IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : E-zines en de metalindustrie Vorige pagina
Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-12-2005 15:35 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 december 2005 15:06 schreef Jenje het volgende:
Hmm op genre verdelen lijkt me lastig ....

Behemoth bijvoorbeeld ...
Voordat we de zaak geimplementeerd hebben, is daar een stevige discussie aan vooraf gegaan. Er waren voorbeelden genoeg te bedenken van eventuele twijfelgevallen (Behemoth is volgens mij ook daarin nog gevallen) maar uiteindelijk zul je toch een knoop door moeten hakken. Het wordt bij ons per album bekeken en mochten we er echt niet aan uitkomen dan hebben we daar de categorie "different metal" voor in het leven geroepen waar bijvoorbeeld een band als Mastodon onder valt bij ons. Daarnaast staan bij ons speedrock/rawk&roll bands bij "hardrock/AOR" en folk/pagan spul wordt in de meeste gevallen gewoon bij "black" ingedeeld.

Kleinigheidjes blijf je altijd wel houden denk ik maar ik kan toch wel met zekerheid stellen dat we 95% van de gevallen hiermee afgedekt hebben.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2005 15:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ut hep z'n foor- en naodelen zoals Cruyff ooit zei ...



High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 07-12-2005 15:41 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

Ik heb net even op LoM de review "BZN - Moments In Time – The Essential Negram Collection" gelezen en ik geef mijn complimenten! Geweldig gedaan!

[Dit bericht is gewijzigd door High Voltage op 07-12-2005 15:41]


heavy metal is the law


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-12-2005 16:04 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 december 2005 15:39 schreef Jenje het volgende:
Ut hep z'n foor- en naodelen zoals Cruyff ooit zei ...
En niet geschoten is altijd mis.

quote:
Op 7 december 2005 15:41 schreef High Voltage het volgende:
Ik heb net even op LoM de review "BZN - Moments In Time – The Essential Negram Collection" gelezen en ik geef mijn complimenten! Geweldig gedaan!
Onze enge dokter schijnt hier ook een account te hebben dus wie weet leest hij de complimenten nog wel. En met een beetje geluk hebben we komende maand wel een interview met de palingvissers .



High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 07-12-2005 16:05 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 7 december 2005 16:04 schreef Judge M. het volgende:
Onze enge dokter schijnt hier ook een account te hebben dus wie weet leest hij de complimenten nog wel. En met een beetje geluk hebben we komende maand wel een interview met de palingvissers .
Hulde!
Toch leuk dat sommige zines met verbazingwekkende rotzooi een leuke review kunnen schrijven

edit: Dan heb ik het er dus over dat BZN ontzettende rotzooi is, niet dat jullie rotzooi schrijven

[Dit bericht is gewijzigd door High Voltage op 07-12-2005 16:14]


heavy metal is the law


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 07-12-2005 16:13 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 15:35 schreef Judge M. het volgende:
Voordat we de zaak geimplementeerd hebben, is daar een stevige discussie aan vooraf gegaan. Er waren voorbeelden genoeg te bedenken van eventuele twijfelgevallen (Behemoth is volgens mij ook daarin nog gevallen) maar uiteindelijk zul je toch een knoop door moeten hakken. Het wordt bij ons per album bekeken en mochten we er echt niet aan uitkomen dan hebben we daar de categorie "different metal" voor in het leven geroepen waar bijvoorbeeld een band als Mastodon onder valt bij ons. Daarnaast staan bij ons speedrock/rawk&roll bands bij "hardrock/AOR" en folk/pagan spul wordt in de meeste gevallen gewoon bij "black" ingedeeld.

Kleinigheidjes blijf je altijd wel houden denk ik maar ik kan toch wel met zekerheid stellen dat we 95% van de gevallen hiermee afgedekt hebben.

Je kan een cd toch ook in meerdere genres laten vallen? Volgens mij is dat niet zo moeilijk te implementeren, toch? Maar ik kan het mis hebben .


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-12-2005 16:18 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 december 2005 16:13 schreef El Chulo het volgende:
Je kan een cd toch ook in meerdere genres laten vallen? Volgens mij is dat niet zo moeilijk te implementeren, toch? Maar ik kan het mis hebben .
Dat kan inderdaad maar dan moet ik de database en het CMS weer aan gaan passen. Ik bouw liever de site een keer in zijn geheel helemaal overnieuw. De My First PHP code (Paul, dank tot in de eeuwigheid ) wordt me me de dag een grotere doorn in het oog.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-12-2005 17:48 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 15:21 schreef Jenje het volgende:
nha ik heb het eens geprobeerd met mijn cd collectie, en zelfs daarbij werd het er niet overzichtelijker van ...



Gewoon alfabetisch, niet zo moeilijk doen hoor

Ik word alleen soms wel schijtziek als ik 150 CDs een slot moet verschuiven omdat ik een 'H'ate Eternal of 'G'orefest CD of zoiets heb gekocht...

Dus nou laat ik om de zoveel letters een paar gleuven vrij...maar dat staat dan esthetisch gezien ook niet helemaal top.

Blijft moeilijk, CDs opbergen


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-12-2005 17:51 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Heb ik ook een paar keer geprobeerd. Heb de moed inmiddels opgegeven...
Nadeel is dat ik de laatste tijd erg moeilijk cd's kan vinden.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2005 18:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 17:48 schreef Mark het volgende:
Gewoon alfabetisch, niet zo moeilijk doen hoor

Ik word alleen soms wel schijtziek als ik 150 CDs een slot moet verschuiven omdat ik een 'H'ate Eternal of 'G'orefest CD of zoiets heb gekocht...

Dus nou laat ik om de zoveel letters een paar gleuven vrij...maar dat staat dan esthetisch gezien ook niet helemaal top.

Blijft moeilijk, CDs opbergen


Nog erger als je iets met een A koopt en er 700 hebt ...


Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 07-12-2005 18:49 by Rutan Wijzig reactieProfiel van RutanQuote dit berichthttp://www.derat.nl

quote:
Op 7 december 2005 12:14 schreef Borgia het volgende:
Maar wat onderscheidt een goede e-zine van de rest? Een bepaalde mate van kwaliteit/expertise en een goede instelling/werkethos?

Een goed e-zine is zo objectief mogelijk en niet gevoelig voor trends of geld.

Een leuk e-zine is een e-zine dat de lezer ook wat meegeeft, ervoor zorgt dat de lezer in de sfeer van de cd of het concert komt, zich als het ware in de reviewer kan verplaatsen. Verder moet het e-zine ook nog een bepaald draagvlak hebben (lees: representatief forum oid) en een heersend festival .


What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 07-12-2005 18:52 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 18:49 schreef Rutan het volgende:
Een goed e-zine is zo objectief mogelijk en niet gevoelig voor trends of geld.

Een leuk e-zine is een e-zine dat de lezer ook wat meegeeft, ervoor zorgt dat de lezer in de sfeer van de cd of het concert komt, zich als het ware in de reviewer kan verplaatsen. Verder moet het e-zine ook nog een bepaald draagvlak hebben (lees: representatief forum oid) en een heersend festival .


Hmm de Lords Of Metal is erg represensatief zonder forum en wat mij betreft, mag het VM-forum ook opgedoekt worden, aangezien het niet echt bijster veel toevoegt aan het geheel...


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2005 19:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 18:49 schreef Rutan het volgende:
Een goed e-zine is zo objectief mogelijk en niet gevoelig voor trends of geld.

Een leuk e-zine is een e-zine dat de lezer ook wat meegeeft, ervoor zorgt dat de lezer in de sfeer van de cd of het concert komt, zich als het ware in de reviewer kan verplaatsen. Verder moet het e-zine ook nog een bepaald draagvlak hebben (lees: representatief forum oid) en een heersend festival .
dank je


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-12-2005 21:13 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 17:48 schreef Mark het volgende:
Gewoon alfabetisch, niet zo moeilijk doen hoor

Ik word alleen soms wel schijtziek als ik 150 CDs een slot moet verschuiven omdat ik een 'H'ate Eternal of 'G'orefest CD of zoiets heb gekocht...

Dus nou laat ik om de zoveel letters een paar gleuven vrij...maar dat staat dan esthetisch gezien ook niet helemaal top.

Blijft moeilijk, CDs opbergen

Dat heb ik ook opgegeven. Ik heb ze fijn naast elkaar neergezet. Na een paar weken staat het weer helemaal anders. Heel af en toe zet ik albums van dezelfde band bij elkaar, maar als ik nu eens naar achter kijk is zelfs dat niet het geval.
Teveel moeite.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2005 21:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nope ik blijf ze alfabetisch ordenen, alleen maar omat ik dan niet uren hoef te zoeken naar een bepaald album


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-12-2005 21:16 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2005 21:14 schreef Jenje het volgende:
Nope ik blijf ze alfabetisch ordenen, alleen maar omat ik dan niet uren hoef te zoeken naar een bepaald album

Ik heb niet enorm veel cd's, dus dat scheelt wel. Vraag me af hoe Hypnos het doet met z'n 4000 items.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2005 21:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dan moet je wel ordenen, anders kun je nooit onthouden wat je wel of niet hebt ....


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 07-12-2005 21:18 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik heb alle bands gesorteerd op land van herkomst en de onderverdeling daarin is per muzikale stijl. Veel werk, daat geef ik toe....maar je moet iets over hebben voor je hobby. En ik weet precies wat waar staat .


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-12-2005 19:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar geluk doet de server van ZM het goed!


neurotic
Usericon van neurotic
Posted 15-12-2005 17:37 by neurotic Wijzig reactieProfiel van neuroticQuote dit berichthttp://www.neurotic-records.com

Ik heb allen de eerste 2 a 3 pagina's even gelezen. Maar ik vind wel degelijk dat een site waar de bannering zo opzichtig gedaan wordt erg irritant. Ook al is de kwaliteit van de artikelen prima, dan nog lees ik het niet graag. Ik wordt als eindgebruiker afgeleid en op die manier stoor ik me er aan. Verder vind ik de layout van Vampire Magazine in dit geval niet de meest nette of overzichtelijke. Vooral dat laatste is een punt wat voor mij belangrijk is, echter het heeft ook wel goede punten, ik zou dus zeker niet willen zeggen dat het allemaal "grandioos kut" is.

Beroepsmatig verblijf ik op zo'n 600 webzines wereldwijd, en dan wil ik binnen 2 seconde (het liefst sneller) bij de artikelen komen welke voor mij van belang zijn. Wellicht ligt dat bij "normale" eindgebruikers net iets anders. Natuurlijk snap ik dat bannering wel nodig is, maar ik ben ook zeer goed op de hoogte wat serverhosting e.d. kost (en op kan leveren, laten we even wel wezen!). Voor pakweg 50 Euro per maand kan er tegenwoordig een volledig ingerichte server met zo'n 40gb aan ruimte en zo'n 75gb aan data traffic per maand gehuurd worden. Als ik het even goed bereken dan zou een enkele banner op een site dit al moeten compenseren. Immers, als een banner per maand minder oplevert dan 50 Euro (het zijn toch zo'n paar duizend bezoekers maal het aantal dagen gedeeld door de ingeschatte frequentie dat dezelfe bezoeker per maand langskomt).

Verder kan bannering wel degelijk beter. Unieke "Page Impressions" is wat telt bij bannering, dus op de voorpagina zouden banners wel degelijk duurder moeten zijn dan bijvoorbeeld banners op vervolg pagina's. Als ik een bannering concept zou moeten opzetten voor een e-zine dan zou ik de volgende mogelijkheden schetsen. De bedragen welke dat kost zijn volledig uit de lucht gegrepen, en deze hangen natuurlijk af van het aantal bezoekers, page impressies, etc. op dagelijks, wekelijkse en maandelijkse basis.

Banner 1 zou ik rechtsboven op de site positioneren. Dat is de meest prominente plek en hier zou ik dus ook zo'n 100 Euro per maand voor vragen. Dit zou ik splitsen met meximaal 3 aanbieders zodat er een roterende functie komt, waarbij ik alle drie de aanbieders 50 Euro zou laten betalen. Dat is dus al 150 Euro per maand right there.

Banner 2 zou ik rechts, dwars, langs de site positioneren, liefst geintegreerd in het ontwerp. Dan hebben we het dus over een formaat "skyscraper" banner. Deze is iets minder prominent, maar nog steeds altijd geheel (of in ieder geval gedeeltelijk) in beeld bij elke gebruiker. Hier zou ik 75 Euro per maand voor vragen, en maximaal met 2 aanbieders laten roteren, welke elk 50 Euro per maand zouden betalen. Dan hebben we dus wederom 100 Euro per maand binnen.

Banner 3 zou ik middenin de site positioneren, zoals bijvoorbeeld ook Lords Of Metal dat doet. Deze zou ik exact hetzelfde opzetten als de Skyscraper banner, en deze zou dan ook zo'n 100 Euro per maand opleveren.

Als 4e en laatste banner zou ik nog een low-budget banner opzetten. Deze zou ik op de vervolgpagina (waar alle artikelen ingeladen worden) positioneren. Deze is dus in beeld bij elk individueel artikel wat bekeken wordt. Hier zou ik zowiezo een rotatiebanner van maken met maximaal 8 banners, en hier zou ik 5 Euro voor vragen, dit bij minimale afname van 6 maanden. Dan kom je dus op nog eens 40 Euro per maand.

Resumerend komen we dan op 40 + 100 + 100 + 150 = 390 Euro per maand uit. Uiteraard zitten die banner slots lang niet altijd vol, dus als we bij een volboeking van 60% uitgaan dan komen we op 390 * 60% = 234 Euro per maand uit.

Als dit alles, gepositioneerd als ik hierboven heb uitgelegd, netjes in een ontwerp geintegreerd wordt dan storen veel minder mensen zich aan de bannering op een bepaalde site. Dat geld dus voor elke site die zwaar aan bannering doet, niet alleen Vampire. Geloof me, ik heb veel meer sites gezien die op een zelfde manier banneren als Vampire Magazine, en ook nog sites waar het nog "erger" is. Echter ook op manieren waar het veel minder erg is.

Maargoed, even verder rekenen: Van deze 234 Euro gaat 50 Euro per maand naar je serverhosting. Dan blijft er op dat moment dus al 184 Euro per maand over voor je radio licentie (daar weet ik de prijzen dan weer niet van, maar ik kan me niet voorstellen dat dat veel meer is dan die prijs). Maargoed, hiermee zijn we er nog niet. Met deze eigen server kun je zo'n 100 domeinen hosten, en vampire-magazine zal met al hun zij projectjes misschien 5 domeinen in gebruik hebben. Dat geeft dus nog ruimte om 95 bands, mailorders, of watvoor mensen dan ook goedkope hosting aan te bieden. Volgens mij doet Vampire Magazine zoiets ook al, al weet ik dat niet zeker. Persoonlijk zou ik dan even actief op zoek gaan naar beginnende bands die goede hosting willen hebben voor een goedkope prijs en geen zin hebben om bij een provider aan de gang te gaan met contracten, rekeningen, etc. Maar ze gewoon even 30 Euro per jaar laten storten zonder bullshit zodat ze hun domein daarheen kunnen slepen. Per domein is dat 1 handeling van zo'n 10 minuten om dat in te stellen en klaar. Maargoed, ook 95 van die pakketjes zijn niet zomaar allemaal gevuld, dus zeg dat je er 30 hebt, maal 30 euro per jaar. Dan zitten we op 900 Euro per maand, delen door 12 is 75 Euro per maand.

Tellen we dan de totale inkomsten op, en dan kom je op 234 + 75 = 309 Euro per maand uit.

Verder geen aanval op wie dan ook, ik wil op deze manier alleen maar even een alternatief aandragen. Er kan echt wel wat verdiend worden aan bannering (ik ben opzich ook wel op de hoogte van marktprijzen voor bannering bij kleine tot medium sized webzines). Wellicht is dit interessant voor Ricardo, of anderen bij Vampire om te kijken of ze, op een niet eens zo'n heel erg moeilijke manier al hun kosten, en wellicht de interne portokosten (promos naar redacteurs) gecovered kunnen krijgen. Als de kosten hoger zijn dan 309 Euro per maand (ik hoef de kosten verder niet te weten, heb daar ook nagenoeg niks mee te maken) dan denk ik eerlijk gezegd dat er iets mis is, en dan zou ik Vampire Magazine (en andere webzines die dit soort kosten hebben anno 2005/2006) willen vertellen: zoek goedkopere alternatieven.

Kut, wat een lang verhaal is het weer geworden. Wie dit leest is gek dat hij/zij zo ver gekomen is....


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 16-12-2005 9:24 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

en een zeer welgemeende "Dank je wel" richting Ruud. Veel info waar vooral ik iets aan heb.



Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 16-12-2005 9:57 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik moet wel zeggen dat onze collegas de bannerruimte de laatste paar jaar veel te goedkoop verkocht hebben. Nu beginnen de bedrijven tenminste weer goed te betalen.

Ik kreeg regelmatig te horen dat ik te duur was tov andere metalzines. En ik vond dat ik nog spotgoedkoop was.

[Dit bericht is gewijzigd door Paul op 16-12-2005 10:14]


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 16-12-2005 10:38 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 16 december 2005 9:57 schreef Paul het volgende:
Ik moet wel zeggen dat onze collegas de bannerruimte de laatste paar jaar veel te goedkoop verkocht hebben. Nu beginnen de bedrijven tenminste weer goed te betalen.

Ik kreeg regelmatig te horen dat ik te duur was tov andere metalzines. En ik vond dat ik nog spotgoedkoop was.

Vind ik niet zo vreemd. Niet iedereen heeft er verstand van uiteraard. Je begint met een prijs en je merkt vanzelf of het teveel of te weinig is. Heb in het begin van het gehele banner gebeuren informatie gevraagd bij een collega zine. Kreeg een zeer vriendelijke "pleur op, zoek je zelf maar uit" te horen. Je wenst achter het beeldscherm een blikseminslag bij hun provider en je gaat verder...je verzint dan zelf maar prijzen. Je hebt contact met een geinteresseerde..."zoveel, daar en daar is het minder". Wat doe je dan? Prijzen aanpassen.

Op dit moment zou ik nog niet weten wat "belachelijk hoog" of "redelijk" is. Maar gezien de post van Ruud kan er hier en daar nog wat bijgeschaafd worden bij ons.



neurotic
Usericon van neurotic
Posted 16-12-2005 12:31 by neurotic Wijzig reactieProfiel van neuroticQuote dit berichthttp://www.neurotic-records.com

Ik denk dat het lastig is om bij andere zines te vergelijken wat hun prijzen zijn. Andere zines hebben ook andere aantallen bezoekers, andere zines hebben ook meer/minder content, meer/minder page impressies, and so on. Informeer voor de gein eens even wat je kwijt bent bij Blabbermouth.net voor een maand in hun top te staan ;-)

Als jullie ook maar 1 zo'n banner per maand zouden binnen trekken dan was dit jullie fulltime bezigheid hehe.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 16-12-2005 20:24 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Tsja als je naar bijvoorbeeld ilse kijkt dan betaal je daar geloof ik 15 euro voor 1000 views. Dat is targeted dus gericht op een bepaalde bezoeker. Dus dan tonen ze alleen een banner van een autodealer als er op een automerk gezocht wordt of zo.

Als ik die 15 euro voor een hele dag op 100% zou krijgen dan zou ik heel erg blij zijn. Momenteel zitten we op 5 euro per dag (100%). Spotgoedkoop dus aangezien je hier zo'n beetje bij elke hit een targeted bezoeker hebt en dat zijn er zo'n 40 a 50 duizend per dag (niet uniek uiteraard).

[Dit bericht is gewijzigd door Paul op 16-12-2005 20:26]


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen