IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : E-zines en de metalindustrie Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-12-2005 22:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 21:26 schreef Jenje het volgende:
Dus eenieder die promo's verkoopt of ript en openlijk verspreid dient in principe direct uit de mailinglist van dat label geflikkerd te worden.


Dat zou elke label voor zichzelf moeten bepalen. Ik durf met stelligheid te zeggen dat er een groot aantal labels zijn die het uitlekken van promo's helemaal niet erg vinden en het zelfs stiekem een handje helpen. Ik heb het hier zowel over kleine metallabeltjes maar ook over de echt grote jongens.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2005 22:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 22:16 schreef CTTS het volgende:
Tuurlijk is mij dat opgevallen, maar dat komt naar mijn mening niet door die paar recensenten die als een cd al uit is hun promo verkopen (waar het hier over ging). Heb het verder nergens gehad over het rippen van promo's die je krijgt van labels voordat een cd in de winkel ligt. Verder ben ik het met je eens bent dat dat soort lui direct van de mailinglist gegooid zouden moeten worden.
Je mist een punt van mij ... recenscenten die promo's rippen en verspreiden VOOR de releasedatum ... hoe denk jij dat al die albums op die p2p programmma's komen ...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2005 22:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 22:41 schreef Chelman het volgende:
Dat zou elke label voor zichzelf moeten bepalen. Ik durf met stelligheid te zeggen dat er een groot aantal labels zijn die het uitlekken van promo's helemaal niet erg vinden en het zelfs stiekem een handje helpen. Ik heb het hier zowel over kleine metallabeltjes maar ook over de echt grote jongens.
Ik weet uit eerste hand dat de grote labels dat absoluut NIET leuk vinden ... en dan heb ik het over labels als Nuclear Blast en Relapse


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-12-2005 22:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 22:43 schreef Jenje het volgende:
Ik weet uit eerste hand dat de grote labels dat absoluut NIET leuk vinden ... en dan heb ik het over labels als Nuclear Blast en Relapse


Ik weet ook uit eerste hand dat sommige labels dit zelf stimuleren als extra promotie en hype rondom een release. Ze verspreiden tegelijkertijd allemaal fijne persberichten over piraterij etc en komen zo gratis in de publiciteit. Ik heb het wel over een label die het jaaromzet van NB ongeveer in een week draait.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2005 22:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 22:45 schreef Chelman het volgende:
Ik weet ook uit eerste hand dat sommige labels dit zelf stimuleren als extra promotie en hype rondom een release. Ze verspreiden tegelijkertijd allemaal fijne persberichten over piraterij etc en komen zo gratis in de publiciteit. Ik heb het wel over een label die het jaaromzet van NB ongeveer in een week draait.
Noem eens een naam, ik gok op een Sony ...


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 06-12-2005 22:51 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 6 december 2005 22:42 schreef Jenje het volgende:
Je mist een punt van mij ... recenscenten die promo's rippen en verspreiden VOOR de releasedatum ... hoe denk jij dat al die albums op die p2p programmma's komen ...


Dat snap ik, maar daar ging het volgens mij in eerste instantie niet over Het ging hier over MF reviewers die af en toe een promootje te koop aanbieden.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-12-2005 22:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 22:46 schreef Jenje het volgende:
Noem eens een naam, ik gok op een Sony ...
onderdeel.... Bier Maakt Geil


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2005 22:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 22:52 schreef Chelman het volgende:
onderdeel.... Bier Maakt Geil
Hmm wij werken ook met BMG onderdelen, denk dat het dan ook aan de genres hangt, aangezien de promo's die wij van hen krijgen regelmatig een fijne antikopieer grap eirn hebben


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-12-2005 22:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 22:54 schreef Jenje het volgende:
Hmm wij werken ook met BMG onderdelen, denk dat het dan ook aan de genres hangt, aangezien de promo's die wij van hen krijgen regelmatig een fijne antikopieer grap eirn hebben


Dat is goed mogelijk, ja.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2005 22:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar buiten dat vind ik het ook een principekwestie ...


Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 06-12-2005 23:40 by Rutan Wijzig reactieProfiel van RutanQuote dit berichthttp://www.derat.nl

quote:
Op 6 december 2005 21:35 schreef zillah-morte het volgende:
Geeez dat zou een verhaal worden. Ik ben ervoor dat mensen gewoon cd's kopen ipv zoveel te downloaden. Daar steun je de bands en de labels ook mee.
Dat de pers het recht heeft om het publiek alvast nieuwsschierig te maken is heel goed.
Gooi idd de lui maar van de lijst af als ze hun vertrouwen naar de labels toe misbruiken.
Dit ff in het heel kort.


Cd's 10-12 euro laten kosten ipv de nu schandalige 21 euro zou de verkopen al een heel stuk helpen


What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 06-12-2005 23:49 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 6 december 2005 23:40 schreef Rutan het volgende:
Cd's 10-12 euro laten kosten ipv de nu schandalige 21 euro zou de verkopen al een heel stuk helpen

Waar koop jij je cd's wel niet?
Ik betaal echt geen 21 euri.
Ook geen 10, nou ja soms. Meestal rond de 13.
Dvd's die zijn wel duur.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 07-12-2005 0:01 by Rutan Wijzig reactieProfiel van RutanQuote dit berichthttp://www.derat.nl

quote:
Op 6 december 2005 15:51 schreef Judge M. het volgende:
Nou bij deze dan maar:

MF is KUT en een zielige ZM rip-off!

Ga ik dat onderbouwen? Nee, zet eerst je roze bril maar eens af en kijk dan nog maar eens naar wat je online zet.

Vooruit, 1 puntje dan: Een zine waarvan de medewerkers doodleuk promo's lopen te verkopen die ze van labels in BRUIKLEEN hebben gekregen zijn een aanfluiting voor de metaljournalistiek. Dankzij eikels zoals jullie krijgen de goedwillenden steeds meer promo's vol bliepjes en andere meuk die het objectief recenseren ervan nagenoeg onwerkbaar maakt.

Opbokken met die handel

Goh, dat is ook ooit een keer voorgekomen en inderdaad, daar is een rel over geweest.

Helaas heeft geen enkel e-zine de volledige controle over zijn medewerkers, want sommigen (nee, ik ga geen modder gooien) verkopen toch promo's. Uiteraard heb je wel een punt, maarrrr je kunt niet gaan zitten beweren dat het nog nooit eerder is voorgekomen.

De 2ehands-platenbakken bij cd-zaken liggen soms vol met promo's... en dat komt heus niet van 1 e-zine vandaan...


What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-12-2005 0:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 0:01 schreef Rutan het volgende:
(nee, ik ga geen modder gooien)

Jammer man. Daar zat ik wel echt keihard op te wachten .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 07-12-2005 1:58 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 7 december 2005 0:01 schreef Rutan het volgende:
Helaas heeft geen enkel e-zine de volledige controle over zijn medewerkers, want sommigen (nee, ik ga geen modder gooien) verkopen toch promo's. Uiteraard heb je wel een punt, maarrrr je kunt niet gaan zitten beweren dat het nog nooit eerder is voorgekomen.


Toch is het op zijn minst een beetje onhandig om dat via een openbaar forum te doen, daarmee berokken je je eigen webzine nogal opzichtig schade. Bij ons zou zo iemand direct eruit geschopt worden en dat zou m.i. het beleid mogen zijn van ieder webzine. Als je na een paar jaar je uitpuilende cd-kast eens ontdoet van een stapel oude en overbodige promo's, dan kan ik daar begrip voor hebben, maar om nieuw spul zomaar online aan te bieden? Niet slim...


no text supplied


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2005 9:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 0:01 schreef Rutan het volgende:
Goh, dat is ook ooit een keer voorgekomen en inderdaad, daar is een rel over geweest.

Helaas heeft geen enkel e-zine de volledige controle over zijn medewerkers, want sommigen (nee, ik ga geen modder gooien) verkopen toch promo's. Uiteraard heb je wel een punt, maarrrr je kunt niet gaan zitten beweren dat het nog nooit eerder is voorgekomen.

De 2ehands-platenbakken bij cd-zaken liggen soms vol met promo's... en dat komt heus niet van 1 e-zine vandaan...
Onwetendheid kan bij redelijk onervaren mensen voorkomen, maar in het geval van MF was dat absoluut niet aan de orde ... en ze deden er ook erg lakoniek over door het op nagenoeg elk nederlands forum openlijk te etaleren.

In mijn visie ben je dan verkeerd bezig.


WhiteMetalGay
Waarheen, waarvoor?
Usericon van WhiteMetalGay
Posted 07-12-2005 10:50 by WhiteMetalGay Wijzig reactieProfiel van WhiteMetalGayQuote dit berichthttp://www.thehun.com

Laat ik me op dat punt aansluiten bij Jenje. Die promo's KRIJG je, dus als je er wat mee doet, dan is het WEGGEVEN en zeker niet verkopen. Maar dat zeg ik als redacteur met een betaalde baan, als student is het natuurlijk verleidelijk om gauw te 'cashen' door je promo's te verpatsen.

Shadows Of Disgust onderscheidt zich gewoon door kwaliteit en wij hebben niet zo'n moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. Ook wij hebben banners, maar dan wel op een 'normale plek' of was die discussie al gesloten?


Hersenloze Mayonaise eten


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 07-12-2005 11:12 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

Valt me toch weer op hoeveel iedereen weer met 'de concurrent' bezig is. Wat een gezeik dat een Metalfan medewerker promo's verkoopt, moet zo'n lulletje toch lekker zelf weten. Ik zou het zelf niet doen, maar om daar nu weer als politieagent met de vinger te wijzen is helemaal debiel.


None of us are saints - Albert Fish


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 07-12-2005 11:14 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 7 december 2005 11:12 schreef Arson het volgende:
Valt me toch weer op hoeveel iedereen weer met 'de concurrent' bezig is. Wat een gezeik dat een Metalfan medewerker promo's verkoopt, moet zo'n lulletje toch lekker zelf weten. Ik zou het zelf niet doen, maar om daar nu weer als politieagent met de vinger te wijzen is helemaal debiel.

Doen we toch ook niet? Het is gewoon een discussie die we hier voeren. Ieder geeft zo zijn/haar mening.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-12-2005 11:25 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 10:50 schreef WhiteMetalGay het volgende:
Laat ik me op dat punt aansluiten bij Jenje. Die promo's KRIJG je, dus als je er wat mee doet, dan is het WEGGEVEN en zeker niet verkopen. Maar dat zeg ik als redacteur met een betaalde baan, als student is het natuurlijk verleidelijk om gauw te 'cashen' door je promo's te verpatsen.



Student of niet, promo's krijg je eigenlijk niet eens. Het is eigendom van het label, en je bent godsgruwelijk hard de lul als ze de promo's terugvragen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2005 11:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 11:12 schreef Arson het volgende:
Valt me toch weer op hoeveel iedereen weer met 'de concurrent' bezig is. Wat een gezeik dat een Metalfan medewerker promo's verkoopt, moet zo'n lulletje toch lekker zelf weten. Ik zou het zelf niet doen, maar om daar nu weer als politieagent met de vinger te wijzen is helemaal debiel.
Vind jij die promo's verdeelt in 999 nummers en met irritante bliepjes of stemmetjes dan wel fijn?

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 07-12-2005 11:38]


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 07-12-2005 11:53 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

Ach die 99 nummer varianten boeien me niet zo... doet niks af aan de muziek. Piepjes erin is debiel...


None of us are saints - Albert Fish


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 07-12-2005 11:54 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 11:14 schreef zillah-morte het volgende:
Doen we toch ook niet? Het is gewoon een discussie die we hier voeren. Ieder geeft zo zijn/haar mening.


je meent het


None of us are saints - Albert Fish


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-12-2005 12:01 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik denk dat die bliepjes, dat promogelul tussendoor en de 99 track indeling meer een methode is om het kopieren tegen te gaan en niet in eerste instantie tegen het doorverkopen. Maar feit blijft het oeroude gezegde: Alleen homo's verkopen promo's...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


WhiteMetalGay
Waarheen, waarvoor?
Usericon van WhiteMetalGay
Posted 07-12-2005 12:01 by WhiteMetalGay Wijzig reactieProfiel van WhiteMetalGayQuote dit berichthttp://www.thehun.com

quote:
Op 7 december 2005 11:25 schreef WhiteRider het volgende:
Student of niet, promo's krijg je eigenlijk niet eens. Het is eigendom van het label, en je bent godsgruwelijk hard de lul als ze de promo's terugvragen.


Wanneer is dat voor het laatst gebeurd?


Hersenloze Mayonaise eten


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen