IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Pc probleem Vorige pagina | Volgende pagina
Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 11-08-2003 16:50 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Dit is de ene pc

*dag plaatje*


[Dit bericht is gewijzigd door Phaestus op 11-08-2003 16:58]


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-08-2003 16:50 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 16:47 schreef Rammoth het volgende:
ik ben bloedserieus, ik zal proberen een foto te maken


LM bedoelt dat bijna iedereen op de wereld wel een computer heeft met als locaal IP 192.168.1.1


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 11-08-2003 16:50 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

nvr mind.

[Dit bericht is gewijzigd door Rammoth op 11-08-2003 16:51]


Don't touch me. I'm evil.


Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 11-08-2003 16:51 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 16:50 schreef altx het volgende:
LM bedoelt dat bijna iedereen op de wereld wel een computer heeft met als locaal IP 192.168.1.1

oooh... mja.. weet ik veel


Don't touch me. I'm evil.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 11-08-2003 16:52 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 16:47 schreef Rammoth het volgende:
ik ben bloedserieus, ik zal proberen een foto te maken


De 192.168.x.x range is net als de 10.0.x.x range voor intern gebruik en is niet routeerbaar op internet.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-08-2003 16:54 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 16:50 schreef Phaestus het volgende:
Dit is de ene pc

[plaatje]



ff voor de duidelijkheid:

Deze computer zit via die Billionton-adapter direct aan het internet en de netwerkkabel zit in die PPP-adapter?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 11-08-2003 16:55 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Dit is de andere pc

*deze dan ook maar weg..*

[Dit bericht is gewijzigd door Phaestus op 11-08-2003 16:59]


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 11-08-2003 16:56 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 16:50 schreef Phaestus het volgende:
Dit is de ene pc

plaatje



Haal dat plaatje maar weg, ik denk dat ik genoeg weet. (en niet iedereen hoeft je wan ip te zien)

Hoe heb je die pc's aan elkaar geknoopt? Via een hub?


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 11-08-2003 16:57 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 16:54 schreef altx het volgende:
ff voor de duidelijkheid:

Deze computer zit via die Billionton-adapter direct aan het internet en de netwerkkabel zit in die PPP-adapter?


Ik heb geen idee.. ik weet dat beide pc's aangesloten zitten op een HUB en dat daarvandaan een snoertje loopt naar mn kabelmodem en dat op beide pc's internet correct werkt


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 11-08-2003 16:58 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

reset die HUB eerst eens. Klinkt misschien stom maar ik heb ooit ook eens zoiets gehad


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 11-08-2003 16:59 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 16:58 schreef Magistus het volgende:
reset die HUB eerst eens. Klinkt misschien stom maar ik heb ooit ook eens zoiets gehad


Hoe?


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-08-2003 17:00 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Voor zo ver ik het zo snel heb kunnen zien, zitten die twee pc's hun IP-adressen niet bepaald in dezelfde range.

edit: Maar voor de rest ben ik helaas geen HUB-expert. Ik gebruik zelf een router.

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 11-08-2003 17:02]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 11-08-2003 17:02 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 16:59 schreef Phaestus het volgende:
Hoe?
Dat hangt van je HUB af maar meestal is het gewoon voedingsstekker er af en na een paar seconden weer terug... maar kijk eerst ff naar altx's reply...das misschien ook wel een goede


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 11-08-2003 17:04 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Altx: idd.

De ene is 213.93.128.11 en de ander is 213.93.211.131.

En als ik het zo zie dan krijgen ze allebei van Chello/UPC een eigen publiekelijk ip adres. Ergo: dit gaat zo nooit werken.

Beide pc's hebben een ip adres nodig in de range 213.93.211.x (de range waarin je gateway (in jou geval je kabelmodem) zit).

Als ik jou was zou ik contact opnemen met Chello en het hun voorleggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 11-08-2003 17:04]


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 11-08-2003 17:08 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

ok.. in ieder geval bedankt


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-08-2003 17:10 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 17:04 schreef Lord Morgoth het volgende:
Altx: idd.

De ene is 213.93.128.11 en de ander is 213.93.211.131.

En als ik het zo zie dan krijgen ze allebei van Chello/UPC een eigen publiekelijk ip adres. Ergo: dit gaat zo nooit werken.

Beide pc's hebben een ip adres nodig in de range 213.93.211.x (de range waarin je gateway (in jou geval je kabelmodem) zit).

Als ik jou was zou ik contact opnemen met Chello en het hun voorleggen.


@Phaestus: Wat voor abo heb je, want volgens mij mag dit volgens de reglementen van Chello niet eens.
Meerdere computers via een router op hetzelfde publieke IP mag officieel al niet.




Wat ik nu ff snel kan bedenken als "oplossingen":

1) Een router gebruiken i.p.v. een hub. Met een router krijgen alle pc's hun eigen locale IP en gebruiken hetzelfde publieke IP (via de router).

of

2) 2 netwerkkaarten in elke pc. De ene voor de internetverbinding (publiek IP), de andere voor de netwerkverbinding (locaal IP).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 11-08-2003 17:14 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 17:10 schreef altx het volgende:
@Phaestus: Wat voor abo heb je, want volgens mij mag dit volgens de reglementen van Chello niet eens.
Meerdere computers via een router op hetzelfde publieke IP mag officieel al niet.



Dat zou best eens kunnen
Maar ik weet van niks enmeestal zitten er zelfs 3 pc's op die hub :p

quote:
Op 11 augustus 2003 17:10 schreef altx het volgende:Wat ik nu ff snel kan bedenken als "oplossingen":

1) Een router gebruiken i.p.v. een hub. Met een router krijgen alle pc's hun eigen locale IP en gebruiken hetzelfde publieke IP (via de router).

of

2) 2 netwerkkaarten in elke pc. De ene voor de internetverbinding (publiek IP), de andere voor de netwerkverbinding (locaal IP).


Ik zal kijken of ik ergens een router vandaan kan halen.
Bedankt in ieder geval


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 12-08-2003 2:25 by Muilkorfje Wijzig reactieProfiel van MuilkorfjeQuote dit bericht

Crosslink cable?

Het mag van Chello...
In het begin van dit jaar stond er 1 artikel in de krant...
Heb zelf 1 router, cross en 1 hub...
(3 pc's)



BellaDamaNocturna
BIERKOMENNNNN
Usericon van BellaDamaNocturna
Posted 12-08-2003 3:33 by BellaDamaNocturna Wijzig reactieProfiel van BellaDamaNocturnaQuote dit berichthttp://img18.photobucket.com/albums/v53/BellaDamaNocturna/meversusme/th_Foto_1338.jpg

Dank VORK mijn held
ik heb van af 22.00 lopen klooien metNT authoritysystem rpc service waardoor me pc uitviel continu maar dankzij die patch
is het opgelost heb ik weer een rede om om te zeggen dat je wat tegoed hebt van me

en heb ook maar zone allarmn gedownd met dank aan marcel


[Dit bericht is gewijzigd door BellaDamaNocturna op 12-08-2003 9:53]


AARGHHH


Vork
Usericon van Vork
Posted 12-08-2003 3:35 by Vork Wijzig reactieProfiel van VorkQuote dit bericht

haha wat een enthousiast bedankje toch weer, graag gedaan hoor hehe


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 12-08-2003 3:36 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Zo laat en dan nog zulke moeilijke woorden gebruiken, ohohohohohohohohohhoh...


this user is dead


BellaDamaNocturna
BIERKOMENNNNN
Usericon van BellaDamaNocturna
Posted 12-08-2003 23:41 by BellaDamaNocturna Wijzig reactieProfiel van BellaDamaNocturnaQuote dit berichthttp://img18.photobucket.com/albums/v53/BellaDamaNocturna/meversusme/th_Foto_1338.jpg

quote:
Op 12 augustus 2003 3:33 schreef BellaDamaNocturna het volgende:
Dank VORK mijn held
ik heb van af 22.00 lopen klooien metNT authoritysystem rpc service waardoor me pc uitviel continu maar dankzij die patch
is het opgelost heb ik weer een rede om om te zeggen dat je wat tegoed hebt van me

en heb ook maar zone allarmn gedownd met dank aan marcel

ow zag net bij het nieuws dat het een virus was dus zijt gewaarschuwd download een patch en heb een fire wall


AARGHHH


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-08-2003 10:10 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 3:33 schreef BellaDamaNocturna het volgende:
Dank VORK mijn held
ik heb van af 22.00 lopen klooien metNT authoritysystem rpc service waardoor me pc uitviel continu maar dankzij die patch
is het opgelost heb ik weer een rede om om te zeggen dat je wat tegoed hebt van me

en heb ook maar zone allarmn gedownd met dank aan marcel



enige is dat zonealarm een kut firewall is, je bent beter af met Sygate Personal Firewall of BlackIce PC Protection


"This one is older than shit, heavier than time!"


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 26-09-2003 11:55 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

heb enkel dagen geleden 'realoneplayer' op men PC gesmeten, ben er zeer content van eigenlijk en alles wat ik opende van muziek speelde daarin, maar vandaag neemt 'winamp' alles over, en kvind dat maar kutprogram, vooral omdat dat kadertje overal blijft bovenstaan.


Heb me er een beetje pist in gemaakt en winamp volledig verwijderd. Probleem is nu, als ik iets wil beluisteren van mp3.com, lukt et nie meer. Hoe kank maken dat et weer speelt in ofwel 'realone' ofwel mediaplayer ofzo.


En als da nie lukt oe kank winamp er weer opzeten



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-09-2003 14:44 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

stap1: leer nederlands tikken :D
stap2: gooi RM player eraf want het is intense zooi.
stap3: download winamp 2.9 van winamp.com en zoek eens naar de preferences window.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen