IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Gorefest Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-10-2002 14:36 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Je hebt helemaal gelijk aangaande Pestilence.Patrick heeft de band door zo'n uitspraken helemaal naar de klote geholpen.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hoolie99
Usericon van Hoolie99
Posted 24-10-2002 14:57 by Hoolie99 Wijzig reactieProfiel van Hoolie99Quote dit bericht

Het viel me gewoon op dat er hier een beetje schijnheilig positief over Pestilence gedaan werd en dat zich blijkbaar niemand meer herinnerde waarom de band toen naar de klote is gegaan. Was me al af aan t vragen of het kwam omdat ik een oude lul aan het worden ben...

Ben trouwens getuige geweest van een zeer trieste vertoning toen Pestilence samen met Cynic op tour was. Nog geen 100 bezoekers destijds in Brunssum (almighty Unitas) en toen Cynic (voorprogramma) klaar was taaide meer dan de helft van de mensen naar huis. Triest maar waar gebeurd... daarna was het volgens mij ook snel afgelopen.

Maar gezien de vorige reacties ben ik blijkbaar toch niet de enige die zich bepaalde dingen nog herinnert uit die periode.

Nogmaals heel erg jammer want beide bands waren erg cool. We hebben in het beginstadium van onze band zelfs nog vaak covers van beide bands gespeeld (Twisted Truth, Reality..., Erase).

Zegt wel genoeg denk ik...

PS: Hey Hub ook present hier? Cheerz, Pat.


!!! THE SIGN IS ON !!!


Gheraert Den Duyvel
Usericon van Gheraert Den Duyvel
Posted 24-10-2002 15:16 by Gheraert Den Duyvel Wijzig reactieProfiel van Gheraert Den DuyvelQuote dit berichthttp://www.throneofabsence.tk

Mindloss was doorsnee
False was, is en blijft de max!!!!!!!!!!
Erase valt nog net te pruimen maar is geen Death Metal meer, vind ik, toen begon het al bergaf te gaan met 'Borepest' (dat laatste was niet gemeend, nog steeds veel respect voor het steengoede False album)
van de rest zal ik maar zwijgen zeker?


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 24-10-2002 15:25 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

Één van mijn favoriete bands, maar dan wel de eerste 2 Lp's. Iedereen loopt altijd te zeveren over die eerste, althans dat ie slecht is. Maar dit is mijn favoriete LP van Gorefest, en daarna uiteraardt False (maar dat zal vast en zeker wel met het feit te maken hebben dat Mindloss mijn eerste "echte" death metal-cd was). Wat daarna kwam was niet slecht, maar kon mij niet zo bekoren als het oude werk. Chapter 13 is gewoon kut, daarmee uit !! Soul Survivor is wel geinig, maar niet meer dan dat.


BLASTBEATS FOREVER


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 24-10-2002 15:26 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

De enige waar ik kan naar luistren is SOul Survivor, rest zegt me nix nix nix


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-10-2002 19:56 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Hey Pat,inderdaad ook hier.

Eindhoven insanity is trouwens wel een ruig live ceedeetje!!!


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 24-10-2002 19:59 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 24 oktober 2002 19:56 schreef Hub de Gallier het volgende:
Eindhoven insanity is trouwens wel een ruig live ceedeetje!!!



Zeker weten!! Zeeer vet!


Lord Belial
this user is dead
Usericon van Lord Belial
Posted 24-10-2002 20:12 by Lord Belial Wijzig reactieProfiel van Lord BelialQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2002 21:34 schreef Errorx het volgende:
Ik ben altijd behoorlijk Gore Fest fan geweest. (zit nu naar the eindhoven insanity te luisteren zelfs)
Zijn er hier nog meer mensen die het nog kennen?
ik heb ze 2 keer live gezien was erg feest.
ik heb chapter 13 hier legge, wil je die messchien van me kope? ik vind er geen ruk aan namelijk.....


Ome Roon
Usericon van Ome Roon
Posted 25-10-2002 1:30 by Ome Roon Wijzig reactieProfiel van Ome RoonQuote dit berichthttp://www.slook.nl

We hebben 2x met Gorefest op het podium gestaan. De eerste keer voor 600 man (uitverkocht), de 2e keer (3 jaar later) voor ongeveer 200 man (niet eens de halve zaal vol)...

Wel jammer want live vond ik ze best goed. Maar na Erase was het wel een beetje over met de band. Helaas...


"Metal is dood"


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-10-2002 1:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 oktober 2002 14:57 schreef Hoolie99 het volgende:
Het viel me gewoon op dat er hier een beetje schijnheilig positief over Pestilence gedaan werd en dat zich blijkbaar niemand meer herinnerde waarom de band toen naar de klote is gegaan. Was me al af aan t vragen of het kwam omdat ik een oude lul aan het worden ben... ...


Niks schijnheiligheid; iedereen herinnert zich die toestanden toendertijd en elke metalhead heeft de Aarschok met dat interview en de brieven in de Aardschokken erna! Pestilence was gewoon veel interessanter dan Gorefest! De Pestilence fans hebben toendertijd de band naar de klote geholpen omdat ze Spheres klote vonden na Testimony of the ancients.
De muziek werd te ingewikkeld om op te headbangen; het werd luistermuziek en de conservatieve metals konden het niet snappen. Zo hebben metals meer bands naar de klote geholpen zoals Nocturnus & Cynic!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-10-2002 1:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2002 1:51 schreef Mutilator het volgende:
Niks schijnheiligheid; iedereen herinnert zich die toestanden toendertijd en elke metalhead heeft de Aarschok met dat interview en de brieven in de Aardschokken erna! Pestilence was gewoon veel interessanter dan Gorefest! De Pestilence fans hebben toendertijd de band naar de klote geholpen omdat ze Spheres klote vonden na Testimony of the ancients.
De muziek werd te ingewikkeld om op te headbangen; het werd luistermuziek en de conservatieve metals konden het niet snappen. Zo hebben metals meer bands naar de klote geholpen zoals Nocturnus & Cynic!!!


'de metals snapten het niet omdat ze er niet langer op konden bangen'

Een heerschende band om zeep geholpen

Gorefest, tsja, die hebben zichzelf tenminste nog om zeep geholpen!


Hoolie99
Usericon van Hoolie99
Posted 25-10-2002 11:01 by Hoolie99 Wijzig reactieProfiel van Hoolie99Quote dit bericht

Hahaha Mutilator... ben je aan het studeren voor komiek ofzo? Zo ken ik er nog wel een paar.

Feit blijft dat Pestilence door hun eigen arrogantie (beetje de muziekintellectueel uithangen) en het afzeiken van de eigen fans hun eigen band totaal de vernieling in hebben geholpen. Dat had nog niet eens zoveel te maken met de iets te grote muzikale stap van Testimony naar Spheres... die stap was groot maar daar kom je wel overheen als je een band echt ziet zitten.

Maar als je in een interview met je helden mag lezen dat ze je eigenlijk maar een onnozele hals vinden als je headbangt... tsja... moet ik er nog meer over zeggen... lijkt me niet...

Ben het trouwens wel met je eens dat Pestilence muzikaal gezien veel meer potentie had dan Gorefest maar dat is weer een ander verhaal.


!!! THE SIGN IS ON !!!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 25-10-2002 12:05 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ach headbangen is toch ook een beetje onnozel? Betekent niet dat het niet leuk is


Zenial


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 25-10-2002 12:49 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

ja ik ken ze..en ik probeer ze al heel lang te vergeten, want tyfus zeg, wat een blamage voor de nederlandse metal scene.

Ik vind werkelijk alle cd's bagger van ze... Mindloss, False, Eindhoven Insanity (ik heb m nog, wie wil m ruilen?), Erase (ik heb m nog, wie wil m ruilen? kweetnie of ie nog in goede conditie is) en de latere zijn helemaal om te huilen.

De Koeijer een goede grunter? Welnee, hij probeert zijn keel te schrapen, dat is alles. Heel heel erg slecht. Voor 'False' moest ie elk WOORD apart opnemen, want anders lukte het m niet om dat op tape te krijgen .

De riffs zijn saai en het drumwerk ook ...ik heb eigenlijk nooit echt goed begrepen wat er nu zo tof is aan de stijl van die drummer.
voor echt cool drumwerk, check ABSU, KRISIUN, NILE en, last but not least, drummer Mike van SUFFOCATION.

En de interviews met Gorefest zijn ook al tenenkrommend....wat een stel hypocriete eikels. Elk interview is in tegenspraak met de vorige. En laat die de Koeijer eens ophouden met het spuien van zijn vader's wijsheid...'En mijn vader zei altijd: laat ze maar kletsen en dik het nog even aan'. Dat staat zo'n beetje in ELK interview. *zucht*

o ja, en....SINISTER RULESS!



EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 25-10-2002 12:54 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

[quote]Op 25 oktober 2002 12:49 schreef Shun Sacer het volgende:
Eindhoven Insanity (ik heb m nog, wie wil m ruilen?),

Ik wil hem wel met je ruilen, mijn lijst staat ergens op het cd-ruil-topic. Staat er niks tussen, dan wil ik hem wel kopen van je. Ik heb hem nml. alleen maar op LP ! Ik hoor het wel


BLASTBEATS FOREVER


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 25-10-2002 13:42 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2002 13:17 schreef Inside-Lie het volgende:
JA? Is dat zo? Op welk album is JC dan te horen? Is het vocaal of bass?


Jan-Chris speelt (lees: zingt) nu in een 3 mans formatie wat ColdPop Culture heet. Ik vind het erg gaaf. Het klinkt als Joy Division, Bauhaus en extra veel Sisters Of Mercy... Erg koel dus, maar niet metal...


Ik kan wel meteen even zeggen dat als er mensen zijn die nog even de zolder op wandelen om te kijken of ze nog oud Gorefest stuff kunnen vinden? Ik zoek nog altijd die demos, vinyl's en shirts, uit alle perioden want ik vind Chapter 13 (blijkbaar) als één van de weinige echt te gek!


oh dat had ik is gehoord maar dat bleek later niet te kloppen sorrew. (na wat navraag)


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 25-10-2002 13:45 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2002 14:04 schreef Hub de Gallier het volgende:
False en Mindloss helemaal waren te gekke cd's alleen alle studio cd's daarna waren totaal klote!!!Jammer dat zo'n goede band hun eigen naam te grabbel hebben gegooid om maar meer ceedeetjes te kunnen verkopen.Alleen het was te opvallend en dat hadden de fans ook door waardoor iedereen de band heeft laten vallen.En zie waar ze nu zijn:nergens meer!!!Eigen schuld!!!


loop niet zo krom te lullen man...


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 25-10-2002 18:45 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Ik vind Erase nog steeds


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 25-10-2002 19:04 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 25 oktober 2002 13:42 schreef Dargull het volgende:
oh dat had ik is gehoord maar dat bleek later niet te kloppen sorrew. (na wat navraag)


Ik was al druk aan het researchen


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-10-2002 19:17 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 oktober 2002 11:01 schreef Hoolie99 het volgende:
Hahaha Mutilator... ben je aan het studeren voor komiek ofzo? Zo ken ik er nog wel een paar.


Ik word nog wel eens verweten verstand van humor te hebben, maaarruh...ter zake;

quote:
Feit blijft dat Pestilence door hun eigen arrogantie (beetje de muziekintellectueel uithangen) en het afzeiken van de eigen fans hun eigen band totaal de vernieling in hebben geholpen.


Ach; zij hebben Spheres als grondslag voor de houding die jij 'beetje de muziekintellectueel uithangen' noemt; welk eigen product stel jij daar als tegenargument tegenover om jouw gelijk te onderbouwen?

Ze hebben niet 'hun fans' afgezeken maar een bepaalde groep binnen de groep fans; dat noemen we een essentieel nuanceverschil:

quote:
Op 2 oktober 2002 23:46 schreef REelax187 het volgende:
Ik reageer maar ff kort,

headbangen op zich als uitingsvorm is/was o.k.! maar reken mij er niet op af als ik het niet doe. Ik speel een instrument dat ik serieuze waarde wil toezeggen.

Headbangers die headbangen om te headbangen waren bij ons aan het verkeerde adres, teveel tempowisselingen. Ik speel graag voor mensen die interesse tone in muziek niet headbangen, thazzzzz it! U know wha Im Sizzlin'???

Cheers,

P.M.


quote:
Dat had nog niet eens zoveel te maken met de iets te grote muzikale stap van Testimony naar Spheres... die stap was groot maar daar kom je wel overheen als je een band echt ziet zitten.


Dit is slechts jouw subjectieve mening en zegt alleen iets over jouw muziekbeleving en niets over Pestilence zélf.

quote:
Maar als je in een interview met je helden mag lezen dat ze je eigenlijk maar een onnozele hals vinden als je headbangt... tsja... moet ik er nog meer over zeggen... lijkt me niet...


Wederom louter eigen interpretatie; vergeet overigens niet dat je het via de Aardschok las en een interview kan nog wel eens anders opgeschreven worden als het uitgesproken is; of ben je door een Pestilence lid in je gezicht een onnozele hals genoemd toen je met hem hierover een discussie had?

quote:
Ben het trouwens wel met je eens dat Pestilence muzikaal gezien veel meer potentie had dan Gorefest maar dat is weer een ander verhaal.


Nee hoor; dat is geen ander verhaal maar na aanleiding van jouw post:

quote:
Op 24 oktober 2002 14:57 schreef Hoolie99 het volgende:
Het viel me gewoon op dat er hier een beetje schijnheilig positief over Pestilence gedaan werd en dat zich blijkbaar niemand meer herinnerde waarom de band toen naar de klote is gegaan...


Dus wederom: niks schijnheilig positief; de muziek komt altijd eerst! En waar je het vandaan haalt dat niemand het zich herinnerde; iedereen herinnert het zich juist en waarom? Omdat het uit elkaar gaan van Pestilence een enorm verlies voor de Nederlandse scene was en nog steeds is want het valt nog te bezien of er een Nederlandse band het niveau van Pestilence kan evenaren; ik heb het nog niet gehoord!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-10-2002 19:20]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-10-2002 19:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wacht ff... waarom hebben 'de metals Pestilence om zeep geholpen'? Als je muziek wil maken, maak je toch muziek? Of hebben die fans de studio afgebroken of zo? Worden hier niet wat dingen door elkaar gehaald?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-10-2002 19:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 oktober 2002 19:19 schreef Dwaallicht het volgende:
Wacht ff... waarom hebben 'de metals Pestilence om zeep geholpen'? Als je muziek wil maken, maak je toch muziek? Of hebben die fans de studio afgebroken of zo? Worden hier niet wat dingen door elkaar gehaald?


Nee; lees deze quote:

quote:
Op 11 juli 2002 19:02 schreef REelax187 het volgende:
Op 11 juli 2002 2:22 schreef Mutilator het volgende:
...
Patrick: Ik snap de reden dat je toendertijd met Pestilence uit elkaar ging; om eenzelfde soort reden is Cynic uit elkaar gegaan; metals konden niet meer in de maat bangen om het maar ff plat te zeggen dus wezen ze het af; een soort conserverende houding die creativiteit in de weg staat.


quote:
Je had het niet beter kunnen uitleggen!!! Wat je zegt is helemaal waar, en de frustratie dat je achteruit gehouden word door je eigen muziekstijl is zenuwslopend.
...A big 'ol Cheers Patrick M.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-10-2002 19:25 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Okay, voor kennisgeving aangenomen. Jammer dat je je als band zo laat verneuken door de mening van anderen, maar goed, da's allemaal mosterd na de maaltijd.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 25-10-2002 19:25]


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 25-10-2002 19:26 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

eh gorefest topic heren...

...geen pestilence topic dus...

*hint*


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 25-10-2002 19:31 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

ja dat ken ik nog jah


Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen