IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Gorefest Vorige pagina | Volgende pagina
Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 12-05-2003 19:59 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

Gorefest was ooit Heavy Oder Was niet, wat een gelul over deze kwezels, mijn leer was dat ik van deze band nog nooooooit een cd heb gekocht, deze lui zouden een draai om de oren moeten hebben, heb trouwens vernomen dat die drummer mee trommelt op de nieuwe Jamia.
En volgens mij is die Koeyer nou een psychiatrisch patient met psoriasis onder de lede en lijd het verder een pseudoniem bestaan FUKING poser


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 12-05-2003 20:01 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

als je het nix vind, waarom maak je je er dan zo druk over?


Oud Vuil.


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 12-05-2003 20:08 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 20:01 schreef webblaster wim het volgende:
als je het nix vind, waarom maak je je er dan zo druk over?


Ja dat zou ik zelf ook niet weten, misschien opdat het Fukk Posers waren misschien


Sater
Usericon van Sater
Posted 12-05-2003 20:16 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

De Koeyer zit toch in Cold Pop Culture ofzo, zo'n gothic electro bandje oid.?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 13-05-2003 1:14 by Pazuzu Wijzig reactieProfiel van PazuzuQuote dit bericht

quote:
ergens gisteren schreef Mirandarijntje
ik heb ze toen op DOA 1996 gezien...

In tegenstelling tot een groot deel van het publiek vonden wij het erg leuk, doch lang niet zo vermakelijk als de aankomst van Venom. Kent iemand hier het verhaal?
quote:
ook ergens gisteren schreef Webblaster Wim
wat is er eigenlijk met jan-chris gebeurd? brult hij nog ergens bij, is hij bij een sm-act gegaan ofzo?(dave vincent)


Zoals Sater al meldde, JC's nieuwe bandje heet Cold Popculture. 80's electropop/slightly goth. Anders, maar nog lang niet zo eng als Dave Vincent's gedoe.

Kijk! Ik heb nu zelfs een sig!


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 13-05-2003 1:39 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik vond Gorefest op DOA '96 geweldig!

Maar heer Krieg heeft wel gevoel voor humor.


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-05-2003 7:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 1:14 schreef Pazuzu het volgende:
In tegenstelling tot een groot deel van het publiek vonden wij het erg leuk, doch lang niet zo vermakelijk als de aankomst van Venom. Kent iemand hier het verhaal?



neen, vertel. maar pas op he, je maakt mijn oude helden toch niet zwart he?


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 13-05-2003 13:02 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 12 mei 2003 19:59 schreef Heer Krieg het volgende:
Gorefest was ooit Heavy Oder Was niet, wat een gelul over deze kwezels, mijn leer was dat ik van deze band nog nooooooit een cd heb gekocht, deze lui zouden een draai om de oren moeten hebben, heb trouwens vernomen dat die drummer mee trommelt op de nieuwe Jamia.
En volgens mij is die Koeyer nou een psychiatrisch patient met psoriasis onder de lede en lijd het verder een pseudoniem bestaan FUKING poser




quote:
Op 12 mei 2003 20:16 schreef Sater het volgende:
De Koeyer zit toch in Cold Pop Culture ofzo, zo'n gothic electro bandje oid.?


Klopt, en ik vind het best wel erg tof eigenlijk. Ik ben benieuwd wat
men hier verder van gaat vinden... En Pazuzu misschien wanneer er iets
uitkomt van ColdPop Culture?

quote:
Op 13 mei 2003 1:14 schreef Pazuzu het volgende:
In tegenstelling tot een groot deel van het publiek vonden wij het erg leuk, doch lang niet zo vermakelijk als de aankomst van Venom. Kent iemand hier het verhaal?



Dat Venom verhaal vond ik ook wel tof ja
En waarom vond het publiek het niet tof dan? Omdat er nummers gespeelt
zijn die niet meer true deathmetal waren ofzo?

quote:
Op 13 mei 2003 7:57 schreef attila_de_hun het volgende:
neen, vertel. maar pas op he, je maakt mijn oude helden toch niet zwart he?


Maak jij je borst maar vast nat!


Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 13-05-2003 17:12 by Pazuzu Wijzig reactieProfiel van PazuzuQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 7:57 schreef attila_de_hun het volgende:
neen, vertel. maar pas op he, je maakt mijn oude helden toch niet zwart he?

Ik zou niet durven, temeer omdat het ook míjn oude helden waren - totdat ik ze live zag, dan toch.
Maar wij waren dus vooral geamuseerd door hun aankomst. Met typisch Noord-Engels gevoel voor overstatement en decadentie, kwam men vlak vóór hun show, in drie limo's aanrijden: In de voorste Cronos. In de tweede, Mantas en Abaddon. In de derde zat niemand. Die was speciaal gechartered voor de band-portemonnee, die dan ook goedgevuld op de achterbank lag!


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-05-2003 19:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 17:12 schreef Pazuzu het volgende:
Ik zou niet durven, temeer omdat het ook míjn oude helden waren - totdat ik ze live zag, dan toch.
Maar wij waren dus vooral geamuseerd door hun aankomst. Met typisch Noord-Engels gevoel voor overstatement en decadentie, kwam men vlak vóór hun show, in drie limo's aanrijden: In de voorste Cronos. In de tweede, Mantas en Abaddon. In de derde zat niemand. Die was speciaal gechartered voor de band-portemonnee, die dan ook goedgevuld op de achterbank lag!


hahaha, schitterend verhaal. kijk, dat is dus typisch Venom. live stelt de band idd niet veel voor, maar de eerste drie(misschien toch vier) zijn voor mijn superklassiekers (en dan vergeet ik nog een hoop e.p.'s).


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 13-05-2003 19:19 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

Werd wakker uit een diepe slaap, toen was daar de Sandman en hij vroeg KENT IEMAND HIER GOREFEST NOGGGGGGG???
Ikke nie is dat soms Blik op de weg


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 13-05-2003 19:21 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Ik wil Gorefest niet meer kennen


Don't blush when I rip you open


Sater
Usericon van Sater
Posted 13-05-2003 22:58 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 13:02 schreef Inside-Lie het volgende:

Klopt, en ik vind het best wel erg tof eigenlijk. Ik ben benieuwd wat
men hier verder van gaat vinden... En Pazuzu misschien wanneer er iets
uitkomt van ColdPop Culture?


Weet iemand waar ik het kan beluisteren, lijkt me wel interessant eigenlijk.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Metal
Usericon van Metal
Posted 14-05-2003 11:04 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 19:59 schreef Heer Krieg het volgende:
Gorefest was ooit Heavy Oder Was niet, wat een gelul over deze kwezels, mijn leer was dat ik van deze band nog nooooooit een cd heb gekocht, deze lui zouden een draai om de oren moeten hebben, heb trouwens vernomen dat die drummer mee trommelt op de nieuwe Jamia.
En volgens mij is die Koeyer nou een psychiatrisch patient met psoriasis onder de lede en lijd het verder een pseudoniem bestaan FUKING poser

Euh en mag ik je gedacht eens weten over hun muziek, dat interesseert me meer.


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 14-05-2003 12:12 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Chapter 13 staat in mijn cd rek...'k zet 't eigenlijk nooit op...

[Dit bericht is gewijzigd door IceQueen op 14-05-2003 12:12]


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 14-05-2003 14:04 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

"Mindloss" vind ik wel aardig maar rommelig. En dat drumwerk is toch wel onder de maat, maar misschien komt dat wel doordat Ed Warby veel meer te bieden had (heeft).

"False" vond ik ook wel aardig destijds, maar heb hem al heeeeel lang niet meer gedraaid.

"Erase" vind ik qua composities erg goed, maar de ontwikkeling die JC's stem had doorgemaakt kon ik minder waarderen. De albums daarna, heb ik niet meer geluisterd vooral doordat ik me heel erg stoorde aan dat stemgeluid).

Muzikale ontwikkeling sta ik achter, maar de combinatie muziek/brulboei stond me erg tegen.

Qua muzikaliteit (instrumentbeheersing) heb ik ze vanaf "False" altijd vrij goed gevonden, m.u.v. JC die (geloof ik) op hun eerste DOA naar z'n bas keek van "wat doe ik in henelsnaam?" Hij werd daarna door ons eigenlijk steevast JC de Knoeier genoemd (die naam was al eerder gevallen in dit topic).

Ook qua geluid hadden ze de zaken vrij goed voor elkaar, alleen toen gingen ze op LesPauls spelen (omdat dat beter bij de nieuwe stijl pastte?) en stonden ze zo ongeveer na elk nummer te stemmen. Ergerlijk vond ik dat.

Wat ik altijd erg jammer heb gevonden is dat GF in de pers vaak maar twee mensen leek te zijn. Ik herrinner me nog een interview met de 'andere helft' van de band, waarin ze zichzelf gekscherend "de stomme helft" van Gorefest noemden. Jammer.


Touché, pussycat!


Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 14-05-2003 15:44 by Pazuzu Wijzig reactieProfiel van PazuzuQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 14:04 schreef Sporty Voleg het volgende:
(...)
Ook qua geluid hadden ze de zaken vrij goed voor elkaar, alleen toen gingen ze op LesPauls spelen (omdat dat beter bij de nieuwe stijl pastte?)
Nee hoor, Boud en ik waren beiden erg te spreken over de combinatie Rectifier/Les Paul, dat had verder niets met een bewuste stijlkeuze te maken. Dat zal JC misschien wel eens ergens verteld hebben, maar goed, die had dan ook niets met de muziek te maken.
quote:
en stonden ze zo ongeveer na elk nummer te stemmen. Ergerlijk vond ik dat.
Wij ook, maar dat lag vaak ook aan andere zaken. Als je dan toch even een paar loze seconden over hebt, kun je net zo goed even stemmen...
quote:
Wat ik altijd erg jammer heb gevonden is dat GF in de pers vaak maar twee mensen leek te zijn. Ik herrinner me nog een interview met de 'andere helft' van de band, waarin ze zichzelf gekscherend "de stomme helft" van Gorefest noemden. Jammer.
'De Debiele Helft', ja, LOL, dat waren Ed en ik. Die pers-situatie was overigens wèl een bewuste keuze. Interviews in de diverse metal-bladen vond en vind ik buitengewoon saai. De meeste muzikanten hebben eigenlijk geen hol te vertellen. Ik ook niet, dus liet ik dat over aan JC. Die vond dat leuk en wist er meestal wel iets in te krijgen wat deze of gene weer flink tegen de haren instreek, en dat vonden wij dan weer erg grappig. Dat mensen zodoende een wat vertekend beeld krijgen van hoe bepaalde verhoudingen in een band liggen zal me dan verder worst wezen.


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 14-05-2003 15:52 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Wel tof die debiele helft ja.


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Suppository
Usericon van Suppository
Posted 14-05-2003 16:17 by Suppository Wijzig reactieProfiel van SuppositoryQuote dit berichthttp://www.suppository.nl

Gorefest was vroeger voor mij een van de redenen om naar metal te luisteren. De demo's en Mindloss zijn te gek in mijn ogen. False was ook nog ok, vooral het eerste nummer, maar daarna ging het erg snel bergafwaarts! Van de grootste punker van Nederland veranderde Jan-Chris ineens in een publieksgeile poser en deed hij ineens of hij je niet meer kende. Ik vind het ook niet gek dat hij nu een graag geziene gast in de gay scene is.


Suppository: www.suppository.nl Leng Tch'e: www.razorgrind.com


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 14-05-2003 16:39 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Ik vind False nog steeds een te gekke cd. Er zit lekker veel groove in en Ed's drumwerk is gewoon helemaal te gek. Mindloss vind ik gewoon leuk, maar minder interessant dan de opvolger (voornamelijk door het drumwerk).

Erase staan erg gave nummers op, maar vind ik minder sterk dan False. Het werk na Erase ken ik niet.

Ooit es een half uur met Ed staan lullen na een GF gig, erg sympathieke kerel


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 14-05-2003 22:51 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 13 mei 2003 22:58 schreef Sater het volgende:
Weet iemand waar ik het kan beluisteren, lijkt me wel interessant eigenlijk.


Nee, sorry. Zover ik weet bestaan er geen opnamen die voor het publiek
bestemd zijn. Ik zou ze ook ERG graag willen horen! Ik vond ze live
enorm indrukwekkend en ontzettend goed!

quote:
Op 14 mei 2003 15:44 schreef Pazuzu het volgende:
'De Debiele Helft', ja, LOL, dat waren Ed en ik. Die pers-situatie was
overigens wèl een bewuste keuze. Interviews in de diverse metal-bladen
vond en vind ik buitengewoon saai. De meeste muzikanten hebben
eigenlijk geen hol te vertellen. Ik ook niet, dus liet ik dat over
aan JC. Die vond dat leuk en wist er meestal wel iets in te krijgen
wat deze of gene weer flink tegen de haren instreek, en dat vonden
wij dan weer erg grappig. Dat mensen zodoende een wat vertekend beeld
krijgen van hoe bepaalde verhoudingen in een band liggen zal me dan
verder worst wezen.


Hmmmm, ik vind dat je wel degelijk leuke dingen te vertellen hebt.
Althans, wat ik gehoord heb wel. Maar goed ik kan me voorstellen dat
het na de zoveelste zelfde vraag wel saai begint te worden!


hammer
Usericon van hammer
Posted 14-05-2003 22:53 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

quote:
Op 13 mei 2003 22:58 schreef Sater het volgende:
Weet iemand waar ik het kan beluisteren, lijkt me wel interessant eigenlijk.


`k heb ze een tijdje terug live gezien in hedon, zwolle....
was absoluut niet mijn ding...



Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 15-05-2003 12:28 by Pazuzu Wijzig reactieProfiel van PazuzuQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 16:17 schreef Suppository het volgende:
(...)
Van de grootste punker van Nederland

overdrijf 's niet zo
quote:
veranderde Jan-Chris ineens in een publieksgeile poser
dat heeft íe ook nooit ontkent. Sterker nog, hij zal 't een compliment vinden...
quote:
en deed hij ineens of hij je niet meer kende.
Jongen toch, heeft hij je een keer niet herkend? Wat is het toch een klootzak.
quote:
Ik vind het ook niet gek dat hij nu een graag geziene gast in de gay scene is.
Vervelend hè, als iemand z'n vriendin mooier is dan de jouwe...


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 15-05-2003 12:43 by Pazuzu Wijzig reactieProfiel van PazuzuQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 16:39 schreef Shredhead het volgende:
Ik vind False nog steeds een te gekke cd. Er zit lekker veel groove in en Ed's drumwerk is gewoon helemaal te gek. Mindloss vind ik gewoon leuk, maar minder interessant dan de opvolger (voornamelijk door het drumwerk).

Erase staan erg gave nummers op, maar vind ik minder sterk dan False. Het werk na Erase ken ik niet.
Probeer de laatste eens, al was het alleen voor Ed's getrommel. Kan je nooit veel kosten, volgens mij krijg je 'm tegenwoordig gratis bij een pak wasmiddel.
quote:
Ooit es een half uur met Ed staan lullen na een GF gig, erg sympathieke kerel
Ed is God


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 15-05-2003 13:06 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 12:43 schreef Pazuzu het volgende:
Probeer de laatste eens, al was het alleen voor Ed's getrommel. Kan je nooit veel kosten, volgens mij krijg je 'm tegenwoordig gratis bij een pak wasmiddel.Ed is God


welke is de laatste?


Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen