2005 16:21 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Niet omdat het Engels is (ik doe op m'n werk niet anders...), maar op een of andere manier vind ik VM niet echt lekker lezen. Maar af en toe kom ik er wel 's om ff rond te neuzen.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 05-12-2005 16:24 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2005 16:21 schreef NecRobert het volgende:
Niet omdat het Engels is (ik doe op m'n werk niet anders...), maar op een of andere manier vind ik VM niet echt lekker lezen. Maar af en toe kom ik er wel 's om ff rond te neuzen.


Het is inderdaad nogal wennen wat de nieuwe site betreft, maar als je het gewend bent, dan is dat geen probleem meer


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-12-2005 16:25 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2005 16:24 schreef Borgia het volgende:
Het is inderdaad nogal wennen wat de nieuwe site betreft, maar als je het gewend bent, dan is dat geen probleem meer
Tsja, maar goed...hij doet 't nie he...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 05-12-2005 16:30 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2005 16:25 schreef NecRobert het volgende:
Tsja, maar goed...hij doet 't nie he...


nee, inderdaad


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-12-2005 16:32 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 5 december 2005 16:14 schreef zillah-morte het volgende:
KLopt en qua forum is ZM de grootste.

En bij LoM hebben we er bewust voor gekozen geen forum te nemen aangezien dat de aandacht afleid van de zaken waar het om gaat: de artikelen en de servicepagina's.



CTTS
Usericon van CTTS
Posted 05-12-2005 16:33 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 4 december 2005 15:41 schreef WhiteRider het volgende:
Metalfan is een forum.


Kan je dit toelichten? Voor mijn gevoel is er weinig verschil tussen bv. ZM en MF qua frontpage, en juist het forum bij ZM vind ik een stuk beter/interessanter dan dat van MF.



zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 05-12-2005 16:35 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 5 december 2005 16:32 schreef Judge M. het volgende:
En bij LoM hebben we er bewust voor gekozen geen forum te nemen aangezien dat de aandacht afleid van de zaken waar het om gaat: de artikelen en de servicepagina's.

Kan je voor kiezen.
Aan de ene kant denk ik dat een forum wel een trekkertje is voor mensen. Ze kunnen de FP checken en ook een forum. Het is maar net wat ze willen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-12-2005 16:43 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 5 december 2005 16:35 schreef zillah-morte het volgende:
Kan je voor kiezen.
Aan de ene kant denk ik dat een forum wel een trekkertje is voor mensen. Ze kunnen de FP checken en ook een forum. Het is maar net wat ze willen.
klopt helemaal maar dan moet je ook weer mensen hebben die zo gek zijn de hele boel in de gaten te houden. Die laten wij liever creperen op het schrijven van artikelen



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-12-2005 16:44 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Nou nou, het loopt storm.

- Wij hebben ook een forum, maar die wordt amper bezocht. Er komt een enkele verdwaalde posten in een topic, maar actief is het geenszins. Ik ben er tegenwoordig moderator, maar ik vreet wat dat betreft de hele dag uit m'n neus. Misschien 3 posts per dag door niet crewleden op het openbaar forum.
Echter; het crewgedeelte is extreem druk, daar post de vaste groep zeer, zeer regelmatig. Wat dat betreft is een forum wel heel handig, maar ongetwijfeld hebben jullie daar een andere oplossing voor.

- Jazeker kan ik dat toelichten, wat betreft het gedoe over Metalfan.
Buiten het feit dat ik het met je eens ben, dat ZwareMetalen een leuker forum is, beschouw ik alsnog Metalfan als een forum. Ik heb er zelf een jaar of 3 gezeten en de ups en downs meegemaakt. Het was erg goed toen ik erop kwam...mid-2003. Er werden serieuze discussies gevoerd, en in het Onzinnig Gezeik-gedeelte kwam bijna niemand.
Het ging bergafwaarts, en nu is 'Bands en Albums' naar de 10e plek verschoven.
ZwareMetalen is serieuzer, dus vanuit dat oogpunt steun ik je standpunt.
Echter, ik ken vrijwel niemand die de frontpage van Metalfan leest, echt bijna niemand. Sterker nog, ik heb eens een discussie gehad met een niet nader te noemen mederwerker van Metalfan (ik ga verder prima met hem om), die zei "Ja, maar op jullie forum komt niemand!" Ik zei: "Nou en? Wij hebben zeer veel lezers op de frontpage, jullie alleen een kloteforum." "Ehr..." luidde zijn antwoord.
Dat zegt toch al genoeg? De frontpage van Metalfan acht ik als zeer oninteressant. Vanuit elk oogpunt niet noemanswaardig. Iedereen wordt via de frontpage linea recta doorverwezen naar het forum, Tokus' veelgenoemde argument "Maar we hebben *** bezoekers op de frontpage!" zegt in dit geval niets.
Ik weet in ieder geval zeker, dat er weinig mensen zijn die de frontpage van Metalfan actief lezen. Ik ken ze niet in ieder geval.

[Overigens, wat Ricardo al aangaf een paar pagina's terug, wat ik zeg heeft NIETS met Vampire Magazine te maken, dit is mijn PERSOONLIJKE opinie wat betreft Metalfan.]


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 05-12-2005 16:45 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2005 16:33 schreef CTTS het volgende:
Kan je dit toelichten? Voor mijn gevoel is er weinig verschil tussen bv. ZM en MF qua frontpage, en juist het forum bij ZM vind ik een stuk beter/interessanter dan dat van MF.


Kwalitatief vind ik MF wel de minste van zine van Nederland, vooral qua inhoud van reviews en interviews. Ik zeg dit op persoonlijke titel, niet als VM-medewerker.

[Dit bericht is gewijzigd door Borgia op 05-12-2005 16:48]


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 05-12-2005 16:46 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 5 december 2005 16:43 schreef Judge M. het volgende:
klopt helemaal maar dan moet je ook weer mensen hebben die zo gek zijn de hele boel in de gaten te houden. Die laten wij liever creperen op het schrijven van artikelen

Ach misschien in het begin is dat moeilijk. Maar ik zit hier ook vrijwillig.
Ik ben gewoon een userm die af en toe een mod is.
Ik zou niet geschikt zijn, om een in de redactie te zitten denk ik, en dit vind ik wel leuk. En ik probeer mijn zogenaamde job ook op een serieuze en zo fair mogelijke manier te doen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 05-12-2005 16:46 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 5 december 2005 16:45 schreef Borgia het volgende:
Kwalitatief vind ik MF wel de minste van zine van Nederland, vooral qua inhoud van reviews en interviews...
Poeh, daar sluit ik mij toch volledig bij aan. Die figuren schrijven alsof ze elk album de hemel in moeten prijzen of totaal af moeten branden


heavy metal is the law


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 05-12-2005 16:50 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2005 16:46 schreef High Voltage het volgende:
Poeh, daar sluit ik mij toch volledig bij aan. Die figuren schrijven alsof ze elk album de hemel in moeten prijzen of totaal af moeten branden


Tja, het ligt per reviewer aan hoe hij/zij schrijft, maar ik ben het met je eens dat een bepaalde mate van redelijkheid/gematigheid wel aan de orde is...


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 05-12-2005 17:04 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 5 december 2005 16:44 schreef WhiteRider het volgende:
- Jazeker kan ik dat toelichten, wat betreft het gedoe over Metalfan.
Buiten het feit dat ik het met je eens ben, dat ZwareMetalen een leuker forum is, beschouw ik alsnog Metalfan als een forum. Ik heb er zelf een jaar of 3 gezeten en de ups en downs meegemaakt. Het was erg goed toen ik erop kwam...mid-2003. Er werden serieuze discussies gevoerd, en in het Onzinnig Gezeik-gedeelte kwam bijna niemand.
Het ging bergafwaarts, en nu is 'Bands en Albums' naar de 10e plek verschoven.
ZwareMetalen is serieuzer, dus vanuit dat oogpunt steun ik je standpunt.
Echter, ik ken vrijwel niemand die de frontpage van Metalfan leest, echt bijna niemand. Sterker nog, ik heb eens een discussie gehad met een niet nader te noemen mederwerker van Metalfan (ik ga verder prima met hem om), die zei "Ja, maar op jullie forum komt niemand!" Ik zei: "Nou en? Wij hebben zeer veel lezers op de frontpage, jullie alleen een kloteforum." "Ehr..." luidde zijn antwoord.
Dat zegt toch al genoeg? De frontpage van Metalfan acht ik als zeer oninteressant. Vanuit elk oogpunt niet noemanswaardig. Iedereen wordt via de frontpage linea recta doorverwezen naar het forum, Tokus' veelgenoemde argument "Maar we hebben *** bezoekers op de frontpage!" zegt in dit geval niets.
Ik weet in ieder geval zeker, dat er weinig mensen zijn die de frontpage van Metalfan actief lezen. Ik ken ze niet in ieder geval.

[Overigens, wat Ricardo al aangaf een paar pagina's terug, wat ik zeg heeft NIETS met Vampire Magazine te maken, dit is mijn PERSOONLIJKE opinie wat betreft Metalfan.]


Wat betreft het forum ben ik het zoals ik al gezegd heb compleet met je eens. De mensen hier lijken een stuk serieuzer over muziek e.d. Het niveau vind ik dan ook hoger.

Maar eerlijk gezegd zie ik het grote verschil niet echt tussen de frontpage van bv. ZM en MF. Beide interviews, reviews e.d. vaak ook van dezelfde bands aangezien iedereen toch een beetje in dezelfde vijver zit te vissen. Ok het niveau van de artikelen zou je niet aan kunnen staan, maar bij elk zine heb je nu eenmaal reviews die je wel of niet aanstaan. Maar om daarom nou de hele frontpage als niet noemenswaardig te noemen vind ik een beetje overdreven aangezien er mijn inziens best mensen zitten bij MF die weten waar ze het over hebben. Misschien voel ik me een beetje aangesproken aangezien ik sinds kort voor MF schrijf Maar zelfs uit objectief oogpunt (van voordat ik ervoor ging schrijven) zag ik het gewoon als een volwaardig zine met zijn goede en minder goede reviews en interviews (zoals bij elk zine wat mij betreft).
Vampire-magazine ken ik trouwens niet goed genoeg (en de site lijkt nu offline?) daar kan ik verder dus niet over oordelen en die heb ik daarom niet in de vergelijkingen meegenomen.



CTTS
Usericon van CTTS
Posted 05-12-2005 17:07 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 5 december 2005 16:50 schreef Borgia het volgende:
Tja, het ligt per reviewer aan hoe hij/zij schrijft, maar ik ben het met je eens dat een bepaalde mate van redelijkheid/gematigheid wel aan de orde is...


Soms is het natuurlijk ook precies of een bagger cd of een geweldige cd die je te reviewen krijgt



Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 05-12-2005 17:08 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 5 december 2005 16:00 schreef Borgia het volgende:
Om nog even terug te komen wat Ome Jan zei, daar heeft hij inderdaad een punt. Echt pure metalcore (Hatebreed, Born From Pain e.d) doen we bij Vampire inderdaad weinig...


Ik heb het al vaker op VM aangegeven; dat is nu eenmaal een risico als je alleen hetero's onder je medewerkers hebt, dan mis je bepaalde stromingen (voor de mensen zonder humor; relax)

Overigens; die server down is inderdaad een hot issue bij ons. Het probleem is de benodigde bandbreedte (Bockereyder, sponsoriong, mag ook zwart hoor, past goe din ons BM-imago). Enneuh, over de grootste en zo zijn... dik vet boeien. Als ik op persoonlijke titel spreek is het grote voordeel van een e-zine met een groot aantal lezers (aantoonbaar) dat je een machtbasis hebt die een zekere onafhankelijkheid geeft, maar dat is een kwestie van door de jaren opbouwen...

[Dit bericht is gewijzigd door Vampire John op 05-12-2005 17:12]


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-12-2005 17:08 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

@ CTTS: Nou bij VM geldt hetzelfde hoor. Wisselt ook nogal wat kwaliteit betreft vind ik. Em ik ben het met je eens dat bij MF wel een paar rondlopen die er wel kijk op hebben.

PS. Wie ben jij dan?

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 05-12-2005 17:08]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 05-12-2005 17:11 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 5 december 2005 17:08 schreef NecRobert het volgende:
PS. Wie ben jij dan?


Mijn laatste recensie was die van Akercocke



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-12-2005 17:17 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2005 17:11 schreef CTTS het volgende:
Mijn laatste recensie was die van Akercocke
ah


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 05-12-2005 17:21 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

Ik zoek nog vrijetijdsbesteding, trouwens


heavy metal is the law


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen