IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Pc probleem Vorige pagina | Volgende pagina
Metal
Usericon van Metal
Posted 11-08-2003 13:10 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

das idd heel juist ...maar iets stabieler is toch de Second edition...probeer deze eens.


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


Sauron
dood
Usericon van Sauron
Posted 11-08-2003 13:13 by Sauron Wijzig reactieProfiel van SauronQuote dit bericht

Krijg binnenkort ook een nieuwe pc, zonder xp hou het gewoon op 98SE.

On-topic : Ik heb vaak op een ouwe pc (233 mhz,32 mb intern geheugen) dat hij geen connectie kan maken met het internet.

Hij geeft dan de melding er is momenteel geen verbinding met het internet en dan kun je kiezen tussen off-line en verbinding maken.

Maar wat je ook kiest er is geen connectie met het internet.

Ik heb 3 pc's thuis die allemaal via een router op een mxstream internet verbinding aangesloten zijn.

De melding krijg ik ook op de andere 2 pc's maar dat is verholpen zodra er om verbinding maken wordt geklikt.


dood


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-08-2003 13:15 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 13:13 schreef Sauron het volgende:
Krijg binnenkort ook een nieuwe pc, zonder xp hou het gewoon op 98SE.

On-topic : Ik heb vaak op een ouwe pc (233 mhz,32 mb intern geheugen) dat hij geen connectie kan maken met het internet.

Hij geeft dan de melding er is momenteel geen verbinding met het internet en dan kun je kiezen tussen off-line en verbinding maken.

Maar wat je ook kiest er is geen connectie met het internet.

Ik heb 3 pc's thuis die allemaal via een router op een mxstream internet verbinding aangesloten zijn.

De melding krijg ik ook op de andere 2 pc's maar dat is verholpen zodra er om verbinding maken wordt geklikt.

En opnieuw een netwerk aanmaken?
Krijg je dan ook hetzelfde?


Sauron
dood
Usericon van Sauron
Posted 11-08-2003 13:18 by Sauron Wijzig reactieProfiel van SauronQuote dit bericht

Ja heb het geprobeerd maar zonder success.


dood


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-08-2003 13:23 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 13:18 schreef Sauron het volgende:
Ja heb het geprobeerd maar zonder success.

Vreemd heel vreemd.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-08-2003 13:24 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

heb je op alle drie een firewall opstaan toevallig?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-08-2003 13:25 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

@Sauron: Kunnen de computers elkaar wel zien over het netwerk?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Sauron
dood
Usericon van Sauron
Posted 11-08-2003 13:54 by Sauron Wijzig reactieProfiel van SauronQuote dit bericht

Ja, maar het rare is dat de computer het soms wel doet, zonder die melding.


dood


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 11-08-2003 14:00 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 13:05 schreef altx het volgende:
Sorry maar ik moet dit gewoon ff kwijt:

Toen XP net gelanceerd was, was iedereen vol lof dat er eindelijk een stabiele Windows-versie voor thuisgebruik was. Wel, om een lang verhaal kort te maken, ik ben blij dat ik nog steeds Win98 first edition op mijn bak heb staan, want die doet het nog steeds meer dan prima!


xp home is bagger, zelf draai ik de pro en heb daar minder problemen mee dan met 98


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 11-08-2003 14:12 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

ik heb ook een probleem.

Ik wil een netwerk tussen twee computers (beide zelfde versie Win98), maar als ik bij 1 van de twee bij "netwerkomgeving" op "volledig netwerk" klik krijg ik de volgende foutmelding:

"Kan het netwerk niet doorzoeken.

Kan geen toegang krijgen tot het netwerk.
Zie help-index, bij probleemoplosser: Netwerk voor meer informatie."

Ik heb alle instellingen nagekeken die ze bij de probleemoplosser gaven, maar die instellingen zijn eigenlijk pas van toepassing als je het netwerk wel kan doorzoeken?

Plz help


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 11-08-2003 14:23 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

Zijn de kaarten geinstalleerd en heb je met name tcp/ip geinst?


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 11-08-2003 14:59 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

yup


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 11-08-2003 15:09 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

kunnen de pc's elkaar pingen?


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 11-08-2003 15:27 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Hebben beide pc's een uniek IP adres in het zelfde subnet?

Zitten beide pc's in de zelfde werkgroep en hebben ze beiden een andere naam?

Staat 'file and printer sharing' aan en hebben beide pc's iets gedeeld (anders zul je ze nooit zien in je network neigbourhood)?



Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-08-2003 15:38 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 15:27 schreef Lord Morgoth het volgende:
(...)

Staat 'file and printer sharing' aan en hebben beide pc's iets gedeeld (anders zul je ze nooit zien in je network neigbourhood)?




Dat laatste is een leuke, ja. Als alles 100% correct geinstalleerd is, maar je hebt geen enkele partitie en/of printer geshared, dan kan de andere computer de betreffende computer gewoonweg niet vinden.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 11-08-2003 15:40 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Da's niet helemaal waar, de pc is alleen dan nog niet zichtbaar in de networkneigbourhood.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 11-08-2003 16:21 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 15:27 schreef Lord Morgoth het volgende:
Hebben beide pc's een uniek IP adres in het zelfde subnet?

Zitten beide pc's in de zelfde werkgroep en hebben ze beiden een andere naam?

Staat 'file and printer sharing' aan en hebben beide pc's iets gedeeld (anders zul je ze nooit zien in je network neigbourhood)?




ja, ja en ja..

quote:
Op 11 augustus 2003 15:09 schreef Magistus het volgende:
kunnen de pc's elkaar pingen?


Hoe doe ik dat?


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-08-2003 16:28 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 16:21 schreef Phaestus het volgende:
(...)

Hoe doe ik dat?



1) Open een command prompt.
2) En dan ping <ip-adres>

Als het IP-adres van de computer die je wil pingen vanaf de computer waar je op dat moment achter zit, bijvoorbeeld 192.168.1.1 is, type je dus ping 192.168.1.1

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 11-08-2003 16:29]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 11-08-2003 16:32 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Hrm, ze kunnen elkaar niet pingen.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 11-08-2003 16:35 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

open een commandprompt en type 'winipcfg' en maak hiervan een screendump op beide pc's en post die ff dan hebben we wat meer gegevens.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 11-08-2003 16:36 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 16:28 schreef altx het volgende:
1) Open een command prompt.
2) En dan ping <ip-adres>

Als het IP-adres van de computer die je wil pingen vanaf de computer waar je op dat moment achter zit, bijvoorbeeld 192.168.1.1 is, type je dus ping 192.168.1.1

omg, das mijn IP


Don't touch me. I'm evil.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 11-08-2003 16:43 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Lolbroek.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 11-08-2003 16:47 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 16:35 schreef Lord Morgoth het volgende:
open een commandprompt en type 'winipcfg' en maak hiervan een screendump op beide pc's en post die ff dan hebben we wat meer gegevens.


Hrm.. even geduld

Ik zie nu trouwens dat op beide pc's 2 ethernetadapter dingen zitten.. 1 PPP-adapter, deze geeft overal nullen en 1 billiontonadapter.



"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 11-08-2003 16:47 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 16:43 schreef Lord Morgoth het volgende:
Lolbroek.

ik ben bloedserieus, ik zal proberen een foto te maken


Don't touch me. I'm evil.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 11-08-2003 16:49 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 16:47 schreef Phaestus het volgende:
Hrm.. even geduld

Ik zie nu trouwens dat op beide pc's 2 ethernetadapter dingen zitten.. 1 PPP-adapter, deze geeft overal nullen en 1 billiontonadapter.




ppp adapter kan je negeren.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen