IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Gorefest Vorige pagina | Volgende pagina
Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 26-01-2004 10:40 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Dat is hem ja.


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 26-01-2004 13:21 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

quote:
Op 26 januari 2004 10:12 schreef Pazuzu het volgende:
Ben bang dat je JC nu toch echt iets teveel credit geeft.


Hmmm, ergens heb je gelijk, maar alles is beter dan Coldpopculture (of hoe heette het). En je kunt niet ontkennen dan GF een succesvolle metalband was, dus die Jan-Chris deed toch wel IETS goed (beter dan ik!)


Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 27-01-2004 0:48 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2004 15:59 schreef Borgia II het volgende:
Hmm en wat is er mis met oud Hollands glorie als Gorefest en Pestilence? Uitleg gewenst aub
Gayfest begon op muzikaal gebied commercieel te denken en Pestilence begon op muzikaal gebied zichzelf helemaal de markt uit te schrijven


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 27-01-2004 14:18 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 0:48 schreef BARABAS het volgende:
Gayfest begon op muzikaal gebied commercieel te denken en Pestilence begon op muzikaal gebied zichzelf helemaal de markt uit te schrijven

Nou en?


Touché, pussycat!


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 27-01-2004 20:11 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2004 23:27 schreef Borgia II het volgende:
Maar je hebt het overleefd? Als De koeier en Polderman meer plezier maken aan het maken van popmuziek laat ze toch vooral hun gang gaan. Er zijn hordes andere metalbands
Overleefd ja...maar daar is alles mee gezegd. Ik ben gvd ook een zeeuw maar was daar niet trots op toen ik JC bezig zag.




Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 27-01-2004 20:13 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2004 13:21 schreef Sloeber het volgende:
Hmmm, ergens heb je gelijk, maar alles is beter dan Coldpopculture (of hoe heette het). En je kunt niet ontkennen dan GF een succesvolle metalband was, dus die Jan-Chris deed toch wel IETS goed (beter dan ik!)

..En hij kan het weten want hij heeft ze ook live gezien toen hij werken moest.!!



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 27-01-2004 22:02 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 14:18 schreef Sporty Voleg het volgende:
Nou en?
Ik leg gewoon even uit wat er mis is (niet dat ik die bands niet cool vind hoor...alhoewel Gayfest na hun eerste 2 albums er beter mee kon stoppen), denk ik


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 27-01-2004 22:47 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 20:11 schreef Jezebel het volgende:
Overleefd ja...maar daar is alles mee gezegd. Ik ben gvd ook een zeeuw maar was daar niet trots op toen ik JC bezig zag.



Dus het boegbeeld van een terziele gegane metalband vormt een deel van je Zeeuwse identiteit?


Touché, pussycat!


MetalHeus
Crush...
Usericon van MetalHeus
Posted 27-01-2004 22:51 by MetalHeus Wijzig reactieProfiel van MetalHeusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/adaptornl

ik moet eerlijk zeggen dat ik het album Erase zeer goed te pruimen vind en dan met name de nummers Piece of paper en Erase zelf..




WarMaster
HARSES OF CHAOS
Usericon van WarMaster
Posted 28-01-2004 0:18 by WarMaster Wijzig reactieProfiel van WarMasterQuote dit bericht

Tja,ik ken ze wel van vroegah.Persoonlijk vind ik alleen 'False' een goeie plaat,ik kon aan het spul dat ze daarna uitbrachten niet goed wennen.Vooral de zang/grunt viel bij mij niet goed.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 28-01-2004 0:23 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 0:48 schreef BARABAS het volgende:
Gayfest begon op muzikaal gebied commercieel te denken en Pestilence begon op muzikaal gebied zichzelf helemaal de markt uit te schrijven


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 28-01-2004 0:24 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 22:47 schreef Sporty Voleg het volgende:
Dus het boegbeeld van een terziele gegane metalband vormt een deel van je Zeeuwse identiteit?
Rare lui die Zeeuwen...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


ODCLAN
Usericon van ODCLAN
Posted 28-01-2004 9:39 by ODCLAN Wijzig reactieProfiel van ODCLANQuote dit berichthttp://www.zilverband.com/

Gorefest en Pestilence waren beiden enorm vet, tot op zekere hoogte. Deze bepaal je lekker helemaal zelf. Dat er een stel metalheads altijd alleen maar om oude nummers lopen te roepen dat klopt. Dat een band zich daaraan kan ergeren klopt ook.

Bands moeten echter niet vergeten dat de manier waarop ze over muziek denken en praten, en waar ze van houden geen graadmeter hoeft te zijn voor de fans. Als de fans 'het eerste' album altijd vetter blijven vinden, so be it. Leer er maar mee leven. Dat je als bandlid dan toch blij bent met je eventuele nieuwe koers, ook mooi. Je vindt wel weer nieuw publiek en een deel van je fans begrijpt het toch wel en blijft je volgen. Zo niet, jammer, dat is dan toch nog steeds je eigen schuld nietwaar? Zo ook in het geval van Pestilence en Gorefest.

Veel mensen vinden zichzelf namelijk zo enorm geweldig omdat ze 'toleranter' zijn en van meer andere muzieksmaken houden. Het is echter geen kwestie van geweldig, het is een bredere visie, en ja daar moet je blij mee zijn met zo'n verrijking van je smaak. Dat wil niet zeggen dat de ander (die meer 'bekrompen' is in zijn/haar smaak) dommer is. Wat wel irritant is is als er mensen tegen jou gaan zeggen dat je een mietje bent omdat je naar meer dingen luistert, maar goed; dan heb je het gewoon over een zaak van geen respect en dan geef ik persoonlijk ook geen respect terug en kunnen ze een partij sars oplopen wat mij betreft.

Verder moet je niet hypocriet zijn en zeggen dat je metal haat (heer Boudewijn van Gorefest) en dan toch steeds weer de stoere metal uithangen op het podium inclusief gebaren. Nee, zeg het dan eerlijk of kap ermee.

Veel bands vergeten namelijk blijkbaar steeds weer waar ze vandaan komen, waardoor ze 'groot' zijn geworden. Ik kan nog een paar voorbeelden noemen maar ik ga niet met modder gooien naar bands. Laten we het hier op houden: zonder goede fundamenten staat er niets stevig, zo simpel is het. Je kan zelf 'evolueren' richting andere dingen, je smaak kan veranderen. Allemaal prima. Je hoeft echter niet zo af te geven over je verleden, want dat zegt dan ook iets over het heden nietwaar? Want morgen lullen ze wellicht weer anders.

zo kom je hier nooit, zo schrijf je meteen een boek. Tja...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-01-2004 9:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2004 9:39 schreef ODCLAN het volgende:
Gorefest en Pestilence waren beiden enorm vet, tot op zekere hoogte. Deze bepaal je lekker helemaal zelf. Dat er een stel metalheads altijd alleen maar om oude nummers lopen te roepen dat klopt. Dat een band zich daaraan kan ergeren klopt ook.

Bands moeten echter niet vergeten dat de manier waarop ze over muziek denken en praten, en waar ze van houden geen graadmeter hoeft te zijn voor de fans. Als de fans 'het eerste' album altijd vetter blijven vinden, so be it. Leer er maar mee leven. Dat je als bandlid dan toch blij bent met je eventuele nieuwe koers, ook mooi. Je vindt wel weer nieuw publiek en een deel van je fans begrijpt het toch wel en blijft je volgen. Zo niet, jammer, dat is dan toch nog steeds je eigen schuld nietwaar? Zo ook in het geval van Pestilence en Gorefest.

Veel mensen vinden zichzelf namelijk zo enorm geweldig omdat ze 'toleranter' zijn en van meer andere muzieksmaken houden. Het is echter geen kwestie van geweldig, het is een bredere visie, en ja daar moet je blij mee zijn met zo'n verrijking van je smaak. Dat wil niet zeggen dat de ander (die meer 'bekrompen' is in zijn/haar smaak) dommer is. Wat wel irritant is is als er mensen tegen jou gaan zeggen dat je een mietje bent omdat je naar meer dingen luistert, maar goed; dan heb je het gewoon over een zaak van geen respect en dan geef ik persoonlijk ook geen respect terug en kunnen ze een partij sars oplopen wat mij betreft.

Verder moet je niet hypocriet zijn en zeggen dat je metal haat (heer Boudewijn van Gorefest) en dan toch steeds weer de stoere metal uithangen op het podium inclusief gebaren. Nee, zeg het dan eerlijk of kap ermee.

Veel bands vergeten namelijk blijkbaar steeds weer waar ze vandaan komen, waardoor ze 'groot' zijn geworden. Ik kan nog een paar voorbeelden noemen maar ik ga niet met modder gooien naar bands. Laten we het hier op houden: zonder goede fundamenten staat er niets stevig, zo simpel is het. Je kan zelf 'evolueren' richting andere dingen, je smaak kan veranderen. Allemaal prima. Je hoeft echter niet zo af te geven over je verleden, want dat zegt dan ook iets over het heden nietwaar? Want morgen lullen ze wellicht weer anders.

zo kom je hier nooit, zo schrijf je meteen een boek. Tja...


en het klopt nog ook! behalve dan dat Gorefest ooit enorm vet was want naar mijn mening is het nooit meer dan opgeklopte doorsnee geweest.Zelfs de eerste twee cd's zijn niet meer dan redelijk.


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 16-02-2004 0:07 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

Oh, trouwens, ik zit in de videoclip van Freedom! Die is opgenomen in de kelder waar wij destijds met ons bandje repeteerden! Degene die weet waar dat was, krijgt een biertje.



Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 16-02-2004 0:10 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2004 0:07 schreef Sloeber het volgende:
Oh, trouwens, ik zit in de videoclip van Freedom! Die is opgenomen in de kelder waar wij destijds met ons bandje repeteerden! Degene die weet waar dat was, krijgt een biertje.




zanetti in breda?


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 16-02-2004 1:16 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass



Yep! Op dat zelfde podiumpje repeteerden wij.


Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 16-02-2004 3:52 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2002 21:41 schreef Paul het volgende:
Ik heb wat geruchten gehoort dat jan-chris pleurisy aan het helpen is.
naar de klote?


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 16-02-2004 3:54 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2004 13:21 schreef Sloeber het volgende:
Hmmm, ergens heb je gelijk, maar alles is beter dan Coldpopculture (of hoe heette het). En je kunt niet ontkennen dan GF een succesvolle metalband was, dus die Jan-Chris deed toch wel IETS goed (beter dan ik!)

Leer typen, Sloeperd...

[Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 16-02-2004 3:55]


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 16-02-2004 3:55 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2002 21:36 schreef Vampie het volgende:
Ik ken ze..wel heel lang geleden dat ik die naam voor het laatst gehoord heb...ik vond er ook weinig aan
Blijft lachen met jou...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 16-02-2004 8:16 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2004 1:16 schreef Sloeber het volgende:


Yep! Op dat zelfde podiumpje repeteerden wij.


Daar hebben wij een keer gespeeld en nog de grootste stress gehad daar omdat die pannekoek daar ons niet wilde betalen.


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 16-02-2004 12:24 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

quote:
Op 16 februari 2004 3:54 schreef Voice Of Doom het volgende:
Leer typen, Sloeperd...




Ik kan heel goed typen. Beter dan de gemiddelde Nederlander. Dus wat je bedoelt weet ik niet.


Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 16-02-2004 19:21 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 22:47 schreef Sporty Voleg het volgende:
Dus het boegbeeld van een terziele gegane metalband vormt een deel van je Zeeuwse identiteit?




Plaatsvervangende schaamte heet dat.



Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 16-02-2004 19:22 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2004 0:24 schreef Voice Of Doom het volgende:
Rare lui die Zeeuwen...

Ja, dat klopt. En?



shredding overdrive
Usericon van shredding overdrive
Posted 19-02-2004 23:05 by shredding overdrive Wijzig reactieProfiel van shredding overdriveQuote dit berichthttp://shreddingoverdrive.cjb.net

hey Rectum Lobotomy !


Stay Brutal!!!


Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen